Auteur |
Bericht |
fins
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Boring the holes in de luchtfilterbox yes.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
19 jan 2011 17:15 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
nou steefie, een paardenbiefstukkie gaat er altijd wel in vroeger heb ik wel gereden we hadden er 2 thuis voor me zussie.
_________________________________________ oud is beter
|
19 jan 2011 17:32 |
|
|
m.vanderweerd
porsche 924 targa 1981arnhem
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
denk dat de gaten zoals op de link staan erg overdreven zijn. maar zinnig ja... zelfs porsche heeft dat licht gezien mbt de 924. de 80-81 hadden geen gaten in de aanzuigbuis maar de 81+ hebben allemaal wel gaten rondom gekregen,. ga er dan ook vanuit dat het een zinnige modificatie is geweest van porsche
|
19 jan 2011 21:24 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
20 jan 2011 10:37 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Ik kan me voorstellen dat het filter makkelijker z'n lucht aanzuigt... Dus dat zou je kunnen zien als winst.... Of de winst merkbaar is.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
20 jan 2011 11:04 |
|
|
fins
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Ik zat even te denken (moet je niet doen, ik weet het).
Maar om te proberen of het geluid me bevalt kan ik toch gewoon de deksel van het luchtfilterhuis af halen en dan een stukje rijden? Eventueel het filter even fixeren met een stuk tape of een elastiek?
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
27 jan 2011 0:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
... of 'n tweede dekseltje scoren op de Porsche-sloop
|
27 jan 2011 10:25 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Als je gaten in je luchtfilterkap maakt, dan creëer je een klankkast. Haal je de luchtfilterkap eraf en laat je alleen je filter zitten zal je minder geluid hebben ( ook heel ander geluid) als wanneer je een kap met gaten monteert. Wat je kunt doen is met een paar kleine gaten beginnen en steeds een stapje verder tot je een geluid hebt die jouw aanspreekt. Ik pas de luchtfilter deksels ook weleens aan en gebruik dan vaak een 16mm boor en boor de gaten dan in het raster van de kap.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
27 jan 2011 16:54 |
|
|
fins
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Goede tip!
Wat bedoel je met het raster?
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
27 jan 2011 16:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
In de vakjes en niet, zoals op de afbeelding, (ook) door de "ribben". Met 16mm kan dat (wel).
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 jan 2011 17:13 |
|
|
fins
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Aha. De stevigheid blijft dat overeind. Maar het heeft niet zo veel te houden toch?
Misschien dat ik a.s. zondag de boor eens ter hand ga nemen. Maak ik meteen een voor en na filmpje.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
27 jan 2011 17:16 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Heeft niet veel te houden inderdaad, maar je kunt wel beter doseren. Voorbeeld van het resultaat:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 jan 2011 17:26 |
|
|
fins
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Die van jou, Eric?
Hoe weet je nou waar te stoppen he? 5 gaten kunnen gaaf klinken, maar wie weet hoe 10 gaten klinken!
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
27 jan 2011 18:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Boor je er eerst 'n paar - stukje rijden - gaatje (of 2) er bij - rijden - etc. etc.
|
27 jan 2011 18:43 |
|
|
fins
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Nogmaals, waar stop je? Misschien is nog een gaatje er bij nog mooier. Of zou er geen omslagpunt in zitten?
Ach, ik probeer het gewoon. Als het té is pak ik een ander huis.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
27 jan 2011 18:51 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Daar heb ik onlangs eens over zitten nadenken om dit te doen. Maar wat levert een 100 of 200 cell kat nou eigenlijk op, meer geluid of vermogen? Ook zijn de meningen verdeeld of een 100 cell door de keuring komt. Had het eigenlijk al uit mijn hoofd gezet, maar nu ik dit weer lees.....Iemand ervaring met 100 of 200 cells cat onder de P? Sorry dat ik wat off topic ga
|
27 jan 2011 20:55 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Zo heb ik het ook ongeveer, stuk of 10 van dezelfde diameter als hierboven.
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
28 jan 2011 14:33 |
|
|
fins
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Dit betekent idd dat te veel gaten ook niet goed is. Zie een akoestische gitaar, het klankgat is nodig om het geluid uit de kast naar buiten te laten gaan, maar zou je het hele voorblad van gaten voorzien dan gaat hij echt volume verliezen. En toon. Leuk experiment!
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
28 jan 2011 14:42 |
|
|
fins
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Zo. Begonnen aan het luchtfilter-avontuur vandaag. Eerst de auto even goed warm gereden (rondje Houten...pffff...) om vervolgens een goed filmpje te kunnen maken van het geluid aan boord vóór de modificatie. Hier twee filmpjes daar van: http://www.flickr.com/photos/24737461@N04/5400897576/en nog één: http://www.flickr.com/photos/24737461@N04/5400303241/Om vervolgens thuis het luchtfilterhuis te verwijderen zodat ik de gaten kan gaan boren en daarna nog een filmpje maken zodat we het verschil goed kunnen horen. Haal ik het luchtfilterhuis er uit..... .....zie ik dít! Nu weet ik dus waarom hij al zo lekker klonk.... Deuh... Lekker bezig geweest met niks dus. De gaten kon je vanaf buiten niet goed zien, maar ik had ze kunnen voelen. Mooie prutsactie weer...
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
30 jan 2011 14:04 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Rondje Houten...je was al aardig op weg naar Schalkwijk, man Jij bent ook niet voor 1 gat te vangen
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
30 jan 2011 14:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 jan 2011 14:15 |
|
|
fins
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Ik was bij je in de buurt inderdaad! Maar om warm te rijden heb ik een rondje Houten gedaan...
Ja, of ik er nu blij mee ben dat de gaten er al in zitten weet ik niet. Nu valt er niks meer te verbeteren daar... Duh... Het is eigenlijk precies zo gedaan als ik het had willen doen. Ik heb naar die gaatjes van het klankpakket op de 993 zitten kijken en de locatie daar van.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
30 jan 2011 14:17 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
Nu ja, je hebt in elk geval weer lekker een stukje gereden. Heb je de logo's op de naafkapjes al in kleur?
|
30 jan 2011 18:08 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
En de volgende keer wat verder dan 5000 toeren doortrekken als je een filmpje maakt...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 jan 2011 18:13 |
|
|
fins
|
Re: Is deze (luchtfilterhuis) modificatie (op 'n 964) zinnig
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
30 jan 2011 18:18 |
|
|