Auteur |
Bericht |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
koppelingshuis gaat niet los
Vandaag meer dan een uur bezig geweest om het koppelingshuis van het blok proberen te splitsen. De startmotor is er vanaf en de resterende 3 moeren zijn ook er af. Nu gaat het huis ongeveer 1 cm los en dan houd het op. Zelfs met een trifort is er geen beweging meer in te krijgen. Ben ik iets vergeten?
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
11 jan 2011 22:05 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Kun je het koppelingshuis splitsen van de bak dan? Of bedoel je de bak?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
11 jan 2011 22:07 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
yups, je bent iets vergeten los te halen. het heeft te maken met de vork. ik ga even zoeken, weet het zo niet meer. ben er ook lang mee bezig geweest
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
11 jan 2011 22:12 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Zoals beschreven bedoel ik het koppelingshuis van het blok . Zo krijg je een keer het complete blok en 1 keer het koppelingshuis met differentieel en bak
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
11 jan 2011 22:14 |
|
|
cabrio wim
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Koppeling as met veer ook verwijderd onder op de bak.
|
11 jan 2011 22:17 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
11 jan 2011 22:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Dat is 'em, zeker weten. Je hebt wel lef, zo'n klus te doen zonder de juiste docu ... (gelezen te hebben). Ik durf dat niet trifort = koevoet of zo
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 jan 2011 22:53 |
|
|
cabrio wim
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Die bedoelde ik ook, was allen even nog 915 aan het denken, maar deze heeft een G50.
|
11 jan 2011 22:58 |
|
|
cabrio wim
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Dit is volgens mij zo'n ding.
|
11 jan 2011 23:02 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Ik heb me best wel aardig in de materie ingelezen. Maar in alle documentatie hebben ze het over de 915 bak en niet over de G50. Heeft iemand een tip hoe ik de as van de koppelingsvork er het beste uit krijg?
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
12 jan 2011 2:24 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Danny,
Ik weet dat dat een groot probleem kan zijn. Er is ooit een modificatie ( andere lagers) geweest waardoor deze eenvoudig los gaat. heb je dat niet kijk dan heel erg goed uit, het bakhuis kan hierdoor sneuvelen. Bij mij hebben ze het huis met koppeling en al weten te verijderen van het blok. vervolgens ben ik naar Jos de Bock gereden en hij heeft hem toen eruit weten te halen.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
12 jan 2011 7:43 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Hoi Danny, Ik weet niet hoe het met de G50 werkt , bij mijn elfje (915 bak) gewoon de starter eruit halen , via het gat van de startmotor inbussen van drukgroep 1 voor 1 losmaken ,motor met de hand laten ronddraaien dat je aan alle inbussen kan, en de bak valt er vanzelf uit , gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
12 jan 2011 8:59 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Werkt anders bij een G50
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
12 jan 2011 9:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Zou eens even op zoek gaan naar het juiste werkplaatshandboek, dat bestaat wel op het internet.
Globaal zit het als volgt in elkaar: - aan de linker kant van het koppelingshuis - dus andere kant als startmotor - zit redelijke bovenin een gat - in dit gat zit een beugel met een boutje vast, welke de as voor de koppelingsvork borgt - vervolgens is de as te zien; deze heeft inwendige schroefdraad, dus te verwijderen met een passende (lange) bout - tijdens verwijdering van de as valt de koppelingsgaffel in het koppelingshuis.
Zie ook de 1e link van RicardoP met duidelijke foto's.
Suc6.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 12 jan 2011 10:06, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 jan 2011 10:00 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
@Jos Targa, hoezo werkt een G50 anders (werkt toch ook met een "trek"lager) ? ik heb op mijn elf een kroonwiel van een G50 , als je de drukgroep los maakt komt die toch los van de kroonwiel en kan je zo de bak van de motor verwijderen ? leg mij eens uit ? ik leer graag nog iedere dag bij gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
12 jan 2011 10:05 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Tot zover heb je gelijk. Echter Ben je er dan nog niet, ( of je wilt koppeling niet vervangen.) de lagering van de gaffel bij een G50 ten opzichte van een 915 geeft problemen. Als er hier geen modificatie bij de G50 heeft plaatsgevonden is deze vaak op geen enkele ( normale wijze te verwijderen zijn slijp en slagwerk. Na de modificatie heeft men gebruik gemaakt van andere lagers ( naaldlager) en was dit probleem opgelost.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
12 jan 2011 11:59 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Geen idee waar je het over hebt. Wanneer je kroonwielen gaat verwijderen ben je volgens mij de bak aan het demonteren. Zover zijn we hier nog niet. De bak moet los van het motorblok. Een eenvoudige handeling bij een G50 bak MITS je niet vergeet de gaffel los te halen door de as de verwijderen. Zoals al gezegd, plaatje aan zijkant verwijderen, borg plaatje verwijderen (afhankelijk van jaartal G50) , bout in de as draaien en as verwijderen. Hierbij kunnen de naaldlagers ook los komen en in de bak vallen. De laatste types (na de modificatie) hebben ook nog kleine keerringen ed. En inderdaad de niet gemodificeerde versie kan muurvast zitten. Bij het demonteren kan er ook weer van alles fout gaan.....meer daarover later ?????
|
12 jan 2011 12:15 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
12 jan 2011 18:01 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Zoals gezegd stond er in het boek van dempsey niets over een G50. Ik heb net een M6 draadstang in de as van de koppelingsgaffel gedraaid , daar een bougiedop overheen met een schijf en moer er achter , en draaien maar. De as was zo los en kon het koppelingshuis er zo van af pakken . Voor alle tips bedankt Deze heb ik gebruikt om het geheel onder spanning te houden en zeker niet om bruut geweld te gebruiken
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
12 jan 2011 18:53 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Ha gelökkig , aanders waor iech diech wel ff koume assisteren @ Stein suc6 met de beurt...
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
12 jan 2011 22:25 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
top dat het is gelukt
overleg ook met je favoriete leverancier over de modificaties zoals die hierboven staan. Ik moest, omdat de nieuwe koppeling anders was ook het adaptertje dat om de versnellingsbak as heen zit vervangen. Anders loop je er later tegen aan dat dingen niet passen en zo. Erwin van renntech heeft mij destijds verschillende nieuwe onderdelen die vervangen moesten meteen mee gegeven.
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
12 jan 2011 23:33 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
De modificatie is reeds aanwezig en scheelt een hoop werk en €. Eerst mogen maar eens de bak uit elkaar schroeven en in de machine wasser gooien. De rest gaat hier verder
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
13 jan 2011 1:25 |
|
|
BoumaK
987.1 Cayman S
ex 964 c2.
ex 911 3.2 cabrio
ex 911 3.2 CoupeNoord Holland
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Deze heb ik gebruikt om het geheel onder spanning te houden en zeker niet om bruut geweld te gebruiken[/quote] Dannyll, kan je toelichten hoe je het hebt uitgevoerd? Die van mij zit muurvast, ik heb alleen de m6 draadeind met bougiesleutel, ring en moer geprobeerd maar hij komt niet los. Blijkbaar heb jij ook nog het e.a. onder spanning gezet met de tirfort. Zou een slaghamer ook werken? Het is dan mogelijk om al tikkend het e.a. los te krijgen. Ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.
_________________________________________ Wenn schon denn schon !!!
|
23 jan 2011 22:58 |
|
|
BoumaK
987.1 Cayman S
ex 964 c2.
ex 911 3.2 cabrio
ex 911 3.2 CoupeNoord Holland
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Bougiesleutel moet boegie dop zijn natuurlijk
_________________________________________ Wenn schon denn schon !!!
|
23 jan 2011 22:59 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: koppelingshuis gaat niet los
Ik heb een draadstang M6 in de as van de koppelingsgaffel gedraaid daar overheen een bougiedop . Dan een carrosseriering met een moer. Let wel op dat de dop niet tegen de as maar tegen het koppelingshuis zit. Een tirfort of slaghamer is niet nodig. De as zou er gemakkelijk uit moeten kunnen tenminste als je de modifikatie er in hebt zitten. Zo niet , dan zit de as vaster in de lagerbussen.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
23 jan 2011 23:57 |
|
|