Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 9:19

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
FORUM BAN : tijdelijk of permanent..? 

Poll eindigt op 05 jan 2011 11:39
Een BAN mag permanent zijn 51%  51%  [ 46 ]
Een BAN moet altijd tijdelijk zijn 14%  14%  [ 13 ]
Een BAN is onzin 7%  7%  [ 6 ]
Geen mening, dit laat ik over aan de mods 29%  29%  [ 26 ]
Totaal aantal stemmen : 91

Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht Re: FORUM BAN : tijdelijk of permanent..?
De meesten schijnen te vergeten dat ze hier bij de forum eigenaar op visite zijn...

Als je dan binnen komt, je voeten niet veegt, met je poten op tafel gaat zitten, de koekjes trommel leeg vreet, met de afstand bediening van de tv gaat zitten spelen en de drankvoorraad op zuipt om vervolgens over de bank heen te kotsen heb je dus idd kans dat je gevraagd wordt naar huis te gaan en de kans dat je nog een keer wordt uit genodigd is niet zo heel er groot :idea:

Als je vind dat dat allemaal wel moet kunnen, zeg je het maar, dan kom ik vanavond gezellig nog effe bij je langs :mrgreen:

22 dec 2010 14:59
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
MS964 schreef:
@ppp: Ik ben hier sinds 2004, dat is dan daarvoor geweest. Kan ik me nl niet herinneren.

Jeroen is inderdaad (ooit) moderator op dit forum geweest :wink: .. maar hij komt nu liever bij de mensen thuis ... :mrgreen:

22 dec 2010 15:00
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Jeroen914 schreef:
Als je vind dat dat allemaal wel moet kunnen, zeg je het maar, dan kom ik vanavond gezellig nog effe bij je langs :mrgreen:

:lol: :lol:

22 dec 2010 15:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Bassen schreef:
Er zijn fora´s welke werken met een ban topic, hier bij worden tijdelijke ban´s doorgegeven van een week(soort waarschuwing) maar ook die van 2 maanden(laatste waarschuwing) tot slot is er een definitieve ban. Er word vaak bij vermeld wat de reden was, dit hoeft niet meer te zijn als `negatieve uitlatingen naar mod via pm` als dit goed word mede gedeeld zullen er minder snel discussies komen over het wel of niet terecht zijn van een Ban.

Dit heb ik enkele dagen geleden ook al voorgesteld in een ander "ban"topic, werd niet erg positief op gereageerd, maar vind het nog steeds een goed idee!!

22 dec 2010 15:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Jeroen914 schreef:
De meesten schijnen te vergeten dat ze hier bij de forum eigenaar op visite zijn...

Als je dan binnen komt, je voeten niet veegt, met je poten op tafel gaat zitten, de koekjes trommel leeg vreet, met de afstand bediening van de tv gaat zitten spelen en de drankvoorraad op zuipt om vervolgens over de bank heen te kotsen heb je dus idd kans dat je gevraagd wordt naar huis te gaan en de kans dat je nog een keer wordt uit genodigd is niet zo heel er groot :idea:

+1 en als je vindt dat je zelf aan de forumknoppen moet kunnen zitten. Start dan lekker je eigen forum :idea:

Polletje Jeroen914 back for moderator :?: :cheers:
:mrgreen:

22 dec 2010 15:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Heb zelf toch wel aardig wat nuttige info van het forum gehaald, heb er zelfs een digitaal werkplaatsboek voor een 993 aan overgehouden.

Laatst een vraag over mijn andersom staande ruitenwissers en binnen notime een goed en bruikbaar antwoord.
Ook een vraag over het opladen van een accu en haalde daar effe motor en kofferklep door elkaar, daar werd natuurlijk grappig op gereageerd maar ik kan daar juist wel om lachen het stoort mij iig niet. :mrgreen:

In het verkoop topic van blue993 heb ik mezelf ook schuldig gemaakt aan niet ter zaken doende opmerkingen, het wordt dan bijna (of is) leedvermaak tussen twee ruzie zoekende partijen. Misschien niet goed maar aan de andere kant als je publiekelijk alles deeld wat verwacht je dan............

Ik zie wel wat in een ban en als iemand echt te ver gaat mag hij van mij permanant worden verbannen. Wel na de nodige waarschuwingen vooraf natuurlijk.

Ter afsluiting: het elkaar bestoken met minder vriendelijke pb'tjes gaat er bij mij echt niet in. Dat is meer dan triest :pale:

22 dec 2010 15:12
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Gents,

Ik heb toevallig Jochem laatst gesproken en ken hem al iets langer dan de meeste op het forum hier. Ik heb eerder mailwisselingen tussen hem en John gelezen alsook de laatste. Als ik daar vervolgens naar kijk komt iedere keer naar boven dat communicatie zo dicht mogelijk langs elkaar heen jippie-en is en dat Jochem en John in dit geval, er iets teveel ruimte tussen laten zitten waardoor ze elkaar niet begrijpen. Dat dit allemaal heel vervelend is staat buiten kijf. Maar om iemand een permaban te geven op basis van het feit dat zijn bedoeling anders op je, of je en je collegae, overkomt vind ik wat harsh, bij gebrek aan een beter Nederlands woord.

De genoemde voorbeelden van 40-45 retoriek en het betrekken van allerhande pijnlijke ziektes zijn uiteraard voorbeelden waar korte metten mee gemaakt dient te worden. Volgens mij zijn beide echter niet aan de orde geweest in het geval van Jochem.

[Job Cohen mode]Daarnaast heb ik er moeite mee als forummers hier schrijven dat ze zich niet vrij voelen om hun mening te uiten omdat ze bang zijn een ban aan de broek te krijgen. Dit lijkt me niet de sfeer waarbinnen we hier met zijn allen met elkaar om willen gaan.[/Job Cohen mode]

Zo. En nu weer lief doen met zijn allen?

Laatst bijgewerkt door sandelow op 22 dec 2010 15:15, in totaal 1 keer bewerkt.

22 dec 2010 15:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Jeroen914 schreef:

Vindt alles prima als je maar met je poten van mijn wijf afblijft :wink: :mrgreen:

22 dec 2010 15:15
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Jeroen914 schreef:

Jeroen, je bent hier van harte welkom; het bier staat al klaar! :mrgreen:

Maar Jeroen heeft wel een punt; Er verder heb ik het idee dat een aantal mensen altijd maar aanneemt dat iedereen bij iedere beslissing betrokken hoort te worden; zoals een wijze chinees met krullen (en een korte broek) ooit zei: "het is hier geen democratie!".

Wat mij betreft: leef en laat leven en geniet allemaal met de kerst! Fijne ban-vrije feestdagen.

22 dec 2010 15:18
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Het leven van een mod. valt niet mee.......

Ik ben van mening dat we allemaal een hoge eigenwaarde hebben....en das niet anders dan normaal...allemaal voor vol willen aangezien worden, maar is in de spiegel kijken is voor een enkeling moeilijk ....

Nogmaals...en dat is al de zoveelste keer dat ik het moet vertellen..

Een vervelend persoon wordt altijd op de volgende manier behandeld...

1. Waarschuwingen via mail-pb of life
2. overleg binnen het mod. team
3. tijdelijke ban
4. nog geen effect na overleg definitieve ban

Valt me wel op dat men na het opleggen van de definitieve ban pas achter zijn of haar oren gaat krabbelen en in genoemd geval iedereen erbij wil betrekken om toch nog zijn gelijk te krijgen... de manier waarop iemand dat doet stoor ik mij verschrikkelijk aan.....zeker het doorzetten van persoonlijke mails en pb is voor mij "not done" ik ben denk te ouderwets daarin...en heb een hekel aan doorlullen en achter je rug om kletsen....vaak verdraaid men de werkelijkheid..is met mails (kopiëren - aanpassen naar eigen verhaal - plakken) heel gemakkelijk....

mijn idee wees een vent en accepteer nu is iets.....als ik een boete voor te hard rijden krijg betaal ik hem...en ga niet zitten janken en er tegen in (mits bewijs dat ie onrechtmatig is) gaan...

Wel lees ik in de top reacties dat de meerderheid het toch wel met ons beleid eens is...en dat steunt ons enorm...nogmaals het is best wel een hele klus al die ego's te handelen :D ..... oja ook mijn berichten worden wel is geveegd of aangepast...jaaaaa zelfs ik, als lid van het team, ben wel is (terecht) de pisang geweest.

22 dec 2010 15:19
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
arjan schreef:
Jeroen914 schreef:

Vindt alles prima als je maar met je poten van mijn afstandsbediening afblijft :wink: :mrgreen:

:mrgreen:

22 dec 2010 15:23
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
John schreef:
mijn idee wees een vent en accepteer nu is iets.....als ik een boete voor te hard rijden krijg betaal ik hem...en ga niet zitten janken en er tegen in (mits bewijs dat ie onrechtmatig is) gaan...

Dus als je een bekeuring krijgt omdat de agent heel de dag al is gepest en dacht nu is het genoeg ,ik neem die man voor zijn leven zijn rijbewijs af ,dan blijf jij een vent en ga je niet klagen ?
want daar gaat het geloof ik nu juist om . Crutiaal in je post is "mits bewijs dat ie onrechtmatig is "
alle aantijgingen die gedaan moeten zijn voor het verkrijgen van die ban ontbreken naar mijn mening.

Maar goed ,jullie bepalen het ,zo zijn de regels en regels zijn er om gevolgd te worden ,anders wordt het een zooitje.

i rest my case

22 dec 2010 15:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
]
Jeroen914 schreef:

Als je dan binnen komt, je voeten niet veegt, met je poten op tafel gaat zitten, de koekjes trommel leeg vreet, met de afstand bediening van de tv gaat zitten spelen en de drankvoorraad op zuipt om vervolgens over de bank heen te kotsen heb je dus idd kans dat je gevraagd wordt naar huis te gaan en de kans dat je nog een keer wordt uit genodigd is niet zo heel er groot

Heb het meegemaakt, bleef wel met zijn fikken van de afstandbediening, ging echter wel een dikke joint roken in de lege kinderkamer! We hebben hem de volgende keer toch weer uitgenodigd nadat hij zijn excuses had aan geboden voor zijn gedrag in een moeilijke periode....

Misschien is dat een goed voorbeeld van hoe het ook kan als je blijft communiceren en niet een ban oplegt, als hij me een nazi had genoemd had ik hem er echter ook nooit meer ingelaten!!

22 dec 2010 15:26
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
John schreef:

Daar ben ik het volkomen met je eens. Echter als ik een bekeuring voor fout parkeren of te snel rijden krijg, dan mag ik daarna toch weer parkeren en rijden.

Als iemand zo zijn best doet om zijn gelijk te halen, en aangeeft dat er ergens een ruis op de lijn zit, geen schadelijke uitspraken heeft gedaan, dan vind ik dat iemand nog een kans moet krijgen. Tenslotte krijgt de grootste crimineel met de feestdagen wel eens gratie :mrgreen:

Daarbij vind ik het lovenswaardig dat ondanks deze kwestie iemand toch nog graag wil deelnemen aan het forum.

Ik had , zeker als ik mijzelf onjuist bejegend voel, al dan niet terecht, allang gezegt krijg allen de kl.... maar, er is meer op de wereld dan een Porsche Forum :mrgreen:

Nu is het wel zo dat bepaalde zaken lastig zijn om op te lossen via mail of telefoon. Wellicht een optie om elkaar eens recht in de ogen te kijken. Mocht daarna nog besloten worden om een def. ban te geven dan is dat zo.

