Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:37

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
REVISIE 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht Re: REVISIE 3.2
Klinkt al met al als een interessant en betrouwbaar adres. Hopelijk heb ik het nog even niet nodig (las hier al over een revisie bij 160K - die waarde komt al wel in de buurt, maar duurt ook nog wel een paar jaartjes), ik ga nog even uit van de theoretische 200k grens alvorens hierover echt mijn hoofd te gaan breken. Maar super resultaat!

Enne, met de 911 naar de wintersport blijft wel erg cool hoor, dat is ook wat waard!

19 jan 2011 8:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Michel Vaillant schreef:
maar hoe doe je dat: een BTW factuur van een garage uit die heimat? ik heb de 3.2 m namelijk ook zakelijk staan dus wel benieuwd?

als het zakelijk is krijg je binnen de EU een factuur ex BTW

19 jan 2011 13:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Volgens mij klopt dit niet geheel.
Je krijgt indien je erom verzoekt een factuur zonder BTW. Op de factuur dient te staan dat de BTW verlegd is met onder vemelding van je eigen BTW nummer.
Je dient dat zelf in Nederland de BTW af te dragen.

19 jan 2011 15:05
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
... af te dragen ...? Om die dan soms weer in mindering te brengen op je aangifte? :shock:

Nee, dus.

Gewoon factuur vragen zonder BTW, betalen en dat was het dan.

Het vermeende 'probleem' zit 'm bij de leverancier die de factuur schrijft. Die heeft het NL BTW-nr nodig om geen MwSt te hoeven rekenen en af te dragen, na 'grondige controle' van de geldigheid daarvan.

19 jan 2011 15:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Kortenhoef
PaulusdB schreef:
... af te dragen ...? Om die dan soms weer in mindering te brengen op je aangifte? :shock:

Nee, dus.

Gewoon factuur vragen zonder BTW, betalen en dat was het dan.

Het vermeende 'probleem' zit 'm bij de leverancier die de factuur schrijft. Die heeft het NL BTW-nr nodig om geen MwSt te hoeven rekenen en af te dragen, na 'grondige controle' van de geldigheid daarvan.

ja dus. zie http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... tw-09.html

19 jan 2011 15:22
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Inderdaad. Ja, het moet.
Citaat:
... Is er btw naar u verlegd, voor goederen of diensten die u gebruikt voor belaste bedrijfsactiviteiten? Dan mag u de verlegde btw aftrekken. U vult de verlegde btw en de aftrekbare btw in in dezelfde btw-aangifte. Per saldo betaalt u dan niets. ...
Dus nee, ik doe het niet. Zelfs als ik daarmee een een 100% boete riskeer, lig ik daar niet wakker van. 8)

19 jan 2011 15:42
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
De factuur is zakelijk niet interessant voor me, ik bedoelde slechts aan te geven het niet "zwart" is gedaan uiteraard.

De 50 uur was inderdaad voor de motor zelf. In de factuur zit apart 5 uur voor het uit de auto halen en weer terugplaatsen van de motor. Uren voor revisie van de koppen zitten in het tarief van de koprevisie, dus niet in die 50 uur.

Blok is geheel uit elkaar geweest tot op de laatste bouten en moeren, dus ook het onderblok.

Carosserie had ik de afgelopen 2 jaar al onder handen gehad zelf, vooral de onzichtbare delen. Voorruit er uit gehad, voorschermen los etc. Met name beginnende roest op onzichtbare plekken goed gesaneerd, auto niet nieuw gespoten, alleen parafan en voorbumper.

Ik wil m technisch goed hebben, hij mag nergens rotten, maar hoeft er niet uit te zien as nieuw. Nu de motor aanzienlijk stiller is, valt de bak wel extra op kwa geluid. De G50 staat bekend als een laawaaige bak, ik moet er een kenner nog eens mee laten rijden. Maar hij schakelt super.

Blijft een bende geld, ik heb een jaar geleden voor een vergelijkbaar bedrag een gebruikte VW Touran met een 2.0 FSI motor gekocht...

Laatst bijgewerkt door lindemans op 19 jan 2011 15:58, in totaal 4 keer bewerkt.

19 jan 2011 15:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Kortenhoef
Dat is dan je eigen keuze.

19 jan 2011 15:56
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Als ik het zo lees een bijzonder nette revisie voor een reeel bedrag!

19 jan 2011 16:37
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
lindemans schreef:
Nu de motor aanzienlijk stiller is, valt de bak wel extra op kwa geluid. De G50 staat bekend als een laawaaige bak, ik moet er een kenner nog eens mee laten rijden. Maar hij schakelt super.

Herken dit relatief sterke geluid van de G50 eigenlijk niet, maar wellicht ben ik niet zo'n beste luisteraar. Schakelen gaat inderdaad prima, blijft alleen wat minder goed aan te voelen, wat mij betreft, dan een moderne/korte schakelpook, maar dat heeft wel zijn charme.

20 jan 2011 8:44
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Misschien valt het geluid van de bak meer op omdat de motor echt stiller is nu, of omdat ik veel bewuster naar de motor luister omdat hij net uit revisie is. Ik zal de bakolie nog eens checken.
Klinkt niet als iets dat stuk is of jankt, meer het geluid dat je bij G50 hoort bij 1000-1500 toeren in zn 1. Maar dan wel veel zachter, dus zal niks geks zijn.

20 jan 2011 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
ik blijf dit ook een hele nette prijs vinden!

voor de motor
http://www.albertweb.de/fahrzeugkatalog ... motor.html

voor de versnellingsbak
http://www.albertweb.de/fahrzeugkatalog ... -1986.html

maar verder heb ik geen ervaring met dit bedrijf...

20 jan 2011 22:31
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Hermen 2 schreef:
ik blijf dit ook een hele nette prijs vinden!
http://www.albertweb.de/fahrzeugkatalog ... motor.html

Helemaal eens, dat heb ik ook overwogen om te doen. Ik heb het toch niet gedaan, omdat je weet nooit hoe zo'n blok is gereviseerd.

Degene die zo'n ruilmotor "doet" en op de plank legt voor een vaste omruilprijs, kan voor dilemma's komen die ik niet in mn motor wilde hebben. De verleiding kan ontstaan om bv zuigers, cilinders, krukas, kleppen die tegen hun wear-limit aanlopen toch te hergebruiken.
Op zich niks mis mee, want alles wat nog net-aan binnen spec zit, zit nog binnen spec.

Mijn doelstelling was om alles dat voorbij "half life" zat te vernieuwen, met het idee dat hij dan weer 225.000 km meekan. Ik ga er van uit dat ik de auto de komende 10 jaar toch niet weg doe en dit de enige keer is in mijn leven dat dit blok open gaat.

Als ik de kosten van inbouw/uitbouw, enkele uitlaatdelen en verwarmingskleppen van mijn factuur afhaal, dan was ik voor de motorrevisie ruwweg hetzelfde kwijt als die EUR 8.270 voor de ruilmotor van Albert, maar ik had theoretisch veel duurder uit kunen zijn bij grotere tegenvallers.

Daarentegen weet ik nu wel precies wat er in mijn motor zit: Krukas, zuigers en cilinders zeer ruim binnen spec.
Geen twijfelachtige oliepomp, geen tuimelaarassen die tegen hun wear limit zitten, geen ingelopen tandwielen die snellere slijtage van de nieuwe kettingen zouden hebben veroorzaakt. Ik denk dat ik zeker EUR 1.500 in mn zak had kunnen houden in een lower budget revisie, de motor zou er de komende 50.000 km echt niet op stuk zijn gelopen.
Maar ik heb ook geen zin om het blok over 5 jaar weer open te moeten trekken omdat ik twijfelachtige delen die nu toch op de werkbank liggen heb hergebruikt.

En ik hou het originele motornummer bij de auto.

21 jan 2011 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
valt wat voor te zeggen...
wellicht kan ik eens navraag doen betreffende de gehanteerde specs voor de revisie van Albert...
het kan zijn dat ze al een uitgebreide lijst van werkzaamheden/controle punten standaard meenemen..

'k zal er eens over denken

21 jan 2011 18:17
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Hermen 2 schreef:
valt wat voor te zeggen...
wellicht kan ik eens navraag doen betreffende de gehanteerde specs voor de revisie van Albert...
het kan zijn dat ze al een uitgebreide lijst van werkzaamheden/controle punten standaard meenemen..
'k zal er eens over denken

Het risico zit volgens mij vooral in de kostbare niet-standaard dingen.
Lagers, klepgeleiders en rubbertjes gaan uiteraard standaard wel mee.

21 jan 2011 18:41
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Ik vond nog een bedrijf op ebay , die bieden een revisie aan voor €4990,-. Dan doe ik het toch liever zelf.

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

03 feb 2011 3:41
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Is alleen slopen en weer opbouwen met nieuwe lagers, klepgeleiders en klein spul.
"Zusätzlich erforderliche Arbeiten werden nach vorheriger Absprache gegen Aufpreis durchgeführt".

Da's lekker onderhandelen als je blok eenmaal open ligt bij die makkers.
VOORAF alle scenarios en de impact op de kosten afspreken (a-la het menu van de afhaalchinees).

07 feb 2011 17:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2