Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:36

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Rijkswaterstaat strooide al 35.000 ton zout 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht Rijkswaterstaat strooide al 35.000 ton zout
"Rijkswaterstaat heeft deze winter al ongeveer 35.000 ton zout gestrooid op de snelwegen. Dat is dezelfde hoeveelheid als in de winters 2006/2007 en 2007/2008."
Is dit nu normaal of gewoon hysterie bij Rijkswaterstaat? Dat duurt weer maanden voor dat eindelijk weggeregend is :evil: En dat betekent ook niet rijden met de Porsche. Het wordt tijd voor seizoen gebonden kentekens in dit land net als in DLD! :D

Grtz. Boxi

07 dec 2010 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Rijkswaterstaat strooide al 35.000 ton zout
Rijkswaterstaat doet wel meer geldverslindende en overheidsgeldverspillende dingen... :wink:

07 dec 2010 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Zou zeggen biedt ze een Outsource contract aan waarbij je de totale verantwoordelijkheid neemt over de gladheidsbestrijding, met Penalty Incentive systeem.
Reken wel op een boete clausele van mwahh pak em beet 2 ton per kwartier dat een wegvak (bijvoorbeeld stukje A6), afgesloten moet worden omdat je een paar ton zout heb willen besparen, waardoor het gevaarlijk glad is.

Wat ik hiermee wil zeggen is denk ik wel duidelijk. Liever preventief iets te veel strooien dan een chaos zoals van de week op de weg.

Ik denk wel dat er nog veel ontwikkeld kan worden op intelligentere meetsystemen, gekoppeld aan doseerinstallaties op de wagens.

Maar aan de andere kant geef ik jullie gelijk:
Ik kom s'winters nog wel eens in Oostenrijk en valt me op dat men daar op B-wegen vaak grind/zand gebruikt (ook niet echt lekker voor je auto, maar rijd wel goed :mrgreen: ) en soms op de snelweg wacht met strooien tot de ergste sneeuwval over is. Mensen kunnen hier ook niet rijden onder afwijkende omstandigheden. 5 cm sneeuw en het hele land is in paniek. :bang:
In Finland rijden mensen nu gewoon binnendoor over het meer naar hun werk, dat zijn pas bikkels.

08 dec 2010 0:29
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
in België was het vanochtend een hoofdpunt in het nieuws dat veel gemeenten al door hun wintervoorraad zout heen zitten :bang:

Ja ja, het is 8 december, de winter is ver voorbij

08 dec 2010 9:42
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
dynamic schreef:
In Finland rijden mensen nu gewoon binnendoor over het meer naar hun werk, dat zijn pas bikkels.

Nou is het op zo'n meer ook wat makkelijker oefenen dan in NL, waar de sloot een meter verderop is, of nog minder leuk: een boom.

Dat gezegd hebbende: wat kunnen hollanders slecht rijden tegenwoordig.

08 dec 2010 10:06
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Speak for yourself, please :!: :wink:

08 dec 2010 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Van die 35.000 ton, zit geen gram op mijn auto's , die staan lekker binnen :wink:
Maar ze zullen idd wel weer tekort komen, de winter is net begonnen.

08 dec 2010 11:34
Profiel Facebook 
Porsche diversen
Overijssel
Ik dacht dat er bij mij nog steeds sneeuw lag maar dat is allemaal zout..... :mrgreen:

08 dec 2010 11:47
Profiel
Westervoort
boxi schreef:
Is dit nu normaal of gewoon hysterie bij Rijkswaterstaat?

Het is toch duidelijk dat de winter érg vroeg en hevig begint dit jaar?
Snap de kritiek op Rijkswaterstaat op te veel strooien niet goed, aan de andere kant schreeuwen mensen moord en brand dat er in hún kleine straatje niet gestrooid wordt. Ik kan me wel vinden in dit beleid van amper strooien op binnenwegen en proberen de doorgaande wegen zo goed mogelijk berijdbaar te houden, zolang ze daarentegen de wegen die niet vlak zijn maar wél aanpakken.

08 dec 2010 13:35
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Paul II schreef:
Speak for yourself, please :!: :wink:

Ik ben geen hollander.

08 dec 2010 14:21
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Wie de schoen past ..... :lol:

Jurgen schreef:
Snap de kritiek op Rijkswaterstaat op te veel strooien niet goed

Ik wel. Het is nooit goed ;).

08 dec 2010 14:24
Profiel
Westervoort
Jawel, bij 25 graden met mooi droog en zonnig weer is hier alles prima :wink:

08 dec 2010 14:29
Profiel
Omg. Amsterdam
Ook ik als straatmakersbedrijf ben 'overgestapt' in slechte tijden (vorst) op het gladheidsbestrijdingsgebeuren..... (lang woord overigens)... voor de gemeente hier in mijn dorp (en omstreken) en wij strooien tevens ook voor diverse bedrijven, particulieren, artsen, tandartsen en winkelcentra..... ed.

Wat is strooien en schuiven? voor de mensen die achter je rijden ben je altijd een last (je rijdt te langzaam en gooit met zout, auto wordt vies :bang: ) ..... maar dit doe ik/wij juist voor jullie de weggebruikers! :mrgreen: en dat snapt men niet altijd :bang:

OK de weg is niet altijd strak zwart..... maar soms nog ijs/wit en daar moet men/jullie ook de snelheid op aanpassen! :wink: en uiteindelijk wordt het 'schoon'....

Maar ik kan jullie zeggen het werk opzich is :thumleft: ..... zout opzich voor de auto :bang: maar voor de veiligheid :thumleft:

09 dec 2010 2:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]