Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:55

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Hallo allemaal, ik zal mij even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
porsche 993 carrera 2 1995
't harde
Bericht Hallo allemaal, ik zal mij even voorstellen
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en weet er nog niet zoveel van maar dat komt allemaal wel, en mischien kunnen jullie mij een beetje helpen.

ik kijk vaak op dit forum om ideeen op te doen en dikke porsches te bekijken. :) :lol:

ik ben zelf 21 jaar en rijdt nu 2 jaar porsche, ik run samen met mijn vader Auto's 't Harde, een universeel autobedrijf gelegen in gelderland. Op dit moment ben ik trouwe 993 bezitter foto's volgen als ik site een beetje onder controle heb :wink:

mijn eerste porsche was een 930 uit 1979, deze heb ik van een man gekocht die hem om heb laten bouwen tot een 964 (eigenlijk niet helemaal de bedoeling maar ik wou perse een 964 look en een die ik kon verzekeren en omdat ik er toch bijna nooit in rij moest hij ook niet te duur in de maand zijn, vandaar) er is bij de vorige eigenaar ook van motor gewisseld, er is toen een 3.2 ingekomen.
ik heb de auto gekocht en eigenlijk meteen gestript, alleen de motor met kabelboom zat er nog in, (zodra ik weet hoe ik fotos moet uploaden zet ik ze erop) ik heb de overwegen om de auto in de 30 jaar edition te spuiten, maar om de auto niet nog nepper te maken dan hij al is en omdat hij niet turbo breed is heb ik hem weer overnieuw "piano lak zwart" laten spuiten. toen de auto weer opnieuw opgebouwd met nieuwe raam en deur rubbers, niet knipperlicht glaasjes enz.

toen de auto af was en ik 1000km mee gereden heb begonnen mijn handen weer te jeuken om aan de 911 te sleutelen, grote plannen om speedline velgen te monteren en een turbo interieur te plaatsen ( mijn neef heeft een 964 uit 1990 en had een interieur vol electr. over en die kon ik overnemen)

maar ik besloot toch niet nogmeer geld in de 911 te steken omdat de auto door deze actie niet veel meer geld waard werd. en ik toch niet helemaal het gevoel bij deze auto had zoals je die moet hebben bij een porsche.

maar de zoektocht naar een andere porsche begon een beetje te kriebelen. overal waar ik kwam met de 930 sc moest ik uitleggen dat hij niet zo uit de fabriek kwam en dat hij omgebouwd was.

ik had mijn porsche imnmers al een jaar en 1200km achter de rug en besloot toch maar wat anders te kopen waar ik weer helemaal verliefd op kon worden. (tijd voor een ''echte'' 911 :) )

zoektocht 2e 911
de 911 moest perfect zijn, het liefst nederlands en weinig kilometers en luchtgekoeld, waardevast was ook wel een must.

ik kwam via een kennis in aanraking met de site van porsche service centrum twente, daar stond een 30 jaar edition met speedline's en de paars violet die (vind ik) op deze auto hoort. maar daar aangekomen stond er ook een gele 993 turbo, die ik veel mooier vond en hey hoofdstuk 964 werd al heel gauw afgesloten.

thuis aangekomen meteen op internet zoeken naar een juiste 993, de gele turbo vond ik helemaal gaaf alleen ben ik niet zo gek van de porsche turbo motoren, ik vind de atmosferische motoren lekker klinken en rijdt zelf (MET DE PORSCHE) heel rustig dus had het extra vermogen van de motor niet nodig, het moest dus een onderhouds vriendelijke 3.6 worden.

ik had inmiddels al heel wat advertentie's uitgeprint en na heel wat bellen met verschillende 993 eigenaren had ik een lijstje gemaakt van positiefe en negatieve punten.

