@Knaufert: Wat voor budget dan ook, ze kunnen altijd nog van je mooie foto's genieten
14 dec 2010 20:35
marco angelo
Re: Vanaf welk budget ben je `liefhebber`?
een echte liefhebber ben je pas als je ook nog een porsche traktor hebt
_________________________________________ later is nu
14 dec 2010 20:50
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
fantastisch topic, binnen paar uur pagina's vol reacties van allemaal liefhebbers met oude en nieuwe meuk
14 dec 2010 20:53
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Re: Vanaf welk budget ben je ` liefhebber` ?
horn schreef:
en als je bij deze foto denkt "Hé, gave 996 turbo..."
dan ben je in mijn ogen een liefhebber.
Nee, dat noemt men een homofiel.
14 dec 2010 21:08
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
wolf schreef:
politiek correct gezwam. 996/7 zijn er zoveel van verkocht aan leaserijdende management-types. want daarom gevoelige IMS Lager ze toch ook? vin ik toch minder liefhebber dan iemand die een ouwe S opknapt.
Je kan toch ook liefhebber zijn van de nieuwe modellen.
Niet iedereen vindt de oudere Porsche het leukst. Als voor mij geld even geen rol zou spelen zou ik vandaag nog een 997 GT2RS bestellen (omdat een deel van mijn liefhebberij bestaat uit het rijden op de NS). Maar ik zou ook best een hele mooie 356 speedster kunnen kopen. Daar zoek je alleen wat langer naar...
Ik zou alleen niet gaan opknappen, want mijn lol zit in het rijden. Een beetje sleutelen is wel geinig, maar niet eerst een jaar voordat ik kan rijden...
Kortom: iedere liefhebber heeft de eigen voorkeuren.
14 dec 2010 21:12
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)
Papendrecht
+1 Ik vind snelheid wel iets hebben ... en de nieuwe gaan over het algemeen sneller (i.i.g. houden ze het vaak langer vol) dan de oudjes Ben zelfs wel een echte liefhebber van snelheid (dus van Porsche, maar ook een DB9 ofzo vinnik wel grappig )
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
14 dec 2010 21:27
M@ikie
996 Cabrio
aardige discussie... tis maar een auto
oud nieuw maakt niks uit, je koopt em om te hobbyen, te zien , te horen en vooral te rijden. mensen met veel of weinig geld kopen om dezelfde reden.
en dat zwaaien, pfff krijg er kramp van , maar terug zwaaien ho maar.
kan ik beter weer mijn motor van stal halen dan wordt er nog terug gezwaaid, dus dat doen we niet meer. hoewel misschien krijgen we meer reacties met 1 vinger
_________________________________________ Always on the Road
14 dec 2010 22:04
Airhead
1986 C1
Friesland
@ m@ikie Met een waterkoeler en een Harley hoef je nooit meer te zwaaien, en er wordt nooit meer gezwaaid.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
14 dec 2010 22:17
Ruudje
Iedereen met een Porsche moet wel een liefhebber zijn, anders koop je toch niet zo'n relatief duur autootje dat zo "onpraktisch" is.
14 dec 2010 22:26
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
ligt er net aan wat je duur vind.
mijn bijde 924ers heb ik gekocht voor onder de 1000 euro.
alleen de ene opnieuw gespoten en de andere had al 11,5 jaar geen APK gehad
maar verder weet ik toch wel wat van de historie van het merk en ben ik wel een liefhebber van het merk
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
14 dec 2010 22:30
erwin996
M140i
MS964 schreef:
Oude discussie dit trouwens. Onzin natuurlijk dat als je de centjes hebt, dat je dan zo nieuw mogelijk koopt. Zal ongetwijfeld voor velen gelden, maar voor velen ook niet. Bij m'n 2e P had ik prima een 993 of 996 kunnen kiezen, bewust weer voor een 964 gekozen. Volgende zou een 997 kunnen zijn, maar ook een 993 of weer een 964 is een mogelijkheid.
En wat zou je kopen als je een ton of 3 vrij te besteden had voor een auto? Een 964 van 20 jaar oud? Of toch maar een 997 turbo of 997 GT3?
Ik denk dat bij onbeperkte budgetten er héél veel GT2's en GT3's op de weg zouden komen, nieuw uit de doos. En dat de markt voor 964's en 993's wel wat minder gunstig zou worden. Velen zouden hun 964 of 993 houden, en er een 997 turbo bij kopen, dat kan ook.
Ik zou met een beetje meer budget een 997 GT2 RS kopen, alsmede een 997 turbo S (had ik de Bugatti Veyron Super Sport al genoemd). Tot het zover is, ga ik er van uit dat iedere koper van een Porsche een liefhebber is, tot het tegendeel bewezen is. Waarover ik me dan verder ook niet druk kan maken.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
14 dec 2010 23:05
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Vind de stelling van Brian wel erg platgeslagen en eenzijdig. Liefhebber heeft helemaal niks met budget oud of nieuw te maken maar met waardering voor een product of merk. Ik ben al jaren naast Porsche een enorme liefhebber van Pagani, zal zo'n ding nooit zelf kunnen kopen zelf niet 2e hands vrees ik. Desalnietemin heb ik alle lectuur, aantal malen mogen sturen en bergen documentatie. Maar zouj ik geen liefhebber zijn omdat ik er geen een heb?
Dat zie je toch ook bij Porsche, mensen die heel veel ins en outs kennen maar er nooit één zullen rijden. Het andere uiterste zijn de mensen met wat beter gevulde bankrekeningen die alles wat Porsche uitbrengt zo'n beetje kopen (ook die ken ik en zijn helemaal idolaat van Porsche) Er zijn ook mensen hier op het forum die bv de 356 helemaal te gek vinden maar niets met de moderne Porsche hebben. Wie is er dan een grotere liefhebber Ik schaar ze allemaal onder de catagorie liefhebber.
Waar het begrip liefhebber niet meer van toepassing is dat zijn de mensen die een bak geld op tafel zetten om ff een nieuwe te kopen want een kennis heeft ook een Porsche en dat is toch een grappig karretje.... En vergis je niet, de meeste 996'en en 997's werden/worden om die reden nieuw aangeschaft. (en een jaar later weer verkocht)
Kortom, een liefhebber kent gewoon een passie voor het merk ongeacht het budget. Als ik ooit de staatloterij win dan koop ik naast een mooie 997 Turbo S een 356 speedster erbij. Twee uitersten maar beiden zo vernuftig qua techniek (in het licht van de tijd gezien)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
14 dec 2010 23:08
Pascal
‘64 Kever
Hahaha, mooi hoe iedereen in zijn eigen straatje praat.... Ik denk dat het vrij eenvoudig is. Ieder heeft zijn eigen voorkeur, en zal dus die auto kopen. Snelheid, looks (nieuw of oud), geluid, geur, gevoel, uitstraling, noem het maar op...
Waar brian wel gelijk in heeft, vind ik, is wel een interessante vraag. Hoeveel procent van de nieuw verkochte Porsche's zou gekocht worden door zo iemand? Zou iemand daar een gok in durven doen?
(buiten dat hij de "new 911" niet herkent, terwijl hij 2 meter naar rechts staat )
14 dec 2010 23:08
arjan
Morgen met de trein naar Den Haag en terug in de vers aangeschafte 993, liefhebber of niet geloof niet dat ik daar morgen over nadenk als ik met een niet van mijn kop af te krijgen grijns achter het stuur zit
Misschien dat de NS nog roet in het eten kan gooien, ga namelijk met de trein en er wordt winterse neerslag op gegeven
Maar deze discussie kan mij morgen aan mijn roesten
14 dec 2010 23:16
horn
PF #57
en wel netjes naar alle Porsches zwaaien he?! Enjoy man!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
14 dec 2010 23:17
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
Devils son schreef:
horn schreef:
DS, je bent wel de man van de "puntjes" en ietjes" maar deze keer ben ik het helemaal met je eens!
Zo'n "wijffie" stuur ik mijn "hemelbed" niet uit!
14 dec 2010 23:39
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Mijn 1e gedachte was: Lekker wijf!!! En mijn 2e gedachte was: Is dat een 996 Turbo of een 996 4S?
Je zal maar net op stap willen met je zilver-grijze 996 ... ligt er zo'n mokkel voor
@ Bompa ... kom eens naar 1 van de tunnel challenges ... vorig jaar - Rotterdam - stonden er twee van dit soort dames te bietsen voor 'n lift bij de startlocatie ...
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
mijn gedachte was ;
als ze maar geen krassen maakt
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
14 dec 2010 23:48
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
Ik ben de 60 gepasseerd maar als je het "Eenmaal Hebt" kom je er niet meer van af! En neem dat maar aan van ene oude Vos
14 dec 2010 23:52
Devils son
drknauf schreef:
mijn gedachte was ;
als ze maar geen krassen maakt
Mijn rug kan daar wel tegen hoor... Ze doet maar.
15 dec 2010 0:04
cabrio wim
brian951 schreef:
Welk budget? Welke leeftijd van de auto? Want laten we eerlijk zijn.. een willekeurig persoon in een nieuwe P gunt onze ` ouwe meuk` vaak geen blik waardig..
Ouwe meuk is soms meer waard dan nieuwe zooi.
Als je nu moest weten wat ik weer in mijn project steek, had ik mij beter een nieuwere Porsche kunnen kopen.
Dus denk dat dit niks te maken heeft met budget, of nieuwer (geen) blik dat ons waardig is, maar meer mijn liefde voor oudere auto's.
Brian vond een knuppeltje en dacht, "hey, een hoenderhok, da's geinig...."
15 dec 2010 3:44
Rodger that!
Veghel
bompa schreef:
Devils son schreef:
horn schreef:
DS, je bent wel de man van de "puntjes" en ietjes" maar deze keer ben ik het helemaal met je eens!
Zo'n "wijffie" stuur ik mijn "hemelbed" niet uit!
Echt wel...... wil tenslotte toch ook wel eens slapen (heb geen hemelbed)
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum