Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dan loont 't zelfs voor 'n Ollander om (indien nodig) daar 'n blokje te gaan halen
... die heeft dan eigenlijk ook geen 996 motor
|
13 maart 2008 11:18 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Dat is waar, samengesteld uit overgehouden onderdelen van de 964, 993 en een beetje 996 om de waterhuishouding te regelen...
On topic maar weer.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 maart 2008 11:34 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
En ze weten bij Porsche goed genoeg dat er veel problemen mee zijn.......en dan toch doen of hun neus bloed......als er abnormaal veel uitval is, moeten ze hun verantwoordelijkheid nemen, ook na de garantieperiode.
Ze verdienen toch genoeg aan die autos
|
13 maart 2008 22:06 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dit komt niet door be-/mishandeling van de motor, maar door een ontwerp fout, te zwakke constructie
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 maart 2008 22:31 |
|
|
colinmovie
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Ik heb ook een 3.6 uit 2003, toen ik gisteren de auto startte, kwamen er allemaal spierwitte wolken uit de uitlaten. Dit ging later wel over. Maar daarna begaf de dynamo het en en stopte de motor ermee. Er was ook koelvloeistof weg. En de koelvloeistof die er nog inzat was vettig. Heeft iemand dit probleem misschien ook gehad? En wat zou het kunnen betekenen? Een nieuwe dynamo zet ik er dinsdag weer in. Kijken of hij dan weer witte wolken uitblaast. kmst. 126000.
|
23 jan 2011 15:15 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Wit kan ook gewoon vocht zijn...
Sludge in de koelvleistof is veel zorgwekkender helaas... Even door specialist laten nakijken en tevens uit laten lezen lijkt me... Succes!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
23 jan 2011 15:25 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
In eerste instantie zou het kunnen duiden op een defecte warmtewisselaar. In ieder geval eerst goede diagnose stellen en niet mee verder experimenteren. Een defecte warmtewisselaar leidt altijd tot grotere schade als je daar mee door rijdt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 jan 2011 15:40 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Koppakking kapot Niet meer starten, laat staan rijden
|
23 jan 2011 15:45 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re:
Vind je het cool dat een Porsche motor een zwakke constructie heeft?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
23 jan 2011 17:51 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
witte wolken en mayo. nou sterkte gewenst
_________________________________________ oud is beter
|
23 jan 2011 18:34 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
auto op trailer naar mh peize? Hebben volgens mij veel ervaring met de 3.4 en 3.6 motoren, wanneer het mayonaise fabrieken worden.
Houdt rekening met mogelijk grote kosten, welke afhangt van de plaats waar de olie en het water samenkomen.
Misschien handig om je via zoekfunctie in te lezen op topics die hier gaan over het woord 'plof' en '996' (meeste gaan over 3.4 motor, dat wel).
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
23 jan 2011 18:42 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Sterkte. Kan een hoop ellende betekenen.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 23 jan 2011 18:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 jan 2011 18:46 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Re:
Zeker niet Foutje van me, 3 jaar geleden wist ik nog niet wat de verschillende smilies betekenden
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 jan 2011 18:53 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
blijft toch cool, een motor die niet meer ronddraaid
|
24 jan 2011 21:03 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Misschien een gebruikt blok erin: www.v-zweeden.com Ik neem aan dat de € 10.400 een gereviseerd blok is door Porsche geleverd, waarbij het oude blok ingeleverd moet worden? Altijd erg vervelend, zulke kosten. Toch wil ik niet alleen maar Porsche blaimen, ik zie ook te veel Porsches in het tweede hands circuit met te weinig onderhoud. Vandaag nog een 997 carrera uit 2005 met 89.000 km en twee beurten, een kleine en een grote. Verkoper was er toch weer trots op, want hij liet op de foto enthousiast het boekje zien! On topic; dit lijkt wel het echte Porsche probleem te zijn, maar na 8 jaar na dato en niet wetend hoe de 88.000 km er op zijn gezet, is de kans klein voor coulance.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
25 jan 2011 0:12 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Die 10k voor een ruilblok is al een hele tijd geleden.....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 jan 2011 0:21 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Precies, is nu 15k voor een ruilblok en 33k voor een heel nieuw blok. Verder kan ik me alleen maar bij "ver boven de 200" aansluiten. Zo een beetje rondkijkend in de markt (enkele jaren terug voor de 996) en nu voor de 997 kom ik ook massa's auto's tegen die bar slecht zijn onderhouden. Enkele weken in Duitsland een 997S met 92k op de teller, twee servicebeurten waarvan alleen de eerste bij de dealer en nu een blok dat het loodje had gelegd.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 jan 2011 0:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
slappe hap wat is normaal, 30k interval? dan was hij 2k over tijd...
_________________________________________ oud is beter
|
25 jan 2011 0:38 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Volgens het manual idd 30k voor een kleine beurt en 60k voor een grote. Eerste beurt was na 1 jaar bij 25k en de tweede was drie maal raden... een kleine beurt bij 70k bij een garage die wel met een P begint maar waar men Frans spreekt. Noem ik nu niet echt goed voor je bolide zorgen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 jan 2011 0:44 |
|
|
Pat Carrera 4S
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Gezellig nu ik serieus op zoek ben naar een 996 4S van 2002/2003.
Vorige week in een 997 3.8 4S uit 2008 met 58.000km gereden, hij is van een kennis die de auto een paar maanden geleden bij een Porsche dealer heeft gekocht met 50.000km en gelukkig garantie. De motor plofte na een paar duizend km, de auto heeft onder garantie een nieuw blok gekregen.
Ik denk dat gezien de onderdruk liggende marges en de benodigde volumes, de concept berekeningen van de auto's redelijk dicht bij de maximale toegestane tolerantie zitten. Met computer modellen is men goed in staat dit tegenwoordig te berekenen. De motoren zijn tegenwoordig denk ik slechter in staat om enige afwijking in productie, gebruik of andere factoren te kunnen verwerken. De gewenste high-tech is hier zeker ook debet aan.
_________________________________________ 964 C4 Cabrio '92 Ex 993 C2 '94 Ex 996 Turbo MKII '02 Ex 996 4S MKII '02
|
29 jan 2011 17:50 |
|
|
Targa Florio
Klassiek en modern
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Toch iets om Porsche voor de blaimen in, als je dat zou willen. Onderhoudsinterval bij de 997 is 2 jaar of 30.000 km. Een auto van 2006 met 89.000 km heeft dus als het goed is 1 grote en 1 kleine beurt gehad en is bijna toe aan de 3e beurt
|
04 feb 2011 20:28 |
|
|
JP-S
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Volgens mij worden we gewoon gebashed door de luchtgekoelden onder ons: Eerste en enige post en dan meteen een 996 motor in de soep; gisteren ... ... Jan Ivens hebben we ook niet eerder gezien hier. Vertel eens wat meer over jullie zelf Jan en Colinmovie, ben benieuwd.
|
04 feb 2011 20:50 |
|
|
colinmovie
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
even over de witte wolken uit mijn porsche 996 met 126000 km. na de nieuwe dynamo en nieuwe koelvloeistof 10000 km gereden en hij loopt nog steeds als een speer, geen witte wolken meer gehad. Ik had zelf twee rvs spruitstukken gemonteerd. Bout afgeknapt in de kop en 2 bouten afgeknapt aan de andere kant. Bij de dealer geweest, maar dat zou weleens een kostbare geschiedenis kunnen worden. Kosten zouden achteraf berekend worden maar konden zomaar 7 a 800 euro zijn. Ben via via bij garage Schepers in Apeldoorn terecht gekomen, perfect gerepareerd en voor een fractie van die prijs. Nog zoiets, het licht deed het niet meer, dealer geweest, zal een nieuwe schakelaar in moeten. Garage Schepers haalt de schakelaar eruit, schoongemaakt en ja hij doet het nog steeds. Heb nu dus een schakelaar over want ik had hem al besteld bij de dealer en moest hem dus afnemen. Ben nu daar in onderhoud en bevalt uitstekend.
|
08 jul 2012 4:43 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Laten herstellen , uithuilen en verder met je leven.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
08 jul 2012 7:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 911 (996 3.6) motorblok in de soep ...
Prima dat jij er gelukkig bent. Ik zou mijn 911 niet snel door een bedrijf laten onderhouden dat van zichzelf zegt dat ze gespecialiseerd zijn in occassions in alle prijsklassen en die alle merken onderhoudt. Twee bovenstaande voorbeelden met de dealer zou ik toch terugkoppelen naar de dealer. en die schakelaar zou ik lekker teruggeven en mijn geld terug willen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jul 2012 7:36 |
|
|