Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 9:37

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuwe eigenaar Porsche 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: Nieuwe eigenaar Porsche 3.2
autootje :?: :?: :?:

http://www.degeusmakelaars.com

07 jan 2011 21:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
@de geus:
:mrgreen:

07 jan 2011 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Vanochtend complete set nieuw rubber erop laten zetten bij Haaglanden; het verschil is direct merkbaar. Voorheen stuiterde de P veel meer. :cheers:

08 jan 2011 14:54
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
hi rob,

ben erg benieuwd wat voor merk, type en maatvoering er op zat en wat ligt er nu op?

08 jan 2011 15:04
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Michel Vaillant schreef:
hi rob,

ben erg benieuwd wat voor merk, type en maatvoering er op zat en wat ligt er nu op?

Voor: 195/65/15
Achter: 215/60/15
Er zaten Pirelli P6000 op, nu achter Goodyear NCT5 en voor Goodyear Efficientgrip. Profiel is gelijk. Let wel: "V"speed, dus tot 240 km/h (ik ben dus begrensd :scratch: .
Waren moeilijk te krijgen volgens Haaglanden.

08 jan 2011 23:12
Profiel
ex 993 ex 996
ziet er erg goed uit rob mooie kleur

veel rijplezier :drive:

09 jan 2011 21:27
Profiel
PorscheForum Rookie
porsche 911 Targa bj 1979
Zundert
welkom op het forum. ben zelf ook sinds kort porsche eigenaar en ook heel vriendelijk ontvangen op dit forum ..

Grt Erno

09 jan 2011 21:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuwe eigenaar Porsche 3.2 - ervaringen in het 1e jaar
Ben nu een jaar lang trotse eigenaar van deze 3.2; de laatste tijd rij ik er vaker in.

Wat zijn zo mijn ervaringen in mijn eerste jaar als Porsche bezitter?
1. Rijden: puur en onversneden genoegen. Je voelt de weg ahw via het stuur in je handen; via je billen voel je precies wat de auto doet. Je bent rijder, geen passagier zoals in moderne auto's. De wegligging is uitstekend, hij laat zich met hogere snelheid dan een gewone auto door de bocht heensturen. Bochtenwerk vraagt natuurlijk extra aandacht; remmen voor de bocht, neutraal gas door de bocht en voorbij de apex (je kan het eind van de bocht zien) het gas erop, als je wilt maximaal. Ik besprak dit eens met een motorrijder, hij gaf aan zich van dezelfde techniek te bedienen. De kracht is uitstekende (231pk), je behoort tot de snelle auto's op de weg -niet de snelste- maar de opbouw en sensatie van de krachtsopbouw is van een overtreffende trap. Een traktatie voor het gehoor.
Daarnaast laat een 3.2 zich probleemloos door het stadsverkeer manoeuvreren, parkeren is gemakkelijk door zijn beperkte omvang en drempels geven geen problemen mits voorzichtig benaderd. Je kan je zelfs een beetje laten passagieren in een 3.2 als je op de snelweg met een gangetje van 100km/u voortsukkelt. Soms nodig tijdens een telefoontje.

2. Kwaliteit: hier kan ik kort en lang over uitwijden. Eerst maar kort: uitstekend, geen problemen. Dan wat langer omdat ik ook wat gewerkt heb aan de auto. De kwaliteit van de onderdelen is uitstekend, na 25 jaar demontage is alles zonder problemen weer origineel vast te zetten. Ik heb ondermeer de ventilatie unit eruit en weer ingezet, 3-punts gordels achter gemaakt (met dank aan @DoubleG), de portierrubbers en afdekfolie vervangen (hij lekte behoorlijk) en een audio upgrade gedaan. Verder heb ik de km-teller unit eruit gehad (verlichting, bekend probleem en nog niet opgelost -wellicht een keer een hoger wattage van lampje) en weer teruggezet (tip: gebruik vaseline). Tot slot heb ik alle tapijt gereinigd met tapijtreiniger.
Een grote upgrade was de montage van nieuw rubber rondom. Deze tip zou ik iedereen willen meegeven die weinig rijdt in zijn Porsche: check jaarlijks je rubber op versheid, doe dat door met strijklicht (bv een looplamp) langs de wangen van de banden de schijnen. Zie je dan hele kleine scheurtjes: vervangen. Naast veiligheid ging het rijcomfort flink omhoog: de Porsche was daarvoor nogal springerig.
Verder, en belangrijkst: de motor verbruikt geen druppel olie (het peil blijft even hoog staan-wel peilen met warme motor, heb ik een keer een liter olie erin gedaan en weer snel eruit gepompt), de olie is nog doorzichtig na een jaar en 7.000 km, de versnellingsbak (G50) schakelt als het spreekwoordelijke warme mes door boter (mits warm), rijdt recht, remt recht.

