Auteur |
Bericht |
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
advies druppellader
Ik heb daarnet mijn druppellader kapot getrapt. Ken beuren. Welke moet ik kopen?
Laatst bijgewerkt door ps op 13 jan 2011 9:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 jan 2011 9:54 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: advies druppellader
Staat genoeg over op het forum. Ik heb zelf de Ctek Multi XS 4003 http://www.ctekbeneluxshop.com/index.ph ... t&Itemid=1Deze wordt ook geleverd door Porsche zelf als accessoire. Alleen met Porsche logo en stukje duurder. http://www.ctekbeneluxshop.com/
|
13 jan 2011 10:01 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: advies druppellader
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 jan 2011 10:05 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: advies druppellader
Dat ziet er wel professioneel uit. Ik had er een met accuklemmen, maar nu ik toch iets nieuws moet kopen dacht ik meer aan een oplader via de sigarettenaansteker. Die zie ik niet op deze site. Zitten daar nadelen aan of maakt dat niet uit?
|
13 jan 2011 10:33 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: advies druppellader
Eric, wel gezocht, maar kon toch geen (voor mij ) duidelijk antwoord vinden op de vraag of dit nu wel of niet goed werkt via de sigarettenaansteker. En, als het werkt of er dan nog problemen zijn met het alarm bijvoorbeeld (dit ondanks alle goede bedoelingen van Paul II en vele anderen). Ik hoop dat iemand kan bevestigen dat dit geen problemen oplevert voor een 993 met klasse 3 alarm. Als OK, wat vinden jullie van de Porsche Charge-o-mat (ken de prijs echter niet)?
|
13 jan 2011 10:54 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: advies druppellader
Bij mij is de druppellader ingebouwd. Die zie je niet eens zitten, behalve de 220 stekker.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
13 jan 2011 10:57 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: advies druppellader
Via de oogaansluiting een vaste verbinding met de accu. Een kwestie van plug-and-play.
|
13 jan 2011 11:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: advies druppellader
Via de sigarettenaansteker kan je prima "druppelladen" - zowel bij de 964 als de 993. De meeste druppeladers hebben wel 'n verloopstekkertje met 'n plug die "plug&play" in de aanstekerhouder past. Waarom verwacht je problemen met het KIII alarm? Als je de kabel niet tussen de deur wilt doen - kan je een van de ramen (een stukje) open zetten .. en zolang je (bij ingeschakeld alarm) je arm niet naar binnen steekt - is er niks aan de hand
|
13 jan 2011 11:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: advies druppellader
Nu weet ik het weer . Als het lampje dus uit is, is je accu vol. Of je druppellader maakt geen goed contact... en je accu is niet vol... Dát was de reden (op advies van de specialist) voor mij destijds om het niet via de sigarettenaansteker te doen, maar op de manier die RS-R hierboven beschrijft.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jan 2011 11:43 |
|
|
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Re: advies druppellader
Gewoon voor € 65,00 een originele Porsche Druppellader scoren... Werkt via de sigarettenaansteker aansluiting. Werkt perfect!
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
13 jan 2011 13:09 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: advies druppellader
Voor slechts €14 meer een nog betere. Zelfs Porsche ( en o.a Ferrari, Lamborghini, Maserati en Aston Martin) zien dat zelfs in. "DE OEM-AFNEMERS VAN CTEK CTEK levert acculaders aan enkele van 's werelds meest exclusieve automobielfabrikanten. Misschien vraagt u zich af waarom dit zo is. De specifieke behoeften van deze autofabrikanten dragen bij aan de ontwikkeling van acculaders, omdat zij steeds meer behoefte hebben aan en afhankelijk zijn van een goed systeem voor het opladen, onderhouden en verzorgen van hun accu's. Prestigieuze en snelle auto's zijn veelal rijkelijk voorzien van elektronica (voor beter rijgedrag, informatievoorziening voor de bestuurder en een beter comfort) en bovendien uitgerust met alarmsystemen. Al deze installaties stellen hoge eisen aan de accu van de auto. Sportwagens worden vaak niet ver of niet vaak genoeg gereden om de accu voldoende op te laden. Auto's worden ontwikkeld met het oog op betrouwbaarheid en een uitstekend rijgedrag voor veeleisende bestuurders. Ook na de grote vooruitgang die is geboekt bij het perfectioneren van krachtige accu's, blijft de behoefte bestaan aan goed accu-onderhoud. Er bestaat dan ook een duidelijk verband tussen exclusieve auto's en hoogwaardig accu-onderhoud. Bovendien zijn dergelijke auto's kostbaar, zodat er behoefte bestaat aan een oplaadsysteem voor de accu dat past bij de hoge eisen die aan de auto worden gesteld en dat gegarandeerd compatibel is met alle elektrische en elektronische systemen in de auto. Daarom gingen deze automobielfabrikanten op zoek naar een geschikte en betrouwbare acculader van een producent met een welverdiende goede en duurzame reputatie. In 2002, kort nadat de Duitse automaker Porsche zijn eerste acculader op de markt bracht, toonde het bedrijf belangstelling voor de nieuwe acculaders van CTEK. Binnen een jaar hadden we al de eerste OEM-acculaders afgeleverd. Na een zorgvuldige analyse van potentiële leveranciers over de hele wereld heeft ook Mercedes gekozen voor CTEK als officiële partner. Sindsdien zijn er nog vele andere auto- en motorfabrikanten van naam en faam gevolgd. Alfa Romeo, Aston Martin, Artic Cat, Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Maybach, Scania en Yamaha hebben eveneens besloten om de acculaders van CTEK onder hun eigen merk uit te brengen." http://www.ctek.com/nl/corporate/default.aspx
|
13 jan 2011 13:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: advies druppellader
Na een Android ambassadeur, nu ook een CTEK ambassadeur hier... horn - tevreden CTEK gebruiker...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 jan 2011 13:59 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: advies druppellader
Wij van CTEK adviseren CTEK.................. Ik gebruik al jaren de eenvoudige originele Porsche lader. Gewoon in de sigarettenaansteker. Als je de deur open doet gaat de binnenverlichting branden, dat trekt stroom, lampje lader gaat direct branden. Zo controleer je of tie het doet. Mijn accu's gaan echt jaren mee dus ik zal toch wel wat goed doen.
|
13 jan 2011 14:07 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: advies druppellader
Heeee, een draadje over accus en laders
_________________________________________ oud is beter
|
13 jan 2011 15:04 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: advies druppellader
Informatief, uiteraard ook commercieel, verhaal van CTEK; wist niet dat er zo veel merken voor hadden gekozen. Succes voor het bedrijf. Heb ook de 'dikke stekker' zoals getoond door Marc maar ruim voor 2002 gekocht, want de 3.2 kwam in 1995 ...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 jan 2011 15:16 |
|
|
Krimson
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966Zuidlaren
|
Re: advies druppellader
Deze heb ik ook en werkt prima.
_________________________________________ Everything is gone be okay in the end and if it's not okay. It's not the end!
|
13 jan 2011 17:37 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: advies druppellader
+1
|
13 jan 2011 17:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: advies druppellader
Deze draadjes druppelen ook door als een onbehandelde gonorroe.
_________________________________________ oud is beter
|
13 jan 2011 18:01 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Re: advies druppellader
@ps ik heb nog wel een druppellader voor je liggen die ik niet meer gebruik sinds mijn verwandlung 993->997. als je belooft er niet op te gaan staan, stuur dan ff een pb
|
13 jan 2011 18:37 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: advies druppellader
gebruik al een jaartje een CTEK, en die bevalt me prima
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
13 jan 2011 19:56 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: advies druppellader
Ik heb hier ook een Ctek en is goed zolang je je accu niet leeg maakt!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
13 jan 2011 20:08 |
|
|
arjan
|
Re: advies druppellader
Een optimate lll met een accessoire voor het gebruik van de sigarette aansteker werkt prima en heeft 4 lampjes welke de status van de accu aangeeft. Wordt veel gebruikt voor motoren en dan ook bij motorzaken te verkrijgen
|
13 jan 2011 20:14 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: advies druppellader
Ik heb een Ctek, maar laad 'm liever zelf bij
|
13 jan 2011 20:42 |
|
|
quickstep
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)Over de grens bij Venlo
|
Re: advies druppellader
Kijk even op conrad.nl, heb ctek 4003 daar eind december besteld: gratis verzendkosten (als je met ideal betaald) en € 15 korting.
Succes!
|
13 jan 2011 20:43 |
|
|
bully
|
Re: advies druppellader
Een motor heeft toch geen sigarettenaansteker?.....
|
13 jan 2011 20:45 |
|
|