Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 9:36

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche gaat buiten Duitsland bouwen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
Bericht Porsche gaat buiten Duitsland bouwen
Citaat:
Met de bouw van de Boxster en Cayman in Finland is Porsche buitenlandse productie niet vreemd, maar het bouwen van zijn modellen in de Verenigde Staten en Azië is toch wel iets nieuws voor de Duitsers. Toch gaat het gebeuren.

Porsche bekijkt nog of de nieuwe productiefaciliteit in Noord-Amerika of Azië komt te staan. Dat geeft topman Matthias Müller aan. Volgens de CEO is uitbreiding van de productiefaciliteiten elders in de wereld noodzakelijk om het gepland verkoopvolume tot 200.000 eenheden op te krikken. De huidige fabrieken in Zuffenhausen, onder de rook van Stuttgart, en Leipzig zijn te klein om de ambitieuze doelen te halen.

De vraag is welke types dan een Amerikaanse of Aziatische geboortebewijs krijgen. Waarschijnlijk de compacte SUV, die onder de werktitel Cajun wordt ontwikkeld. Dat model zou op basis van de Audi Q5 eenvoudig in een bestaande Volkswagen-faciliteit het levenslicht kunnen zien. Het moederconcern van Porsche beschikt over verschillende fabrieken in Noord-Amerika en Azië. Müller zegt dat het de klant niet uitmaakt waar zijn auto wordt gebouwd, zolang de wagen maar een echte Porsche is.

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik heb liever geen auto die gebouwd is in de US. Al zijn de auto's die onder een Duits bedrijf gebouwd zijn kwalitatief stukken beter dan de US auto's maar toch. Heb ooit een documentaire gezien over de opstart van de ML in de US. Heeft menigeen Duitse ingenieur tot waanzin gedreven. Het interesseert ze geen r..t wat ze bouwen en hoe ze het in elkaar zetten.

René

18 jan 2011 12:10
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: Porsche gaat buiten Duitsland bouwen
Mooi genuanceerd antwoord Marcel :wink:

18 jan 2011 12:44
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
:mrgreen:

Wel eens :!:

18 jan 2011 12:55
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ik zei ook niet dat het een slecht antwoord was.... :popcorn: :D

18 jan 2011 13:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
:scratch: :scratch: :scratch:

Idd geformuleerd.....

http://www.degeusmakelaars.com

18 jan 2011 13:46
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Lijkt me een logische stap dat je de fabriek waar een nieuw model dat voor de Aziatische en Amerikaanse markt bedoelt is ook in één van beide continenten neer zet.
Dat de opstart hoofdbrekens zal kosten is niet zo vreemd. Kijk eens wat een enorme problemen de opstart van de nieuwe fabriek in Stuttgart voor de 993 en de hele plant in Leipzig heeft gekost. Dat heeft miljoenen verlies opgeleverd voordat het een geoliede machine werd.

18 jan 2011 14:22
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
gast schreef:
(...)Wat ze in verweggiestan gaan bouwen is toch alleen de meuk voor de massa.

En met het huidige productie aantal van ~22,000 per jaar is de 911 niet voor de massa? :scratch:

18 jan 2011 14:25
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
moest ik ook aan denken.

Porsche bouwt trouwens al langer niet meer alles in Duitsland.
Het merendeel van de Boxsters worden bij Valmet in Finland gebouwd.

Ik zie dat het originele bericht daarover ook rept.
Of men kwaliteit kan leveren is ook afhankelijk of men de omstandigheden schept om kwaliteit te kunnen leveren.
Daarin is de uitvoerende mens m.i. niet per se de leidende schakel. Dus het zal me roesten waar een auto geproduceerd is.

Is hetzelfde als origineel door PON geleverd auto, lekker belangrijk als de auto maar goed is.

18 jan 2011 15:14
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
change is good.

no change is better.

18 jan 2011 15:30
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Ouwe brit :thumleft:

18 jan 2011 15:38
Profiel WWW
Timeless
Ze gaan de VW fabrieken abroad gebruiken .... :idea:

18 jan 2011 15:52
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
DeniS2 schreef:
Porsche bouwt trouwens al langer niet meer alles in Duitsland.
Het merendeel van de Boxsters worden bij Valmet in Finland gebouwd.

AfbeeldingHet merendeel van de Boxsters werd bij Valmet in Finland gebouwd. :wink:

18 jan 2011 16:38
Profiel
Cayman S
DeniS2 schreef:
Daarin is de uitvoerende mens m.i. niet per se de leidende schakel. Dus het zal me roesten waar een auto geproduceerd is.

Ben je wel eens in de fabriek geweest waar ze auto's maken? De uitvoerende mens is daar nog steeds een hele grote schakel. Wat mij overigens erg verbaasde.
In de documentarie over de ML lieten ze zien dat men gewoon 5 op de 100 versnellingsbakken weg kon doen omdat men te lui was om de schroeven 1st met de hand er in te zetten en aan te draaien alvorens ze met de machine vast te zetten. Wat met de versnellingsbak die nummer 6 zou zijn!!

René

18 jan 2011 17:47
Profiel
Moderator
PF #18
MY00 schreef:
Ben je wel eens in de fabriek geweest waar ze auto's maken?