3. Reacties. Over het algemeen erg positief. Sommige mensen denken dat het nog een vrij nieuwe auto is (hij ziet er dan ook goed uit); het merendeel herkent vooral de oude lijnen. Op de weg krijg ik niet veel reacties maar als ze er zijn dan is het positief. Slechts een enkeling verdenkt van enige afgunst door bijna snijden e.d.; al zijn sommige mensen ook echt horken als ze op de weg zijn (of ze realiseren zich nauwelijks dat ze op de weg zijn).

4. Gezin. Ik heb twee dochters van 3 en 5, zij zitten perfect in de Maxi-Cosi's (model: Rodi SPS - de goedkoopste die passen het beste :D) en voor hen is het een traktatie om in "Papa's Porsche" te mogen meerijden. En als kinderen tevreden zijn zijn hun ouders...juist, mijn vrouw vindt het ook een prima aanschaf. De maxi-cosi's zitten altijd achterin; ook daar krijg ik reacties op. Zowel van het mannelijk geslacht (past dat echt met die kinderen, oh, dan ga ik toch ook eens kijken) als het vrouwelijk geslacht (die vinden het vooral erg cool, zeker als ze de kinderen erin zien zitten en lachen).

Zijn er nog aandachtspunten? Niet direct, maar je weet dat er bij een km stand van 187k over niet al te lange tijd een (kop) revisie zal aankomen en koppelingsplaten vernieuwen.

Op 17-9 doe ik mee aan mijn eerste evenement; de Vet Cool Rallye. Ik zie er al naar uit.

Tot zover mijn ervaringen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om deze lezen, mocht jullie nog tips hebben of andere ervaringen willen delen dan hoor/zie ik dat graag. En voor een aantal: tot de 17e.

groet
Rob

07 sep 2011 10:05
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
leuke update. lekker puur idd die 3.2's. zonder nannys :mrgreen:
die revisie kan ook pas bij 3 ton aankloppen....

07 sep 2011 12:23
Profiel
Lekker Rob :thumleft:

07 sep 2011 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Citaat:
leuke update. lekker puur idd die 3.2's. zonder nannys
die revisie kan ook pas bij 3 ton aankloppen....

Leuke benaming voor abs en esp: nannys :D
ik stel de revisie wel zo lang mogelijk uit door heel rustig warm te rijden en dan op 75% van max te rijden.

07 sep 2011 14:57
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
mmm, gewoon 100% is beter imho.

07 sep 2011 15:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Leuke update Rob :thumleft:
lekker blijven rijden en (nog) niet teveel aan revisie denken,
de onze heeft er 260 dzd. gelopen, motor kurkdroog en is
ook nog nooit open geweest :salut:

07 sep 2011 20:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Leuke update! En gewoon ohne Sorgen fahren, waarbij je 'm zo af en toe met goed doorgewarmde motor eens flink bij z'n ballen moet pakken. Vindt 'ie fijn...

Sinds ik m'n 3.2 eens lekker heb uitgelaten in D (Carrera Pangermericana, 260 op teller, met prachtig witte uitlaat als resultaat) loopt 'ie echt veul fijner! :drive:

07 sep 2011 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Mooie review. Idd af en toe als ie lekker warm is, echt goed uitlaten.

07 sep 2011 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt + VW Kever 1303 GSR (originele fabrieksrally), Lowlight Ghia, ex-964 Jubi 826
Om te beginnen: je hebt een mooie 3.2 die je ook nog eens gebruikt. :drive: :thumleft:
Ook super hoe je je bevindingen hebt opgeschreven (prettig leesbare manier) en met ons deelt! :thumleft:

08 sep 2011 8:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dank voor jullie reacties alweer! :cheers:
RobbieRob: ik ben nog een heul end van de 260duizend af, dus dat doet me goed. Ik zal de raad van Wimpie67 en Porsche964 maar eens gaan opvolgen; dagje heen en weer naar de östlichen Nachbarn bij mooi weer. Marnix GSR, graag gedaan. Toen ik op zoek was naar een P. vond ik deze verhalen het meest nuttig. Vandaar nu een returning favour.

08 sep 2011 10:11
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
:thumleft:

08 sep 2011 21:44
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Leuk om zo'n enthousiast verhaal te lezen.

Lekker genieten van het :drive: in je Porsche. :thumleft:

08 sep 2011 22:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Heel leuk verhaal. Dat geeft de twijfelende vader van 2 weer extra moed voor een 3.2 Targa :mrgreen:

08 sep 2011 22:59
Profiel
Moderator
PF #57
om de kinderen nooit twijfelen. die vinden het fantastisch!!!!

09 sep 2011 1:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2