Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:44



Antwoord op onderwerp  [ 383 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende
968 CS M030 naar 16v Turbo ; 518 pk en 670 Nm @ 1 bar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Yep, het zal d'r wel weer een van Gerrit worden, een Gt3071 of een Gt3076 ...

Groet, Frank


22 dec 2010 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gelderland
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Wat ga je met je versnellingsbak doen? Meen dat je met die 550 nm al over de grans bent van wat een 968 aan zou kunnen.
_________________________________________
Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches


22 dec 2010 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
de Turbo motorbouw : de eerste dag :

Vandaag het genicasilde blok opgehaald. Keurig schoon en keurig gehoond

Afbeelding + Afbeelding

... en direct het eerste probleem aangehoord : de Nikasil man wil de zuigerveren bekijken voor ze gemonteerd worden ( vreemd, wat mij betreft, immers de cylinders hebben nu toch de nicasil wanden ? vertrouwt ie z'n eigen procede dan niet ? ) ; navraag bij de zuiger & veren leverancier leverde een reactie op die helemaal niet gewenst was ... : 'Oh, is dat bij Powerseal gedaan ? daar hebben we een aantal problemen mee gehad dus haal de nicasil er maar weer uit en begin maar opnieuw ....'

Huh ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Da's een lekkere start, niet dan ?

Dus Powerseal gebeld, die op zijn beurt de zuigerleverancier ( Wössner ) gebeld heeft en het eind van het liedje is dat ik de zuigerveren vanmiddag opgestuurd heb en die bekeken en waarschijnlijk van een Titanium coating voorzien worden om alles betrouwbaar aan de gang te krijgen .... raar verhaal ... maar mijn insteek is : beter safe dan sorry ...

Vanmiddag alle tapeindjes aan de onderkant van het blok schoongestraald en met loctite gemonteerd en probleem 2 tegen het lijf gelopen : we missen 2 oliesproeiertjes die van onderaf de zuigers een beetje moeten koelen :

Afbeelding + Afbeelding

Dat betekent dat de krukas er ook nog niet in kan en we dus aan de eerste noodstop zitten voor we goed en wel begonnen zijn ... da's lekker dan. Het onderdelenprogramma kent het onderdeel niet bij de 968 maar bij de 928 wordt ie wel vermeld ; dus die maar besteld en bidden dat ie hetzelfde is. Frank zit dus ff in de wachtkamer en is duidelijk niet blij ! :cry: ...

Wordt vervolgd ...

Groet, Frank

@ Pa951 : volgens mijn info kan de bak dat prima aan ; zoniet dan heb ik er nog één op reserve liggen ... :)


22 dec 2010 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Dimma schreef:
Yep, het zal d'r wel weer een van Gerrit worden, een Gt3071 of een Gt3076 ...

Groet, Frank


Overweeg eens een Holset Super HX50.... Goede en betrouwbare turbo, maakt net zoveel pk als een GT3076 maar is wel degelijker en goedkoper. Heeft wel een externe wastegate nodig.
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


22 dec 2010 22:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ha Marc,

Dank voor de tip. De Holset turbo's zijn, naar mijn weten, nogal fors uitgevallen exemplaren en omdat we toch al met de ruimte onder de motorkap moeten woekeren is dat, in dit geval, m.i. geen goed plan. Ik zit nu te kijken bij Tialsport.com, die RVS compressorhuizen leveren die al minder groot zijn dan de gietijzeren van Gerrit ....

Groet, Frank


23 dec 2010 9:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Zijn inderdaad aan de maat....

Hier hebben we er eentje op een Volvo-blokje gemonteerd :D

Afbeelding
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


23 dec 2010 11:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Vandaag een stukje onvervalste Duitse humor ervaren :

Omdat ik 2 oliesproeiers in de lagerplaats van het hoofdlager mis ( hoe het kan, vraag het me niet ... ) wilde ik die ff nieuw bestellen bij Porsche. Die kunnen ze wel leveren, alleen zit er dan wel een compleet onderblok aan vast .... los leverbaar zijn ze niet ... wie zegt dat Duitsers geen humor hebben ?

Ze zijn wel leverbaar van een 944 ( 12 mm korter ) of een 911 Sc of 930 maar die zijn ook allemaal anders ; dus ben ik ff uitgepist, zeg maar ....

Maar wel smakelijk gelachen dus, vandaag ... :D

Groet, Frank

[ Edit ] Ik heb ze gevonden ; Porformance = Beek Auto Racing levert ze voor 26 Euri ex Btw per stuk ; beter duur dan niet te koop zullen we maar zeggen ...

Groet, Frank


23 dec 2010 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
De zuigerkoelingsproeiertjes zijn binnen en gemonteerd en om het nieuwe jaar goed te beginnen hebben we de krukas, met zijn nieuwe lagerschalen, er maar vast ingelegd. Nagemeten met het meetlintje en de lagerspeling blijkt 0,05 mm te zijn, keurig tussen de opgegeven min en max waarde van 0,028 en 0,07. De drijfstanglagers krijgen dezelfde behandeling en vervolgens is het wachten op het terugkomen van de titaniumgecoate zuigerveren ( eind volgende week ) en dan kunnen we verder.

Een schokkend project op deze manier :lol:

Afbeelding + Afbeelding

Ook de schoongemaakte olie-pickupbuis, met extra lasje ! zit gemonteerd, evenals de aandrijving van de oliepomp. Ook hier geldt : demonteren, goed schoonmaken en weer in elkaar en werking controleren ! alvorens te monteren.

Afbeelding + Afbeelding

Ik haat wachten :)

Groet, Frank


Laatst bijgewerkt door Dimma op 04 jan 2011 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.



04 jan 2011 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
ik ook :D
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


04 jan 2011 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
N-H
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Geweldig project!

Ik volg hem met erg veel plezier, foto'sen uitleg maken hem kompleet.

Suc6 :thumleft:


04 jan 2011 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
IDD mooi project om te blijven volgen, veel succes!
_________________________________________
Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte


05 jan 2011 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Afbeelding

Misschien een beetje off topic, maar kan iemand me vertellen waarom bij dit motorblok (of misschien wel elk motorblok) de drijfstangen niet keurig over de 360 graden van de krukas worden verdeeld? Op deze foto lijkt het alsof er twee zuigers gelijk beneden resp boven zijn. Als je de arbeidsslagen wat mooier over de krukas ' rond' verdeeld, loopt de motor toch ook soepeler lijkt mij als leek?

Heeft vast een goede reden, maar ik zie hem zo even niet :oops:


05 jan 2011 21:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
ik ben geen techneut qua motoren, maar ik zou net denken dat hij dan helemaal niet meer soepel draait, net integendeel, want dan krijg je op 4 verschillende tijdstippen een ontsteking en wordt alles heel onregelmatig verdeeld. Niet ?


05 jan 2011 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
bij een 4 cilinder 4 takt motor heb je elke 720 graden een vonk.
door de zuigers zo te zetten heb je iedere keer als een zuiger boven staat en dat is iedere 180 graden een vonk en dus een arbeidsslag.

ik hoop dat je het zo snapt?
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


05 jan 2011 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ah, dus als ik het goed begrijp zit per 'setje' zuigers de ene in de arbeidsslag en de andere in de inlaatslag. De andere twee zuigers die als 'setje' lijken te staan, staan dan precies 180 graden later ten opzichte van het eerste setje? De nokjes op de nokkenas in combinatie met het verschil in ontstekingstijdstip bepalen dan blijkbaar de volgorde.

Begrijp ik het dan goed?


05 jan 2011 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
dat klopt helemaal :thumleft:

ontopic:

ziet er erg netjes uit zo :drive:
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


05 jan 2011 22:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 968
Zwolle
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Beste forumgenoten,

Ik heb een klein probleem met mijn remklauwen en zoals al eerder vermeld op het forum komt dit door de aantasting van het metaal van de remklauw, waardoor de glijplaten niet voldoende ruimte voor de remblokken overlaten??

