Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 9:57



Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
EFI conversie voor 930 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht EFI conversie voor 930
Ik heb onlangs in Excellence een artikel gelezen over het verbeteren van een 930 Turbo. Is ontwikkeld door Pat Williams Racing (USA) en er staat een hoop over uitgelegd op hun site http://www.patwilliamsracing.com/

Ik had graag met hen in contact getreden maar tot hiertoe (al 2 maal een mail gestuurd) nog geen bericht terug gekregen. Ik zou nl. willen weten hoe men hier in Europa aan dat systeem kan geraken.

Zijn er leden die hier misschien meer over weten en evt. een positieve/negatieve mening hebben over die EFI conversie ?


Chris
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


05 apr 2005 20:16
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:roll: :arrow: CIS --> EFI conversie 930 ..... toch niet zo moeilijk te vinden m.b.v. de zoekfunctie :!: :idea:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


05 apr 2005 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Eric,

Bedankt voor de info. Omdat er onlangs over dat systeem een artikel werd geschreven dacht ik dat het redelijk nieuw was en er dus nog niet over gepraat was op het forum. Was echter vergeten dat op dit forum alles wat met P te maken heeft onmiddellijk aandacht krijgt :wink:
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


05 apr 2005 21:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Er zijn heel veel soorten van dit soort ombouw kitjes te krijgen
Meeste is DIY

Kijk effe op het forum van pelican parts en zoek daar op "EFI" of "CIS EFI" of "megasquirt" of "SDS"
Dan hebbie genoeg leesvoor voor een week of 2 :mrgreen:

Deze bv.
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... did=139422
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


06 apr 2005 15:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
megasquirt, zit ook op Robin zijn kever ;)... (of zat er in elk geval op)


06 apr 2005 20:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Yes ! De stukken zijn binnengekomen. :D :D :D

Woordje uitleg : Michael heeft verleden jaar bij Imagine Auto (USA) e.e.a. gekocht om zijn 930 (een beetje aardig) op te kietelen wat hem - volgens wat ik heb mogen verstaan - aardig gelukt is. Ik heb er een tijdje geleden ook een bestelling gedaan en alles is ondertussen gearriveerd. Dankzij de lage dollarprijs is het trouwens echt een koopje geweest.

Het betreft een nieuwe K27 turbo, een nieuwe grotere intercooler en een 1-bar drukveer wat goed zou moeten zijn voor een dikke 50 pk upgrade + dat de turbo veel vlugger power geeft.
Ik kan geen foto's plaatsen (tja, heb geen camera) maar het ziet er in elk geval heel goed uit.

Afspraak bij Van Beurden is reeds gemaakt op 4 juli waar gelijk een onderhoudsbeurt zal worden gedaan en de 4 remschijven + remblokjes mee zullen worden vervangen.

Dus nog ff (haha) en de 260 (of misschien 280 ?) zullen terug wat makkelijker bereikbaar worden. Zandvoort, here I come... :D :D :D
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


13 jun 2005 21:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
maar geen EFI ???
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


14 jun 2005 1:46
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Imagine heeft ook zo'n EFI set, prijs op aanvraag.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


14 jun 2005 6:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Jeroen914 schreef:
maar geen EFI ???


Die EFI bij Pat Williams was mij een klein beetje te duur uitgevallen. En ik kreeg zelfs geen antwoord op mijn mails. Deze upgrade is zeker ook betrouwbaar en levert minstens evenveel vermogen extra.
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


14 jun 2005 22:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
woooooooow ... kben benieuwd :!:


15 jun 2005 6:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Jeroen914 schreef:
maar geen EFI ???


Die EFI bij Pat Williams was mij een klein beetje te duur uitgevallen. En ik kreeg zelfs geen antwoord op mijn mails. Deze upgrade is zeker ook betrouwbaar en levert minstens evenveel vermogen extra.


Die EFI heb je pas echt nodig als je wilt tunen tot boven de 450/475 pk, dus we kunnen nog effe vooruit. Volgend jaar andere nokkenassen misschien.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


15 jun 2005 14:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Eerst maar ff zien wat dit geeft. Ik heb met het idee gespeeld om ook andere nokkenassen te steken maar dan moet heel de motor er uit. Is (voorlopig - hout vasthouden) nog geen andere reden voor om de motor er uit te halen + dat hij nog steeds kurkdroog is. Vroeg of laat zal het misschien toch moeten gebeuren en dan is het natuurlijk mooi meegenomen (héhé, zeker als de dollar nog eens lekker laag staat :cheesy: )
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


15 jun 2005 22:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Ik begin een beetje hete adem van al die "oer-tujboos" in mn nek te voelen 8) nog even ......... :wink:

Iemand hier nog een 3,6 bi-turbo blok in de aanbieding???? :twisted:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


15 jun 2005 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Hahaha ! Begin je em al te knijpen dat je er binnenkort niet meer vandoor zal kunnen gaan ? :D :D :D
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


15 jun 2005 23:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Eerst maar ff zien wat dit geeft. Ik heb met het idee gespeeld om ook andere nokkenassen te steken maar dan moet heel de motor er uit. Is (voorlopig - hout vasthouden) nog geen andere reden voor om de motor er uit te halen + dat hij nog steeds kurkdroog is. Vroeg of laat zal het misschien toch moeten gebeuren en dan is het natuurlijk mooi meegenomen (héhé, zeker als de dollar nog eens lekker laag staat :cheesy: )


Gewoon doen bij de volgende grote beurt, nokkenassen zijn ook gelukkig niet zo duur.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


15 jun 2005 23:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
aankomende winter ga ik mijn blokkie weer eens flink aanpakken, ik ga m'n BTR blok ombouwen naar CTR blok, dus dubbele turbo's en efi erop, daarnaast komt er een close ratio 5 bak in. het geheel word afgesteld voor ciruit gebruik, dus ook het onderstel. doel is om rond de 550 a 600 pk's te produceren, en dan is CIS niet meer te gebruiken.

dus ik heb nog een paar maanden om te sparen voor het feestje.


16 jun 2005 9:53
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
beestachtig

dan heb je de snelste van het forum 8)

succes met de ombouw alvast
_________________________________________
duitse laagvlieger


16 jun 2005 22:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
robbie965 schreef:
dan heb je de snelste van het forum 8)

Wauw :!: ..... ook echt iets om trots op te zijn. :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


17 jun 2005 10:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'69 VW type 3 - project - '75 VW type 1 (400+pk, G50/01)
Geldermalsen
Bericht 
EriC4C schreef:
robbie965 schreef:
dan heb je de snelste van het forum 8)

Wauw :!: ..... ook echt iets om trots op te zijn. :roll:

Klinkt haast jaloers :wink: :lol:
_________________________________________
Vtec...This!


17 jun 2005 15:48
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Nikasiltje schreef:
Klinkt haast jaloers :wink: :lol:

Misschien jaloers op een moment dat ik haast zou hebben ;), maar nee zelfs dan niet. 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


17 jun 2005 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
RufBTR schreef:
dus ik heb nog een paar maanden om te sparen voor het feestje.


Spaar dan nog een beetje verder door, dan kan je ons daarna op een echt feestje trakteren. Ter ere van je supersnel machien uiteraard... :lol:

In elk geval een prachtig project :thumleft:
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


17 jun 2005 19:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Hahaha ! Begin je em al te knijpen dat je er binnenkort niet meer vandoor zal kunnen gaan ? :D :D :D


Ben zeker benieuwd wat het resultaat is, ook vanwege de 4 bak t.o.z van de 5 bak. Als ik je dan niet meer los kan rijden, tjsa dan moet ik ........... :?: :twisted:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


17 jun 2005 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
De 4-boite heeft idd het voordeel dat je langer kan doortrekken en minder moet schakelen. Maar ik moet wel langzaam schakelen (nadeel van die oude boitekes) want de 3de durft als eens een beetje krrrr....

We zullen elkaar wel eens ergens in Duitsland tegenkomen zeker.
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


17 jun 2005 21:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Chris_lbr schreef:
De 4-boite heeft idd het voordeel dat je langer kan doortrekken en minder moet schakelen. Maar ik moet wel langzaam schakelen (nadeel van die oude boitekes) want de 3de durft als eens een beetje krrrr....

We zullen elkaar wel eens ergens in Duitsland tegenkomen zeker.


Heb met mn ex-930 precies hetzelfde gehad, van 2 naar 3 rustig aan!! Geloof wel dat de bak beter gereviseerd kon worden. Blijf nog steeds onder de indruk van de snelheid per versnelling: 155 in 2, 220 in 3 en volgens het boekje 305 in 4 (snelst gereden op de teller 285, met armen die 2x zo dik waren en een adrenaline peil van +500% :twisted: )
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


17 jun 2005 23:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Jaco schreef:
Chris_lbr schreef:
De 4-boite heeft idd het voordeel dat je langer kan doortrekken en minder moet schakelen. Maar ik moet wel langzaam schakelen (nadeel van die oude boitekes) want de 3de durft als eens een beetje krrrr....

We zullen elkaar wel eens ergens in Duitsland tegenkomen zeker.


Heb met mn ex-930 precies hetzelfde gehad, van 2 naar 3 rustig aan!! Geloof wel dat de bak beter gereviseerd kon worden. Blijf nog steeds onder de indruk van de snelheid per versnelling: 155 in 2, 220 in 3 en volgens het boekje 305 in 4 (snelst gereden op de teller 285, met armen die 2x zo dik waren en een adrenaline peil van +500% :twisted: )


Wat doen jullie toch met die bakken? :wink: . Die van mij heeft nergens last van.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


17 jun 2005 23:20
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.