Auteur |
Bericht |
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Goedemorgen, Ik hoop dat ik welkom ben in dit hoekje. Ik zal me even voorstellen: Ik ben sinds vorige week donderdag de eigenaar van een Kobalt Blauwe 968. De auto is uit Japan via Engeland door mij naar Nederland geimporteerd. 119000 Km op de teller met als bijzonderheden: Verstelbare Bilstein, 993 Remmen, geen Targadak, volledige onderhoudshistorie. Het is mijn 7e Porsche sinds 1992. Mijn eerste importeerde ik uit de VS; Een 911 swb uit '67. Kostte me 5000 gulden om de auto hierheen te krijgen en vervolgens nog eens 15K om hem in gerestaureerde staat op de weg te krijgen. In 1998 verkocht ik m. Vervolgens heb ik een tweetal 964'jes (dagelijks) gereden terwijl ik nog een paar jaar een 356je C een een tot Rally auto omgetoverde Vipergruene 77'er 911 in de garage had staan. Mn laatste 964 cabrio verkocht ik in september 2007 toen een kleine zich aankondigde. Afgelopen zomer bezocht ik het nieuwe Porsche museum en werd ik weer volledig viraal besmet. Gelet op het monetaire heb ik voor een 968 gekozen. Totdat ik m in London oppikte vorige week had ik er nog nooit in gereden. In de stromende regen ben ik huiswaarts gegaan en ik moet je eerlijk zeggen dat ie beter rijdt dan een 964.....zeker in de regen.
|
05 dec 2010 13:05 |
|
|
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 SpyderSchagen
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
porsche356sc & dreamer:
Hebben jullie geruild of zo?
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
05 dec 2010 13:08 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Nee niet geruild, mijn 968 is een auto van Harry geweest. (RFF)
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
05 dec 2010 13:11 |
|
|
fredsan
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
welkom transaxle, foto's is altijd leuk nogmaals mooie auto Martijn, hopelijk wordt het snel mooi weer om eens lekker te genieten van de 968
_________________________________________ 911 E 1973 EX 968 1992 EX 944 Turbo 1986
|
05 dec 2010 13:14 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Waarschijnlijk al 100.000 keer gevraagd: Hoe voeg ik een foto toe?
Nog n vraag: Zijn er mensen die ervaring hebben met het door de APK krijgen van Engelse koplampen? Zijn de 968 koplampen te verstellen naar 'flat-beam' ?
|
05 dec 2010 13:38 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Oh ja...nog n vraagje. Ik ben op zoek naar een 968 Driver's manual. Bij voorkeur Nederlands maar Engels of Duits is ook prima. Heeft iemand wellicht een pdf'je ?
|
05 dec 2010 13:41 |
|
|
Peter968
Cayman 981SMaasdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Dreamer en transaxle, welkom hier en veel plezier met jullie 968's! Lekker eerste ritje zo door de sneeuw Dreamer! Zelfs met m'n dailydriver op wintersetje was het al feest, ik laat m'n P voorlopig maar even binnen staan... @ Transaxle, wellicht weet Ton hoe je je verlichting aan moet pakken, die van hem komt ook uit Japan.... Peter
|
05 dec 2010 19:25 |
|
|
Diederik
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Dreamer,
Heb je auto bij Harry zien staan. Ik geloof dat het zijn dagelijkse auto is geweest niet? Mooie auto en leuk dat het een targa is. Begreep wel dat je de velgen onder 944 cabrio mee hebt genomen naar de 968. Cub velgen of een after market set?
Transaxle,
Schat in dat het een bijzonder goed exemplaar is. Ben ook erg benieuwd naar de foto's van je auto. Japanse auto - rechts gestuurd?
Groet, Diederik
|
05 dec 2010 21:49 |
|
|
Diederik
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Peter,
Heb me nog niet in concrete after market veringssetjes verdiept. Uit 968 boekjes haal ik dat de CS met het M030 onderstel 2 cm lager ligt dan een standaard 968. De Turbo s zelfs 2,5 cm lager dan de standaard 968. Gebaseerd op deze cijfers lijkt me een verlaging van 3cm inderdaad teveel van het goede. Ik wil voorkomen dat ik drempels diagonaal moet gaan nemen. Het is voor mij ook een daily driver. Welke verings-sets heb je inmiddels bekeken?
Groet, Diederik
|
05 dec 2010 21:54 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
@Diederik Dagelijkse auto van Harry is een groot woord, stond de laatste maanden geschorst stil. Heb idd de velgen van de cabrio meegenomen naar de 968. Zijn neppers, maar 17 inch rijdt wel beter en vind ze mooier.
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
05 dec 2010 22:25 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
@ Diederik: De auto is in prima staat maar het is gelukkig een links-gestuurde. Wat de Japanners bezield om een links-gestuurd exemplaar aan te schaffen, ik weet het niet. Ik weet wel dat het heel veel gebeurd(e) en daarom kunnen we nu genieten van heel veel mooie Porsche, Mercedes en BMW re-imports voor aantrekkelijke prijzen
|
05 dec 2010 23:46 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
ik woon inmiddels om de hoek van mijn zaak, en heb iets teveel porsches om allemaal gebruiksklaar voor de deur te hebben staan.....