Ja, ook Denis was en staat erbij :wink: :

18238
Bezoek aan Porsche fabriek Zuffenhausen 9-10 juni 2006

Brings back sweet memories! :D

18 jan 2011 18:30
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
MY00 schreef:
DeniS2 schreef:

Ben je wel eens in de fabriek geweest waar ze auto's maken? De uitvoerende mens is daar nog steeds een hele grote schakel. Wat mij overigens erg verbaasde.
In de documentarie over de ML lieten ze zien dat men gewoon 5 op de 100 versnellingsbakken weg kon doen omdat men te lui was om de schroeven 1st met de hand er in te zetten en aan te draaien alvorens ze met de machine vast te zetten. Wat met de versnellingsbak die nummer 6 zou zijn!!

Eric heeft het eerste deel voor mij al beantwoord.
Ik denk mss te recht toe recht aan, maar dan heb je je proces toch niet goed ingericht. Misschien kregen de uitvoerende onvoldoende tijd om de schroef aan te draaien.
Is men goed in, iets uitdenken daar tijd x voor zetten later wat aan toe voegen zonder de x factor tijd ook te corrigeren. Mocht men daar wel de tijd voor hebben, dan is het de omstandigheden scheppen dat het niet meer gebeurd. Dat is of de machine aanpassen of een mannetje er op toe laten zien dat dit gebeurd.
Ik geloof niet men in het ene land slechter werk dan elders, je moet ze alleen anders benaderen en begeleiden.
In amerika heb je dus een apart mannetje voor toezicht op de bouten nodig. Gezien de waarde van een versnellingsbak redelijk snel terugverdiend lijkt mij.

18 jan 2011 19:51
Profiel
Cayman S
DeniS2 schreef:
In amerika heb je dus een apart mannetje voor toezicht op de bouten nodig. Gezien de waarde van een versnellingsbak redelijk snel terugverdiend lijkt mij.

Dat was ook hun oplossing. Verder investeerde men erg veel in zich het bewust maken van het merk en dat men trots werd op het product wat men maakte.

René

18 jan 2011 20:41
Profiel
Moderator
PF #18
DeniS2 schreef:
..... dan heb je je proces toch niet goed ingericht. (...) Ik geloof niet men in het ene land slechter werk dan elders, je moet ze alleen anders benaderen en begeleiden.

Afbeelding H°lde voor de man die dit l°lde! Afbeelding

18 jan 2011 21:05
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
zeker zeker, in soedan is de begeleiding gewoon wat anders, verder geen verschil. toch?

18 jan 2011 21:23
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
MY00 schreef:

Zoals Denis al schrijft dan is het proces niet onder controle. En ga voor de grap eens in Stuttgart of Leipzig kijken. Om de foutmarge zo laag mogelijk te houden is het Japanse principe ingevoerd bij alle Porsche fabrieken. Delivery on time, de hele onderdelenset die gedurende een fase van de bouw met de band mee loopt zodat aan het eind gecontroleerd kan worden of er iets vergeten is. En bij elke stap in de fabrikage enkele uitvoerenden en één kwaliteitscontroleur.
De uitvoerende hoef je dan maar één kunstje te leren en te controleren waardoor je een bijzonder lage uitval krijgt.
De opstart van dit soort processen en bouw van zo'n fabriek kost kapitalen extra tov het traditionele proces maar verdiend zich razendsnel terug.
En het mooie is, je kunt het over de hele wereld invoeren en de kwaliteit is controleerbaar te houden.
Daarnaast investeerd Porsche erg veel in de motivatie van zijn personeel. Ook al draai je vandaag alleen maar M3 boutjes in een deurpaneel vast, wees trots op wat je doet en als je een boutje vergeet is de collega na jou de klos en dient jouw probleem op te lossen.

18 jan 2011 22:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Ze wisselen bij porsche toch elke dag van werkstation , om eentonigheid te voorkomen nen het inzet bereik van het personeel te vergroten

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

28 dec 2011 13:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
wolf schreef:
change is good.

no change is better.

what about an oil change?

28 dec 2011 17:05
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
zolang het binnen de normen van Porsche gebeurt, maakt het mij niet uit. ben het wel eens dat dit niet in alle landen even makkelijk is om over te brengen en dat er vaak veel 'leergeld' aan te pas komt om een hoogwaardig product volgens de gestelde normen te laten maken. En ja voor sommige mensen hoort een P niet in een ander land gemaakt te worden, maar das puur emotie. Voor bepaalde P-gepassioneerden telt de emotie heel zwaar mee want het brengt iets van de magie bij het merk

28 dec 2011 17:13
Profiel
Cayman S
dannyl schreef:
Ze wisselen bij porsche toch elke dag van werkstation , om eentonigheid te voorkomen nen het inzet bereik van het personeel te vergroten

Gebeurd bij de meeste bedrijven waar ze lopendebandwerk hebben hoor.
En een auto in elkaar zetten is niet zo heel erg hightech.

René

28 dec 2011 18:33
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
nou, uit elkaar halen is wel erg hightech :bang: maar is gelukkig ook geen lopende band werk. (dat is de koffie met nicotine) :mrgreen: (hightech is toch geduld in het Nederlands?)

28 dec 2011 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
gast schreef:
Zolang ze de 911 maar in .DE blijven maken interesseert het mij geen ruk waar die gemaakt is. Wat ze in verweggiestan gaan bouwen is toch alleen de meuk voor de massa. En die zal het een zorg zijn waar het Porsche embleem op hun VW is geplakt.

Iets meer respect voor andere type Porsches en de overige forumleden lijkt mij wel gewenst zo niet gepast :scratch:

28 dec 2011 19:36
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende