Auteur |
Bericht |
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Hoi Porsche lief hebbers.
Ja, ik ben nog steeds op zoek naar een 911. Was eerst nog van plan een 993 turbo. Maar denk nu meer aan een 997 cabrio S. Nu ben ik wel aan het zoeken geweest naar de problemen van de 997 motor. Heb bijvoorbeeld gelezen dat de motoren van bj 05 en 06 nog veel problemen hebben met IMS. en in 2006 zou het opgelost zijn. Heb dit ook na gevraagd bij Porsche zelf maar deze zeggen geen problemen te hebben met de motoren? Heb ook iemand gesproken die weer zeg dat geen enkele motor van de 997 eigenlijk de 100000 km haalt lijkt mij overdreven. Er zijn zelf bedrijven die revisies doen en zeggen dan dat ze de modificatie doen op de motoren zo als Porsche deze heeft doorgevoerd.
Kan iemand mij vertellen wat er nu eigenlijk waar is. Zijn er modificaties gedaan en in wel jaar. Of is het allemaal opgeblazen en kan je gewoon een Porsche 997 vanaf het begin kopen.
|
05 dec 2010 18:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
1. in je Optie Sticker draadje staan al de nodige antwoorden 2. Porsche zegt altijd dat er nauwelijks of niks aan de hand is, in dit geval met de 1e generatie watergekoelde motoren. Lees info hier en/of turf zelf hoeveel 996/997 MKI een andere motor hebben. Dat gebeurt niet als een reparatie eenvoudiger/goedkoper is. 3. Gedurende de levensduur van elk product worden regelmatig modificaties gedaan. In dit geval om het product minder slecht te maken ... 4. Volgens velen hier is het niet opgeblazen, volgens enkele wel. Suc6 met je keuze/zoektocht.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 dec 2010 18:45 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Ik heb van een monteur die bij Porsche Duitsland werkt gehoord dat alle motoren van Porsche het plof kwaaltje hebben, sommige eerder dan andere. Pas bij de 997 mk2 was dit geminimaliseerd. Weet niet of het waar is.
|
05 dec 2010 19:03 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Ook Leo gesproken Lijkt i.i.g. een erg serieuze bron, maar alle lijkt wel veel te somber.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 dec 2010 19:29 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Het zijn sportwagens, die vaak zwaarder worden belast, die door sommigen uit kostenoogpunt minder goed worden onderhouden. Die door sommigen niet goed warm gereden worden en waar eens op de x-aantal (duizenden in mijn beleving) een technisch foutje zit.
Aangezien er weinig andere fouten in de 996 en 997 zitten, krijgen deze foutjes onevenredig veel aandacht! Zoek een goed onderhouden auto, op een betrouwbaar adres en kijk of de vorige eigenaar je aanstaat, dan is de kans op een probleem mijns inziens niet heel groot.
Daarnaast; van een 993 turbo wordt je ook niet blij als je na 100.000 km de volgende rekening krijgt:
De Porsche 993 Turbo is in 2010 voorzien van groot onderhoud. Hierbij is een complete grote beurt uitgevoerd en zijn de volgende onderdelen vervangen en vernieuwd: - Turbo's - Remschijven en blokken - Modificaties - Koppeling incl. drukgroep en vliegwiel - Draagarmen en stabilisatorstangen - Schokbrekers achter - Startmotor Totaal gemaakte kosten € 17.000,-Rekeningen aanwezig Schadevrij Dealer onderhouden
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
Laatst bijgewerkt door ver boven de 200 op 05 dec 2010 22:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 dec 2010 21:51 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
mocht ik overstappen naar 997S gebruik maken vd verlengde garantie niet goedkoop maar zorgeloos (cabrio) rijden
|
05 dec 2010 21:58 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Dat was mijn auto....
|
06 dec 2010 11:09 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
!!!!!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
06 dec 2010 13:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Afgelopen week met een engineer van Porsche in Stuttgart een praatje gemaakt. Die gaf duidelijk aan dat alle motoren vanaf 1997 tot aan de 997 MKII (daarbij ook Boxster en Cayman gerekend) potentieel een risico hebben met de IMS en het scheuren van cylinderwanden. Het uitvalspercentage was volgens hem echter veel lager dan veelal word gesuggereerd en ruim onder de 5%. Waarmee het zeker het probleem niet goed praat maar de mythe blijft in stand gehouden door het feit dat de negatieve verhalen terwijl de mensen die naar alle tevredenheid rijden zich niet melden. Opmerkelijk was dat hetgeen ik al vaker opperde door hem min of meer bevestigd werd. Er is een heel ander publiek 911 en Boxster gaan rijden waarbij het minder goed aanvoelen van de techniek een belangrijke rol speelt in het uitvals percentage. (zal ook zeker meespelen waarom Porsche zich maar gedeeltelijk aangesproken voelt) De 997 MKII kent het IMS probleem niet meer maar wel weer wat andere kwaaltjes al zijn die minder schokkend van aard op dit moment. Een 997 uit 2005/06 kent dus nog steeds de IMS constructie. Echter vanaf MY 2000 zijn er tot aan de 997 MKII behoorlijk wat modificaties doorgevoerd waardoor de kans op problemen kleiner worden naarmate de auto jonger is.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 dec 2010 13:55 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
het is dus maar net welke monteur je spreekt (<5% tegen alle)..
|
06 dec 2010 15:33 |
|
|
JP-S
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Het is allemaal erg overtrokken. Als je op een M3-, Lambo- of Ferrari Forum gaat kijken lees je dat eigenlijk alle (sport)auto's wel een zwakke motorische plek hebben. Een forum is natuurlijk ook de aangewezen plek voor een buitenstaander om zijn probleem te melden en naar antwoorden op zoek te gaan. Die verhalen horen wij dan enkel van de kant van de gedupeerde. Dat hij al 6 maanden met te weinig olie rond heeft gereden wordt er niet bij verteld (porsche vertelde mij dat dát het belangrijkste probleem is : te laag oliepeil). De meeste 997 rijders zijn toch leasers ipv liefhebbers; die komen ook niet op een forum om te vertellen hoe weinig problemen ze hebben. Reken maar dat de leasemaatschappij je ook lekker laat doorrijden tot 150k kilometers; moet ook gewoon eenvoudig kunnen.
Als je de (internationale) fora leest over de 997 mk1 kom je inderdaad een paar problemen met de IMS tegen. Het zijn er echter niet veel. Vanaf oktober 2005 zijn er weer enkele verbeteringen doorgevoerd. Zegt echter nog steeds niet veel want motorproblemen blijven altijd bestaan. Het is natuurlijk vervelend als het die van jou is.
Enne: geen één blok haalt de 100k kilometers? Daar ga jij naar staan luisteren naar dat soort onzin?
Wie heeft hier op het forum trouwens iets vervelends meegemaakt met zijn 997?
|
06 dec 2010 15:51 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Het enige vervelende is dat alle andere auto's nu tegen vallen
|
06 dec 2010 17:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Laten we het dan zo zeggen: Die motoren zijn ZO goed dat Porsche toch maar een hele nieuwe en compleet andere motor is gaan ontwerpen voor 2009
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 dec 2010 17:39 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Hee, weer eens een draadje over gevoelige IMS Lager Ik vind een 997 een mooie auto hoor, ik sluit niet uit dat er bij mij op de oprit ook nog eens één komt te staan.
|
06 dec 2010 17:45 |
|
|
JP-S
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
@jeroen 914,
De basis van die motoren draaien al sinds de intro van de 996 in 1998. Dat is dus twaalf jaar!
Mag je dan een keertje iets compleet nieuws ontwerpen?
Beetje glaasje half leeg vs vol opmerking.
|
06 dec 2010 18:13 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Ik vind een 997 een mooie auto hoor, ik sluit niet uit dat er bij mij op de oprit ook nog eens één komt te staan.[/quote] Ben benieuwd wie van ons twee hem eerder heeft ?
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
06 dec 2010 19:19 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Jeroen, daar heb je een punt. Noemen ze doorontwikkeling, met dezelfde reden zijn ze gestopt met de luchtkoeling en inmiddels aan het testen met hybride techniek
|
06 dec 2010 19:38 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Misschien moeten we maar gewoon allemaal een taxi kopen... iemand een 997 4S cabrio kopen...?....dan ga IK wel fietsen...
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
06 dec 2010 20:32 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Sinds wanneer is een compleet nieuw ontwerp een 'door ontwikkeling'
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 dec 2010 21:16 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
De motoren van de cayman s 2007 gaan dus ook defect helaas..weer een geval gescheurde cilinderkop meegekregen. Koop je geen luchtgekoelde porsche hou er dan rekening mee dat het mis KAN gaan. Volgens mij is je IMS wel je minste zorg, die laat wel van zich horen als deze vervangen wil worden. Ik heb nu meerdere motoren mogen repareren(het blijft een eer) en durf het bijna niet te zeggen maar het is allemaal erg fragiel als je het vergelijkt met andere motoren van porsche.Gaat het mis kun je het meeste weggooien. De tijd zal leren hoe de 997 motoren zijn...zal mij benieuwen of de cilinderkoppen van de 997 niet scheuren, de cilinderwanden niet breken en de IMS niet stuk loopt. Her en der heb ik al defecte 997's te koop gezien.(motorschades).
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
06 dec 2010 21:33 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
[quote="marino Dat was mijn auto.... [/quote] Ik had bewust de referentie weggelaten, maar ik begrijp goed dat je naar een watergekoelde bent overgegaan!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
06 dec 2010 21:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Vanaf '98 t/m 2008 (!) is dus 10 jaar. Misschien eens vergelijken met de levensduur van het vorige blok: die in de 993, de 964, de 3.2, de SC, ... ? Dat is dus minstens vanaf ~ '78 t/m '98 Marcel spreekt me met U aan; dit moet een serieus onderwerp zijn
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
06 dec 2010 23:19 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Dat de luchtgekoelde motor van het laatste type 20 jaar is meegegaan heeft helemaal niets met het feit te maken dat het een probleemloos ontwerp was. Integendeel, ook daar zijn zat problemen mee geweest. Dat Porsche naar een watergekoeld ontwerp moest en in 2008 weer een nieuw ontwerp moest klaar hebben en inmiddels voor de 991 alweer een totaal nieuw ontwerp introduceert heeft alles met de superstrenge regelgeving van brandstofmotoren te maken. De motor die nu in de 997 MKII zit zou in een nieuw ontwerp auto niet meer aan de emissie toelating voldoen. Dat was ook precies de reden dat Porsche dit jaar nog een paar modellen op de markt heeft gezet met een opgeklopte motor (GT2RS, 911 Speedster, Turbo S). Die motoren krijgen ze na 1 januari niet meer geregistreerd. De grootste motor in de 991 verkrijgbaar is naar verluid een 3.4 liter motor. En door die strenge eis ligt de druk op snelle ontwikkelingen erg hoog en nu 3x raden waar dat ten koste van gaat.....
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 dec 2010 23:32 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
1996
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
07 dec 2010 0:18 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Curieus eigenlijk; mensen die ergens tevreden over zijn, melden niet ongevraagd elke week dat ze nog steeds tevreden zijn. De mijne is van februari 2006 en door mij gekocht in augustus 2009. Heb er sindsdien 20K kms probleemloos meegereden. Hoor alleen plof (zelfs meerdere korte plofjes) bij gas loslaten maar vind dat niet erg, zelfs prettig voor de trommelvliezen Meld me volgende week weer om eventuele tevredenheid door te geven als dat op prijs wordt gesteld
|
07 dec 2010 0:40 |
|
|