zo moest de 993 worden:
- carrera 2
- sportonderstel
- 18'' turbo's (geen 996 turbo velgen, super mooi maar een beetje gemaakt op de 993)
- zilver of zwart
- zwart leer
- stoelverwarming

op een zaterdag middag toen ik de garage had afgesloten was ik van plan om een van deze auto's te bezichten voor een indruk. ik ging nog even op internet kijken en zag een 993 te koop maar op de eerste foto leek hij een beetje gemaakt. beetje te stoere foto's en lampen aan op de foto, maar ik was toch nieuwsgierig en bekeek de advertentie, het was een 993 uit 1995 een nederlandse porsche die door pon leusden gelevert was, de onderhouds historie aanwezig en de meeste beurten en terugroepactie's bij pon porsche gehad. 112000km !!, je begrijpt dat bij mij het hart wat sneller ging kloppen, ik heb direct gebeld of er ook inruil van een 911 mogelijk was, ik wou deze auto niet zelf verkopen omdat ik bang was dat het een langslaper zou worden bij ons op het terrein, en ik principieel geen 911 wou kopen voordat ik deze verkocht had, de verkoper vond het geen probleem om een 911 in te ruilen, alleen wou hij niet de hoofdrpijs geven voor een 911 die omgebouwd was, dus deed hij mij een financieel voorstel die niet aantrekkelijk was. maar ik wou de porsche gewoon bekijken, niet met de bedoeling om de 911 te kopen, want ik vond de zoektocht wel leuk.

ik heb mijn kammeraat opgehaald en zijn naar de porsche 993 gereden.
daar aangekomen trof ik een nette 993 aan waar de puntjes nog wel op de'' i '' gezet moesten worden, maar de auto had een goed en helder verleden. de eigenaar had een brug tot zijn beschikking en ik kon de 911 aan alle kanten goed bekijken, hij had zeer recent hele dure reparatie's gehad zoals: nieuw stuurhuis nieuwe remmen voor en achter nieuwe contineltal voorbanden en groot onderhoud 800 km geleden. de koop was toen gauw rond en ik heb een apk en een soort aankoopkeuring laten doen bij mh porsche in peize. daar bleek de koplampsproeier instalatie niet goed te functioneren en bleek de sensor van de v-riem defect te zijn.
de koplampsproeier is daar gerepareerd, en de auto had weer een verse apk.

met het inbedrijfsvoorraad zetten kwam ik erachter dat de km stand nadat ik een proefrit gemaakt was 112993km was ( als dit geen goed begin van een grote liefde is............ weet ik het ook niet meer)

een week later heb ik de auto opgehaald en meteen kwam ik erachter op de terugweg wat een gigantische machine ik aangeschaft had, na een 100km warm gerden en gestuurt te hebben was ik benieuwd hoe de tussen sprint zou zijn van 120 naar 220 km/h........ van de 6e naar de 5e versnelling en even gas, nog een versnelling terug en zijn 4e vesnelling doortrekken...... gigantiesch even knipperen met je ogen en je rijd 200 even naar z'n 5 tikken en de accelaratie gaat weer vrolijk en brullend verder.

thuis gekomen en nog even verliefd bij de auto gestaan hebben ben ik maar gaan slapen want ondertussen was het al nachtwerk geworden:)

de volgende dag meteen een diagnose rapport gemaakt van de auto en de bestellijst ingevult en opgestuurt naar porsche leusden, de dagen an avonden daarop de auto helemaal schoongemaakt en deel voor deel met swisswax gepoets, dat had de auto nodig, na avond aan avond gezweet te hebben mocht het resultaat erwezen.

meer info volgt (ik heb nu een beetje last van type vingers haha)

groeten Jan

21 dec 2010 15:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Hallo allemaal, ik zal mij even voorstellen
Welkom Jan, mooi verhaal :? klikhier om foto te plaatsen.

21 dec 2010 15:35
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
welkom enne fotooooooos! Bully heeft al aangegeven hoe je dit kunt doen :mrgreen:

21 dec 2010 15:42
Profiel
PorscheForum Rookie
't harde
Bericht jdv 993
oranje spiegels en carrera sticker

gr jan

Bijlagen:
IMG_2753v.jpg
IMG_2753v.jpg [ 247.27 KiB | 3679 keer bekeken ]
IMG_2795v.jpg
IMG_2795v.jpg [ 133.35 KiB | 3679 keer bekeken ]
21 dec 2010 16:00
Profiel WWW
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: jdv 993
leuk jan, wielen ook nog?

gr
Steef

21 dec 2010 16:03
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Da's 'n bekende ... hier al meerdere malen voorbij gekomen :popcorn:

Welkom op het PF :!:

21 dec 2010 16:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Een erg leuk verhaal om te lezen! :thumleft: Veel plezier ermee!

21 dec 2010 16:31
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Kijk eens aan, nog een jeugdige porscheliefhebber :thumleft:

We worden eindelijk wat sterker tegenover de "oude garde" hier op het forum :res:

Ik ben benieuwd naar de foto's, leuk verhaal in ieder geval :thumleft:

21 dec 2010 17:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Welkom op het forum, en ik ben ook blij dat het leeftijd gemiddelde weer wat omlaag gaat :cheers:

21 dec 2010 18:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Mooie story, Jan ! Welkom op het forum.
Gaaf dat je op die leeftijd al zo'n fraaie 993 rijdt :!:

:salut:

21 dec 2010 18:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Goed gedaan Jan !
Ik zelf rij al 37jaar met deze 45 jaar oude roestbak, :ba:

Afbeelding

21 dec 2010 20:06
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Mooi verhaal, en welkom :thumleft:

Citaat:
ralf 996 schreef:We worden eindelijk wat sterker tegenover de "oude garde" hier op het forum

Dream on Ralfie :wink:

21 dec 2010 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
Hulde Jan, op je 21e in een mooie 993 :thumleft:

En welkom :salut:

21 dec 2010 21:18
Profiel
Omg. Amsterdam
Ik herkende de auto ook al direct op de foto! Deze heeft een tijd tekoop gestaan destijds....

Veel plezier ermee :thumleft:

21 dec 2010 23:42
Profiel
Mooie wagen Jan en zij is bij jou in goede handen denk ik.
Groet,
Jan

22 dec 2010 9:21
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
mooi verhaal jan, mooie 993, niet teveel meer aan opleuken he, maar lekker orgineel houden

enne gelukkig jij helpt ook de leeftijd weer wat te laten zakken ;)

22 dec 2010 10:49
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Gefeliciteerd met je 993! Auto is bekend en kleurencombi bijzonder zoals Olaf al opmerkte. Vele plezier ermee iig :!:

22 dec 2010 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
Hallo Jan,

Mooie Porsche heb je en heelveel schadevrije km gewenst :cheers: . Deze stond heel lang bij van Maaren auto's te koop.

Gr.Erwin :cheers:

22 dec 2010 10:56
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Erwin C2 schreef:
Deze stond heel lang bij van Maaren auto's te koop.

En daarvoor (erg lang) bij MH :popcorn:

22 dec 2010 10:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Mooie wagen Jan, leuk verhaal ook :thumleft: :thumleft:

Ik heb de wagen eind 2009 nog bekeken bij Gerston, toenmalige eigenaar.

Veel plezier ermee :drive:

22 dec 2010 11:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Welkom Welkom :drive:

http://www.degeusmakelaars.com

22 dec 2010 21:10
Profiel
PorscheForum Rookie
't harde
bedankt voor jullie welkomstberichtjes

wanneer is er een keer een leuke tour rit of bijeenkomst??? (niet op zondag) ik meld mij aan.

groeten jan :salut:

27 dec 2010 21:53
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
welkom,

leuke meeting :
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=29706

28 dec 2010 9:50
Profiel WWW Facebook