Auteur |
Bericht |
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
 Re: Einde Nurburgring/Nordschleiffe of kaartprijs omhoog?
(edit: echt, hoe vaak nog, een SPATIE in plaats van een ENTER tussen de foto's )
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
20 dec 2010 22:02 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Was met Sabine, een slager en een bakker 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 dec 2010 22:11 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
He marcel, welkom terug  Je was lang op de ring deze keer! 
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
20 dec 2010 22:28 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In al die jaren dat ik er kom is de prijs meermaals over de kop gegaan en is de drukte ook een veelvoud geworden. Ik zou met liefde 2K voor een jaarkaart betalen als het weer zo rustig werd als toen ik er voor het eerst kwam, maar hogere prijzen "helpen" gewoon niet...
|
20 dec 2010 22:35 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Mwah...ik zie een vergelijking met de benzineprijs die destijds fl 2.50 werd en mensen riepen dat dít toch echt de grens was ; nu betaal je omgerekend fl 3.40 en we rijden alleen maar meer.
|
20 dec 2010 23:30 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Laten we hopen dat eea wel blijft voort bestaan , op de eea manier gaan alle "oude" dingen naar de kl*te. Als het maar centjes opbrengt.... 
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
20 dec 2010 23:34 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De kosten van de Ring is natuurlijk maar een beperkt deel van de kosten. De JK is bij mij 7% van de VARIABELE kosten. Nou rijd ik veel natuurlijk, maar de variabele kosten zitten bij mij over de 50 euro per ronde om een idee te geven (als ik daar de investeringen bij op tel wordt het helemaal een rekensom om over na te denken, dus ik steek mijn kop maar in het zand...  ). En natuurlijk is mijn auto ook weer een stuk duurder dan gemiddeld, maar toch: er zijn meer kosten dan dat kaartje om de Ring op te mogen. Daarnaast rijden de meesten OF heel veel (JK), OF iets van 15-25 ronden op jaarbasis (naast de incidentelen die 1 of 4 rondes kopen). Ik kan mij niet voorstellen dat die voor die paar tientjes dat het ieder jaar omhoog gaat hun hobby opgeven. Maar goed, ik kan mij vergissen natuurlijk en ik help het je hopen... het verleden wijst een andere richting op. Helaas.
|
20 dec 2010 23:49 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
Vind het alleen jammer, dat als eerder genoemde bronnen aan waarheid refereren. Het nu geleden verlies, of bij faillissement en doorstart/overname een tekort aan financiële middelen (of enorme financiering) weer terugverdiend moet worden. Wat niet gepaard zal gaan denk ik met index + 5%. Maar goed ik kan het verkeerd hebben. Mooie aan de ring vind ik de laagdrempelige prijs voor een ronde, die wat mij niet vergelijkbaar is met Assen, Zandvoort, elk mogelijk rondje in NL  (sorry) als is het maar vanwege de lengte. Relatief lage prijs voor een enkel rondje (wat absoluut niet de totaal kosten zijn inderdaad) vind ik juist mooi, zodat het voor veel mensen (veel mensen heeft ook zijn nadelen inderdaad) bereikbaar is en samen met zijn 'open' karakter'(wat denk ik niet ter discussie zal staan na herfinanciering) zo enorm populair is. Sterke prijsstijging prijs = uiteindelijk minder mensen en rondjes op de ring = invloed op populariteit. Maar goed, liever ver gezocht, dan dichtbij gevonden  (dit berichtje gaat hieronder veel gequote worden haha  )
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
21 dec 2010 1:36 |
|
 |
horn
PF #57
|
wat reken je daarbij? benzine- en olieverbruik, banden- en remmenslijtage, reis- en verblijfkosten, toegang/jaarkaart. Nog meer? Heb ooit zo'n zelfde rekensommetje gemaakt na een Eran dagje Zolder en de kosten voor de Eran cursus bleken pas de helft van de kosten...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 dec 2010 8:45 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als dat allemaal maar niet eindigt in mineur 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 dec 2010 9:29 |
|
 |
drknauf
|
die ene keer dat ik mee was reed jij 22 rondjes geloof ik op 1 dag 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
21 dec 2010 10:38 |
|
 |
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Is een mooi projekt voor Hennie ( van der Most ) die wil dat "spul" wel voor 1 euro! 
|
21 dec 2010 12:10 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Er is natuurlijk meer dan alleen de Nordschleife, de GP baan is ook veel verhuurd voor trackdays en races. Die prijzen zullen daar ook flink omhoog gaan. Prijs van de rondjes op NS voor 2011 waren al bekend gemaakt (incl. toegang tot al die ongevraagde extra's) Als straks alsnog de prijzen verdubbeld gaan worden vind ik het prima, minder druk tijdens de toeristen dagen kan geen kwaad.  Tijdens de F1 races moet er iedere keer dik geld bij, maar dat is op Spa en Hockenheim en vele andere europeese circuits niet anders. In de toekomst alleen nog races in die zandbakken van de oliestaten? Daar zit nu nog geld (totdat we geen/veel minder olie meer nodig hebben)
_________________________________________ Racefun events
|
21 dec 2010 12:21 |
|
 |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Verlies = uitgaven - inkomsten.
Winst = inkomsten - uitgaven.
Mijn vader zei: kijk bij sanering eerst naar de zaken die het meeste voorkomen, in dit plaatje de uitgaven, en daar wordt aan gewerkt heb ik het idee.
Wellicht hoeven de prijzen dan helemaal niet zo schokbarend omhoog ...
|
21 dec 2010 13:44 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Om de verliezen van de afgelopen jaren goed te maken wilde men meer mensen naar het gebied trekken. Er zijn grote nieuwbouwprojecten gestart. De investeerders bleken achteraf het geld niet te hebben, hierdoor is een nog grotere schuld ontstaan.
_________________________________________ Racefun events
|
21 dec 2010 14:51 |
|
 |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Nurburgring = autosport = auto's.
Activiteiten die niet lopen saneren en bestemming aanpassen. Richt je daarbij dan op de autoliefhebber die niet alleen een rondje ring wil rijden en je hebt gegarandeerd succes.
Dat zal niet meevallen maar "Meilenwerk" is daar onder andere een goed voorbeeld van.
|
21 dec 2010 16:09 |
|
 |
Devils son
|
Olieverbruik? Te weinig om mee te rekenen gelukkig... Nee, benzine zowel op de baan als de reis er naar toe. Hotelovernachtingen indien ik er verblijf. Remblokken, remschijven (natuurlijk slijt dat ook met normaal rijden, maar ik zie ze op een dagje Ring achteruit gaan en een maand normaal rijden niet, dus vandaar), banden en het eten aldaar (maar dat is zo goedkoop dat daar de rondeprijs niet echt door wordt beïnvloed... 
|
21 dec 2010 19:43 |
|
 |
Devils son
|
O, ik rij wel eens meer dan 30 rondjes op een dag. En ja, dat is vrij prijzig... maar ik heb er lol van. Had dit jaar een jaar waarin ik veel tijd vrij kon maken, dus heb ook maximaal geprofiteerd. Komend jaar zal ik denk ik de helft van de rondes van dit jaar gaan doen. Ik denk ook maar zo: een ander geeft het uit aan cheap booze en cheap women en weer een ander geeft het uit aan volstrekt nutteloze zaken. 
|
21 dec 2010 19:46 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Blijkbaar niet het filmpje van Jeroen bekeken Ewout? Daar komt Uschi Schmitz, een nuchter redenerende dame, eigenaresse van hotel Tiergarten in Nürburg, uitgebreid aan het woord  Vond het een interessante documentaire; ook wel triest om te zien hoeveel gemeenschapsgeld er steeds weer door megalomane egotrippers wordt weggegooid en dat ze de gelegenheid hebben om dit te doen.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 dec 2010 9:58 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik geloof jou direkt Paul, aangezien jij meestal wel weet waar je over praat. Dat doet alleen niets af aan het feit dat ze nog steeds de dochter van haar vader is 
|
22 dec 2010 11:59 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Geloof jou direct Ewout 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 dec 2010 14:20 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Helaas... huppetee en een dikke 25% erbij voor de jaarkaart (1.350€) http://www.ring-world.nl/
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
04 jan 2011 9:55 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd!  Da's redelijk oud nieuws voor de Ringfreaks onder ons (prijzen waren half nov al bekend), maar heb het gisteren pas aangepast op mijn site. Je was er in ieder geval snel bij 
|
04 jan 2011 12:27 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
12 jan 2011 14:26 |
|
|