Auteur |
Bericht |
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Yep, het zal d'r wel weer een van Gerrit worden, een Gt3071 of een Gt3076 ...
Groet, Frank
|
22 dec 2010 0:04 |
|
|
pa951
Gelderland
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Wat ga je met je versnellingsbak doen? Meen dat je met die 550 nm al over de grans bent van wat een 968 aan zou kunnen.
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
22 dec 2010 18:28 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
de Turbo motorbouw : de eerste dag : Vandaag het genicasilde blok opgehaald. Keurig schoon en keurig gehoond + ... en direct het eerste probleem aangehoord : de Nikasil man wil de zuigerveren bekijken voor ze gemonteerd worden ( vreemd, wat mij betreft, immers de cylinders hebben nu toch de nicasil wanden ? vertrouwt ie z'n eigen procede dan niet ? ) ; navraag bij de zuiger & veren leverancier leverde een reactie op die helemaal niet gewenst was ... : 'Oh, is dat bij Powerseal gedaan ? daar hebben we een aantal problemen mee gehad dus haal de nicasil er maar weer uit en begin maar opnieuw ....' Huh ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Da's een lekkere start, niet dan ? Dus Powerseal gebeld, die op zijn beurt de zuigerleverancier ( Wössner ) gebeld heeft en het eind van het liedje is dat ik de zuigerveren vanmiddag opgestuurd heb en die bekeken en waarschijnlijk van een Titanium coating voorzien worden om alles betrouwbaar aan de gang te krijgen .... raar verhaal ... maar mijn insteek is : beter safe dan sorry ... Vanmiddag alle tapeindjes aan de onderkant van het blok schoongestraald en met loctite gemonteerd en probleem 2 tegen het lijf gelopen : we missen 2 oliesproeiertjes die van onderaf de zuigers een beetje moeten koelen : + Dat betekent dat de krukas er ook nog niet in kan en we dus aan de eerste noodstop zitten voor we goed en wel begonnen zijn ... da's lekker dan. Het onderdelenprogramma kent het onderdeel niet bij de 968 maar bij de 928 wordt ie wel vermeld ; dus die maar besteld en bidden dat ie hetzelfde is. Frank zit dus ff in de wachtkamer en is duidelijk niet blij ! ... Wordt vervolgd ... Groet, Frank @ Pa951 : volgens mijn info kan de bak dat prima aan ; zoniet dan heb ik er nog één op reserve liggen ...
|
22 dec 2010 21:37 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Overweeg eens een Holset Super HX50.... Goede en betrouwbare turbo, maakt net zoveel pk als een GT3076 maar is wel degelijker en goedkoper. Heeft wel een externe wastegate nodig.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
22 dec 2010 22:53 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ha Marc,
Dank voor de tip. De Holset turbo's zijn, naar mijn weten, nogal fors uitgevallen exemplaren en omdat we toch al met de ruimte onder de motorkap moeten woekeren is dat, in dit geval, m.i. geen goed plan. Ik zit nu te kijken bij Tialsport.com, die RVS compressorhuizen leveren die al minder groot zijn dan de gietijzeren van Gerrit ....
Groet, Frank
|
23 dec 2010 9:02 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Zijn inderdaad aan de maat.... Hier hebben we er eentje op een Volvo-blokje gemonteerd
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
23 dec 2010 11:04 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Vandaag een stukje onvervalste Duitse humor ervaren : Omdat ik 2 oliesproeiers in de lagerplaats van het hoofdlager mis ( hoe het kan, vraag het me niet ... ) wilde ik die ff nieuw bestellen bij Porsche. Die kunnen ze wel leveren, alleen zit er dan wel een compleet onderblok aan vast .... los leverbaar zijn ze niet ... wie zegt dat Duitsers geen humor hebben ? Ze zijn wel leverbaar van een 944 ( 12 mm korter ) of een 911 Sc of 930 maar die zijn ook allemaal anders ; dus ben ik ff uitgepist, zeg maar .... Maar wel smakelijk gelachen dus, vandaag ... Groet, Frank [ Edit ] Ik heb ze gevonden ; Porformance = Beek Auto Racing levert ze voor 26 Euri ex Btw per stuk ; beter duur dan niet te koop zullen we maar zeggen ... Groet, Frank
|
23 dec 2010 18:47 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
De zuigerkoelingsproeiertjes zijn binnen en gemonteerd en om het nieuwe jaar goed te beginnen hebben we de krukas, met zijn nieuwe lagerschalen, er maar vast ingelegd. Nagemeten met het meetlintje en de lagerspeling blijkt 0,05 mm te zijn, keurig tussen de opgegeven min en max waarde van 0,028 en 0,07. De drijfstanglagers krijgen dezelfde behandeling en vervolgens is het wachten op het terugkomen van de titaniumgecoate zuigerveren ( eind volgende week ) en dan kunnen we verder. Een schokkend project op deze manier + Ook de schoongemaakte olie-pickupbuis, met extra lasje ! zit gemonteerd, evenals de aandrijving van de oliepomp. Ook hier geldt : demonteren, goed schoonmaken en weer in elkaar en werking controleren ! alvorens te monteren. + Ik haat wachten Groet, Frank
Laatst bijgewerkt door Dimma op 04 jan 2011 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 jan 2011 16:31 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
ik ook
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
04 jan 2011 17:15 |
|
|
RG996
N-H
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Geweldig project! Ik volg hem met erg veel plezier, foto'sen uitleg maken hem kompleet. Suc6
|
04 jan 2011 19:59 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
IDD mooi project om te blijven volgen, veel succes!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
05 jan 2011 19:18 |
|
|
JeroenSC
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2CAmersfoort
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Misschien een beetje off topic, maar kan iemand me vertellen waarom bij dit motorblok (of misschien wel elk motorblok) de drijfstangen niet keurig over de 360 graden van de krukas worden verdeeld? Op deze foto lijkt het alsof er twee zuigers gelijk beneden resp boven zijn. Als je de arbeidsslagen wat mooier over de krukas ' rond' verdeeld, loopt de motor toch ook soepeler lijkt mij als leek? Heeft vast een goede reden, maar ik zie hem zo even niet
|
05 jan 2011 21:12 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
ik ben geen techneut qua motoren, maar ik zou net denken dat hij dan helemaal niet meer soepel draait, net integendeel, want dan krijg je op 4 verschillende tijdstippen een ontsteking en wordt alles heel onregelmatig verdeeld. Niet ?
|
05 jan 2011 22:04 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
bij een 4 cilinder 4 takt motor heb je elke 720 graden een vonk. door de zuigers zo te zetten heb je iedere keer als een zuiger boven staat en dat is iedere 180 graden een vonk en dus een arbeidsslag.
ik hoop dat je het zo snapt?
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
05 jan 2011 22:07 |
|
|
JeroenSC
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2CAmersfoort
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ah, dus als ik het goed begrijp zit per 'setje' zuigers de ene in de arbeidsslag en de andere in de inlaatslag. De andere twee zuigers die als 'setje' lijken te staan, staan dan precies 180 graden later ten opzichte van het eerste setje? De nokjes op de nokkenas in combinatie met het verschil in ontstekingstijdstip bepalen dan blijkbaar de volgorde. Begrijp ik het dan goed?
|
05 jan 2011 22:24 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
dat klopt helemaal ontopic: ziet er erg netjes uit zo
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
05 jan 2011 22:31 |
|
|
jwf
Porsche 968Zwolle
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Beste forumgenoten, Ik heb een klein probleem met mijn remklauwen en zoals al eerder vermeld op het forum komt dit door de aantasting van het metaal van de remklauw, waardoor de glijplaten niet voldoende ruimte voor de remblokken overlaten?? Wie heeft dit ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost??? groeten JW
|
06 jan 2011 17:15 |
|
|
Melvivio
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hallo Frank!
Je blijft goed bezig! Inderdaad een vervelende start maar fijn om te lezen dat het dadelijk allemaal keurig in orde zal zijn!
|
10 mei 2011 12:26 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ben benieuwd hoe het met Frank's project gaat...
@jwf: Open daarvoor aub zelf een apart topic als de zoekfunctie niets oplevert....
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
11 mei 2011 20:35 |
|
|
Bas Henneman
Porsche 944 N/A '87Heemskerk
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Ben ook wel benieuwd hoe het gaat.. Zit zelf aan een S2 turbo te denk en voor in m'n 944, wat dan dus ook een zelfbouw project gaat worden!
_________________________________________ Porsche 944 N/A '87 in revisie, loads to be done..
|
19 mei 2011 21:42 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hoe staat het met dit projectje? Zie al enige tijd geen update meer voorbij komen .
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
15 sep 2011 13:28 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Druk geweest, paar projectjes tussendoor gekomen en dus een tijdje stil geweest hier, maar niet stil gezeten ! Deze week gaat de motor erin. Tot nu toe enorm veel uren in gaan zitten om alles pas en netjes te krijgen, delen te selecteren, bestellen, laten maken, uit Amerika over laten komen, pas maken, zelf maken enz. enz. maar als het goed is loopt ie voor het eind van deze maand .... De originele motor is er afgelopen week uitgetakeld en de nieuwe staat gereed om erin gelepeld te worden. + + Nog wel de homemade inlaat polijsten Aardig detail is dat er een Peugeot gasklephuis op komt omdat die van Porsche te klein is 't is echt ! een 2 liter Peugeot motortje heeft een groter gasklephuis dan een 3 liter Porsche .... ik geloofde het eerst ook niet maar de schuifmaat liegt niet ... Wordt vervolgd ... Groet, Frank
|
09 okt 2011 20:58 |
|
|
Peter968
Cayman 981SMaasdam
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Hey Frank, Goed te lezen dat je zo vordert met je project. Geweldig dat jij als 'Peugeot man' toch nog iets frans op je Porsche weet te schroeven Inderdaad niet te geloven dat het gasklephuis van een Peug 2.0 dan groter is. Ben benieuwd hoe ie straks loopt en natuurlijk naar de PK's die je eruit hebt weten te halen. Wanneer verwacht je dat je hem je garage kunt uit rijden voor een eerste proefrit? Lijkt me leuk om hem binnenkort eens met eigen ogen te kunnen aanschouwen. Groeten aan Patrick en welicht tot binnenkort! Peter
|
09 okt 2011 22:26 |
|
|
Dimma
968 CS Turbo M030Wijk en Aalburg
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Zo dan, hij hangt erin ; wel even een kleine setback omdat de zelfgemaakte motorsteun nog iets verbouwd moest worden om het diff achter netjes uitgelijnd en in de juiste kanteling te krijgen ... maar hangen doet ie en de randonderdelen worden één voor één gemonteerd ... + + Na vier dagen schuren zijn mijn vingers aanmerkelijk dunner en 3 van de 4 inlaatbuizen aanmerkelijk bling-blinger ... three down, one to go ... Wordt vervolgd ... Groet, Frank @ Peter : hij loopt als alles erop en eran zit .... ik verwacht vóór het eind van de maand ; in ieder geval voor de kerst
Laatst bijgewerkt door Dimma op 14 okt 2011 20:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 okt 2011 19:42 |
|
|
Jaap911
968CS - 1995Tijnje
|
Re: Mijn 968 Clubsport project(je)
Het word super Frank! Ben heeeel benieuwd hoe dat gaat rijden straks
|
14 okt 2011 19:49 |
|
|