Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 6:51

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche Mobiliteitsgarantie verlengen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
11-je
Bericht Re: Porsche Mobiliteitsgarantie verlengen.
Toon schreef:
bij mijn auto staat ook 1 stempeltje in van een niet Porsche dealer. Echter kon de garantie wel verlengd worden maar dan moest de off. dealer eerst een grote beurt uitvoeren (ook al was die niet nodig).

gelukkig was dit allemaal al geregeld door de vorige eigenaar :mrgreen:

Mazzelpik :mrgreen:

09 feb 2010 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
In dat bedrag zit ook een soort Porsche Wegenwacht Service, repatriëringskosten buitenland worden vergoed, je krijgt ook gratis vervangend vervoer als de auto bij de garage staat (een paar dagen gratis een KJN meegehad), en zo zijn er nog wel meer voordelen. Daarnaast gaat de garantie heel ver: eigenlijk alles behalve echte slijtageonderdelen vallen eronder. Maar tuurlijk, uiteindelijk is het ook maar gewoon een verzekering.

09 feb 2010 23:13
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Zelfs sommige slijtagegevoelige onderdelen doet men niet moeilijk over.
In het eerste jaar (schiet me net te binnen) waren dat voor mij rondom 4 nieuwe remschijven. Ook blokken werd niet moeilijk over gedaan. Maar dat heeft er ook mee te maken dat de auto voor mij redelijk nieuw was. Maar werkplaats chef wist te melden dat dat gewoon onder de mobiliteits garantie kon worden geclaimed in dit geval.
Kortom ik heb die twee jaar die ik nu betaald heb er wel uit en ik vind dat men bijzonder coulant is. Daar heb ik best wel wat voor over.
Als ik met andere auto's kijk wat het me alleen al gekost heeft aan zinloze ritjes heen en weer naar de garage, en vervolgens dagen lang debatteren of iets nu wel of niet onder garantie moet vallen....

09 feb 2010 23:43
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
maurice schreef:
In het eerste jaar (schiet me net te binnen) waren dat voor mij rondom 4 nieuwe remschijven. Ook blokken werd niet moeilijk over gedaan.

Was er een bijzondere reden voor? Want nieuwe schijven en blokken werd bij mij niet onder de garantie geschoven. Terecht overigens, want het was gewoon een kwestie van op=op.

Ik kan mij voorstellen dat bij een enorme scheur in de schijf oid er wel garantie kan worden geclaimd, vandaar mijn vraag.

10 feb 2010 0:41
Profiel
Amsterdam
Als de P van Maurice een appr. garantie kreeg bij aanschaf moeten de schijven een zekere minimum dikte hebben. Dat zal dan (net) niet het geval geweest zijn. Slijtage schijven valt nl. echt niet onder de garantie.

10 feb 2010 8:47
Profiel
3.2S
010
Lijkt mij ook. Die van mij viel ook onder de garantieverlenging. Koppeling vervangen viel daar niet onder. Ik ben met die extra garantie gestopt. Heb mij inmiddels 3600 € en goedkopere beurten op bespaard en heb er geen spijt van. Dat geld heb ik overigens wel weer in andere zaken voor de P gestopt zoals nieuwe uitlaat etc...

10 feb 2010 10:34
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Schijven zaten inderdaad net boven de slijtagegrens. Ik had er mogelijk geen 30k meer mee kunnen rijden en dus vond men het reëel om ze op voorhand te vervangen. Anders had ik ze mogelijk een jaar later zelf moeten vervangen/betalen, nu is het als garantie geclaimed.

10 feb 2010 12:50
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
maurice schreef:
Schijven zaten inderdaad net boven de slijtagegrens. Ik had er mogelijk geen 30k meer mee kunnen rijden en dus vond men het reëel om ze op voorhand te vervangen. Anders had ik ze mogelijk een jaar later zelf moeten vervangen/betalen, nu is het als garantie geclaimed.

Op voorhand vervangen (dus voor aflevering) is iets anders. Lijkt mij ook niet dat de dealer dat kan claimen.

10 feb 2010 13:48
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Uiteindelijk na aflevering en gewoon geclaimed weet ik. 8)

10 feb 2010 14:30
Profiel WWW
Dan begrijp ik daar weinig van.

10 feb 2010 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
das voor 't eerst :mrgreen:

10 feb 2010 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
maurice schreef:

Is die 30K een harde eis?

Ik heb net mijn 986 S bij de dealer neergezet voor wat onderhoud en daar viel op dat de koppeling zwaar gaat en wellicht vervangen dient te worden. Nu heb ik de auto gekocht op 78500 (met porsche approved garantie) en staat er 8 maanden later 103000 op de teller....

12 feb 2010 10:54
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Uiteraard geen harde eis maar een coulance gebaar.
De dealer wilde mij onbezorgd de eerste twee jaar door helpen en vond het niet billijk dat in 20 of 30 de schijven rondom al aan de beurt zouden moeten zijn. Daarom hebben ze het (met succes) onder de garantieregeling kunnen doen.
Voor een koppeling kan ik me voorstellen dat een dealer minder coulant zal zijn. Per slot van rekening kun je de koppeling in 1000 km oproken en hangt de slijtage daarvan samen met het gebruik. Een remschijf deels ook natuurlijk maar of in een jaar nu continue hard rem of rustig rem zal niet het verschil tussen een niet versleten of compleet versleten remschijf opleveren.

12 feb 2010 13:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Cayenne S 2006
071
Citaat:
Verder hoorde ik dat de prijs van de garantie ongeveer 1750 euro pj kost. Dat is toch wel behoorlijk; 5 jaar rijden kost dan 8750 euro. Wat vinden jullie daarvan en heeft er iemand wel eens in 5 jaar tijd bijna 10k aan kosten gehad op een moderne porsche?

Ik kreeg vandaag een uitnodiging voor een verlenging: 35% meer dan dat ik vorig jaar betaald heb. Inmiddels wordt er ook 150 euro ex BTW in rekening gebracht voor de "100 punten" keuring, voorheen zat dat in het jaartarief.

Ik geloof dat ze bij Porsche een beetje de weg kwijt zijn, dit zijn geen prijsverhogingen ..dit is woeker.

Ton

12 maart 2010 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
1 maart weer verlengd voor € 1.595,- ex btw. De € 150,- hoefde in mijn geval niet, auto is vanaf dag 1 in onderhoud bij PCG.
Was nog niet toe aan een beurt, dus het was een telefoontje en een rekening :)

12 maart 2010 0:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Voor garantieverzekeringen is Autotrust een goede optie. Vooral bij aankoop van een gebruikte Porsche een goed alternatief omdat er altijd een keuring vooraf plaatsvindt. Het is een onderdeel van Unigarant. De Autotrust acceptatie keuring wordt uitgevoerd door Dekra Nederland. Prijzen zijn te krijgen na telefonisch contact.

30 dec 2010 13:11
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Even voor de beeldvorming:
Jan ben jij toevallig eigenaar/medewerker bij Autotrust of heb je er zelf goede ervaring opgedaan met je Porsche?
Dan wil ik namelijk ook wel graag weten wat het kost, hoe dit dan precies werkt en wat dan precies is/wordt verzekerd.

30 dec 2010 21:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 991.2 Carrera 2018 Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013 Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012 Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998 Ex. Boxster 2.5 1997
Leerdam
+1
:popcorn:

30 dec 2010 23:48
Profiel
Moderator
PF # 136
Is dat niet de partij die toen ook heeft geprobeerd een garantie in de markt te zetten tbv C 2 C verkopen via bijvoorbeeld marktplaats?

30 dec 2010 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
ik heb net de garantie laten verlengen met een jaar. Was ook de laatste keer dat 't kon.

het is idd het afwegen van risico's maar afgelopen jaar is tijdens garantie het volgende onder garantie gedaan waardoor ik vond dat het 't waard was:
- krukaskeerring
- schakelconsole
- schakelkabels
- warmtewisselaar

Voor alle reparaties moest blok eruit ...
Dus ik wacht nog op tussenaslager 8)

02 jan 2011 13:22
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Heb je het bedrag voor de garantieverlenging er in ieder geval uit. :wink:

02 jan 2011 19:02
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2