Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 4:46

Antwoord op onderwerp  [ 288 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Restauratie Targa 1970 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Bericht Re: Restauratie Targa 1970
Het probleem met het niet meer goed af(aan)sluiten van het Targadak, ik bedoel dat als je het aantrekt het er mooi inzakt, en er niet te veel meer uitsteekt, is dat de Targa een beetje aan het knikken is, door ouderdom en eventueel rot (roest) aan het chassis, wat zo visueel niet direct waarneembaar is. Moet echt even kijken met cam. Is dat het geval, kunnen er langs de binnenkant van de wagen nieuwe stukken in gelast worden, zonder dat de buitekant beschadigd word. Dit alles heb ik niet zelf bedacht, maar komen uit de mond van een kenner!

@early911: je kunt altijd je zijraampjes nog iets naar boven brengen :idea:

08 jan 2011 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
early911 schreef:
heb me laten vertellen dat het helpt om de dak-zijrubber los te halen en het dikke stuk aan de voorkant (waar het tegen de A-stijl rubber komt) dunner te maken door aan de binnenkant wat in te schaven/snijden?

Klopt, dit is mij ook verteld. Misschien dat ik mij hieraan zal wagen...

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...

08 jan 2011 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
thanks. ga eerst maar eens de rubbers iets insnijden. lijkt iets eenvoudiger dan het laswerk... maar het inknikken kan wel kloppen inderdaad, je ziet ook vaak aan een targa op de brug (werkplaats) dat de aansluiting van deur aan B-stijl een millimetertje ruimer wordt, koetswerk is idd iets minder stijf dan een coupe.

09 jan 2011 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Hou ons op de hoogte. Graag met foto's :thumleft:

09 jan 2011 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Ik zit met spanning te wachten tot dat mijn tellers terug komen uit België en mijn stuur uit Duitsland. De aandacht verspringt dan meteen naar het volgende projectje: Het bekleden van de stoelen.
Ik heb een vraagje hierover aan de puristen hier. Als ik de stoelen helemaal met leer wil laten bekleden moet het "inlay" gedeelte dan met geperforeerd leer bekleed worden of ook gewoon met glad leer zoals de zijkanten? :salut:

15 jan 2011 10:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Heinz schreef:
Ik heb een vraagje hierover aan de puristen hier. Als ik de stoelen helemaal met leer wil laten bekleden moet het "inlay" gedeelte dan met geperforeerd leer bekleed worden of ook gewoon met glad leer zoals de zijkanten? :salut:

Peter Morgan, de Originele Porsche 911.
Blz 39, specificaties C-serie...

Je zal versteld staan. :wink:

15 jan 2011 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Peter morgan's "bijbel" is ook niet helemaal zaligmakend. Heb er zelf een paar fouten uitgehaald....

Anders even op de website van club kijken Heinz, staan de kleuren en materialen per jaar vermeld.... Geloof ook van de '70/'71 modellen

15 jan 2011 15:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr B Johnson meld ook niet veel.

Ik heb ooit begrepen dat voor de normale stoel in leer uitgevoerd middenkant niet geporforeerd is. Dit in tegenstelling tot wat veel mensen wel denken en dus zo bij de imitiaties bestellen. De Vinyl setup ken je en deze was ook nog te krijgen met basket weave (spul wat ik heb) en corduroy.

Overigens lijkt me leer met geperoforeerd wel fijner.

15 jan 2011 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Ik heb ook gekeken in Morgan en Red book en op de site van Kl. 911/912 club, maar vind geen éénduidig antwoord. Vlogens Morgan en Redbook zou het leer met vlechtwerkmotief motief moeten zijn (net zoals bij het vinyl) maar dat heb ik nog nooit ergens gezien. Ik heb een folder uit 1970 gezien op Pelican waar het weer lijkt (slecht leesbaar) of het geperforeerd moet zijn. Misschien heeft iemand zo'n folder of een scan hiervan? :salut: Het lijkt erop of iedereen helemaal wows 8) was van vinyl, want een orgineel leren interieur kom je nauwlijks tegen terwijl bijna alle auto's wel werden verkocht met alle andere opties...S pakket, fuchsen etc.

15 jan 2011 22:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Heinz schreef:
Vlogens Morgan en Redbook zou het leer met vlechtwerkmotief motief moeten zijn (net zoals bij het vinyl) maar dat heb ik nog nooit ergens gezien.

Dat is juist het leuke, zelden te zien. Mijn Targa heeft het ook...

Alle restauraties volgen elkaar foutief omdat dat het leer met vlechtwerk niet meer te krijgen is.

16 jan 2011 0:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Waarschijnlijk een beetje gekke vraag, waarom leer? Ik heb leer in mijn normale auto en vinyl in mijn Porsche. Om eerlijk te zijn vind ik vinyl zo slecht nog niet. De basket weave zit echt goed ruw, je plakt dus in positieve zin in je stoel (ipv glijden).

16 jan 2011 18:20
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Waarom leer? Kan me nog herrineren dat ik vorige zomer naar Le Mans Classic ging met 36 graden. Op stoelen van vinyl ga je echt kapot!! Schuim stond op mijn rug en dan had ik nog handdoeken op de stoelen.

Leer ademt en zeker met geperforeerde middenbanen. Basketweave heb je niet in leer helaas, dus zal ik ook aan vinyl vast zitten denk ik.

Vinyl was in de tijd dat onze auto's nieuw waren het nieuwste van het nieuwste en volgens mij zelf polulairder dan leer. Hoefde je niet zo te onderhouden en kon je makkelijk reinigen. Over scheuren en zwetende ruggen werd niets gemeld......

Als je graag leer wil, gewoon je stoel (laten) bekleden met leer en geperf. middenbanen. Geen probleem lijkt me.

16 jan 2011 21:08
Profiel
Was toch geen vinyl maar skai, kunstleer, dat was toendertijd helemaal hot...

16 jan 2011 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Mijn voorkeur zweeft een beetje tussen leer en corduroy. Skai of Vinyl Leatherette of hoe je het maar wil noemen vind ik geen optie om dezelfde rede als Hessel al aangeeft. Ik rij (nog) geen rally's en ben niet zo snel van mijn plaats te schuiven :mrgreen: . Leer lijkt mij voor de lange termijn de meest degelijke optie, maar corduroy is wel echt 70er jaren 8)

16 jan 2011 21:30
Profiel
Mmmm, zou zelf voor leer gaan, koop je er een corduroy broek bij :wink:

16 jan 2011 21:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Heinz schreef:
Leer lijkt mij voor de lange termijn de meest degelijke optie...

Ook al zat het niet in je Targa?

16 jan 2011 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Vreemd Hessel. Had zelf om budgetredenen skai besteld. Kwam met 4/5 dagen rally's echter geen probleem tegen, ook niet met warme buitentemperaturen. Ik zweet wel overigens

De Basketweave in Skai is trouwens niet open by the way. Ik heb er dus totaal genoeg geen spijt van. Leer lijkt me overigens wel wat natuurlijker uitzien. Ik zou dan zelf wel voor de geperforeerde versie gaan. Heb zelf trouwens lang getwijfeld over corduroy/skai. Corduroy gaat echter in het algemeen niet zo lang mee (toch nog 5-7 jaar), ademt wel erg goed, beter dan leer.

Anyway, ieder z'n smaak niet?

16 jan 2011 22:25
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Precies! Doen wat je zelf het beste lijkt. Niet alles hoeft "wie original" te zijn.

16 jan 2011 22:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Gelukkig is het allemaal ooit leverbaar geweest en dat is voor mij orgineel genoeg. Ik ga eens informeren wat er leverbaar is. Qua kosten lijkt me dat het grootste deel het arbeidsloon zal zijn. Dat basketweave skai zal ook niet gratis zijn. :wink:
Net nog wel even een succesje geboekt met de motor van de ventilator. Een beetje poetsen, wat olie op de lagers, en de koolbortseltjes weer gangbaar gemaakt en loopt weer als een zonnetje in alle drie de standen. :cheers:

16 jan 2011 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Je kunt ook i.p.v. je stoelen LATEN bekleden, de hoezen custom laten maken en zelf installeren. Met onze stoelen moet dat wel goed te doen zijn daar het echt een soort van "hoezen" zijn. Scheelt weer wat arbeidsloon.

Ik heb goede verhalen gehoord over lakewell in Belgie. Kunnen alles voor je maken op bestelling tegen nog redelijke prijzen. http://www.lakewell.com Lees ook net dat hun wel het leer met basketweave motief kunnen leveren voor de voorstoelen. Dat zou helemaal top zijn.

17 jan 2011 3:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Heinz schreef:
Hou ons op de hoogte. Graag met foto's :thumleft:

Een kleine update: door het loshalen en opnieuw stellen van de B-stijl rubber alsook de A-stijl rubber zodat die nog beter en strakker tegen frame aanzitten hebben we net genoeg extra ruimte kunnen maken zodat het dakje nu 2 millimeter lager zit. De winst is dat de ramen nu volledig aansluiten bij het dak, over de hele lengte. Functioneel zit het goed nu, maar optisch is het nog steeds niet 100%. de zijkanten van het dak blijven een fractie hoger uitkomen dan het midden-deel. Heeft ook te maken met feit dat de platen in het binnenwerk van het dak niet doorlopend zijn, zoals jullie wel weten. Als ik met de hand het dak verder aandruk op de zijkant dan zakt die nog een paar millimeter, dus er zit nog speling in. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is de A-stijl rubber "inknippen" (er zit een gootje aan dat ruimte pakt), maar ik twijfel of dit functioneel (water dichtheid) wel verstandig is.

Wellicht een idee om in het voorjaar eens af te spreken met een aantal hier en de Targa's eens naast elkaar te zetten?

17 jan 2011 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2T 1971
Eindhoven
Citaat:
Hessel schreef:
goede verhalen gehoord over lakewell in Belgie

Om het nog iets leuker te maken. Let wel op dat niet ieder basketweave hetzelfde is! Het basketweave van lakewell is anders dan het materiaal dat je bij pelicanparts besteld. Het zou jammer zijn als je toch besluit vinyl te nemen en het materiaal is anders dan de zijpanelen en het dashboard.

17 jan 2011 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
ALs je basketweave leer neemt is sowieso anders volgens mij. Is dan echt geweven. Bassketweave skai is niet geweven maar geperst. Dit kun je ook op je panelen doen. Spul verschilt inderdaad heel erg afhankelijk van leverancier. De een rolt vierkant gaatjes, de ander doet echt zijn best goed te imiteren

17 jan 2011 20:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Niels schreef:
ALs je basketweave leer neemt is sowieso anders volgens mij. Is dan echt geweven.

Zeker weten van niet!!
Het patroon is er gewoon in gestanst, net als bij vinyl...

18 jan 2011 9:49
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Menno schreef:
Om het nog iets leuker te maken. Let wel op dat niet ieder basketweave hetzelfde is! Het basketweave van lakewell is anders dan het materiaal dat je bij pelicanparts besteld. Het zou jammer zijn als je toch besluit vinyl te nemen en het materiaal is anders dan de zijpanelen en het dashboard.

Oh ok. Maar als ik mijn stoelen zou gaan doen dan wil ik het product eerst zien en nooit zomaar online bestellen. Ook omdat ik een andere interieur heb dan zwart. Maar ook in vinyl en patronen basketweave zul je inderdaad verschil hebben. Komt ook van verschillende leveranciers.

18 jan 2011 10:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 288 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende