Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:18



Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Pat69, zullen wij dan elke week op allerlei fora melden hoe geweldig tevreden we zijn :mrgreen:

Maar zo gek is het niet toch. Pas als je een probleem hebt ga je op Internet snuffelen en je probleem kenbaar maken. Het merendeel van de 996 en 997 rijders kennen we niet maar zullen zich wel melden op het moment dat ze een probleem hebben. Dat beïnvloed de beeldvorming over een bepaalde auto natuurlijk enorm.
Als we in de tijd van de 964 al een PorscheForum en dito dommunity hadden waren de problemen met olielekkages etc etc ook niet van de lucht geweest.

Maar ik heb er geen enkel probleem mee als de 996/7 rijders hun succes stories posten. :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


07 dec 2010 13:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Als het allemaal zo meevalt dan wel gebiast is, waarom geeft PAG dan de cijfers niet?
_________________________________________
oud is beter


07 dec 2010 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Ben je om? Dacht al dat ik je GT3 op Mobile zag :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


07 dec 2010 18:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
haha, doe eens een voorzetje.. :wink: gast's 964 bashing.. :wink:

En ervan uitgaande dat je de P echt verkocht hebt, wat komt er voor terug? Een RS (je moet steeds voor een overtreffende trap gaan, nietwaar)? Lekker in gifgroen..


Laatst bijgewerkt door mark996 op 07 dec 2010 18:30, in totaal 1 keer bewerkt.



07 dec 2010 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Joh :shock: Heb je mij gehoord toen je een paar uur in die R32 reed? :drive:
Leven en laten leven. Ben zo soft geworden. :pr: :pl:
_________________________________________
oud is beter


07 dec 2010 18:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Als Marcello zn GT3 heeft verkocht en daar een 964 RS voor gaat terugpakken breekt mijn klomp ..............
_________________________________________
Timeless objects


07 dec 2010 19:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
ik gok toch meer op een 997 GT3RS..


07 dec 2010 19:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
amandus schreef:
Als Marcello zn GT3 heeft verkocht en daar een 964 RS voor gaat terugpakken breekt mijn klomp ..............


goh, misschien koopt ie wel een echte doorgelaste :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


07 dec 2010 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Hier gaan we weer : zal het dus nog eens schrijven. Heb 3 luchtkoelers gehad : 964, 993, 993turbo en nu mijn eerste waterkoker : 9974s.
Wil niet meer terug naar de luchtgekoelden. Met de 997 heb je de looks, het geluid (wel met sportuitlaat) een zeer veilig gevoel, en rijdt een gewone 993 het snot voor de ogen.
De luchtgekoelden waren betrouwbaar maar wel gevoelig voor olielekkages (964 en 993turbo). 997 is van bouwjaar eind 2006 en heeft 42000 probleemloze kilometers gereden zonder minste lekkage. Volgens franse porscheblad flat 6 zijn de waterkokers betrouwbaar : van de 996 3.4 heeft slechts 5percent last gehad van motorproblemen. Dit percentage zou lager zijn vanaf 996 3.6 en nog lager vanaf 997 na oktober 2005.
_________________________________________
ex 964; ex 993; ex 993turbo
nu 997 4S en 993 4S


07 dec 2010 21:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Plofverhalen, tuurlijk zijn ze er, maar; De mythe overstijgt de realiteit ...
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


07 dec 2010 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Bedankt allemaal voor jullie informatie.
Zit nu wel te twijfelen of ik een 997S uit 2005 moet kopen.
Heb er één gevonden.
Qua uitvoering en kleur is het mijn smaak. Maar lees dat het beter is één van na 10/2005 te kopen. En deze is van voor deze tijd. Maar wel netjes dealer onderhouden. O ja dit heb ik nog gevonden over de IMS http://www.lnengineering.com/ims.html


07 dec 2010 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
maurice schreef:
Dat de luchtgekoelde motor van het laatste type 20 jaar is meegegaan heeft helemaal niets met het feit te maken dat het een probleemloos ontwerp was. Integendeel, ook daar zijn zat problemen mee geweest.

Zeker waren er met die motor ook problemen, niemand ontkent dat.

Maar was het ook 5 %, 1 van iedere 20 dus, die zeer ernstige problemen had?

De afgelopen tijd zijn hier diverse voorbij gekomen die (ook) op zoek gingen naar een ander blok.
Hoor je dat vergelijkbaar vaak van de luchtgekoelde, die veel ouder zijn, meer kilometers hebben gemaakt?



Heer Blind, er is geen familie van me op dit forum, dat heeft u ook mis.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


08 dec 2010 0:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
b.hamelink schreef:
O ja dit heb ik nog gevonden over de IMS http://www.lnengineering.com/ims.html

Dan kan je hier verder lezen 8)
http://www.flat6innovations.com/
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


08 dec 2010 1:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Citaat:
Maar was het ook 5 %, 1 van iedere 20 dus, die zeer ernstige problemen had?


Dat getal van 5% is natuurlijk ook compleet uit de lucht gegrepen ... ...

Of het moet zo zijn dat ze jou vanuit Stuttgart persoonlijk geïnformeerd hebben.

Citaat:
Maar lees dat het beter is één van na 10/2005 te kopen.


Als er na 10/2005 verbeteringen zijn doorgevoerd zou ik er ook zeker een van na die datum aanschaffen. Maakt qua prijs niet zoveel uit maar koop je dus een verbeterde versie. Enne, er staan meer dan genoeg 997's te koop. Lekker doorzoeken dus.


10 dec 2010 9:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Geen enkele fabrikant al ooit toegeven dat bepaalde series zwakker zijn.
Dat zou immers toegeven zijn dat er een ontwerpfout in de oude serie zit.
Dat is alleen al vanuit aansprakelijkheid iets dat ze nooit zullen doen.
Hier geldt: kop houden en repareren wat er onder druk van de klant gerepareerd moet worden.

En: worden Porsche's nu echt allemaal zo extreem zwaarder belast dan andere merk auto's ? Ik geloof er niks van. Ik kan wel interessant doen over mijn 911 bijvoorbeeld, maar een 2.0 TFSI van VW komt aardig in de buurt. Ook in vergelijk met nieuwere 911's zijn er zeer solide Audi / VW motoren met flink power die zich uitstekend houden hoor.

Eens met de eerdere reaktie dat een bepaalde categorie P rijders zich wel heel makkelijk (en misschien zelfs ook te graag) veel geld uit de zak laat kloppen ...

Over zwakke plekke gesproken: de 3.2 heeft die ook.
Na 22 jaar en 240.000 km waren de zuigerveren en klepgeleiders versleten. Waardeloos :-)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


10 dec 2010 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Waardeloos lindemans, zou toch niet mogen voor een auto die zoveel kost en dan ook al bij die kilometerstand. Misschien wil een van de juristen op het forum je helpen met een claim indienen :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


11 dec 2010 0:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Is dit nu een voorbeeld van wat hier soms genoemd wordt dat de luchtgekoelden ook problemen hebben :?: :mrgreen: :popcorn:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


11 dec 2010 11:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
gast schreef:
Ja, maar wel een heel slecht en summier voorbeeld :o


OK, ik geef het toe ...
De drijfstanglagers waren ook aan vervanging toe, en de zuigers / cilinders waren al halverwege hun slijtgrens. Grote kans dat die de 500.000 km niet gaan halen ...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


11 dec 2010 20:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
de 3.2 is zo betrouwbaar dat ie zelfs als vliegtuigmotor gebruikt is...
_________________________________________
oud is beter


12 dec 2010 11:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Hoe zit het nu met IMS/motor van de 997
Bij de airbus A380 toch? :pale: Maar zonder gein het is een hele betrouwbare motor.
_________________________________________
Last Rat standing


12 dec 2010 18:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.