Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:03



Antwoord op onderwerp  [ 367 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
356 BT5 -> Racer conversie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Jeroen914 schreef:
waar heb je het bekleden laten doen?

Via via via, Louis heeft overal zijn mannetjes voor ;)... (dus ik weet het serieus niet!)... Vind dat het er op de foto's in elk geval erg strak uit ziet, en in zijn eigen auto (die op hetzelfde adres gebeurd is) zat het er ook HEEL netjes in ;)

Ohja, voordat ik daar vragen over ga krijgen. Ja, het wordt een racer conversie, maar ook JA, ik wil het interieur wel in 1x netjes doen. Mocht ik hem ooit terug bouwen naar "normaal", dan is dat deel in elk geval al klaar ;).... Hopelijk van de week even die kant op, proefzitten voor de hoogte van de stoeltjes, zal dan wat meer foto's maken ;)


26 dec 2010 14:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Erg netjes! Blijft een erg leuk project om te volgen!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 dec 2010 16:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Ziet er super uit zo!
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


26 dec 2010 18:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Goede keuze deze Speedster stoelen! Maak je er nog een a la origineel klapframe onder zodat je evt. nog wat achterin parkeren? .... sorry, onzinnig natuurlijk in een racer.

@ Steef: krijg je al weer zin?


26 dec 2010 23:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Klapframe vooralsnog niet... Maar wie weet als ik het na een half jaar toch wel handig vind ;)


27 dec 2010 10:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Prachtig Pascal :thumleft:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


27 dec 2010 10:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
roondejong schreef:
Goede keuze deze Speedster stoelen! Maak je er nog een a la origineel klapframe onder zodat je evt. nog wat achterin parkeren? .... sorry, onzinnig natuurlijk in een racer.

@ Steef: krijg je al weer zin?



heb het nog steeds naar mijn zin met mijn andere racer...
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


27 dec 2010 10:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Die stoeltjes zien er wel erg chique uit zo. Ben benieuwd naar het plaatje als alle bekleding en stoelen er in zit.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


27 dec 2010 11:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Pascal schreef:
Klapframe vooralsnog niet... Maar wie weet als ik het na een half jaar toch wel handig vind ;)


wellicht even nazien maar als op het kenteken staat 4 zitplaatsen dan moeten de stoeltjes wel naar voren kunnen klappen
voor de apk
_________________________________________
remmen is angst


27 dec 2010 11:16
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
RDW check AM-93-05 :idea:

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting :arrow: coupe
Aantal zitplaatsen :arrow: Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen :arrow: N.v.t.
Kleur(en) :arrow: ROOD

.. maar natuurlijk altijd handig om te weten voor andere Project bouwers :thumleft:


27 dec 2010 11:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
:thumleft:

Alleen ziet de keurmeester straks wel stoeltjes
_________________________________________
remmen is angst


27 dec 2010 12:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Pascal schreef:
En wederom is de 356 weer wat stappen verder.... (en nee, niet omdat ik het heb gedaan ;) )

Ondertussen wordt er een gescheiden remsysteem aangebracht. Originaliteit oke, maar veiligheid is ook wat waard ;)
Afbeelding


Pascal,
Vraagje: ik moet binnenkort de stalen Speedster van een vriend technisch gaan opbouwen maar vraag me af of je een Kever dubbelkrings HRC hebt gebruikt of een 944 HRC. Gebruik je twee enkele remvloeistofpotjes of de Kever combi?


27 dec 2010 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
roondejong schreef:
Vraagje: ik moet binnenkort de stalen Speedster van een vriend technisch gaan opbouwen maar vraag me af of je een Kever dubbelkrings HRC hebt gebruikt of een 944 HRC. Gebruik je twee enkele remvloeistofpotjes of de Kever combi?

Hahaha, ik maak alleen de foto's! Uit mijn hoofd is er 1 remvloeistofpotje.... Maar welke HRC (Hoofd-Rem-Cilinder?) erop zit, echt geen idee....


27 dec 2010 15:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
als ik het zo zie, niet van een 944
_________________________________________
_____________________
racen? > http://www.raceforfun.nl
RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...


27 dec 2010 21:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Volgens mij een 411/412 hoofdremcilinder. Lijkt op een Mexico-kever hoofdremcilinder...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


27 dec 2010 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Zie het nu na vergroting: een 19 mm waarschijnlijk van een 1302 met een kever rempotje dus.


28 dec 2010 0:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
roondejong schreef:
Zie het nu na vergroting: een 19 mm waarschijnlijk van een 1302 met een kever rempotje dus.


IMHO

Eigenlijk zonde om de remmen van een 356 te gaan (upgraden) met VW onderdelen, wetende dat goed onderhouden trommels ook zeer goed remmen. Je kan nog altijd de trommels van de Carrera monteren, wat trouwens ook af fabriek kon , maar zeer zelden gebeurde, dit omdat er helemaal niets mis was met de originele remmen.

