Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 13:31

Antwoord op onderwerp  [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vanaf welk budget ben je `liefhebber`? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Vanaf welk budget ben je `liefhebber`?
Hoe zit het dan met mensen die wel liefhebber zijn van Porsche en alleen de 911 mooi vinden?
Want tegenwoordig zou je denken dat die nieuwe CEO van Porsche zelf geen liefhebber meer is.

Lijkt me dat jullie een liefhebber oordelen naar wat jullie een echte porsche vinden.
Waterkokers vinden velen geen echte Porsche meer.
Net zoals ik een 944 en boxsters verafschuw, maar zijn die personen daarom minder een liefhebber? Is allemaal heel persoonlijk en het is niet aan ons om daar over te oordelen :).

En budget heeft niet echt veel met liefhebber te maken, het is niet omdat je meer liefhebber bent dat je daardoor ook meer verdient om dure klassiekers te kunnen kopen.

16 dec 2010 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
987
Twente
Ik denk dat de CEO ( en helemaal de CFO ) beslist geen liefhebber zijn :shock:

Anders nemen ze de beslissingen puur op basis van emotie... :wink:

Moet je op dat niveau niet doen :D :D

Zonder flauwekul, tuurlijk zijn die heren ook liefhebbers, maar liefhebbers heb je in vele soorten en maten, vandaar ook ( imho ) allemaal zinloos gepraat

Liefhebber zijn kan al voor 5 Euro, als je op je 9e levensjaar je 1e schaalmodel van Porsche koopt :mrgreen:

Op dat moment geef je erg veel van je spaarcenten uit, en echte liefhebbers blijven dat doen, spaarcenten steken in hun hobby, of dat nu Porsche is, of iets totaal anders.... en het bedrag doed ook niet ter zake

16 dec 2010 21:57
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
vanaf € 0,-

16 dec 2010 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 924 ex 911 3.2 ex 964 ex 997 audi a5 cabrio/bmw x5 op zoek 964/993(S)
Heb in het verleden 924 targa, 3.2 coupe en 964 targa gehad. Laatstgenoemde heb ik in 2002 wegens prive omstandigheden afscheid van genomen. 8 jaar "porscheloos" geweest maar de laatste jaren toch weer gaan rond neuzen of ik een P naar mijn zin kon vinden m.n. 911 type.
Oude luchtgekoelde "Boxers", porsche boxter en Caymann en 997's spreken mij persoonlijk het meest aan. Zelfs de KJN is niet mijn favoriet maar zou het ook geen "straf " vinden daar in te moeten rijden!

Sedert juli 2010 heb ik een 997C2 ik "spotte" op "Internet" ben gaan kijken heb er mee gereden en voelde weer dat vertrouwde "boxergedreun" en heb hem gekocht.

Nu alweer aan het kijken of ik iets nog beters naar mijn zin kan kopen en nog meer toegespitst op mijn persoonlijke wensen.

Ik ben van mening dat "budget" wel een rol speelt v.w.b. keuze mogelijkheden van je P maar niet of je meer of minder "liefhebber" bent! :wink:

17 dec 2010 0:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
brian951 schreef:
M a r c schreef:
rare stelling.... P liefhebber zijn heeft niks met je budget te maken....

Volgens mij ben je een beetje gefrustreerd Brain.... en ik snap al helemaal niet waar je je druk overmaakt. :scratch:

Mark..het enigste waar ik in dit geval over gefrustreerd ben is dat sommigen t nog altijd verrekte lastig vinden om de letters in mijn voornaam in de goede volgorde te plaatsen... maar dat terzijde.. waar staat dat ik mij ` druk`maak hier over? En waarom zou ik dat zijn als ik op de parkeerplaats tegen mijn beide iconen aan kijk? 8)

Nou BRIAN... wat wil je dan zeggen met "als ik op de parkeerplaats tegen mijn beide iconen aankijk?" Is het hier een wedstrijdje wie de meeste, mooiste of duurste P heeft.... of is het een stukje frustratie omdat jij mensen die in jouw ogen geen liefhebber zijn met een duurdere en nieuwere P ziet rijden??

By the way, the name is Marc (met een C). :wink:

17 dec 2010 0:49
Profiel WWW
Veghel
:mrgreen:

Mark 1 vs Brain 1

Citaat:
P liefhebber zijn heeft niks met je budget te maken....

+1

Bij onbeperkte middelen zou het merendeel P's worden ,maar zou er toch ook nog leuk ander speelgoed er bij staan ... ben ik dan geen P liefhebber of ander spul liefhebber :?: :?: En BTW, maakt het heen moer uit als je er zelf maar van geniet :drive:

Doe ik ook met BEPPIE , omdat bruin geen 993 tt enz kan trekken :ass:

Straks ff glijen en glibberen naar de APK (10km :drive: ) :thumleft:

17 dec 2010 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Nou marC... ;-) Nogmaals hier GEEN frustratie.. dat ik een` rauwe` stelling de lucht in gooi (waarover ik ondertussen na alle reacties iets genuanceerder denk waarvoor mijn dank) betekend niet dat ik mij er aan zou storen als iemand, zonder zichzelf een liefhebber te noemen, een nieuwe P onder z`n gat heeft.. En ja er is altijd baas boven baas... denk je met je 997GT3 on top of the foodchain te zitten wordt je miss wel ingehaald door een Carrera GT.. Het enigste wat ik hier stel is, dat naar mijn mening en ook die van anderen merk ik al, dat een eigenaar van een wat lager geprijsde/oudere Porsche 9 van de 10 keer WEL een liefhebber is, en een eigenaar van een nieuwe dus zeker niet altijd..... ook al liggen de verhoudingen hier op t forum anders dan in de` echte` wereld.......

17 dec 2010 9:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Ede
Het gaat er toch niet om wie wat rijdt, het gaat er toch wat je eigen gevoel is als je in je auto stapt. Of het nu een 924, 944 of 997 is, je rijdt m toch omdat je zelf liefhebber bent en niet wat een ander ervan vindt, natuurlijk zal het budget de keuze bepalen maar je rijdt m toch vooral omdat je het zelf prettig vindt. :drive:

17 dec 2010 9:45
Profiel
Veghel
Citaat:
maar je rijdt m toch vooral omdat je het zelf prettig vindt.

Stel me zelf toch wel voor dat een 993 toch prettiger rijd als een 944 :mrgreen:

Maar ben wel een (gedwongen)liefhebber :thumleft:

17 dec 2010 10:09
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Toen ik vroeger met pa en ma op vakantie was in die heimat, als klein ventje van een jaar of 6-8, moesten ze me altijd op de parkeerplaats mee trekken, als ik weer eens 3 rondjes om een 911 liep en mijn neus plat tegen het raam had gedrukt :D . Van budget of iets dergelijks had ik nog nooit iets begrepen, mijn budget reikte toen niet verder dan 1 DM voor een cornetto :mrgreen: , maar het zat er toen blijkbaar al in. Inmiddels is dat kleine ventje diep van binnen nog steeds aanwezig, alleen zit ie tegenwoordig zelf achter het stuur :drive:

17 dec 2010 10:11
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
als ik vanavond euromillions zou winnen,
dan zou ik MISSCHIEN wel een nieuwe porsche kopen.....
maar m'n 914 Gulfke zou ik NOOIT wegdoen,
omdat ik vind (persoonlijke mening) dat het "echter" is, minder verfijnd, maar nog echt autorijden.... :drive:

17 dec 2010 11:40
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
brian951 schreef:
Het enigste wat ik hier stel is, dat naar mijn mening en ook die van anderen merk ik al, dat een eigenaar van een wat lager geprijsde/oudere Porsche 9 van de 10 keer WEL een liefhebber is, en een eigenaar van een nieuwe dus zeker niet altijd.....

En jij weet dit omdat? En áls het al zo zou zijn; nou en?!

17 dec 2010 11:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Hengelo
M a r c schreef:
brian951 schreef:
Het enigste wat ik hier stel is, dat naar mijn mening en ook die van anderen merk ik al, dat een eigenaar van een wat lager geprijsde/oudere Porsche 9 van de 10 keer WEL een liefhebber is, en een eigenaar van een nieuwe dus zeker niet altijd.....

En jij weet dit omdat? En áls het al zo zou zijn; nou en?!

Frustraties marc? je kunt nu wel gaan ontkennen dat een banaan krom is en de wereld rond maar ieder weldenkend mens weet dat ik er met deze uitspraak niet ver naast zit... en idd...nou en.. ik lig nergens wakker van wat dit betreft..tis een forum hier waar je dit soort discussies mag voeren lijkt mij..

17 dec 2010 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Zit dit even door te lezen.. leuk theeclubje! :mrgreen:

TS probeert in mijn ogen duidelijk te maken dat de echte liefhebber in de oudere modellen rijdt. E.e.a. in meer of minder mate gerelateerd aan het te besteden bedrag. De (in mijn ogen) kromme redenatie; Mensen met een 997 zijn geen liefhebber (misschien hier erg zwart wit door mij gesteld, maar dit is wel de ondertoon die ik bemerk waar deze discussie over gaat).

Nu een hele andere kant.. mensen met een dikke bankrekening kopen gewoon de auto die ze ECHT mooi vinden. Dus als iemand met een Balkenende-norm salaris een 3.2 koopt is dat een echte liefhebber. En als deze persoon een 997 of een Boxter of desnoods een Lotus Elise koopt.. maakt allemaal niet uit. Als geld je niet boeit koop je wat je mooi vind en waar je hart ligt.

Dan het volk dat een Porsche rijdt omdat ze dan kunnen zeggen dat ze een Porsche bezitten. Deze groep rijdt vaak in de ouwe meuk en liefst in de omgebouwde sc'tjes naar 993. Ik noem het express ouwe meuk om wat los te maken. Dus idd de niet liefhebbers en hier genoemde groep rijdt met name in de 944 en 924. Die groep zwaait ook nog eens uitbundig naar elke Porscherijder (kijk mij eens in een Porsje!). Zijn dan ook nog eens verontwaardigd wanneer een 997 rijder niet terugzwaait (dat is dan ineens geen liefhebber).

Bovenstaande moet met een korreltje zout genomen worden, ik wil alleen maar aangeven dat het niet zo zinvolle discussie is. De echte liefhebber weet dit van zichzelf wel. Dit zit niet in geld, auto of wat dan ook. Mijn dochter van 2 ziet onze blauwe ouwe meuk in de garage staan en roept Sally! Oke.. aangestoken door haar papa, maar ze merkt het model al op en dus naast de kleur geeft die kleine meid ook gelijk aan dat een 996 ook een echte Porsche is!

17 dec 2010 13:03
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
M a r c schreef:
En jij weet dit omdat?

Nou, als je in een 911 gaat rijden zonder fatsoenlijk ventilatiesysteem en nauwelijks verwarming, die door een astra diesel nog voorbij wordt gekacheld... :ass:

Ja, dan moet je wel liefhebber zijn.

:mrgreen:

:wink:

17 dec 2010 13:13
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
den yup rijdt in den turbo
den liefhebber in den lufti

common knowledge 8)

17 dec 2010 13:15
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Wie rijdt er dan in een lufti met turbo??? :scratch:

17 dec 2010 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
dobbelsteen schreef:
Net zoals ik een 944 en boxsters verafschuw, maar zijn die personen daarom minder een liefhebber?

nee hoor mien, dan vind ik je nog steeds een liefhebber :salut:

17 dec 2010 13:31
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Gij zult niet oordelen.

17 dec 2010 13:33
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
wolf schreef:
den yup rijdt in den turbo
den liefhebber in den lufti

common knowledge 8)

De echte liefhebber rijdt in de auto die hij het leukst vindt, zonder zich druk te maken om wat een ander er van denkt.

17 dec 2010 13:34
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ondertussen zitten we op pagina 5... :popcorn: :res:

17 dec 2010 13:40
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ja we zeiken lekker door :clown:

17 dec 2010 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Hengelo
michelm1978 schreef:
Dus idd de niet liefhebbers en hier genoemde groep rijdt met name in de 944 en 924. Die groep zwaait ook nog eens uitbundig naar elke Porscherijder (kijk mij eens in een Porsje!). Zijn dan ook nog eens verontwaardigd wanneer een 997 rijder niet terugzwaait (dat is dan ineens geen liefhebber).

Ik vind deze uitspraak minimaal net zo gewaagd als de mijne misschien is.. ook ik heb een 944(turbo) maar wel naast mijn 911 omdat ik die ouwe 4-pitter toch niet wil missen.. terwijl ik eigenlijk een stap hoger heb genomen door ook 964 te gaan rijden...

17 dec 2010 13:53
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Begint behoorlijk vermoeiend te worden dit geneuzel over "liefhebbers"...

:?

17 dec 2010 14:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Hengelo
Jeroen C3.0 schreef:
Begint behoorlijk vermoeiend te worden dit geneuzel over "liefhebbers"...

:?

nou dan lees je toch verder op een ander topic? ;-)

17 dec 2010 14:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 167 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende