Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:35



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
bypass pijpjes 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: bypass pijpjes 996
vanmiddag pijpjes ingelast en hij klinkt al beter. Ik heb pijpjes van 20mm gebruikt en het verschil stationair is minimaal. Op toeren klinkt het een stuk heftiger als voorheen.Mischien dat ik ze toch nog eens vervang door wat dikkere maar eerst maar eens een poosje rijden en kijken hoe het bevalt.
Ik zal nog eens een filmpje met geluid maken.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


11 dec 2010 19:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Kijk uit dat je wel voldoende tegendruk overhoud, anders gaat het fout. 20mm is al heel wat.
_________________________________________
Link webalbums:
http://picasaweb.google.com/Berboven
Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven


11 dec 2010 21:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008 Corvette C5 bj 1998 ex Porsche 964 C4 bj 1990 Porsche 997 Carrera S bj 2005
10 km ten zuiden van Nijmegen
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Heeft iemand al bypass pijpen in de uitlaat gemaakt bij een 964 ?

Zijn er ook, bv kleppen die je ertussen kunt maken om , als je de herrie niet wilt hebben, de bypass kunt te sluiten.

Bv dmv een staalkabel klep bedienen.
_________________________________________
Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen


11 dec 2010 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: bypass pijpjes 996
@Unteed: heb ik overwogen tijd geleden. Kreeg hier advies vacuüm klep te gebruiken. Is eigenlijk heel simpel mooi oplossing voor te bedenken
( dit was toen het plan althans)
optie 1: links nog een uitlaattip maken (als je die al niet hebt) en dan een buisje doortrekken vanaf bocht primaire demper. Op het punt waar primaire demper en tweede (linker) eindtip samen komen een vacuüm gestuurde klep ertussen.

Deze zo je ook tussen de buizen voor de secundaire demper kunnen doen, om zo de secundaire demper qua geluid bijna te elimineren.

Nadelen eerste optie: vacuüm klep is duurder dan cuppijp en g-pipe samen, en dan moet je het geheel nog lassen. Daarnaast is uitlaattraject dermate kort als je klep voor primaire demper doet, dat je eigenlijk een aangepaste chip moet hebben als je de klep open hebt om hem niet 'arm' te laten lopen bij volle belasting hoge toeren (wat kan leiden tot detoneren).

Tweede optie heeft eigenlijk alleen als nadeel: dat je misschien je primaire en secundaire demper aan elkaar moet lassen om een stevige oplossing voor de vacuum klep te hebben (misschien ook niet) en vacuüm klep is bij deze optie wederom niet goedkoop. ok kan hij hierbij een heel klein beetje armer lopen.
Waarschijnlijk zijn er meer oplossingen, dan de 2 waar ik op kwam.

Mijn oplossing was toen: cuppijp en g-pipe aanschaffen om te testen welk geluid ik überhaupt het mooist vond. Ben geëindigd met een holle katalysator, standaard primaire demper en een g-pipe (eliminiatie secundaire demper). Wat mij betreft ideale oplossing qua geluid en uitlaattraject lengte ( je hebt ook nog een g-pipe met lange bocht mocht je over lengte in je maag zitten).

In de goede hoop dat je hier wat aan hebt Unteed :thumleft:
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


12 dec 2010 1:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Justin schreef:
Ben geëindigd met een holle katalysator, standaard primaire demper en een g-pipe (eliminiatie secundaire demper).....

Wat zou het effect zijn van alleen een holle katalysator op mijn 997.2?


12 dec 2010 4:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Ik rijd 5 februari naar Gert Carnewal om de RSR mufflers eronder te laten schroeven....
_________________________________________
"Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars


12 dec 2010 10:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Subdriver schreef:
Justin schreef:
Ben geëindigd met een holle katalysator, standaard primaire demper en een g-pipe (eliminiatie secundaire demper).....

Wat zou het effect zijn van alleen een holle katalysator op mijn 997.2?



ik denk heel weinig, maar geen ervarings deskundige dus
_________________________________________
remmen is angst


12 dec 2010 10:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008 Corvette C5 bj 1998 ex Porsche 964 C4 bj 1990 Porsche 997 Carrera S bj 2005
10 km ten zuiden van Nijmegen
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Ik heb thans een volledig gevulde Kat en de middendemper vervangen door een
cup pijp (+/- 80cm lang), de einddemper vervangen door een korte cup bocht.

Dit maakt zoveel herrie dat ik oordopjes in moet doen tijdens rijden.

Voor de "tunnel" challenge Amsterdam wil ik deze herrie wel hebben maar op de
weg erna toe (vanaf limburg) liever niet.

Ik zit te denken om bij de einddemper een buisje van +/- 20mm in diameter
tussen de inlaatbuis en uitlaatbuis te lassen.
Is inderdaad wel erg kort een cm of 4, maar moet wel lukken.
In dit buisje een schuif te maken die ik kan bedienen.
_________________________________________
Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen


12 dec 2010 12:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: bypass pijpjes 996
@subdriver:

hangt ervan af wat je wilt bereiken. Vraag je eens af hoe luid je het geluid wilt hebben.
Zoek eens op youtube (bijvoorbeeld 'decat' en 'porsche 997'; of 'porsche 997' en 'muffler bypass')
om een indruk te krijgen wat een aanpassing voor gevolg heeft.
Pin je niet te veel vast op de 'toon' van het geluid in de filmpjes (hoe hij exact klinkt).
Maar je krijgt wel een goede indruk van hoe luid het geluid is.

direct antwoord: holle katalysator alleen, maakt het iets luider, maar minder luid dan wanneer je een demper weghaalt (997 heeft maar een set dempers en een set katalysatoren per cilinderbank). Veel vinden voor dagelijks gebruik primary muffler bypass op een 964 een prettige combinatie tussen ietwat luider en niet te luid tijdens rijden. Voor een 997 worden volgens mij het vaakst sport dempers gemonteerd of een bypass pijpje voor de dempers.

Volgorde van standaard naar luid voor een 964 ( niet-turbo) is volgens mij (dit zegt dus enkel over de luidheid):
1. originele katalysator, originele primaire demper en originele secundaire demper.
2. holle katalysator, originele primaire demper en originele secundaire demper.
3. originele katalysator, bypass primaire demper en originele secundaire demper.
4. holle katalysator, bypass primaire demper en originele secundaire demper.
5. holle katalysator, originele primaire demper en bypass secundaire demper.
6. originele katalysator, bypass primaire demper en bypass secundaire demper (hoofdpijn tijdens rijden).
7. holle katalysator, bypass primaire demper en bypass secundaire demper (je hoofd scheurt open van luidheid).

Met aftermarket sport katalysator, aftermarket dempers, 'spaghettti spruittukken per cilinderbank voor gelijke lengte ( zoals de 993)' kun je nog meer variatie verwezenlijken.

voor een 997 (niet-turbo) verwacht ik dan:
1. originele katalysatoren, originele dempers.
2. sport katalysatoren, originele dempers.
3. originele katalysatoren, sport dempers (veel variatie in, dus deze kan ook op plek 4 staan)
4. holle katalysator, originele dempers.
5. originele katalysator, bypass dempers (ik zou hier zonder twijfel voor kiezen! : http://www.youtube.com/watch?v=ksckf0vN3zU&feature=related vindt dit echt weer lijken op het oude geluid)
6. holle katalysator, bypass dempers (hoofdpijn).

Je hebt bij een 997 volgens mij ook iets als een X-pipe / cross section om flow van uitlaatkanalen van de afzonderlijke cilinderbanken te laten kruisen.


voor een 964 geldt: hoe minder demping, hoe minder tegendruk, hoe armer de motor gaat lopen zonder aangepaste chip. En ook de lengte van het uitlaattraject heet invloed op manier waarop de motor zijn vermogen opbouwt (Marc, Renntech, etc. weten hier ongetwijfeld alles van), hoe korter hoe meer hij bij relatief hogere toeren pas zijn vermogen echt opbouwt.
Voor een 997 weet ik niet of deze armer lopen automatisch voorkomt, door hoeveelheid injectie benzine aan te passen.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


12 dec 2010 12:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Subdriver schreef:
Justin schreef:
Ben geëindigd met een holle katalysator, standaard primaire demper en een g-pipe (eliminiatie secundaire demper).....

Wat zou het effect zijn van alleen een holle katalysator op mijn 997.2?


Dat ie niet meer door de APK komt....

Op mijn ex-964 heb ik toendertijd een cuprohr gemonteerd en een eindstuk met grotere diameter. En qua geluid was dit super zonder storend te zijn.

Zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=32xoUac0zIQ
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


12 dec 2010 13:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex (Porsche 911 964 Carrera2 '90)
Breda
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Wat klinkt ie mooi he? :)
_________________________________________
Nee,....Hij is niet van m'n vader.... - Work Hard, Play Hard!


12 dec 2010 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Yep! Mooier dan een GT3.... :mrgreen:
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


12 dec 2010 13:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Wat Marc idd zegt, reserve (originele) katalysator voor keuring is een goed idee.

Marc, idd erg mooi geluid. Ik kwam bij mijn Porsche met mijn eerder
genoemde setup dus bij het geluid wat ik het mooist vond.
Vond het met die secundaire demper erop zo stil :D
Maar met allebei de dempers bypass was stevige hoofdpijn.

En als je de Gt3 niet mooier vind klinken....Heb je daar nog steeds
standaard uitlaatsysteem onder hangen? (zal toch niet :!: )
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


12 dec 2010 14:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Bedankt voor alle antwoorden. Het is mijn daily driver dus hij moet niet al te luid zijn. Ik denk nog steeds aan vervanging van de standaard demper door eentje met schakelbare klep (AKRA, P Sport of FABSPEED).
Misschien is een holle kat een leuk begin (emissie eisen hebben we hier niet).


12 dec 2010 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: bypass pijpjes 996
na een testrit vandaag, ben ik er achter gekomen dat ik meer vermogen onderin de toeren heb gekregen.
voorheen stoorde ik me er weleens aan dat er zo weinig kracht onderin was maar nu is hij wat soepeler.Ik merk een fijn verschil en het geluid is ook wat beter maar absoluut niet storend of overheersend.
Ik laat het hierbij.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


12 dec 2010 16:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Bericht Re: bypass pijpjes 996
@resto ben benieuwd naar het geluid. plaats je nog filmpje met geluid?
_________________________________________
Everything is gone be okay in the end and if it's not okay. It's not the end!


14 dec 2010 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: bypass pijpjes 996
filmpje maak ik nog, de auto staat nu bij de spuiter voor wat parkeer schade...de buurman heeft zijn deur even nonchalant opengegooid!!!!! :evil:
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


14 dec 2010 20:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Bericht Re: bypass pijpjes 996
Balen... :bang:

Hoop dat ie mooi hersteld wordt. muziekje hoor ik nog wel :mrgreen:
_________________________________________
Everything is gone be okay in the end and if it's not okay. It's not the end!


15 dec 2010 12:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.