Auteur |
Bericht |
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
Hier een site in de US waar die asjes los te koop zijn: http://www.stoddard.com/shop/shopdisplayproducts.asp?id=219&cat=Targa+Top+ComponentsMisschien op nummer zoeken of vragen bij specialisten in NL/B Bij mij was er ook één gespleten en hier hebben ze een metalen buisje omheen gesoldeerd. Niet erg mooi maar het is wel sterk. Enige nadeel is dat het veertje dat de hendel vast klemt er nu niet meer inzit. Dus die hendel valt er nu wel eens uit bij het invouwen. Op termijn wil ik dat asje dus ook vervangen.
|
25 aug 2010 10:35 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Restauratie Targa 1970
Prachtig Heinz, bedankt
|
25 aug 2010 11:54 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Restauratie Targa 1970
Heb het sluitwerk van het dakje gehaald, en het eens goed bekeken. De behuizing is niet gepopnageld maar geweld, de popnagels houden een stootstrip vast aan de behuizing(dus niet losmaken, of je moet wek zoeken ) Heb de 5 gewelde punten weggeslepen en de boel open gemaakt, wat blijkt: asje of busje zit geponst. Conclusie voor mij althans (ken niets van metaalwerken op wat bruut lassen na):weggebracht naar een klein metaalbedrijfje in de buurt, die het busje opnieuw gaan draaien en bevestigen voor mij, exact hetzelfde, maar dan in staal! Sorry voor de slechte pics. gemaakt met gsm!
|
02 sep 2010 15:12 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
Ziet er goed uit Hoe ga je de sluiting weer dichtkrijgen? Succes ben erg benieuwd, kun je dat bedrijfje niet meteen nog een asje laten maken voor mij?
|
03 sep 2010 10:03 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Restauratie Targa 1970
Te dichten d.m.v een paar puntlasjes, en wat betreft nog een asje laten maken voor jou, is beter dat je de sluiting eraf haalt en naar mij op stuurt, want het asje moet eruit geslepen worden en opnieuw geponst worden. Ik heb daar geen machines voor, jij wel? Stuur per pb wel ff mijn nr, door kun je bellen als je wilt. PS: Weet nog niet wat het gaat kosten, schat zo een 100 €
|
03 sep 2010 14:22 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Restauratie Targa 1970
Er is post voor je, kijk ff in de brievenbus
|
15 sep 2010 21:10 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
Dank je, ziet er erg goed uit.
Zelf vandaag alle onderdelen voor de montage van het dak binnen gekregen. Nu uitkijken naar een droge dag om de auto zonder dak naar Pijnacker te rijden.
|
15 sep 2010 21:47 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
Vandaag mijn auto opgehaald bij Rovako. Targa dak ziet er erg mooi uit en het was een stuk stiller ook boven de 100 kmh. Ik zal morgen bij daglicht wat foto's maken en plaatsen.
|
12 nov 2010 22:02 |
|
|
sanderv
'88 928 S4
|
Re: Restauratie Targa 1970
_________________________________________ All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)
|
12 nov 2010 23:02 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Restauratie Targa 1970
Mooi dat dit weer goed opgelost is. En nu sparen voor de rest, en straks je droom Porsche.
|
12 nov 2010 23:14 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
Hierbij de foto's van het vernieuwde dak. Ik ben heel erg blij met de aansluiting op de voorruit en de targa beugel. @JMS de sluitingen bleken uit eindelijk niet meer goed genoeg. Vooral het lossen van de tweede haak "windvanger" was onvoldoende. Daarom alsnog gebruikte "nieuwe" sluitingen geplaatst Ik heb ook een beshermhoes laten maken door Rovako. Deze kun je gebruiken om het dak plat op de grond in en uit te klappen in plaats van op je tenen zoals in het boekje staat aangegeven en om het opgevouwen dak in de kofferbak te beschermen. Tevens heb ik schuim en kunstleer meegenomen om in het interieur aan de slag te gaan. Krijg bijna zin in de winter
|
15 nov 2010 15:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Restauratie Targa 1970
Da's weer 'n knap staaltje (vak)werk van RoVaKo .. ben benieuwd wat je zelf aan het interieur gaat doen en naar het uiteindelijke resultaat natuurlijk
|
15 nov 2010 15:40 |
|
|
Niels
|
Re: Restauratie Targa 1970
Ziet er goed uit Heinz
|
15 nov 2010 15:40 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: Restauratie Targa 1970
Netjes. Heb je ook een nieuw rubber over de A-stijlen gekocht, en zo ja waar heb je deze weggehaald? Bij mij is dit rubber te 'dik' waardoor het dakje iets te hoog staat bij de A-stijlen.
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
15 nov 2010 15:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Restauratie Targa 1970
Heb je 'n origineel rubber, Michiel ? En natuurlijk zal 'n nieuw rubber altijd wat "dikker" zijn dan het oude(re)
|
15 nov 2010 15:49 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
@Olaf Ik ga zelf de delen bekleden die aan de binnen kant tegen de ruiten aan zitten en de boven rand van de deuren. @Michiel Geen nieuw rubber op de A-stijl. Maar ook bij mij komt hij iets omhaag (3 mm) bij de rechter A-stijl. Is volgens de bekleder het gevolg van nieuw rubber en het best wel hard geworden oude rubber. Als het goed is zakt dit in de loop van de tijd nog iets in. Net nog even een stukje gereden...wel stil hoor ...snel weer open rijden.
|
15 nov 2010 17:20 |
|
|
sanderv
'88 928 S4
|
Re: Restauratie Targa 1970
Mooi hoor Heinz!! misschien moet je even wat tape op het dak plakken, om toch nog een beetje het oud hollandse fluit-geluid te creeeren, anders ga je het nog missen
_________________________________________ All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)
|
16 nov 2010 19:46 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Restauratie Targa 1970
Ziet er goed uit!! Super. Wat betreft het bekleden van de zwart vinyl delen op de binnenkant van de deuren, achter is dit zeer goed te doen met goede lijm en die zwarte papiebinders. Vergeet ook niet om bij het klemmen tussen het vinyl en klemmen een lineaal of zoiets te doen. Anders krijg je afdrukken. Zonde. Voor is het een ander verhaal en is lastiger omdat je aan de voorkant hele scherpe hoeken hebt. Heb ik laten zitten, maar hoor graag als het je lukt! Goed projectje voor de donkere dagen
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
18 nov 2010 0:59 |
|
|
early911
|
Re: Restauratie Targa 1970
@Heinz, Olaf, Michiel, aanhakend op targa-dak & A-stijl vraagstuk, ik heb zelfde probleem dat het dak aan de zijkanten te hoog zit. Hierdoor sluit het zijraam ook niet volledig tegen het dakrubber aan (aan 150km/h niet te harden...) Hebben jullie nog oplossingen kunnen vinden hiervoor? heb me laten vertellen dat het helpt om de dak-zijrubber los te halen en het dikke stuk aan de voorkant (waar het tegen de A-stijl rubber komt) dunner te maken door aan de binnenkant wat in te schaven/snijden? Ben benieuwd naar jullie input/ervaringen. Thanks!
|
07 jan 2011 15:01 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
Ik heb die oplossing nog niet eerder gehoord. Ben wel benieuwd of het een optie is die het gewenste resultaat opleverd.
|
07 jan 2011 21:04 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Restauratie Targa 1970
Heb vorig jaar een nieuwe dakrubber bij de A stijl, bovenkant laten plaatsen. Toen ik hem weer ophaalde vertelden ze me dat ik het dak er minimaal een week in moest laten zitten, dus niet los klikken, laat staan er uit halen. Nieuw rubber is inderdaad dikker, maar door hem er minstens een week in te laten zitten, 'zet' ie zich goed. Toen ik hem na ruim een week losmaakte en ook nu nog zit ie perfect. Dus volgens mij is het vooral een kwestie van in 1 keer goed plaatsen en dan ff tijd geven.
|
07 jan 2011 21:26 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Restauratie Targa 1970
Het probleem met het niet meer goed af(aan)sluiten van het Targadak, ik bedoel dat als je het aantrekt het er mooi inzakt, en er niet te veel meer uitsteekt, is dat de Targa een beetje aan het knikken is, door ouderdom en eventueel rot (roest) aan het chassis, wat zo visueel niet direct waarneembaar is. Moet echt even kijken met cam. Is dat het geval, kunnen er langs de binnenkant van de wagen nieuwe stukken in gelast worden, zonder dat de buitekant beschadigd word. Dit alles heb ik niet zelf bedacht, maar komen uit de mond van een kenner! @early911: je kunt altijd je zijraampjes nog iets naar boven brengen
|
08 jan 2011 11:19 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: Restauratie Targa 1970
Klopt, dit is mij ook verteld. Misschien dat ik mij hieraan zal wagen...
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
08 jan 2011 14:20 |
|
|
early911
|
Re: Restauratie Targa 1970
thanks. ga eerst maar eens de rubbers iets insnijden. lijkt iets eenvoudiger dan het laswerk... maar het inknikken kan wel kloppen inderdaad, je ziet ook vaak aan een targa op de brug (werkplaats) dat de aansluiting van deur aan B-stijl een millimetertje ruimer wordt, koetswerk is idd iets minder stijf dan een coupe.
|
09 jan 2011 14:18 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
Hou ons op de hoogte. Graag met foto's
|
09 jan 2011 14:38 |
|
|