Maar dat is uiteraard niet aan mij. ( gelukkig maar :wink: )

22 dec 2010 15:38
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
John schreef:

1. Waarschuwingen via mail-pb of life
2. overleg binnen het mod. team
3. tijdelijke ban
4. nog geen effect na overleg definitieve ban

Mensen schijnen dit maar te blijven vergeten nu het voorbeeld van een boete wordt aangehaald.
Er wordt (andermaal) gedaan alsof er na één boete het rijbewijs is ontnomen, dat is duidelijk niet het geval.
Ook in het verkeer als je een dikke prent hebt gehad + voorwaardelijk en je gaat weer een keer in de fout moet je niet janken dat je
je rijbewijs kwijtraakt. Wat mij betreft kan dat ook permanent.

ik heb het eerder iets anders omschreven als Jeroen en omschrijft het duidelijker.
Wat mij mag het allemaal wat strakker worden gehouden, het leuke geouwehoer heeft dit forum groot gemaakt, maar lijkt nu daaraan onder te gaan. Dus teugels mogen wat strakker en bij goed gedrag, kunnen ze weer gevierd worden.

22 dec 2010 15:47
Profiel
Timeless
Afbeelding

22 dec 2010 15:48
Profiel
Ik krijg ook het gevoel dat hier - wellicht door een toenemende vervelende sfeer - de verkeerde is geslachtofferd. Dit is - wat ik begrijp en wat ik me ook niet kan voorstellen - niet iemand die de meest verschrikkelijke termen of dreigementen per mail/sms of pb heeft verstuurd. Zou het niet kunnen zijn dat bepaalde opmerkingen (geen dreigementen etc!) van deze persoon nu net de druppel zijn geweest die de emmer op het forum deed overlopen? Ook mods zijn mensen, met menselijke reacties.

Ik kan me voorstellen dat in deze gewacht wordt tot het stof wat neerdaalt, en dat bv in januari nog eens met deze persoon wordt gesproken. Daar moet toch uit te komen zijn lijkt me.

En verder laat ik het erbij...

22 dec 2010 15:59
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Jos Targa schreef:
Ik had , zeker als ik mijzelf onjuist bejegend voel, al dan niet terecht, allang gezegt krijg allen de kl.... maar, er is meer op de wereld dan een Porsche Forum :mrgreen:

Zouden veel meer mensen er zo over denken, dan zo de sfeer niet zo "explosief" zijn.

Erick schreef:
Schelden is uit de boze, maar dat geldt ook voor Mods.
Ik heb van een Moderator vorig jaar een PB gehad welke me tot op het bot heeft geraakt.
Staat op de harde schijf en lijkt onuitwisbaar.
Ik heb me voorgenomen om niet meer op hem te reageren. ( Lukt niet altijd)

Natuurlijk zijn we hier allemaal te "gast" maar de houding van de gastheren is ook niet altijd de juiste.

Ook wat dit betreft blijft jouw grammofoonplaat blijkbaar hangen :roll: . Zo klinkt het inderdaad verschrikkelijk. Echter, zoals altijd, indien in de juiste context (aanleiding, actie, reactie) geplaatst ziet het er opeens heel anders uit :idea: .

Overigens is jouw aanwezigheid nog altijd hier wat mij betreft het ultieme voorbeeld dat ingrijpende beslissingen als team worden genomen en dat er geen sprake is van misbruik van macht door een enkele moderator.

Jammer om te lezen dat mensen bang zijn voor een ban vanwege het uiten van een mening. Dat is absoluut onterecht. De manier waarop dingen worden gezegd of overduidelijk zijn bedoeld kunnen daar wel aanleiding voor zijn, maar de toon van de muziek bepaal je zelf!

22 dec 2010 16:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Mijn aanhef was een OPEN en VOLWASSEN discussie,

modder gooien heeft geen zin en is ook niet de opzet van deze poll !!!.

Geen persoonlijke aantijgingen en verwensingen graag....

WEL graag jullie oprechte mening over het topic : FORUM BAN.

22 dec 2010 16:13
Profiel
‘64 Kever
Die mening is al diverse malen gegeven door de mensen die dit forum "draaiende" houden.

Wat mij betreft is het heel eenvoudig, ben je het niet eens met die "regels", dan start je inderdaad je eigen forum en kom je hier niet terug. Het kan toch niet zo zijn, dat je, als je maar genoeg mails blijft sturen, overal mee weg moet komen? Voor de duidelijkheid, en ik denk dat het zelfs in Job Cohen modus kan :cheesy:

Vrijheid van meningsuiting wil NIET zeggen dat je alles maar mag zeggen!

En ongetwijfeld wordt een ban opgelegd op een moment "van zwakte". Of juist van sterkte!... Als een moderator erg duidelijk aangeeft, dat ergens iets klaar moet zijn, en mensen gaan er dan toch nog over door zeuren/zuigen (niet dit topic voor de duidelijkheid!), dan komt daar inderdaad een resultaat uit.

En let wel, het "zuigen" is denk ik voor de meeste mensen hier wel bekend, wat hiermee bedoeld wordt. En daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden op het forum helaas. My 2 cents!

22 dec 2010 16:18
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Jeroen omschrijft het zoals het m.i. is. En als je het er niet mee eens bent dan kun je altijd een eigen forum oprichten. Bang voor een ban ben ik nog nooit geweest maar ik vrees dat ik daar ook nog nooit bij in de buurt ben geweest. Mensen moeten dit soort media niet te serieus en te persoonlijk opvatten. Op je scherm komen sommige dingen nu eenmaal harder over dan irl. En wat bannen betreft ben ik voor het voetbalmodel: geel-rood-tuchtcommissie.

22 dec 2010 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Zolang de FIFA mafia er maar niets mee te maken heeft, die vertrouw ik voor geen cent ;)

22 dec 2010 16:29
Profiel
sandelow schreef:
Zolang de FIFA mafia er maar niets mee te maken heeft, die vertrouw ik voor geen cent ;)

Is dat niet die man die.....?

(offtopic, sorry)

22 dec 2010 16:31
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
:roll: Ik kan nu niet echt zeggen dat de reacties van de Mods zakelijk en objectief zijn in deze "open discussie". Vind ik vreemd gezien het feit dat jullie een open en eerlijk Forum nastreven. Wat er achter de schermen afspeelt gaat inderdaad niemand niets aan, maar gezien het Jochem geval, denk ik, en een aantal andere dat er hier iets te overdreven op wordt gereageerd, en dat het nu meer om een princiepe kwestie gaat dan om gegronde redenen.

Buiten dat ben ik er uiteraard wel van overtuigd dat je als Mod. genoeg naar je hooft krijgt geslingerd, jullie doen dit ten sklotten op basis van vrijwiligheid, en dat moet uiteraard ook door iedereen worden gewardeerd, en gerecpecteerd. :thumleft:

Of men elkaar nu wel of niet mag, moet daar niets toe doen lijkt mij. Maar volgens mij wordt er soms vanuit de mods, als de gebruikers te veel met modder gegooid. :scratch:

Laatst bijgewerkt door Jos Targa op 22 dec 2010 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.

22 dec 2010 16:32
Profiel WWW Facebook 
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Deze post is zo oplosbaar,

maak openbaar (weet zeker dat Jochem daar geen probleem mee heeft) wat Jochem zou hebben gemaild ,danwel hebben gezegd danwel verkeerd zou hebben gepost en alles is duidelijk.Kan dan gelijk als maatstaf dienen voor de toekomst,evenwel zou het de vraagtekens die het bij sommige oproept kunnen doen laten verdwijnen.

potver heb ik toch weer wat gepost ,ik was nog wel zo van plan het te laten rusten ,maarja rechtvaardigheidsgevoel he

22 dec 2010 16:39
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 204 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende