Auteur |
Bericht |
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Zekeringen P. 3.2
Ik wil mijn zekeringen vervangen en de contactpunten schoonmaken. In de handleiding gekeken in de kofferruimte grote zekeringsdoss en in de motorruimte achte afdek kap nog 3 andere zekeringen gevonden. Nu weet ik dat er reserve zekeringen in de auto aanwezig moeten zijn op beide plaatsen (motor- en kofferruimte) maar kan deze niet vinden.
Iemand suggesties?
|
02 jan 2011 17:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Volgens mij is dat niet zo bij 'n Carrera 3.2. De (rode) zekeringen in de motorruimte zijn o.a. van de achterruit verwarming --- deze zou je dus evt. kunnen "lenen" om een van dezelfde soort in de kofferruimte te vervangen
|
02 jan 2011 18:08 |
|
|
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Bedankt Olaf! Ik heb en Cabrio (US) uitvoering, geen idee of dat wat uitmaakt.
In de handleiding lees ik: Additional relays and fuses are located in the luggage compartment... and in the engine compartment on the left-hand side und the cover for the regulator plate...
Ik kijken niks te vinden. Zoek ik goed?
|
02 jan 2011 18:23 |
|
|
bully
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Toevallig vanochtend een doosje vol bij een tankstation gekocht. 1.35 euri
|
02 jan 2011 18:29 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Zekeringen P. 3.2
@quickstep: Waarom wil je je zekeringen vervangen Voor zover ik weet "slijten" deze niet, en heeft vervangen pas zin als ze doorgebrand zijn Als de reserve zekeringen niet meer te vinden zijn, kan het natuurlijk zijn dat de vorige eigenaar ze heeft gebruikt en niet aangevuld
|
02 jan 2011 18:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Uhm .. Ja! ... die heeft geen verwarmde achterruit Als je op zowel de deksel van de zekeringenkast voor in de kofferruimte - als de deksel van het gebeuren in de motorruimte kijkt, kan je zien waarvoor welke zekering/relais is -- en dat er (g)een plaats is voor reserve zekeringen of relais
|
02 jan 2011 18:48 |
|
|
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Blond! J a zeker... kom er maar in.
Dus als ik het goed begrijp moeten deze extra/reserve zekeringen bij de andere zekeringen zitten, niet ergens apart weggewerkt?
Ik heb gemerkt dat een aantal van de zekeringen half of meer gesmolten zijn, contacten punten zien er ook wat roestig uit (na 25 jaar). Daarom tijdens de winter alles maar schoonmaken en vervangen.
Thanks!
|
02 jan 2011 18:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Zekeringen P. 3.2
|
02 jan 2011 18:59 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Zekeringen smelten/verdampen of helemaal of gewoon niet. Een beetje smelten is onmogelijk, gezien de legering die gebruikt is. Soms zien de smeltdraadjes er wat wonderlijk uit maar dat heeft voor de werking geen invloed. En al je contactpunten roesten zijn ze zeker niet origineel, de legering die daarvoor gebruikt is zit in ieder geval geen ijzer in.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
02 jan 2011 19:14 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Denk dat het woord Additional verwarring veroorzaakt. Bedoeld is hier andere/overige, niet reserve. Aanvullende onderbouwing van deze stelling: er zijn nooit reserve relais.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
02 jan 2011 19:29 |
|
|
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Ok ik moet me corrigeren. Ze roesten niet, maar oxideren. Bij enkele komt het metaal(draad) naar buiten zijn, om het contact zo goed mogelijk te laten zijn, leek het me niet onverstandig de zekeringen te vernieuwen en te zorgen dat ze zo goed mogelijk contact maken.
|
02 jan 2011 19:30 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Ik dacht hetzelfde Paul. "Additional" en "Spare" zijn niet hetzelfde. De additional fuses zijn volgens mij alleen degene die voor optionele dingen gebruikt worden en voor zaken die niet op alle modellen voor komen.
_________________________________________ NPC 0577
|
02 jan 2011 19:35 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Volgens mij heeft een 3.2 niet ergens wat reservezekeringen verstopt. Zo zag mijn zekeringkast er vorige week uit: viewtopic.php?f=9&t=30285Schoongemaakt met vette vaselinelap en het moet er maar weer een tijdje tegen kunnen. Die koperen(!?) zekeringen corroderen een stuk minder dan die aluminium dingen. Ook wel logisch, natuurlijk. NB. Ik haal bij dit soort klusjes altijd de minpool los van de accu. Ik/Je hoeft maar iets doms te doen en je hebt een vonkenregen/de boel kaduuk.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
02 jan 2011 20:21 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Ik zou zeggen, afblijven als het allemaal nog werkt.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
02 jan 2011 23:17 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Ik zou zeggen, schoonmaken als je wilt dat het in de nabije toekomst 100% blijft werken. Maar even serieus, ze zijn niet voor niets op andere zekeringen overgestapt: Eén van de redenen is de corrosiegevoeligheid, met name op de langere duur. Een andere reden is de grote kans op kortsluiting door blootliggende metaaldelen. vgl. de antieke 3.2 zekeringbak maar eens met een moderne zekeringkast. NB. Ik kom uit de oude/klassieke Alfa hoek. Daar maakte ik ieder jaar de zekeringen schoon/corrosievrij. Alle aardpunten onder de motorkap loshalen en schoonmaken hoorde er ook bij. Lijkt overdreven, en dat is het misschien ook wel , maar nooit electro-pech met die Bertone´s, Guiliatjes en 75TS-jes gehad. Uurtje werk per jaar. En die traditie zet ik graag voort met de 3.2. Alfa zekeringkasten kwamen/komen zeer waarschijnlijk uit dezelfde fabriek als de Porsche zekeringkasten, net zoals de synchromesh en de remklauwen.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
02 jan 2011 23:47 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Re: Zekeringen P. 3.2
Vorig jaar na een hele tijd erg veel gedonder met de laadstroom lamp te hebben gehad en waarbij ik de richtingaanwijzer maar heb vervangen omdat bij het links of rechts afslaan aangeven de laadstroom lamp steeds aan ging, bleek dat er flink wat gecorrodeerde zekeringen in zaten. Op het eerste gezicht zie je niets maar bij het verwijderen van de zekering heb je ineens 3 delen zekeringdelen in je handen. Toen maar alle zekeringen vervangen voor de zekerheid.
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
03 jan 2011 23:25 |
|
|