Wie heeft dit ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost???

groeten JW :salut:


06 jan 2011 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hallo Frank!

Je blijft goed bezig! Inderdaad een vervelende start maar fijn om te lezen dat het dadelijk allemaal keurig in orde zal zijn!


10 mei 2011 12:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ben benieuwd hoe het met Frank's project gaat...

@jwf: Open daarvoor aub zelf een apart topic als de zoekfunctie niets oplevert....
_________________________________________
Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!


11 mei 2011 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 944 N/A '87
Heemskerk
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ben ook wel benieuwd hoe het gaat.. Zit zelf aan een S2 turbo te denk en voor in m'n 944, wat dan dus ook een zelfbouw project gaat worden!
_________________________________________
Porsche 944 N/A '87 in revisie, loads to be done..


19 mei 2011 21:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hoe staat het met dit projectje?
Zie al enige tijd geen update meer voorbij komen :( .
_________________________________________
Current:
Fiets...
Exxes:
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport


15 sep 2011 13:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Druk geweest, paar projectjes tussendoor gekomen en dus een tijdje stil geweest hier, maar niet stil gezeten ! Deze week gaat de motor erin. Tot nu toe enorm veel uren in gaan zitten om alles pas en netjes te krijgen, delen te selecteren, bestellen, laten maken, uit Amerika over laten komen, pas maken, zelf maken enz. enz. maar als het goed is loopt ie voor het eind van deze maand ....

De originele motor is er afgelopen week uitgetakeld en de nieuwe staat gereed om erin gelepeld te worden.

Afbeelding + Afbeelding

Afbeelding + Afbeelding

Nog wel de homemade inlaat polijsten :mrgreen:

Aardig detail is dat er een Peugeot gasklephuis op komt omdat die van Porsche te klein is :shock: 't is echt ! een 2 liter Peugeot motortje heeft een groter gasklephuis dan een 3 liter Porsche .... ik geloofde het eerst ook niet maar de schuifmaat liegt niet ...

Wordt vervolgd ...

Groet, Frank


09 okt 2011 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hey Frank,

Goed te lezen dat je zo vordert met je project. Geweldig dat jij als 'Peugeot man' toch nog iets frans op je Porsche weet te schroeven :mrgreen: Inderdaad niet te geloven dat het gasklephuis van een Peug 2.0 dan groter is. Ben benieuwd hoe ie straks loopt en natuurlijk naar de PK's die je eruit hebt weten te halen. Wanneer verwacht je dat je hem je garage kunt uit rijden voor een eerste proefrit? Lijkt me leuk om hem binnenkort eens met eigen ogen te kunnen aanschouwen.
Groeten aan Patrick en welicht tot binnenkort!

Peter


09 okt 2011 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Zo dan, hij hangt erin ; wel even een kleine setback omdat de zelfgemaakte motorsteun nog iets verbouwd moest worden om het diff achter netjes uitgelijnd en in de juiste kanteling te krijgen ... maar hangen doet ie en de randonderdelen worden één voor één gemonteerd ...

Afbeelding + Afbeelding

Afbeelding + Afbeelding

Na vier dagen schuren zijn mijn vingers aanmerkelijk dunner en 3 van de 4 inlaatbuizen aanmerkelijk bling-blinger ... three down, one to go ...

Wordt vervolgd ...

Groet, Frank

@ Peter : hij loopt als alles erop en eran zit .... ik verwacht vóór het eind van de maand ; in ieder geval voor de kerst :P


Laatst bijgewerkt door Dimma op 14 okt 2011 20:09, in totaal 1 keer bewerkt.



14 okt 2011 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Het word super Frank! Ben heeeel benieuwd hoe dat gaat rijden straks :D


14 okt 2011 19:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 383 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rodenburg


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.