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
06 dec 2010 0:56 |
|
|
Diederik
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
transaxle,
Heb inderdaad meer goede verhalen over Japanse import gehoord. Gefeliciteerd in ieder geval en benieuwd naar de eerste foto's/
Diederik
|
06 dec 2010 14:54 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hoe plaats ik foto's ?
|
06 dec 2010 14:57 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Harry, nu je zelf geen 968 meer hebt, bied ik mijn auto aan als studieobject, zodat je (zonder verdere kosten van jouw kant) je kennis van de auto's op peil kunt houden. @transaxle: Ik heb nieuwe lenzen gekocht voor 394,32 ex btw, was toevallig vandaag wat facturen in een mappie aan het stoppen...
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
06 dec 2010 21:10 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Niet te vroeg juichen Ton! Je ziet nog een 968 bij Harry over het hoofd, er staat nog een spijkerharde brute 968 racer (een ritje in dit ding met Harry doet de achtbanen van bijvoorbeeld de Efteling verbleken tot het 50 cent beweegbeestje op de hoek van de supermarkt)
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
06 dec 2010 22:05 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
ehhhh ik heb deze nog:
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
06 dec 2010 22:29 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Da's een raceauto, dat telt niet! (En ja, ik maak de regels, anders jippie ik me hier nooit meer uit )
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
07 dec 2010 14:05 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
@TonD...... Mmmmm 394 ex btw is een dure oplossing. Afplakken (met Eurolites stickers) was geen optie? Zijn de koplampen van een 968 niet in te stellen op 'flat-beam' ?
|
07 dec 2010 14:13 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Nieuwe nokkenassen is ook een dure oplossing, maar wel de enige juiste in mijn ogen. Geen idee of je met plakkertjes door de APK komt, maar ik wil daar niet mee gezien worden, en ga ze er ook niet afhalen na de APK om vervolgens alle tegenliggers te verblinden. Ik heb daar zelf een jippie (nu maar zelf getypt scheelt de server weer censureren ) hekel aan als anderen mij verblinden dus doe dat anderen ook niet aan. Neemt niet weg dat ik er ook van baalde hoor. Voor een 964 had het je een paar tientjes gekost Uiteindelijk toch een stuk goedkoper, die kevers...
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
07 dec 2010 14:22 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Je kunt eurolites aan de binnenkant plakken. Er zijn heel veel UK expats in Europa die dit doen en die daarmee door de MOT komen. Zie je niets van. Ik vraag me alleen af of er iemand op dit forum ervaring mee heeft en of de NL APK er problemen mee heeft. Natuurlijk wil je niet met afgebladerde stickertjes op je koplampen rondrijden of mede weggebruikers verblinden. Verder was mn vraag in t algemeen of je dan vervolgens de lampen op flat-beam kan zetten. Als niemand t weet. Geen probleem. Dan vraag ik t de Porsche specialist. Mn nokkenassen laat ik nog even zitten. Ik neem aan dat ik daarmee wel rechts mag rijden?
|
07 dec 2010 15:19 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Die stickertjes die aan de binnenkant gaan ken ik niet, lijkt me een heel gepriegel. Een van mijn lenzen had sowieso een putje er in zitten, dus ben wel blij met m'n nieuwe heldere en hele lenzen, maar kan me goed voorstellen dat je andere mogelijkheden aftast. Had ik ook gedaan maar dit vond ik persoonlijk ondanks de kosten de beste optie. Aan de lenzen zelf is imo niets in te stellen dus het wordt of stickertjes, of nieuwe aanschaffen. Shit, mag dat? Heb ik m'n nokkenassen voor niks vervangen. En mag je hier dan ook gewoon met linksrijdende banden rijden? P.s. denk dat mijn auto gewoon door RDW keuring was gekomen met verkeerde lenzen, zo goed keken ze niet, ze stonden ook nog Saturnus te verlichten, maar daar kwam ik mee weg toen ik "ja" antwoordde op de vraag of ze electrisch te verstellen waren
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
07 dec 2010 15:25 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Nee mag niet. Je moet de banden van links naar rechts verwisselen. De RDW kijkt alleen maar of je auto de juiste papieren heeft e.d. om de auto op kenteken te krijgen. APK is een ander verhaal. De RDW inspecteur zag dat mn verlichting de verkeerde kant uit staat maar voor de goedkeuring maakte het niets uit zei hij.
|
07 dec 2010 15:37 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Dan heb jij niet gelijk APK laten doen en moet je als je straks een kenteken hebt dus wéér een RDW inspecteur omkopen... Twee vliegen in 1 klap is dan wel zo voordelig. Ah, ok, toch niet voor niets nieuwe banden dan. Die van mij waren asymmetrisch, kon ze niet omwisselen dus dan maar nieuwe.
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
07 dec 2010 15:48 |
|
|
transaxle
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Jij dus wel? De RDW inspecteur die ik had zei me dat de auto APK zou zijn afgekeurd op de lampen! (Amsterdam). Zo zie je maar weer, ze weten t zelf ook niet. Toch handig dit 'forummen'. Ik ga het gewoon proberen bij een Porsche specialist met de Eurolites. Heb je overigens je glazen nog? Wie weet kun je ze verkopen via ebay.co.uk of Pistonheads.co.uk of 968.co.uk.
|
07 dec 2010 15:55 |
|
|