Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:33

Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
wij hebben 'n porsche 996 cabrio gekocht 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: wij willen 'n porsche 996 cabrio kopen
Gefeliciteerd.
Blauw/blauw is een mooie combinatie. Een toonbeeld van goede smaak. :res:

19 dec 2010 10:22
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Marcel gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst :!:

Vind de adviezen die men heeft gegeven niet altijd even geweldig; doel op de (vermeende) problemen met motoren.
Vroeg me af of mensen met een dergelijk model die zich wel eens zorgen maken over mogelijke problemen dit in zo'n draadje van zich af proberen te schrijven.
Wel begrijpelijk maar betekent een slecht advies voor newbies.

mark996 schreef:
... en dan ook nog met raff leder.. :scratch:

Wat bedoel je daar mee Mark, vroeg ik me af als happy bezitter van de 2e P. zonder leer met gaatjes :)

19 dec 2010 11:18
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
ik bedoelde daarmee het wat zachtere leer met meer plooien wat duidelijk afwijkt van het gewone leer.. Voor mij is dat iig een behoorlijk verschil en zou voor mij een reden zijn om een P te laten staan met dat soort leer (vandaar mijn :scratch: richting TS omdat deze eerst een P zocht met gewoon leer).. Maar das natuurlijk een puur persoonlijke reden en ik begrijp dat het voor jou juist een pluspunt is en dat je er erg blij mee bent.. :wink:

19 dec 2010 12:07
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
En is daar niet de enige mee :wink:

19 dec 2010 12:09
Profiel
Paul II schreef:
Marcel gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst :!:

Vind de adviezen die men heeft gegeven niet altijd even geweldig; doel op de (vermeende) problemen met motoren.
Vroeg me af of mensen met een dergelijk model die zich wel eens zorgen maken over mogelijke problemen dit in zo'n draadje van zich af proberen te schrijven.
Wel begrijpelijk maar betekent een slecht advies voor newbies.

Paul, kun je aangeven wat je hiermee precies bedoelt? Als ik het draadje teruglees, vind ik juist dat we (enkele opmerkingen van inmiddels bekende 996=per definitie plof posters daargelaten) positieve berichten hebben gegeven omtrent het mogelijke gevoelige IMS Lager (in de trant van 'het kan bij een klein aantal 996-en gebeuren, maar het overgrote deel rijdt nog steeds plof-vrij rond dus laat je vooral niet afschrikken door de verhalen van sommigen hier'). Of bedoel je juist dat we meer hadden moeten aangeven dat er plof-problemen kunnen voorkomen en dat TS zich er juist wel zorgen over moet maken (en dus eigenlijk mee moet gaan in de opmerkingen van sommigen hier die standaard roepen dat 996-en gevoelige IMS Lager)?

19 dec 2010 12:27
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Hoe zit dat nu eigenlijk met dat gevoelige IMS Lager? :uh:

19 dec 2010 15:43
Profiel
:mrgreen: grapjas.. Gebruik de zoekfunctie zou ik zo zeggen.. :wink:

19 dec 2010 15:47
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
mark996 schreef:
Paul, kun je aangeven wat je hiermee precies bedoelt?

Wil zeker de discussie niet opnieuw opstarten. Mijn mening is te vinden in de diverse draadjes over dit onderwerp.
Een nieuweling in de Porsche wereld wil denk ik een genuanceerd beeld geschetst krijgen op basis waarvan hij zelf kan kiezen.

Is het feit dat de meeste 996 er geen last van hebben - daar is iedereen het over eens :) - relevant op het moment dat het jou overkomt; wat kunnen in dat geval de kosten zijn? De advertentie van Theo Jansen geeft daar info over, of de opmerking dat je een (dure) verzekering kunt afsluiten. Of turf zelf eens in hoeveel advertenties een andere motor genoemd wordt.

Net als we iemand die is gevallen voor een mooi ogende echte klassieker waarschuwen voor bruine plekken verstopt onder het mooie lakwerk en dat reparaties vies tegen kunnen vallen.
Of een liefhebber van de 924/944 etc. dat de nokkenasriem tijdig vernieuwd moet omdat anders de kleppen en dus Euro's om je oren kunnen vliegen.

Zo iets :wink:

19 dec 2010 16:34
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 996 2002 mk2 cabriolet blauw/blauw
noord brabant
hi guys,.

bedankt voor alle felicitaties.heb er helaas bijna nog niet mee kunnen rijden op 1 dag na. was echt helemaal geweldig. We hebben wel moeten lachen om mijn eingenwijze vrouw die dacht dat ze nog een rondje kon maken in de sneeuw zonder winterbanden..... helaas dus was blij dat ze hem weer veilig mocht parkeren na 100 meter. wat een kracht!. Goede keuze moet ik zeggen en kan niet zeggen dat ik het verschil merk van een c2 of c4.
Zodra het weer het toe laat zal ik nog wat mooie foto's proberen te maken als hij weer sneeuw vrij is. staat nu met sneeuw op t dak onder mijn carport mooi te wezen!.

