Auteur |
Bericht |
blaauw
991 GT3
|
Re: Porsche club, welke ????
En hier is nog een lid van PCH. Al meer dan 10 jaar overigens!
Persoonlijk vind ik een clublidmaatschap als Porsche liefhebber veel toevoegen.
De afgelopen jaren veel mooie (PCH)evenementen mogen meemaken en op deze manier ook veel vriendschappen gesloten met gelijkgestemden (lees vooral Porsche liefhebbers).
De heersende concensus binnen de PCH is denk ik dat deze club zich t.o.v. NPC wat meer toelegd op de wat luxere (ook meer kleinschalige) evenementen en als gevolg daarvan zullen de kosten voor deelname aan de diverse (meerdaagse) evenementen ook wat hoger liggen. Mijn ervaring is verder ook dat de gemiddelde leeftijd van de Porsches hier relatief laag ligt. Naast de 911's, Boxster en Cayman komt je weinig andere Porsches tegen.
Maar veel belangrijk is natuurlijk wat verwacht je van een club? Ik denk dat beide clubs veel value for mony bieden en uiteindelijk mooie vriendschappen kan opleveren en vooral heel veel plezier!
|
31 dec 2010 22:35 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ook ik ben sinds 2000 lid van de NPC, en ik kan je vertellen dat ieder type van harte welkom is daar. De eerste 5 jaar reed ik met een 944, maar ik heb nooit het gevoel gehad ook daarmee niet voor vol aangezien te worden. In het begin heb je misschien voornamelijk het gevoel alleen een klik te hebben met mensen die dezelfde auto hebben als jou, maar als je de mensen leert kennen blijkt dat het juist om de gemeenschappelijke binding met het merk gaat. en ik denk dat voor het overgrote deel van mensen die voor een merkenclub kiezen geldt, dat ze lid worden vanwege de binding met het merk, en niet voor de buitenwereld.
Wat het kopen van nieuwe auto's betreft is het m.i. net andersom, de meeste liefhebbers (gelukkig niet allemaal) bevinden zich niet in de financiele positie zich een nieuwe te kunnen veroorloven. Als ik af en toe met mij oude elfje een nieuwe tegenkom waarvan de chauffeur je geen blik waardig gunt, weet ik zeker dat ik met hem geen kennis hoef te maken op de NPC.
De PCH ken ik niet, dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Alleen dat zij in het verleden dan toch geen sleutelaars als lid zochten, en deze op de NPC toch zeker genoeg aanwezig zijn.
_________________________________________ NPC 0577
|
01 jan 2011 2:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Er zijn nog wel wat andere NL'se Porsche Clubs ... de door jou genoemde zijn slechts de twee officiële
|
01 jan 2011 8:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 jan 2011 13:01 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Er zijn inderdaad andere, meest type gebonden clubs zoals de 356 Club. PCH en NPC zijn de 2 nationale clubs voor bezitters van elk type Porsche, waar je als eigenaar van de 964 dus welkom bent - officieel door de AG erkent of niet.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 jan 2011 16:17 |
|
|
Harry Kliko
|
Npc is gezellige club, lid vanaf 2007. Je wordt snel als soort familie opgenomen, mits je je open opsteld. En iedereen is op zijn manier gek op het merk en/of de techniek
_________________________________________ 996 carrera 4 cabrio NPC 1576
|
01 jan 2011 21:03 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
|
01 jan 2011 22:02 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Voor mij is het Porsche Forum de Club voor mij. In de zomer maanden kan je iedere week aan een evenement meedoen. Gemiddeld doe ik één keer per maand aan een Porsche evenement mee en zie niets in de voordelen van een andere Porsche club. Hier vind je de kalender. Helaas wordt deze niet zo up to date gehouden. Ik denk dat ik die voor komend jaar maar ga bijhouden ipv Horn. viewtopic.php?f=16&t=23723
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 jan 2011 22:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Goed plan. Grotere kans dat je de kalender kan bijhouden dan dat je mij kan bijhouden
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 jan 2011 22:27 |
|
|
Olaf
|
Bovenaan - net onder de banner - staat (op de 4de plaats) al weer geruime tijd de link naar de originele forum-kalender
|
01 jan 2011 23:08 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Dat is de verjaardagskalender. Ik heb het over de evenementenkalender. Januari: viewtopic.php?f=16&t=29706Februari: Maart: viewtopic.php?f=16&t=30309April: viewtopic.php?f=16&t=30192Mei: viewtopic.php?f=16&t=30122
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 jan 2011 23:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nee, dat is de algemene kalender, waar een ieder zijn evenementen in kan plaatsen! Dan staan ze op een duidelijk plek, waar iedereen ze ook kan vinden (wellicht toch nog even melden, da's wel een goed idee ja!) Edit: Ah, zie dat ik dat een tijdje geleden al gedaan had
|
02 jan 2011 0:55 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ben zelf lid van twee officiële clubs in België. Ik vind het fijn om overal eens te proeven en gepassioneerde mensen te ontmoeten. Bedankt Eric en Paul om me te vermelden Vind het fijn om eens naar een club te gaan en zelf niks hoeven te doen. Daarnaast heb ik af en toe zo een scheppingsdrang en wil ik iets organiseren.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
02 jan 2011 2:11 |
|
|
Olaf
|
... ben ik blij dat Pascal hier al even op gereageerd heeft De "kalender van Horn" was ontstaan omdat de (echte PF) kalender - bij het overgaan naar andere software - was verdwenen deze kalender is er uiteindelijk weer bijgezet .. en vanaf dat moment (ook) met de verjaardagen erop
|
02 jan 2011 5:52 |
|
|
leo1971
Porsche 964 CabrioHierden
|
Tja, heb er inmiddels ook een 993 cabrio bijgekocht, 964 cabrio heb ik ook nog, echter, beetje stom natuurlijk, nog steeds geen lid van een club !!!
Ik denk dat de NPC misschien toch het beste is, of zie ik dat verkeerd.
Groet,
Leo
|
03 mei 2012 21:29 |
|
|
Olaf
|
Vraag je eens af - of je wel lid van n club moet worden ... NPC heeft hier wel 'n hele hoop aanhangers, maar of het daardoor (of daarom) de beste club is .....
- NPC lid -
|
03 mei 2012 21:46 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ik zeg "doen"
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
03 mei 2012 21:47 |
|
|