Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 9:55

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Invoeren euro2 auto vanuit midden oosten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Bericht Invoeren euro2 auto vanuit midden oosten?
Wie kan mij helpen of weet iemand die antwoord heeft op de volgende kwestie;

vrienden van ons wonen in Oman en willen dit jaar als ze terugkomen naar NL 2 auto's meenemen. nu willen ze een 2e auto meenemen maar dat is een euro 2 auto (in dit geval een KIA sportage of een audi TT). Ze willen deze als huisraad meenemen maar nu doet de RDW moeilijk alhoewel deze in NL als "huisraad" en niet als "handel" ingevoerd gaat worden. als handelsauto komt een euro2 auto het land niet in maar er is ook invoer vanuit de VS en dat gaat kennelijk zonder noemenswaardige problemen. maar de RDW geeft negatief antwoord op de vraag of ze een Kia Sportage mogen invoeren. KIA zelf geeft aan dat als verhuisgoed, de auto gewoon het land binnenkomt...... ze geven dit niet zwart op wit (dan staat er ineens de mededeling dat de auto moet voldoen aan NL-eisen) PON geeft zelfde riedel (bij een audi TT) Niemand kan dus uitsluitsel geven. Als ze een VIN nummer doorsturen (ik weet zelf niet wat dit is maar een kenner denk ik wel :mrgreen: ) zeggen ze dat ze auto fysiek moeten zien en de auto niet kunnen natrekken...?

Verder kan niemand iets aangeven of offerte opgeven van de kosten om evt. katalysator, lambdasonde of aanpassing van motormanagement (wat dan ook evt. nodig zou zijn?)

Wie kan uitsluitsel geven over wat mag en hoe etc etc?

alvast grote dank!!!

04 jan 2011 11:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Invoeren euro2 auto vanuit midden oosten?
Kan je alleen vertellen dat het VIN nummer het chassis nummer is, en met dat nummer kan PON alle gegevens van de auto opvragen.

Vreemd dat de de auto eerst willen zien.......

Succes.

04 jan 2011 19:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Hier en hier meer info. :salut:

Edit: EURO II is max 2,2 CO en 0,50 HC en NoX in grammen per Km

04 jan 2011 22:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Een Euro-2 auto mag alleen nog als huisraad worden ingevoerd en alleen dan als voor de betreffende auto al een type-goedkeuring bestaat. (kan me voorstellen dat daar een addertje onder het gras zit)
Vanaf 1 januari 2011 mogen alleen nog Euro-5 auto's geregistreerd worden in de EU. (dwz nieuwe typegoedkeuring worden aangevraagd). Betekent dus dat als de betreffende auto's niet onder de EU-typegoedkeuring zouden vallen (wat ik me niet kan voorstellen) ze niet ingevoerd zouden mogen worden.

04 jan 2011 23:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
tot zover alvast dank voor de reacties maar ook hier blijft het dus vaag en onduidelijk. toch wel vreemd dat zelfs een RDW geen uitsluitsel kan / wil geven.

@maurice; kan me ook niet voorstellen dat er geen typegoedkeuring zou zijn voor deze auto's (audi TT en Kia Sportage) aangezien deze toch ook gewoon in NL/EU worden geleverd.

mocht iemand nog meer duidelijkheid kunnen geven dan hoor ik het graag!

05 jan 2011 11:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]