Ik heb mijn eerste 356 verkocht en nadien terug gekocht, toen was ook de conversie naar de schijven gebeurt, ik heb die onmiddelijk terug op trommels gezet, en nog nooit problemen ondervonden met de remmen, ondanks het toegenomen vermogen.

Daar komt bij, dat er nu voorzichtiger met de wagens gereden word dan vroeger.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 dec 2010 9:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
ppp 356 schreef:
Eigenlijk zonde om de remmen van een 356 te gaan (upgraden) met VW onderdelen, wetende dat goed onderhouden trommels ook zeer goed remmen. Je kan nog altijd de trommels van de Carrera monteren, wat trouwens ook af fabriek kon , maar zeer zelden gebeurde, dit omdat er helemaal niets mis was met de originele remmen.

Ik zat er al op te wachten Paul ;)... De remmen is "niets" aan gedaan, alleen het systeem is dus gescheiden gemaakt. Navraag leert, dat Louis daar dus inderdaad een VW rem cilinder (heet dat zo?) voor heeft gebruikt, omdat deze net zo goed/beter als de oude Porsche variant was.

De trommels zijn dus nog gewoon de originele trommels, alleen loop ik nu niet het risico, dat ik 4 wielen zonder rem heb, maar maximaal 2 tegelijk ;)
Dat was de gedachtengang hoor, niet "betere remmen", maar "veiligere remmen" ;)


28 dec 2010 10:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Een beetje spanning in het leven mag toch :lol: :lol:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


28 dec 2010 10:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
ppp 356 schreef:
Een beetje spanning in het leven mag toch :lol: :lol:


Ondanks dat deze opm. waarschijnlijk grappig bedoeld is slaat dat nergens op.

Voorop gesteld dat een trommelremsysteem wat in goede staat verkeerd en goed is afgesteld gewoon uitstekend remt (circuitgebruik uitgezonderd) zie ik niet in waarom je uberhaupt nog een enkelkrings HRC zou gebruiken.
Er wordt met deze auto's een stuk minder gereden als vroeger en ook nog wel eens vergeten om de twee jaar de remvloeistof te verversen. Het risico van door je rem trappen met een enkelkringsremsysteem is dan helemaal niet "spannend" (lees niet leuk) meer...

Porsche maakte 1 op 1 gebruik van onderdelen uit de VW schrappen (uit mijn hoofd een VW bus HRC) dus waarom zou je daar ook niet uit "upgraden" naar een veilig systeem waarbij je inderdaad altijd twee remmende wielen tot je beschikking hebt? Vervang dan gelijk de remslangen door "steel braided" slangen aangezien de rubberen slangen niet heel lang mee gaan.

Als je ook met deze auto regelmatig op het circuit wil rijden en je op een 356 schijfremmen voor wil hebben monteer dan alleen de CSP set! Kost behoorlijk veel meer dan de sets geleverd door EMPI en AC industries maar de remklauwen zijn echt van veel betere kwaliteit.
In combinatie met schijfremmen moet er ook een 22 mm hoofdremcylinder gemonteerd worden aangezien er meer vloeistof verplaatst moet worden door de grotere inhoud van de klauwzuigers.


28 dec 2010 12:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Nee, schijfremmen komen er niet op, de trommels voldoen voor mij prima (ga namelijk het circuit niet op ;) ).... Dat is voor mij het stukje spannende... Overigens, als je de auto gewoon goed onderhoudt en er genoeg mee rijdt (zoals Paul doet!), zal het verhaal ongetwijfeld minder spannend zijn!

Voor de rest, kreeg bovenstaande uitleg ook ongeveer van Louis, dus voor mij was het vrij eenvoudig om hier wel voor te kiezen... zoals gezegd, originaliteit heeft zijn waarde, maar een stukje redundancy is ook prettig (zit in de IT, en 1 is geen ;) )

Qua kabels/slangen, ik neem aan dat die netjes nagekeken worden, en indien nodig vervangen ;)
Even foto's van de telefoon afhalen, vanochtend de voorkant eindelijk op de plaat gezet (min of meer, camera vergeten...)
Afbeelding


28 dec 2010 19:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Mooi ! :sunny:


28 dec 2010 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Hier zitten de Carrera spiegels er nog niet op ... Verder helemaal top!


28 dec 2010 23:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Heel fraai ! :thumleft:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


28 dec 2010 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Carrera spiegels komen "volgend jaar", als de bovenkant/buitenkant van de wagen gedaan gaat worden. Dus eerst even zo rond rijden ;)


28 dec 2010 23:47
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 367 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.