Auteur |
Bericht |
axe
|
 Uitlaat vervangen zonder brug??
Ik zou graag men uitlaatje vervangen van mijn 3.2
Maar ik heb wel geen brug ter beschikking....
Is dit te doen zonder? zijn er TIPS voor dit te doen? blokken ofzo?
het gaat enkel over de demper....
groetjes axe
|
18 jan 2011 17:39 |
|
 |
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
 Re: Uitlaat vervangen zonder brug??
prima te doen, flink opkrikken en de as steunen er onder.
demper kan wel flink vast zitten, dat was bij mij het geval. Uiteindelijk de pijp tussen de kat en de demper doorgeslepen (van de demper dus) en daarna kwam alles wel los.
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
18 jan 2011 20:09 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
lukt ! Maar je moet hem wel op de bokken zetten ,niet op een krik Dan moet eea wel lukken, spuit de dag ervoor(niet meer gaan rijden erna) alle schroeven en bouten in met kruipoliespray of siliconenspray. Dan gaat het iets beter Valt al met al wel mee..... suc6 ermee...
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
18 jan 2011 22:33 |
|
 |
donkey
964 C4 1990utrecht
|
of (getuige het plaatje) op boomstronken!
_________________________________________ Make the most of now!
|
18 jan 2011 22:43 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
|
Idd kan ook via de scouting manier ff wat palen halen en sjorren die handel 
|
18 jan 2011 22:49 |
|
 |
donkey
964 C4 1990utrecht
|
paalsteken, mastworpen: that's the spirit!
En dan hup met de hopman mee...
_________________________________________ Make the most of now!
|
18 jan 2011 22:51 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
hobbyisme is leuk, maar er zijn grenzen vind ik, zeker als het veiligheid betreft. Ik vind het eigenlijk ongeloofelijk dat voor die paar tientjes die je kwijt bent om je demper te laten vervangen je jezelf dit op de hals zou willen halen....Ik heb pas de uitlaat van de Z3 van mijn vrouw laten vervangen. Uitlaat online besteld en die hebben ze er voor 50 euro ondergezet....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
19 jan 2011 10:54 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Ik heb jaren als hoofd logistiek voor een grote NL oliemaatschappij  gewerkt in de jungles van Indonesie, Sumatra en Gabon, verantwoordelijk met alle transport activteiten (land, marine and air) om boortorens en productie installaties te mobiliseren, te voorzien van alle benodigheden etc. Zoals je kunt voorstellen moet je dan gezien de locaties "roeien met de riemen die je hebt "om de gehele transportvloot mobiel te houden. Ik heb daarbij heel wat ellende gezien. Echter als ik een opstelling als hierboven zou hebben aangetroffen, zou het linea recta exit en naar huis zijn voor de verantwoordelijke....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
19 jan 2011 11:19 |
|
 |
axe
|
haha  ! allemaal bedankt voor de tips, dit was beetje de reden dat ik dit vroeg... wil nu niet echt meemaken dat hij op men hoofd terecht komt... Ik denk dat ik wel een poging ga ondernemen, is het te gevaarlijk.... dan ga ik hem binnen steken  groetjes, Axe
|
19 jan 2011 12:21 |
|
 |
Marcel
|
bullsh.t, deze garagebedrijven zijn als netwerk gelieerd aan de internet bedrijven die de uitlaten leveren, net zoals met banden op het internet waar je ze bij een lokale bandeboer op kunt laten leggen.
En als het al niet zo zou zijn, met "eerlijkheid" heeft het al helemaal niets te maken......Ik begrijp je gedachtengang wel, maar niet van toepassing hier.
Ter verduidelijking, met mijn Audi en Porsche loop ik heus net alles af voor een paar dubbeltjes, maar de Z3 van mijn vrouw uit 1996 gaat echt niet naar de officiele BMW dealer....om hem zijn marge te gunnen op de uitlaat
Zou het wel zo zijn, dan nog.....volgens mij hanteren garagebedrijven geen aparte uurtarieven voor puur reparatiewerk waar de marge uit het uurloon moet komen, of vervangingswerk waar de marge uit uurloon EN marge op onderdeel komt...
en meestal zijn de garagebedrijven meestal zelf debet aan deze ontwikkelingen....of vinden jullie he tnormaal dat ik door een Porschedealer benaderd wordt om daar APK te laten doen voor 93 euro....terwijl dit ook voor 15 euro kan....onder het mom, ja "maar dat is geen Porsche garage....." en heus hoor, en misschien voor velen een openbaring, maar een Porsche is ook gewoon een auto met lampen, remmen, banden, ruitenwissers etc...
|
19 jan 2011 13:18 |
|
 |
John
Cayenne
|
Gezien de stilte op dit moment in veel (kleine) garagebedrijven kan je vaak daar wel terecht..
Vorigjaar voor mijn neefje onder een golf een show/knetter uitlaat pot gemonteerd, ook ik heb geen brug wel materialen genoeg om hem wat te liften en er met wringen onder te kruipen.
Enfin aangezien ik geen acrobaat ben ala Adriaan van Bassie en ik graag verder wil leven ben ik naar de buurman op het bedrijventerrein gegaan, en gevraagd of ik een paar uur op de brug mocht omdat ie het stil had.....hem een paar geintjes gegeven zo handje contantje zonder bonnetje en klaar was ik.
|
19 jan 2011 14:52 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
|
Zo is het maar net 
|
19 jan 2011 16:10 |
|
 |
Marcel
|
"Moraal" van het verhaal, ik wil lekker zelf sleutelen maar ook de garagist zijn marge gunnen, omdat deze twee niet samen gaan stel ik mijn leven maar in de waagschaal en ga onder een zelfgefabriceerde brug van oprijplaten en boomstammen liggen.... 
|
19 jan 2011 16:38 |
|
 |
Marcel
|
We kunnen hele technische uiteenzettingen houden over de sterkte van boomstammen etc etc. Je hebt een stellage gebouwd van boomstammen, blokken en oprijplaten, daar moet je dan je auto nog op een of andere manier oprijden, dan ga je nog lekker aan die auto liggen sjorren en rukken om de uitlaat er onder uit te krijgen. Zal best allemaal wel goed gaan, maar ga me niet vertellen dat dit veilig is of welke Arbo wet test zal doorstaan....Jij weet ook wel waar de meeste ongelukken gebeuren. En als je een beetje verstand hebt van ongeluk analyse weet je dat voor elk ongeluk er 10 near misses zijn ...maar jij moet er onder liggen, ik niet..... Veilgheid is geen toeval of geluk maar een bewust Gedachtengoed....
Inderdaad, een gedeelte (2e) van mijn onderschrift lijkt beter bij jou te passen, ik hoop he tniet uiteraard.
|
19 jan 2011 17:07 |
|
 |
RG996
N-H
|
Bij een 996 goed te doen met assteunen.  
|
19 jan 2011 19:08 |
|
 |
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Goed zelf te doen, gewoon met verstand aan het werk gaan, zoals je zelf aangaf vertrouw je het niet begin er dan ook niet aan.
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
20 jan 2011 0:45 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
ik weet niet hoever je van zeeland zit,maar als je in de buurt bent mag je best even op de brug om hem te vervangen.
gr anton964
|
20 jan 2011 1:01 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Een half uurtje rijden schat ik 
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 jan 2011 1:04 |
|
 |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Even een uitlaat vraagje er tussendoor. De verbindingen van de warmtewisselaars naar de verbindingsbuizen en de tussendemper , zitten die met bouten en moeren of zitten er tapeinden op de flensen . Bij mij zijn de moeren zo ver aangevreten door roest dat het niet meer te zien is. Ik durf ze niet los te slijpen , als het tapeinden zijn krijg ik ze niet meer vast.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
20 jan 2011 3:08 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
|
das een goede ik meen bouten.. 
|
20 jan 2011 10:32 |
|
 |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Hoezo niet? Als het tapeinden zijn en ze breken af dan moet je toch uitboren en opnieuw tappen. En als de moeren verroest zijn dan is het draad vaak ook wel op hoor. Gewoon loshalen, kijken wat je over hebt en eventueel vervangen.
|
20 jan 2011 14:43 |
|
 |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Als het tapeinden zijn zet ik het er weer in zijn geheel op en ga me niet het werk aandoen van het uitboren van afgeslepen tapeinden . Zijn het moeren slijp ik de moeren er af en vallen de bouten er vanzelf wel uit. Vandaar mijn vraag
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
20 jan 2011 18:04 |
|
|