Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:48

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Lichaamslengte in relatie tot zitruimte Porsche 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik vind 1.98 in een 964 met schuifdak vrij spectaculair! Ben zelf 1.92 lang, en voor mijn gevoel had ik niet 2 cm. langer moeten zijn. Dan zou het echt niet comfortabel meer zijn qua hoofdruimte. Nu gaat het redelijk, maar ik zit voor m'n gevoel wel iets meer gebogen in m'n dan normaal. En met helm op vind ik het met mijn 1.92 al irritant worden... :roll:

16 aug 2006 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!
pijnacker
Bericht 
:wink: Mochten er toch mensen zijn die wat meer hoofdruimte
over willen houden zodat ze gewoon kunnen zitten.
dan kunnen we voor u de stoelzitting aanpassen.dit doen we in de vulling en in het verenpakket waardoor u ongeveer 2a3 cm lager kunt komen te zitten.en dus aangenamer kunt auto rijden en de kosten zijn het ook niet
ongeveer tussen de € 100,- en € 125,- excl. btw.
mocht u dit graag willen dan horen we het graag van u.
en 's morgens gebracht 's middags alweer klaar.
groeten rovako autobeklederij
ronald van koot

17 aug 2006 8:47
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
MS964 schreef:
Ik vind 1.98 in een 964 met schuifdak vrij spectaculair! Ben zelf 1.92 lang, en voor mijn gevoel had ik niet 2 cm. langer moeten zijn. Dan zou het echt niet comfortabel meer zijn qua hoofdruimte. Nu gaat het redelijk, maar ik zit voor m'n gevoel wel iets meer gebogen in m'n dan normaal. En met helm op vind ik het met mijn 1.92 al irritant worden... :roll:

Klopt héél irritant :cry:

17 aug 2006 9:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Bedankje
Hartelijk bedankt voor de vele leuke reacties. Ik moet inderdaad zeggen dat de ruimt reuze meevalt. Zoals in een andere reactie van mij valt te lezen is mijn voorlopige keuze gevallen op een 964 carrera 4. Wil me eerst echter goed in de materie verdiepen alvorens ik de knoop doorhak.

Zijn er trouwens geintreseerden in een absoluut goede BMW motor (2001-25.700km)??
(R1150RT)

Nogmaals super bedankt !!!

18 aug 2006 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Holland
Bericht 
anton964 schreef:
hallo

ik ben 1.98 en heb in mijn 964 targa nog zeker 7 tot 8 cm over.

gr anton964

Ik heb al vaker gezegd dat je rechtop moet zitten in die auto en niet liggen ...zo hou je altijd wel cm over. :lol:

19 aug 2006 0:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Ibiza Cupra MY01 210pk
Boxtel
Bericht 
Ik ben vandaag bij Carlo van Krey geweest in Oss om eens in wat Porsches te gaan passen (ben 2 meter), maar geen van allen kon ik fatsoenlijk inzitten (behalve dan een voor mij onbetaalbare 996). Ik heb in een 911 SC gezeten zonder open dak, beenruimte kan net, hoewel ik wel tegen de pook zit met de knie, maar met hoofdruimte kom ik toch wel 3 cm tekort.
Het probleem is een beetje dat als de stoel naar achter gezet zou worden (andere rails) ik met mijn hoofd bij het lagere deel van de auto zou zitten. Dat werkt dus ook niet.
Auto's met een schuifdak vallen al helemaal af, daar kan ik niet onder zitten. Een 964 zonder schuifdak is ook te laag en daarbij zit de middenconsole ook vreselijk in de weg bij mijn knie.

Het enige dat eventueel zou kunnen is een oude 1983-84 SC of 3.2 met verlenge stuurnaaf of een klein sportstuur en een aangepaste, verlaagde stoelzitting en dan nog weet ik niet of het allemaal zo comfortabel is.

Ik twijfel toch of ik de hele Porsche droom niet beter kan laten varen...

19 aug 2006 17:45
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Rakker
964 30 Jahre Jubileum
Ouderkerk a/d Amstel
Bericht 
platel schreef:
Ik ben vandaag bij Carlo van Krey geweest in Oss om eens in wat Porsches te gaan passen (ben 2 meter), maar geen van allen kon ik fatsoenlijk inzitten (behalve dan een voor mij onbetaalbare 996). Ik heb in een 911 SC gezeten zonder open dak, beenruimte kan net, hoewel ik wel tegen de pook zit met de knie, maar met hoofdruimte kom ik toch wel 3 cm tekort.
Het probleem is een beetje dat als de stoel naar achter gezet zou worden (andere rails) ik met mijn hoofd bij het lagere deel van de auto zou zitten. Dat werkt dus ook niet.
Auto's met een schuifdak vallen al helemaal af, daar kan ik niet onder zitten. Een 964 zonder schuifdak is ook te laag en daarbij zit de middenconsole ook vreselijk in de weg bij mijn knie.

Het enige dat eventueel zou kunnen is een oude 1983-84 SC of 3.2 met verlenge stuurnaaf of een klein sportstuur en een aangepaste, verlaagde stoelzitting en dan nog weet ik niet of het allemaal zo comfortabel is.

Je kan er ook kuipstoeltjes inzetten, zit je meteen een stuk lager. Scheelt echt heel erg veel! Het is maar een idee :roll:

Sparcootjes

19 aug 2006 18:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
platel schreef:

Ik weet niet hoe gepassioneerd die droom is, maar ik zou toch eens even komen kijken zondag in Prinsenbeek/Breda.

Ik ben zelf maar een klein opneukertje, maar ik kijk op verschillende Porschemeetings toch wel op tegen sommige andere aanwezigen. Heb het vermoeden dat er wel meer van die lange slungels rondhangen hier. Als het echt je droom is, laat je zo'n probleem'pje' je droom niet verstoren. Zeker niet voordat je zeker weet dat er idd geen 'simpele' oplossing voor te vinden is. Bel eens met de forumtechniker als hij terug is van zijn vakantie. Heeft dit ook vast wel eens aan de hand gehad (als is hij zelf ook maar een klein opn... :cheesy:)

Succes.

En je moet je dromen najagen, niet uit elkaar laten spatten... (zei de wijze Chinees)

19 aug 2006 22:11
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:

(zei de wijze Chinees)

Waarom krijg ik de laatste tijd de indruk dat jij vaak bij de afhaalchinees langs gaat?

19 aug 2006 22:29
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:
horn schreef:

(zei de wijze Chinees)

Waarom krijg ik de laatste tijd de indruk dat jij vaak bij de afhaalchinees langs gaat?

Nee hool, gewoon bij de kloothandel een heeeeele klote zak foltune cookies gehaald... :idea: :cheesy:

Afbeelding

19 aug 2006 22:32
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:

Nee hool, gewoon bij de kloothandel een heeeeele klote zak foltune cookies gehaald... :idea: :cheesy:

Aha, jij gaat trakteren morgen begrijp ik... :wink:

19 aug 2006 22:37
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
platel schreef:

Ik weet niet hoe gepassioneerd die droom is, maar ik zou toch eens even komen kijken zondag in Prinsenbeek/Breda.

Ik ben zelf maar een klein opneukertje, maar ik kijk op verschillende Porschemeetings toch wel op tegen sommige andere aanwezigen. Heb het vermoeden dat er wel meer van die lange slungels rondhangen hier. Als het echt je droom is, laat je zo'n probleem'pje' je droom niet verstoren. Zeker niet voordat je zeker weet dat er idd geen 'simpele' oplossing voor te vinden is. Bel eens met de forumtechniker als hij terug is van zijn vakantie. Heeft dit ook vast wel eens aan de hand gehad (als is hij zelf ook maar een klein opn... :cheesy:)

Succes.

En je moet je dromen najagen, niet uit elkaar laten spatten... (zei de wijze Chinees)

Wijze woolden Halald! :thumright:

19 aug 2006 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
ben zelf 1.94 en heb denk ik met vrijwel elk model al meegereden
en verschoot telkens dat ik nog ruimte over had. Alleen bij een 944
had ik wel eens last dat ik wat hoofdruimte tekort kwam, maar dit kan
aan de instelling van de zetel liggen...
Qua ruimte zit het bij Porsche zeer goed !!

04 sep 2006 15:01
Profiel Facebook 
Bericht 
En wat dacht je van Porsche-testrijder der Walter? Ik heb eens naast hem gestaan...Pffff, als HIJ er in past... en ook nog eens zó kan rijden...

05 sep 2006 19:41
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lydia schreef:
En wat dacht je van Porsche-testrijder der Walter? Ik heb eens naast hem gestaan...

Ik wil niet veel zeggen ....

[INKOPPERTJE]

... maar vanuit jouw oogpunt is bijna iedere Porscherijder bovenmaats :wink: :mrgreen:

[/INKOPPERTJE]

06 sep 2006 3:32
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Lydia schreef:
En wat dacht je van Porsche-testrijder der Walter? Ik heb eens naast hem gestaan...Pffff, als HIJ er in past... en ook nog eens zó kan rijden...

Je hebt er zelfs naast gezeten. beetje jaloers... :wink:

[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=20642[img][/img]

Errug stoere foto hoor! :thumright:

Lijkt me een machtige ervaring...kijk die blik van 'm... :wink:

Ik heb jouw gemailde foto zelf maar even gepost...hij was zo groot,dat je er probleemloos een grote poster van kon maken... :salut: ( en is vast niet gemaakt met een polaroid... )

07 sep 2006 10:42
Profiel
Bericht 
ZIJN blik ????? Kijk die blik van mij een ... :D Pffffff, spannend was dat!

Tja, ik hou van kwaliteit, hè... enneuh, nee 't was geen polaroid....

07 sep 2006 15:50
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik heb wel eens mensen angstiger zien kijken :wink:

08 sep 2006 14:22
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht Re:
Devils son schreef:
Dan is het dus een kwestie van de railing naar achteren. Scheelt meen ik iets van 3-4 cm...

En hoe doet men dat laatste? Is er een fotohandleiding ergens?
BMW M5 2001

19 jan 2011 14:22
Profiel
Haarlem e/o
Bericht Re: Lichaamslengte in relatie tot zitruimte Porsche 911
Kweetnie wat voor type je bezit :?:
Maar van een 911 luchtkoeler is het simpel, je ziet de uitsparingen in de rails zitten en kwestie van verzetten :idea:
Kheb het bij alle type's gedaan :salut:

19 jan 2011 14:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik heb een 964, molen.
BMW M5 2001

19 jan 2011 14:56
Profiel
Haarlem e/o
Schuif je stoel naar voren en je ziet dat je de rails kan verzetten.

19 jan 2011 15:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Thanks! Ik ga kijken!
BMW M5 2001

19 jan 2011 15:56
Profiel
PorscheForum Junkie
In alle verhalen lees ik niet dat je mensen hebt van 1.95 van 90 kg (ondergetekende) en mensen van 1.95 van 190 kg.

En dat scheelt een hoop in 'ruimte beleving'.....

19 jan 2011 20:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Als je 190 kilogram weegt kun je beter een Cayenne kopen..... :scratch:

Ik heb de rails bestudeerd trouwens, maar ik zien niet hoe dit verder naar achteren kan? Wellicht staan ze al naar achteren? Ik zal eens een foto overdag maken, want de Iphone-foto's met zaklampondersteuning zijn het plaatsen hier niet waard......
BMW M5 2001

21 jan 2011 16:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende