Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:29

Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Even voorstellen: Boxster S 986 eruit, nu Cayman S !! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Rijen
Bericht Re: Even voorstellen: Boxster S 986 eruit, nu Cayman S !!
Errug mooie auto. Ik heb de auto bij John zien staan toen ik daar mijn Boxster kocht een paar weken gelden.
De juiste kleur en wielen, errug fraai hoor :thumleft:

Persoonlijk vind ik het een mooiere auto dan een 911 (uitgezonderd de 993), maar smaken verschillen.

Ik zat dit draadje vanaf je eerste post te lezen en grappig genoeg heb ik ook een setje wielen bij je gekocht een jaar of 2 geleden.

30 aug 2010 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
fastfisico,

Jou velgen zijn ook erg gaaf hoor, staan geweldig onder jou Boxster. :res:

30 aug 2010 21:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Rijen
Dank je. Ben erg blij met de wielen, ook makkelijk schoon te houden.

Al vind ik 19" iets aan de oncomfortabele kant op een klinkerweg, maar ja: wie mooi wil zijn moet pijn lijden :bang:

30 aug 2010 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman 3.4S (2006) & Lotus Elise Mk2 Supercharged (2005)
Uden
fastfisico schreef:
Errug mooie auto. Ik heb de auto bij John zien staan toen ik daar mijn Boxster kocht een paar weken gelden.
De juiste kleur en wielen, errug fraai hoor :thumleft:

Persoonlijk vind ik het een mooiere auto dan een 911 (uitgezonderd de 993), maar smaken verschillen.

Ik zat dit draadje vanaf je eerste post te lezen en grappig genoeg heb ik ook een setje wielen bij je gekocht een jaar of 2 geleden.

En het setje wat nu onder je Boxster zit komt waarschijnlijk ook van "mij" af. En inderdaad, wie mooi wil zijn moet pijn lijden :D.
Ik heb altijd ook nog een verlagingsset gemonteerd gehad, dan is het helemaal stug. Nu met die Cayman raak ik ook veel meer drempels en moet ik voorzichtiger doen als met de Boxster, terwijl de Boxster voor m'n gevoel lager lag.

En binnenkort bij de TC in Rotterdam gaat de Cayman voor het eerst echt in actie komen (heb daar tot nu toe overigens nog nooit een Cayman gezien :scratch: ). Wie weet er trouwens hoeveel Caymans er zijn in Nederland, zie er bijna nooit een.

30 aug 2010 21:57
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
Dikke bak Paulus :thumleft: , kleur, velgen, mods :thumleft: :thumleft:

Qua aantallen heb ik geen idee maar niet echt veel.... ik denk dat de mensen dan toch een stap hoger doen naar een 911 (meer binnen ruimte ed.)

Ga je nog veel plezier mee hebben :cheers:

31 aug 2010 11:51
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Ik ga de Cayman zelf ook steeds meer waarderen.... prachtige lijnen!
Een heerlijke moderne auto, vaak ook helemaal vol met opties..., als ik vandaag een koper had voor mijn Boxster zou ik het ook wel weten...

Privilege Beauty & more...

31 aug 2010 12:40
Profiel Facebook 
Hans, ik koop hem van de winst die ik heb gemaakt met de verkoop van mijn P!
Ik krijg dus 5000 euro van je en je bockxster!

31 aug 2010 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Rijen
Paulus_986 schreef:

En het setje wat nu onder je Boxster zit komt waarschijnlijk ook van "mij" af. En inderdaad, wie mooi wil zijn moet pijn lijden :D.
Ik heb altijd ook nog een verlagingsset gemonteerd gehad, dan is het helemaal stug. Nu met die Cayman raak ik ook veel meer drempels en moet ik voorzichtiger doen als met de Boxster, terwijl de Boxster voor m'n gevoel lager lag.

En binnenkort bij de TC in Rotterdam gaat de Cayman voor het eerst echt in actie komen (heb daar tot nu toe overigens nog nooit een Cayman gezien :scratch: ). Wie weet er trouwens hoeveel Caymans er zijn in Nederland, zie er bijna nooit een.

Ik dacht wel dat mijn setje bij jou vandaan zou komen. :thumleft:

Stond jouw Boxster weleens aan de overkant bij John of staat daar toevallig nog een zwarte Boxster? Dat was ook een errug mooi ding.

Ik had trouwens eerst een TT roadster bij John gekocht, met een KW schroefset en 19" R36 wielen. Veel te stug, ik heb 'm na anderhalve week ingeruild op de Boxster.

De Boxster hou ik nog wel even, al moet ik zeggen dat een Cayman, een 993 of een 996 turbo wel hoog op mijn verlanglijstje staan. Echter hou ik (en vriendin) graag van verre reizen en daar gaan ook een hoop centen in zitten, dus de boxster moet nog een jaartje of 2 wachten op een nieuw baasje.

31 aug 2010 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Rijen
Paul, even wat anders; Verkoop jij ook winterbanden?

Ik zoek nog een setje 17" winterbanden, de velgen 7 x 17"en 8.5 x 17" heb ik zelf.

31 aug 2010 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Uden
fastfisico schreef:
Ik dacht wel dat mijn setje bij jou vandaan zou komen. :thumleft:

Stond jouw Boxster weleens aan de overkant bij John of staat daar toevallig nog een zwarte Boxster? Dat was ook een errug mooi ding.

Ik had trouwens eerst een TT roadster bij John gekocht, met een KW schroefset en 19" R36 wielen. Veel te stug, ik heb 'm na anderhalve week ingeruild op de Boxster.

De Boxster hou ik nog wel even, al moet ik zeggen dat een Cayman, een 993 of een 996 turbo wel hoog op mijn verlanglijstje staan. Echter hou ik (en vriendin) graag van verre reizen en daar gaan ook een hoop centen in zitten, dus de boxster moet nog een jaartje of 2 wachten op een nieuw baasje.

Dat was mijn oude Boxster ja, die heb ik nu dus ingeruild en daar staat nu vaak de Cayman :). Die zilvergrijze TT ken ik ook wel, die lag erg laag inderdaad (mij net iets té laag). Voor de winterbanden moet je maar even PB'en of via mn site ff mailen, dat hoort hier niet echt thuis lijkt me.

31 aug 2010 22:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Uden
Ha gevonden!

Per 01-2009 (helaas nog niet van 2010) waren er slechts 178 Caymans geregistreerd in Nederland, dat is wel minder als ik had gedacht.

Voor geïnteresseerden, zie http://www.bovagrai.info/auto/2009/1.5.html voor alle registraties per merk en type.

01 sep 2010 20:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Uden
Zo! Even een kleine update;

Na enige tijd rijden in de Cayman S vond ik het geluid toch wat tegenvallen, en ben ik op zoek gegaan naar een upgrade. Ik had voor mijn Boxster 986 al een uitlaat gekocht bij Carnewal en die beviel goed. Daar daar ik nu weer terecht gekomen voor de "GT Exhaust", een gemodificeerde standaard uitlaat.

Die heb ik nu een aantal weken gemonteerd en ik moet zeggen dat het echt goed klinkt! Het geluid in het interieur is voor mij nét op de grens, luider moet het niet worden en van buiten klinkt het net een GT3. Ook roffelt te uitlaat mooi bij terugschakelen of gas los laten, prachtig! Op een of andere manier kijken fietsers nu meteen om als ik vanachter aan kom rijden.... :scratch: ;) