Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:57

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Verbannen van het Forum 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Verbannen van het Forum
Ik heb even een open vraag. Heb gsiteren blijkbaar een discussie gemist waarin dusdanige opmerkingen werden gemaakt dat voor wat betrfet mijn info Marcel gast tijdelijk een ban heeft ontvnagen en bv Jochem ( rs50 Jochem) voorgoed is verbannen.

Wat maakt een en ander voor de beheerders dusdanig ernstig dat dit het resultaat is. Ik neem toch aan dat er hier ook een stukje vrijheid van meningsuiting geld, of heb ik het nu mis?

16 dec 2010 11:00
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht Re: Verbannen van het Forum
Ik denk dat jij hier lang genoeg komt om te weten dat hier een verregaande vrijheid van meningsuiting geldt. Misschien wel té verregaand. Hoewel ik de discussie ook gemist heb (waren lekker uit eten met een andere forummer en zijn partner) kan ik in het algemeen zeggen dat je hier een hoop kunt doen voordat er iemand gebanned wordt. Heb het al eerder geschreven, in de geschiedenis van dit forum zijn echt erg weinig mensen gebanned. Zeker gezien de drukte op dit forum.

Los van de - dus ook door mij gemiste discussie - is hier de laatste jaren steeds meer de trent ontstaan om dingen keihard op de persoon te spelen. Openbaar, maar ook via pb's, email en andere sociale netwerken. En vrijheid van meningsuiting wil volgens mij niet zeggen dat je alles maar kunt opschrijven. Voornoemde ontwikkeling is destijds voor mij de enige reden geweest om mijn moderatorschap neer te leggen.

"Je komt onuitgenodigd binnen op een feest, zet andere muziek op en vertelt de gastvrouw dat ze lelijke gordijnen heeft..."

16 dec 2010 11:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Jos Targa schreef:
Marcel gast tijdelijk een ban heeft ontvnagen en bv Jochem ( rs50 Jochem) voorgoed is verbannen.

Dit zijn onheilspellende berichten.... :thumbdown: en niet fijn om te horen... :pale:

16 dec 2010 11:25
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik denk dat onze mods via PB meer te horen krijgen dan wij weten.
Ik zou me ook niet alles laten welgevallen. Jammer dat het zo moet gaan.

16 dec 2010 11:39
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
horn schreef:
Ik denk dat jij hier lang genoeg komt om te weten dat hier een verregaande vrijheid van meningsuiting geldt. Misschien wel té verregaand. Hoewel ik de discussie ook gemist heb (waren lekker uit eten met een andere forummer en zijn partner) kan ik in het algemeen zeggen dat je hier een hoop kunt doen voordat er iemand gebanned wordt. Heb het al eerder geschreven, in de geschiedenis van dit forum zijn echt erg weinig mensen gebanned. Zeker gezien de drukte op dit forum.

Zonder een oordeel te doen over het terechte of onterechte van de ban, zouden ze dit hier misschien wat meer moeten doen, blijft het misschien veel leuker dan al dat gezeik tegen elkaar.
Bergijp soms niet dat we hier hoe dan ook nog moderators hebben.

Het is niet de kwantieteit maar de kwaliteit dat telt.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 dec 2010 11:40
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
ik zie dat er een draadje verdwenen is klik: PFT71 onderaan de pagina.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

16 dec 2010 11:58
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Draadje had na de vondst van de PFT een enigszins rare wending gekregen : Marcel wou er "een ander soort hunt" van maken & daar kwam nogal wat reactie op o.a. van Olaf en Horn. Geen idee hoe het verder verlopen is

16 dec 2010 12:11
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Jos Targa schreef:
Ik heb even een open vraag. Heb gsiteren blijkbaar een discussie gemist waarin dusdanige opmerkingen werden gemaakt dat voor wat betrfet mijn info Marcel gast tijdelijk een ban heeft ontvnagen en bv Jochem ( rs50 Jochem) voorgoed is verbannen.

Wat maakt een en ander voor de beheerders dusdanig ernstig dat dit het resultaat is. Ik neem toch aan dat er hier ook een stukje vrijheid van meningsuiting geld, of heb ik het nu mis?

update , geloof dat Marco 3.2 ook niet meer actief mag zijn ?

16 dec 2010 12:21
Profiel WWW Facebook 
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik heb gehoord dat jij ook al in de gevarenzone zit Ries :mrgreen:

16 dec 2010 12:33
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
story of my life

16 dec 2010 12:36
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
2.2VTEC schreef:
Draadje had na de vondst van de PFT een enigszins rare wending gekregen ..

Inderdaad - ging op het laatste totaal niet meer over de PFT.

Ik was vanochtend ook verbaasd dat het topic verdwenen is - en heb nog even gekeken of het niet verplaatst was (om opgeschoont te worden).

.. maar helaas, het is weg - kunnen jullie niet meer (mee) genieten van het Moderator Bashen :popcorn:

16 dec 2010 12:36
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Vraag is natuurlijk wel ...waarom wil iedereen de mods bashen ? Waarom zijn ze niet altijd populair , missen ze een PR buro of is het een bepaald slag mens die mod wil zijn en daarom een aparte manier van posten hebben .....Of kunnen ze geen leiding geven........ want tenslotte het gezicht wat je opzet is het gezicht wat je ontvangt ......

Afbeelding

16 dec 2010 12:43
Profiel
Urmond
OK,

Begrijp het verhaal, kan me ook best iets bedenken dat men "tijdelijk" iemand de toegang ontzegt. Maar een ban voorgoed vind ik wel erg ver gaan. Daarbij moet het dan wel een erg persoonlijk tintje krijgen. Daarbij is een forum openbaar, en dat bepaalde zaken via PB worden "uitgevochten" lijkt mij verder niet van invloed op het posten op het Forum, uiteraard zolang dat op een nette wijze blijft gebeuren zonder al te persoonlijk te worden.

Lijkt mij in ieder geval een verkeerde insteek dat als de Mods zich persoonlijk aangevallen voelen de macht hebben om de personen dan te weigeren. Wij als gebruiker hebben deze mogelijkheid niet, terwijl ik toch wel eens draadjes zie waarvan ik denk dat de opmerkingen te ver gaan.

16 dec 2010 12:49
Profiel WWW Facebook 
Urmond
amandus schreef:
Vraag is natuurlijk wel ...waarom wil iedereen de mods bashen ? Waarom zijn ze niet altijd populair , missen ze een PR buro of is het een bepaald slag mens die mod wil zijn en daarom een aparte manier van posten hebben .....Of kunnen ze geen leiding geven........ want tenslotte het gezicht wat je opzet is het gezicht wat je ontvangt ......

Ik heb gister avond op mijn werk een presentatie gehad van Hans van Breukelen in het kader van positief denken, en niet altijd een vinger wijzen naar anderen.

"als je met 1 vinger wijst naar een ander, dan wijzer er 3 naar je zelf" :mrgreen:

Vond hem eigenlijk wel erg goed.

Tis bijna kerst, mensen laat ieder in zijn waarde en verdraag elkaar.

Laatst bijgewerkt door Jos Targa op 16 dec 2010 12:55, in totaal 1 keer bewerkt.

16 dec 2010 12:52
Profiel WWW Facebook 
Urmond
horn schreef:
"Je komt onuitgenodigd binnen op een feest, zet andere muziek op en vertelt de gastvrouw dat ze lelijke gordijnen heeft..."

Of nog erger, dat ze zelf lelijk is :mrgreen:

16 dec 2010 12:54
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
amandus schreef:
Vraag is natuurlijk wel ...waarom wil iedereen de mods bashen ? Waarom zijn ze niet altijd populair ......

Je vergeet een optie: gevormd door en als reactie op de (digitale) omgeving waarin ze zich bevinden. :idea:
amandus schreef:
..... want tenslotte het gezicht wat je opzet is het gezicht wat je ontvangt ......

Daar heb je (ook) vanuit deze kant bekeken helemaal gelijk in! :wink:

16 dec 2010 13:10
Profiel
Timeless
Kom uit de kast en koop Rolex Bro, dat haalt die chimp van je schouder :wink:

Heb spijt van het bovenstaande , doe nu hetzelfde hetgeen ik in een eerdere post verweet , mijn excuus.

Neemt niet weg dat ik sta achter hetgeen ik eerder posten met dat gezicht enz....

Laatst bijgewerkt door amandus op 16 dec 2010 13:28, in totaal 2 keer bewerkt.

16 dec 2010 13:13
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Jos Targa schreef:
"als je met 1 vinger wijst naar een ander, dan wijzer er 3 naar je zelf" :mrgreen:

Die heb ik hier vaker gelezen. :wink:

16 dec 2010 13:16
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Jos Targa schreef:

Zet je ff tot nadenken :thumleft:

16 dec 2010 13:16
Profiel
Moderator
PF #57
amandus schreef:
...waarom wil iedereen de mods bashen ?

ik denk dat daar helemaal geen sprake van is. als ik alleen even kijk naar de reacties in dit topic wil zeker 'iedereen' niet 'de mods' bashen. In mijn beleving zijn het altijd dezelfden die het nodig vinden om ieder ingrijpen door moderators aan te grijpen om 'wederom' aan te geven dat ze het er niet mee eens zijn. En op een openbaar forum mag je het er niet mee eens zijn. En dat mag je ook ventileren. Alleen, zoals ik al eerder stelde, wordt het steeds persoonlijker. Toen ik nog moderator was probeerde ik zoveel mogelijk te moderaten op basis van mijn eigen normen en waarden. Als ik vond dat het te ver ging, greep ik in. En of dat nou PF'er A of B was, of ik persoonlijk het wel of niet goed met hem/haar kon vinden, dat deed niet ter zake.
Wat vervelend wordt is als je iets van een PF'er aanpast, hem/haar daar eventueel een PB met verklaring over stuurt, een begrijpend antwoord krijgt (zaak is voor beiden duidelijk en afgerond) dat er vervolgens - vaak dezelfde - azijnpissers het nodig vinden om - hoewel ze er helemaal niet bij betrokken zijn - meteen weer aan te geven dat 'je hier ook helemaal niks mag', 'die moderators hun macht weer eens misbruiken' etc. Op een gegeven moment ben je daar gewoon klaar mee. En als je dan vervolgens nog eens 'bedreigd', uitgescholden of onheus bejegend wordt komt er een moment waarop je je afvraagt of dit het allemaal wel waard is. Dat je genoeg hebt van het je 'loslopend wild' voelen.

En nogmaals, uit ervaring zeg ik dat vaak, in ieder geval in mijn situatie destijds 'een klein groepje het voor de grote meerderheid verpest'. Verreweg het grootste aantal bezoekers komt hier voor een lach, info, etc.

Nogmaals - ik heb over dit specifieke geval geen (achtergrond)info. Weet niet wat er gezegd of geschreven is. Wel wat ik in het verleden soms over me heen kreeg...

16 dec 2010 13:19
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
amandus schreef:
Vraag is natuurlijk wel ...waarom wil iedereen de mods bashen ?

Niet iedereen, wel een groepje mensen

Citaat:
Waarom zijn ze niet altijd populair , missen ze een PR buro of is het een bepaald slag mens die mod wil zijn en daarom een aparte manier van posten hebben .....Of kunnen ze geen leiding geven........ want tenslotte het gezicht wat je opzet is het gezicht wat je ontvangt ......
Ach elke leidinggevend moet wel eens beslissingen nemen die niet bij iedereen in goede aarde valt en voor iedere individu goed uitpakt, maar wel een beslissing is die noodzakelijk is voor het totaalplaatje. Ook dan ondervind je weerstand en reuring, van de één meer dan een ander. Maak je het te bont heeft de werkgever de keus je te ontslaan of heb je zelf de keus een andere werkgever te zoeken. Net als hier.
Het is goed dat soms dingen ter discussie worden gesteld en af en toe wordt geprikt, anders verandert er nooit iets en stilstand is ook achteruitgang.
Maar bijna elke gelegenheid aangrijpen om te bashen en te blijven bashen dan moet je jezelf afvragen of je dan nog wel op de juiste plek zit. Het is hier geen democratie, je komt hier om lol te hebben, wil je dingen anders geregeld hebben maar je vind geen gehoor is het schikken of wegwezen.

Citaat:
Afbeelding
off topic: Die kerel kon alleen maar klagen :bang:

16 dec 2010 13:32
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ja het is ons wat.

16 dec 2010 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
ex boxster
was het zo erg dat het draadje weg gehaald is?
vraag me af waar het over ging, waarom mogen wij dat niet lezen??

16 dec 2010 14:26
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Een zelfregulerend forum moet toch wel de droom zijn voor iedere moderator. :mrgreen:

16 dec 2010 14:29
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
PEC schreef:
waarom mogen wij dat niet lezen??

Dat is blijkbaar jouw conclusie. Ik heb het topic niet verwijderd, dus kan het in dit speciefieke geval niet beoordelen, maar heb zelf nog nooit een topic om die reden verwijderd en denk ook niet dat een ander dat ooit heeft gedaan. Wel zijn er topics verwijderd, omdat ze een negatieve bijdrage leverden aan (de sfeer op) het forum en met het verwijderen van het topic verdwijnt ook de aanleiding om door te gaan met iets dat de sfeer niet ten goede komt.

16 dec 2010 14:38
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende