Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 4:29

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
mega crash 911 & (voor)oordelen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 turbo 1986 en jaquar e type v12 1971
Bericht Re: mega crash 911
917 schreef:
Bestuurder 18 jaar. Niet zo moeilijk om daar zo'n auto te hebben. Die flaporen komen hier soms om te werken, maar vooral om te jatten :bang:

De meeste polen zijn goede hardwerkende mensen

10 jan 2011 23:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Er wordt gesproken over een bestuurder, is héél wat anders als een eigenaar :wink:

10 jan 2011 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Horn, heeft die hond van jou soms flaporen?

11 jan 2011 11:52
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
arjan schreef:
Er wordt gesproken over een bestuurder, is héél wat anders als een eigenaar :wink:

Inderdaad .. die zoekt wss nu nog naar z'n Porsche :mrgreen: :popcorn:

11 jan 2011 12:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Citaat:
etype schreef:De meeste polen zijn goede hardwerkende mensen

Zit je ook in de bouw, of jippie je maar wat :evil:

11 jan 2011 20:46
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
wie heeft toch ooit besloten dat de halve wereld hier mag komen wonen, in een liberaal en rijk overbevolkt landje :?: :roll:
een recept voor malheur imho.

11 jan 2011 21:00
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Omdat onze cultuur verrijkt moest worden. Geen idee waarom maar toch :roll:

11 jan 2011 21:17
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ach, bij de Turk, Surinamer, Italiaan, Griek & Aziaat kan je best lekker eten :popcorn:

11 jan 2011 21:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
En omdat die markt nu verzadigt is komen de ooster buren lekker klussen :thumleft:

11 jan 2011 21:32
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Olaf schreef:
Ach, bij de Turk, Surinamer, Italiaan, Griek & Aziaat kan je best lekker eten :popcorn:

Klopt. Maar als dat het enige voordeel is dan blijft het een wat matig verhaal 8) 8)

11 jan 2011 21:34
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
917 schreef:
Bestuurder 18 jaar. Niet zo moeilijk om daar zo'n auto te hebben. Die flaporen komen hier soms om te werken, maar vooral om te jatten :bang:

:shock: :roll: :scratch:

Lekker genuanceerd weer. Ik zeg niet dat er nooit een Pool hier iets gejat zou kunnen hebben, maar alles over één kam?

(mijn overgrootouders (ik heb ze nog gekend) waren pools en ja, ook toen al kwam mijn overgrootvader naar NL om (hard) te werken als ingenieur in de mijnen in Limburg. Voor zover ik weet heeft hij in zijn hele leven nooit iets gejat. Wel hard gewerkt en veel belasting betaald, dat wel...)

11 jan 2011 22:17
Profiel
Moderator
911 Carrera S
gast schreef:
.. de domste uitspraak vd maand ... :ba:

Mooi topic voor onder de rubriek: Discussie Overige Zaken :popcorn:

11 jan 2011 22:24
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Olaf schreef:

Jup, en ze zijn meestal ook nog erg aardig en vrolijk en als je in hun eigen landen komt is de gastvrijheid bijna altijd overweldigend, kunnen we in NL nog wat van leren. Ik had in Zweden een collega/plant manager. Die nam voor de productie alleen maar gastarbeiders aan.Want: Die waren zelden ziek, waren blij dat ze werk hadden, altijd vrolijk, zeurde niet over meer salaris, wilde graag overwerken etc. Bij voorkeur geen Zweden.

Makes you think wat al die polen e.e. hier komen doen? Misschien het werk waar bijna heel NL zich te goed voor voelt?

:popcorn:

11 jan 2011 22:27
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Citaat:
Makes you think wat al die polen e.e. hier komen doen? Misschien het werk waar bijna heel NL zich te goed voor voelt?

Hebben deze discusie als eens ergens anders gevoerd op het PF, maar ben het niet eens met wat je zegt, heeft meer te maken met het betalingstarief(lees uurloon), niet eerlijk ten opzichte van het tarief dat hier geld( van toepassing is) in W-europa.

Einde discusie voor mij, straatje zonder einde

11 jan 2011 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
provincie utrecht
goede kwaliteit, die Poolse verkeers-palen :mrgreen:

11 jan 2011 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
arjan schreef:
En omdat die markt nu verzadigt is komen de ooster buren lekker klussen :thumleft:

Die mannen (en vrouwen) weten nog wat werken is, dat zijn we hier een beetje vergeten. Voorbeeldje: was 2 weken geleden in Rusland en daar was men bij min 20 (!!!!!!!!) tinnen daken aan het leggen. Men zit er ook echt niet te zeuren over een kantine waar de airco kapot is (er is daar geen kantine, laat staan airco, en toch 40 graden in de zomer), of andere zaken waar wij het graag over hebben.

Wij hebben het werken geruild voor klagen. Klagen over wat dan ook, maar in ieder geval dat het allemaal door die anderen komt.
Als je er wat anders tegenaan hebt leren kijken gebruik je je tijd goed, bv om wat op dit forum rond te hangen, heerlijk, geniet er elke dag van, tis voor mij gewoon het toppunt van niks doen. Tussen het werk door wel te verstaan. En af en toe een ritje, zolang het nog kan. Het is een geschenk mensen, echt.

12 jan 2011 0:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Heb op mijn vorige werk ook de stap moeten zetten om Poolse werkkrachten in te huren, simpel weg omdat er geen nederlander voor uit zijn nest wilde komen :cry:

Genoeg werk(eloze), maar veel is er te min. Is onze eigen schuld dat er hier zoveel zijn komen werken.

12 jan 2011 17:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
:wink: :wink: :wink:

:cheers: :cheers:

http://www.degeusmakelaars.com

12 jan 2011 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
arjan schreef:
Heb op mijn vorige werk ook de stap moeten zetten om Poolse werkkrachten in te huren, simpel weg omdat er geen nederlander voor uit zijn nest wilde komen :cry:

Genoeg werk(eloze), maar veel is er te min. Is onze eigen schuld dat er hier zoveel zijn komen werken.

+1 :thumleft:

12 jan 2011 18:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: mega crash 911 & (voor)oordelen
Sluit me bij mijn bovenbuurman geheel aan....

er zijn idd werkzaamheden waar de regulire NL'er nog niet zijn nest voor uit komt -> gewoon geen zin en de polen staan te springen.Tja :scratch:

http://www.degeusmakelaars.com

12 jan 2011 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Carrera Coupe 997 GTS vloerenboer
leerdam
Ik heb sinds maandag 2 overijverige Bulgaren lopen. Ik had in het verleden 2 vaste Polen, deze zitten echter beide (hoe toevallig) sinds een maand of 3 ziek thuis in Polen (lekker controleerbaar ook). Krijgen echter wel +/- €800 p/m uit onze grote bodemloze nederlandse schatkist. Is dit dan toch een herhaling van de geschiedenis?

12 jan 2011 23:24
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Tja. Watch this :? :roll:

13 jan 2011 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Drees, dit is idd een herhaling uit de geschiedenis...... lekker allemaal je kop in het zand steken. :wink:

13 jan 2011 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type2
Boskamp
ps schreef:
Die mannen (en vrouwen) weten nog wat werken is, dat zijn we hier een beetje vergeten. Voorbeeldje: was 2 weken geleden in Rusland en daar was men bij min 20 (!!!!!!!!) tinnen daken aan het leggen. Men zit er ook echt niet te zeuren over een kantine waar de airco kapot is (er is daar geen kantine, laat staan airco, en toch 40 graden in de zomer), of andere zaken waar wij het graag over hebben.

Ik loop zelf stage op de bouw, en kan zeggen dat ik als elektricien met bevroren elektra buizen niet kan werken, als je ze wilt buigen knappen ze. Dus het is niet altijd een kwestie van niet willen, maar het kan gewoon niet.
Het probleem is dat het in Rusland een MOETEN is, niet werken, geen geld !!
Nederland staat bekend om zijn verzorgingsstaat, misschien is het hier juist iets TE goed geregeld.
Of moeten we hier een zelfde systeem als in Canada invoeren: in de zomer op de boerderij, in de winter op de sneeuwschuiver ?! Of toch maar blij zijn dat als je hier ziek bent lekker kunt uitzieken en gewoon door betaald krijgt en geen zorgen hoeven te maken dat je je gezin geen eten kan geven !!?

Oja, ontopic: ik denk dat die bestuurder beter die snelheid had kunnen rijden op het circuit. Ook al is het heel verleidelijk om met zo`n auto het gaspedaal in te trappen :D

13 jan 2011 22:56
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2