Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 09 jun 2025 22:26

Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
q7 of een cayenne s bj 2007 3,6 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
geen 996 Carrera Cabrio meer
Bericht Re: q7 of een cayenne s bj 2007 3,6
ik heb ook naar een q7 gekeken, en naar cayennes.
Ik rij veel en heb daarom besloten dat de cayenne te veel vebruikt voor mij.
De Q7 reed eigenlijk niet lekker genoeg. Daarom rij ik nu Land Rover Discovery 3, het is maar een 2.7 Diesel maar het rijdt het beste van wat ik heb geprobeerd, eigenlijk lekkerder dan de KJN. En zuinig, mijn vrouw rijdt 1 op 12!
Ik tussen de 1 op 8 en 1 op 11.

09 dec 2010 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Allemaal lelijke hokken. Enige mooie is de Range Rover V8 benzine, en dan niet de Sport en ook niet de RR turbocharged. Bijzonder smaakvolle auto, goed vormevenwicht (wel originele 20" wielen bestellen).
Rijdt wel niet erg dynamisch op vlakke weg vergeleken met de andere SUV's; in korte bochten doe je het wat rustiger aan. Beste in het terrein, met zijn merkeigen broertjes (Discovery, Sport).

Tweede hands moet je na 2006 kopen dan zijn de kinderziektes eruit, en vooral ook de benzine kiezen. Mocht dat niet gaan, blijf dan weg van de kleine 170 pk diesel (veel te traag) en neem de grote diesel.

15 dec 2010 17:08
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Wilde eigenlijk een Landrover Defender in Polar uitvoering, met lier, klimrekken rondom, inlaat op dak en overal traanplaten, verhoogd etc. Gewoon veel te overdreven (zeker als je er voornamelijk mee op asfalt rijdt), maarja... alleen in diesel te krijgen. :cry:
Nu wel veel schik van m'n KJN, ondanks wat veel er van vinden.
Maar met het wassen had traanpaat op dak en op de motorkap me toch wel handig geleken....

16 dec 2010 1:09
Profiel
PorscheForum Rakker
geen 996 Carrera Cabrio meer
GhostRider schreef:
Wilde eigenlijk een Landrover Defender-----, maarja... alleen in diesel te krijgen. :cry:
....

Ombouw naar V8 geen enkel probleem hoor, diverse ombouwsets te krijgen bv vorig type 4.6 uit de Range Rover, maar ook wel LS1 5.7 V8 Corvette motoren.
Ombouw kost nog eens weinig ook. Maar het blijft natuurlijk een tractor, maar dan wel één met power, karakter, uitstraling en verwaarloosbare afschrijving.

16 dec 2010 10:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
ps schreef:
Allemaal lelijke hokken. Enige mooie is de Range Rover V8 benzine, en dan niet de Sport en ook niet de RR turbocharged. Bijzonder smaakvolle auto, goed vormevenwicht (wel originele 20" wielen bestellen).
Rijdt wel niet erg dynamisch op vlakke weg vergeleken met de andere SUV's; in korte bochten doe je het wat rustiger aan. Beste in het terrein, met zijn merkeigen broertjes (Discovery, Sport).

Tweede hands moet je na 2006 kopen dan zijn de kinderziektes eruit, en vooral ook de benzine kiezen. Mocht dat niet gaan, blijf dan weg van de kleine 170 pk diesel (veel te traag) en neem de grote diesel.

Dit weekend op en neer geweest naar Sankt Anton met een Range Rover Vogue V8 diesel, getuned, 350 pk. 4 kerels en alle ski baggage. Comfortabele reisauto, zonder meer. Vooral de jongens achterin waren zeer te spreken over de ruimte. Uiteraard zonder problemen over de arlberg pas. Wel een fors verbruik van 1:7.5. Tot 180 km/h prima, gaat wel harder, maar dat rijdt niet echt lekker meer. Vond het wel grappig om te merken dat als je een KJN of X5 inhaalt, je nog eens een stukje hoger zit! bizar....

16 dec 2010 10:55
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Je zit inderdaad hoger, is gewoon op alle fronten groter. Ik weet nog goed dat een paar jaar geleden ikzelf in een (inmiddels vorig model) X5 reed, en we voor mijn vrouw een RR kochten. als ik mijn X5 er dan naast parkeerde leek het net een golfje, vergeleken met die RR. Hebben inmiddels ook alweer een paar jaar de V8 diesel, heerlijke motor. Zit nu stiekem te kijken naar de nieuwe 8 cilinder, met 4.4 L motor ipv 3.6. Ook het interieur is weer wat aangepast, dus wel weer leuk voor 2011!

16 dec 2010 11:01
Profiel
PorscheForum Rookie
PorscheCayenne 2010 Honda Varadero 1000 VW-Kever 72 Aixam
Een benzine en een diesel vergelijken is natuurlijk appels met peren, maar qua looks komt de KJN toch beter uit de bus.

Als het een type II is zou ik goed kijken/voelen of ie inhoudt bij lage toerentallen en een hoge versnelling. Milieu-eisen in de VS en de oude bak i.c.m de veranderde software doen nog wel eens niet lekker mee. Heb je dit euvel dan is er niemand die je verder kan helpen.

16 dec 2010 14:39
Profiel
993 4S
ps schreef:

Kijk, wij 993 (4)S eigenaren hebben tenminste smaak.
Wordt alleen niet erg gewaardeerd hier (in dit topic dan).
Lelijke hokken zijn het inderdaad en de KJN spant de kroon.
En als ze nu beter zouden rijden dan een 5-serie of A6.
Kan alleen maar raden waarom mensen dit soort auto's kopen...

16 dec 2010 14:57
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Wat een voor een b*llshit en zelfingenomen onzin kraam je toch weer uit Cazzo. Tevens lekker veroordelend ri. alle SUV rijders. Ik stoor mij daar zeer aan en heb niet eens een SUV.

Ik rij zelf zakelijk ook een 5-serie, omdat deze zeer goed aan de eisen voldoet die ik aan een lange afstand reisauto stel. Dus ik ben happy met mijn 5 serie. Maar moet zeggen dat ik, zeker na afgelopen weekend, best begrijp waarom iemand een Range Rover (of een andere SUV als X5, KJN, ML, GL etc) koopt. SUV versus BMW 5 of A6 is gewoon geen vergelijking. Verschillende doelgroep, verschillende rijstijl, verschillend gebruik van de auto (bijv. zware trailer trekken gaat beter met een SUV). Laat lekker iedereen de auto kopen die hij prettig (SUV bijv. vanwege hoge zit, sommigen zweren daarbij) en/of mooi vindt. Stel (maar ben het niet van plan, just for the record) dat ik ooit een SUV zou kopen voor privé gebruik, als vervanging van de XC70. Zou het me echt jeuken wat anderen/de omgeving er van vindt. Of dat nu positief of negatief is. Lekker belangrijk, hou ik me niet mee bezig.

Zo, dat moest ik even kwijt.

16 dec 2010 16:26
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Pas maar op Jeroentje 8) :mrgreen:

16 dec 2010 16:51
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
993 S onwaardig die Cazzo :mrgreen: zit al aan de gluhwein zeker..

heb ook zo'n suv als fristi auto, lekker hoor met de hoge zit, ruimte voor de kids en alle rommel, fristi neem je overal zo af, en met de 4wd zo naar de schnee of de veluwe over, aanrader!

16 dec 2010 16:59
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Mijn volgende DD wordt ook een SUV :cheers:

16 dec 2010 17:19
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ik zat laatst te kijken naar de allroad quattro, zijn die een beetje goed tweedehands?
overigens ben ik gister in h'sum langsgeweest en zal het een schrale kerst worden.

16 dec 2010 17:31
Profiel
993 4S
Jeroen C3.0 schreef:
Wat een voor een b*llshit en zelfingenomen onzin kraam je toch weer uit Cazzo. Tevens lekker veroordelend ri. alle SUV rijders. Ik stoor mij daar zeer aan en heb niet eens een SUV.

Ik rij zelf zakelijk ook een 5-serie, omdat deze zeer goed aan de eisen voldoet die ik aan een lange afstand reisauto stel. Dus ik ben happy met mijn 5 serie. Maar moet zeggen dat ik, zeker na afgelopen weekend, best begrijp waarom iemand een Range Rover (of een andere SUV als X5, KJN, ML, GL etc) koopt. SUV versus BMW 5 of A6 is gewoon geen vergelijking. Verschillende doelgroep, verschillende rijstijl, verschillend gebruik van de auto (bijv. zware trailer trekken gaat beter met een SUV). Laat lekker iedereen de auto kopen die hij prettig (SUV bijv. vanwege hoge zit, sommigen zweren daarbij) en/of mooi vindt. Stel (maar ben het niet van plan, just for the record) dat ik ooit een SUV zou kopen voor privé gebruik, als vervanging van de XC70. Zou het me echt jeuken wat anderen/de omgeving er van vindt. Of dat nu positief of negatief is. Lekker belangrijk, hou ik me niet mee bezig.

Een XC70, das toch ook een soort SUF? :thumright:

16 dec 2010 17:58
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Heeft 4 x4 maar is amper hoger dan een gewone V70.

XC 90 is wel een echte.

16 dec 2010 18:02
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Cazzo Super Veloce schreef:
Jeroen C3.0 schreef:

Een XC70, das toch ook een soort SUF? :thumright:

:lol:

Een XC70 is inderdaad best of both worlds. 4x4 veel station ruimte en iets hoger dan een V70 (12 cm, precies goede hoogte om de kids achterin de stoeltjes te zetten) Ideale gezins auto voor vakantie.

Kon hem voor een mooi prijsje kopen via een kennis. Had ook zo iets anders kunnen zijn hoor, maar ben er wel erg tevreden over.

16 dec 2010 18:10
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ewout schreef:
Heeft 4 x4 maar is amper hoger dan een gewone V70.

XC 90 is wel een echte.

Volgens mij zelfde onderstel. Hoogte verschil V70 vs XC70 12 cm meen ik. Weet niet wat het verschil is in bodemvrijheid tussen XC70 en XC90. Zithoogte XC90 is wel hoger dan XC70 geloof ik. Laat ik het anders zeggen, ik denk dat je in de dagelijkse praktijk niet snel een situatie tegenkomt waar je met een XC90 wel doorheen komt en met een XC70 blijft staan. Zelfde geldt natuurlijk voor een A6 Allroad versus een Q7.

Schijnt alleen dat een XC90 meer last heeft van onderstel slijtage vanwege meer kgs en hoger zwaartepunt.

16 dec 2010 18:14
Profiel
993 4S
$TEEF schreef:
993 S onwaardig die Cazzo :mrgreen: zit al aan de gluhwein zeker..

heb ook zo'n suv als fristi auto, lekker hoor met de hoge zit, ruimte voor de kids en alle rommel, fristi neem je overal zo af, en met de 4wd zo naar de schnee of de veluwe over, aanrader!

Gluhwein :puker:
Ben meer van de single malts :thumright:

16 dec 2010 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S (EX), 992 cabrio Turbo S
Amsterdam
Heb zelf mn XC70 vervangen voor een Cayenne Turbo, heerlijke reisauto ook super in de sneeuw (beter dan een XC70). Tja benzine verbruik is hoog, alhoewel op de snelweg er best een redelijk gemm. te behalen valt. Diesel is tov benzine voor mij niet aantrekkelijker ivm met de hoge wegenbelasting.

16 dec 2010 22:10
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Davywag1 schreef:
Heb zelf mn XC70 vervangen voor een Cayenne Turbo, heerlijke reisauto ook super in de sneeuw (beter dan een XC70). Tja benzine verbruik is hoog, alhoewel op de snelweg er best een redelijk gemm. te behalen valt. Diesel is tov benzine voor mij niet aantrekkelijker ivm met de hoge wegenbelasting.

Je hebt me overtuigd, ik ga meteen de XC inruilen voor een KJN Turbo! 8) :drive:

17 dec 2010 12:06
Profiel
993 4S
Kzou het gewoon doen.
Bij vd Udenhout in Den Bosch is net een KJN Turbo van 4 jaar oud verkocht voor 33k.
Das toch al gauw een afschrijving van 30k/jr....

17 dec 2010 13:26
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Stiekem aan het kijken naar een SUV Cazzo? :lol:

17 dec 2010 14:06
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Cazzo Super Veloce schreef:
Jeroen C3.0 schreef:
Davywag1 schreef:

Je hebt me overtuigd, ik ga meteen de XC inruilen voor een KJN Turbo! 8) :drive:

Kzou het gewoon doen.
Bij vd Udenhout in Den Bosch is net een KJN Turbo van 4 jaar oud verkocht voor 33k.
Das toch al gauw een afschrijving van 30k/jr....

En een KJN 3.2 van vier jaar oud staat er voor 37k. Turbo zal wel import zijn geweest met 200k+ op de teller.

17 dec 2010 16:38
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ja valt erg mee met de afschrijving van de tractors.

17 dec 2010 17:18
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
dat is het verschil bij die oude dames, daar zie je het als investering.. wolfie, ik heb nog wel paar brokjes voor je met kerst hoor :mrgreen:

17 dec 2010 17:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende