ik heb mijn sleutel afgebroken (en natuurlijk de enige die ik had !!) in het contact.....dikke problemen nu wie kent een trukje "van de foor" om dit eruit te krijgen??? en om achteraf "nieuwe sleutels" bij te maken of is dit utopie met een kapotte? ps:contactslot van 911 bj 1969......
grtz
erik
22 jan 2011 8:39
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Denk ik aan: heel klein beetje contactlijm er op,goed aandrukken ...ff wachten ... en trekken maar
22 jan 2011 9:16
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
probeer het eens anders moet je toch echt gaan sleutelen
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
Je bericht bevat 9 tekens. Een bericht moet minimaal 10 tekens bevatten.
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
22 jan 2011 9:35
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Wellicht een goede punttang... goed vast klemmen aan het kleine stukje wat nog uitsteekt en voorzichtig trekken.
_________________________________________ Het leven gaat door..
22 jan 2011 9:51
Raymond911
Porsche carrera 911 3,2l '87
Maastricht
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Wees heeeeeeeeeel voorzichtig met lijm
22 jan 2011 10:03
Double G
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Ik weet eigenlijk niet hoe het bij een 911 zit, maar bij vrijwel alle auto's kun je, als je het contactslot in stand 1 zet, een palletje indrukken waarna je de slotcilinder uit de behuizing kunt trekken. Als je die er uit hebt is het niet zo moeilijk meer de afgebroken baard eruit te halen. Lijm in een slot zou ik persoonlijk nooit doen, en een punttangetje past doorgaans niet. Verder uitkijken dat je de baard niet te ver naar binnen duwt, want dan kan het slotje niet meer draaien.
Verder kan ik alleen maar zeggen: zorg voor een reservesleutel!
Twee fijne schroevendraaiers en aan beide zijde druk uit oefenen op het nog uitstekende stukje en dan trekken
22 jan 2011 17:38
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Een hele sterke magneet....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
22 jan 2011 20:23
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Ijzerdraadje aan uiteinde solderen en trekken maar
_________________________________________ Nie janken.
22 jan 2011 20:35
MY00
Cayman S
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
chelsea schreef:
Ijzerdraadje aan uiteinde solderen en trekken maar
Je krijgt het stukje sleutel toch nooit warm genoeg om het aan elkaar te solderen. Warmte vloeit toch weg via het ijzer van het sleutelhuis.
Googlend kwam ik dit tegen:
Citaat:
Wat mij wel eens gelukt is; neem een stukje lasdraad zoals bij MIG-lassen wordt gebruikt, (de dunste soort) Buig daar heel scherp een haaks stukje aan (héél kort) en probeer door een sleufje aan de zijkant van het slot te komen. Dan met wat draaien de hak onder de sleutel wurmen en grote kans dat het lukt.
Of
Citaat:
Instructions 1 Lubricate the Lock with WD-40 to make the broken key easy to slide out of the lock.
2 Slide an extractor wire along both sides of the broken Key in the grove's on both sides of the broken key.
3 Twist the extractor wires together to get a tight grip on the broken piece of key.
4 shake the extractor wires up and down as you are pulling the broken piece of key out of the lock.
Succes
_________________________________________ Mvg,
René
23 jan 2011 11:33
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Double G schreef:
Ik weet eigenlijk niet hoe het bij een 911 zit, maar bij vrijwel alle auto's kun je, als je het contactslot in stand 1 zet, een palletje indrukken waarna je de slotcilinder uit de behuizing kunt trekken.
Gaat je bij 'n 911 niet lukken --- om daar het contactslot van de vervangen moet je 'n aantal breek-bouten uitboren
23 jan 2011 12:10
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Die laatste (engelstalige) tip is de beste, alleen niet te veel wd40 erin spuiten anders blijft er niks meer achter de rest van de sleutel hangen.
23 jan 2011 12:13
Hessel
911 2.2 T 1971
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Olaf schreef:
om daar het contactslot van de vervangen moet je 'n aantal breek-bouten uitboren
Is volgens mij bij de meeste al wel een keer gedaan
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
23 jan 2011 13:05
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Ik ben er nog geen 1 tegen gekomen waar dat als zo was - en heb het uitboren van die ellende-dingen zelf wel 1 keer (van de 7) mogen ervaren
23 jan 2011 13:07
rarebear
964 C2 marineblauw
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
de magneet tip werkt ook niet aangezien de sleutel van messing is !
mijn advies: contact slot eruit halen (onthouden waar de draadjes zitten, desnoods labeltjes erop) en op je gemak priegelen met een staaldraad met met haakje.
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
23 jan 2011 13:31
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
rarebear schreef:
mijn advies: contact slot eruit halen (onthouden waar de draadjes zitten, desnoods labeltjes erop)
Volgens mij zit er gewoon 'n stekker aan de achterkant van het slot
.. en zoals eerder geschreven, haal je het slot er niet zomaar uit ..
23 jan 2011 17:16
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Volgens mij is het een combi van aan het stuur draaien en met de sleutel draaien zodat hij door de pal(len) gaat
Zo komt het slot er uit.....Gaat niet vanzelf.....
het is helaas of gelukkig geen fiat 500
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
Proberen met klein tangetje of P op z"n kop houden , en goed schudden, of een andere kopen
23 jan 2011 20:45
erik911E
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
yep heb ook al zitten googelen, en zal waarschijnlijk ander slot moeten zetten...en ook niet zo makkelijk nog een oplossing is starten ( dat lukt nog) en dan hard tegen een muur knallen met wat geluk popt ie eruit.... heb al veel gepiegeld eraanmaar lukt niet echt ,juist dat van op z'n kop houden en schudden nog niet geprobeerd is als allerlaatste.. of zal een "ex-oostblokker" vragen, die mannen weten daar wel raad mee....meestal tonnen ervaring hé al met al bedankt voor de goede en minder goede tips...mocht die gouden tip toch nog komen...wacht toch nog ff om drastische middelen te gaan gebruiken
24 jan 2011 1:28
racebeus
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
Citaat:
vorige week nog op het fietsslot van mijn dochter gedaan: Idea
neem een dun figuurzaagje en breek dit doormidden. Gebruik het deel waar de haakjes ‘haken’ als je er aan trekt en steek dit ergens langs de sleutel in het slot (uitproberen) en met enig draaien wil dit haken aan de sleutel en kan je het sleuteldeel er uit trekken. Dit vergt meer kracht dan een fietssleutel, maar klemmen van het zaagje in een tangetje zou je meer kracht kunnen zetten. Misschien dat je een langer deel van een zaagje nodig hebt, even uitproberen. Succes!
_________________________________________ ieder zijn meug!
24 jan 2011 2:37
racebeus
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
chelsea schreef:
Ijzerdraadje aan uiteinde solderen en trekken maar
andere internet! "oplossing" :
Citaat:
Haal bij de gamma ofzo een stangetje lasdraad, zijn standaard geloof 1m lang in verschillende diktes te krijgen (neem de dunste)
1 einde met isolatieband omwikkelen zodat aleen het uiterste puntje (wat je tegen de sleutel gaat houden nog vrij is. in het slot steken totdat puntje aan sleuteleind ligt
Aan het andere einde sluit je de pluspool van je accu aan, heel even, geeft wat vonken maar op deze manier “Las” je de lasdraad aan het sleuteleinde zodat je de sleutelrest eenvoudigweg aan de lasdraad eruittrekt.
(zelf bij CX geprobeerd, na 2e keer spanning erop gezet te hebben bleef sleutel kleven (1e keer iets te kort waarschijnlijk, sleutel bleef niet aan draad hangen, was ook echt nanoseconde) Risico blijft natuurlijk, te lang en jel ast je complete slot vast, maar dan ben je maximaal in uitgangspositie… sleutel afgebroken, hoe kan ik een nieuw slot inbouwen
_________________________________________ ieder zijn meug!
24 jan 2011 2:41
racebeus
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
24 jan 2011 2:55
horn
PF #57
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
ik heb dat meerdere malen met een stoffeer naald gedaan. geen idee of dat bij je 911 gaat lukken. Moet nl het slot wel in 0-stand staan. Andere tip: als het nog het originele slot is kan je iig een nieuwe sleutel bestellen op chassisnummer bij de dealer!!! hoef je dus geen andere sleutel voor te hebben. wel de papieren en een legitimatie.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
24 jan 2011 11:48
MY00
Cayman S
Re: Help ,sleutel afgebroken in contact
erik911E schreef:
of zal een "ex-oostblokker" vragen, die mannen weten daar wel raad mee....meestal tonnen ervaring hé
Heb je al een slotenmaker gevraagd welke je misschien kant helpen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum