Auteur |
Bericht |
jochen ooghe
porsche 911 sc 1978
|
motor 1978
de motor van mijn porsche 911 sc van het jaar 1978 heeft 120000 km, hoe lang gaat zo'n motor meestal mee?
|
07 jan 2011 19:09 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Re: motor 1978
Er zijn er met >250k km of zelfs >300K, maar alles afhankelijk van het uitgevoerde onderhoud en of de wagen goed bereden is, altijd goed warm gereden alvorens vollgas te gaan ed. Maar een revisie kan ook vroeger aan de orde zijn, als er aan één of beide voorwaarden, zoals hierboven beschreven, niet voldaan is.
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
07 jan 2011 19:14 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: motor 1978
Sowieso al 33 jaar, zo ff snel uitgerekend Even zonder gekheid...Mijn SC(van 1981) heeft er 355.000 opstaan, maar heeft al wel een revisie gehad. 3.0 motoren van Porsche, zijn net als de 3.2 's erg sterke motoren. Belangrijkste is, en blijft, het netjes op bedrijfdtemperatuur brengen, voor het behoud van je motor.
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
07 jan 2011 19:18 |
|
|
jochen ooghe
porsche 911 sc 1978
|
Re: motor 1978
ook heb ik problemen om mijn 3de versnelling te nemen, ze kraakt namelijk
|
07 jan 2011 19:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: motor 1978
ja dat kan. die doos tandwielen openmaken en repareren.
_________________________________________ oud is beter
|
07 jan 2011 20:44 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: motor 1978
ja schande dat de 3 kraakt na 33 jaar.
_________________________________________ oud is beter
|
07 jan 2011 21:09 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: motor 1978
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
07 jan 2011 21:15 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: motor 1978
Voordeel van een Lufties is dat je de slijtage merkt VOORDAT 'ie echt kapot gaat Bij een eier-koker merk je pas dat er iets versleten was NADAT je motor in de puin is gelopen (en dan kan je raaien wat er als eerste is gegaan en waarom)... Een luftie kan je gewoon laten repareren en dan gaat 'ie weer 300K mee Een nieuw (eigenlijk opgelapt tweedehands) theeleutje kan gewoon binnen 25K WEER in elkaar draaien
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
07 jan 2011 22:41 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: motor 1978
Mijn 3.2 heeft tot ruim 210.000 tadelloos gelopen, daarna is het olieverbruik gaan oplopen naar uiteindelijk ca een liter op 700 km.
Onlangs bij 225.000 laten reviseren; klepgeleiders en klepstelen zelf waren flink ingesleten. Zuigerveren, drijfstanglagers waren ook echt aan vernieuwing toe. Ongeplande tegenvaller was de oliepomp, die draaide niet helemaal vrij rond.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 jan 2011 20:11 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: motor 1978
Kennis van me heeft bij zijn 930 na 135.000km zijn motor de geest zien geven, cilinderwand aan gort. Wordt complete rivisie
|
16 jan 2011 20:42 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: motor 1978
32 jaar oud en 120k km. Nog geen 4k km per jaar. Dream on.... Dat geloof ik alleen als hij van de overbuurman is geweest en ik dat ding 32 jaar land alleen op zondag (met mooi weer) uit de garage heb zien komen.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 jan 2011 23:17 |
|
|