gr marcel
p.s. indien iemand nog mooie 18" weet te vinden gebruikt met winter/zomer banden hoor ik het graag

21 dec 2010 21:15
Profiel
Moderator
PF #57
marcelkolen schreef:
p.s. indien iemand nog mooie 18" weet te vinden gebruikt met winter/zomer banden hoor ik het graag

http://link.marktplaats.nl/405651901 :salut:

en deze zijn helemaal cool... http://link.marktplaats.nl/406420697

21 dec 2010 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 996 2002 mk2 cabriolet blauw/blauw
noord brabant
uiteindelijk deze aangekocht 18"met winterbanden. rijdt nu prima in de winter en ziet er nog beter uit. rijdt verder prima erg leuke auto.
we zijn er blij mee op naar de zomer kan het dak eraf lekker en figuurlijk!

Bijlagen:
IMG_0153.JPG
IMG_0153.JPG [ 119.85 KiB | 2736 keer bekeken ]
04 jan 2011 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Mooie auto en nog gefeliciteerd! veel rijplezier nu je winterbandjes hebt!

05 jan 2011 16:27
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ziet er prima uit zo!

05 jan 2011 20:32
Profiel
Omg. Amsterdam
Mooie velgen.... :thumleft:

06 jan 2011 11:29
Profiel
marcelkolen schreef:
hi Guys,

ik heb zeer treurig nieuws. vandaag onderweg naar dusseldorf de motor stuk gereden. LET DUS OP de 3.6 mk2 is geen garantie voor geen defecte motoren. eerste analyse door porsche centrum duitsland. =kapot dus nieuwe erin!!! kost me 20K met erin zetten. ga nu maar op zoek naar een andere revisie. mocht er iemand een top adres weten graag hoor ik het natuurlijk. Alles was goed juiste temperatuur 70km 125 km p/u gereden richting duitsland, druk goed olie goed alles 100% . uiteindelijk bij 240kmp/u en +/- 6000 toeren de geest gegeven. Ik heb er geen geluk mee!!

ik hoor graag van jullie indien er iemand een adres weet. zag die mensen uit drenthe? iemand ervaring mee?.

gr marcel

19 jan 2011 23:13
Profiel
Das verschrikkelijk balen zeg, je hebt em amper een maand, zit er geen garantie op?...Zou Resto even een pb sturen, die is er wel in thuis klikhier succes....ff in je eigen topic gezet, dat andere draadje is oud en gaat over een dakmotor dus dat leest niet iedereen. :wink:

19 jan 2011 23:16
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Oei, als je de berichten in dit draadje leest over gevoelige IMS Lager (maak je niet druk), en dan dit.....Ik ben en blijf in het kamp dat denkt dat het uitvalpercentage groot, heel groot is, en veel meer dan 5%. Maar goed, daar Marcel ff niks aan, ik weet het. :(

19 jan 2011 23:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Het meest erge nog is dat het net Russische roulette lijkt met de 996 en soms Boxsters.
Het schijnt slechts 5%(sommige onder ons vinden dat blijkbaar acceptabel) kans te zijn. Maar je zult het maar treffen.
Je weet dus niet of je aan de beurt komt. Ook niet met een MKII.
Heel naar voor de bezitter die 1 week daarvoor nog zo blij was. k.. met peren voor je.

19 jan 2011 23:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Dat is zuur :oops:

Indien mogelijk zou ik voor revisie kiezen of gebruikt blok, laat ze lekker :ass: krijgen met hun 20K.

Hoop voor je dat het goed opgelost wordt en door veel plezierige km's dit snel mag vergeten.

19 jan 2011 23:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
:cry: :cry: :cry: :cry:

http://www.degeusmakelaars.com

20 jan 2011 10:40
Profiel
Omg. Amsterdam
:evil: treurig nieuws... gaat je een hoop pegels kosten :evil: .... eindelijk een mooie P gevonden en dan dit :bang:

Suc6.... wellicht Do van DSP bellen, die heeft misschien nog een motor liggen.

20 jan 2011 18:34
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
misschien domme vraag,maar heb je geen garantie ?
als dat niet het geval is ,zou zijn laatste rit door zijn ruit zijn gegaan

20 jan 2011 18:46
Profiel WWW Facebook 
zeer treurig nieuws dit.. Succes en zoals hierboven genoemd, Resto even een PB sturen kan nooit kwaad. Daarnaast zou je MH in Peize even kunnen bellen (gaf je zelf ook al aan)..

20 jan 2011 18:56
Profiel
Omg. Amsterdam
Richard schreef:
als dat niet het geval is ,zou zijn laatste rit door zijn ruit zijn gegaan

+1 .... dan mag die hem hebben voor die prijs ;) .... aankoop + rep. kosten = een goede gebruikte 997 :wink:

Afbeelding

20 jan 2011 18:59
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ja, een mk1 :roll: :mrgreen:
wil overigens wel even horen wat precies de makke is, waar de auto gekocht is en of de kmstand klopt...

20 jan 2011 19:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende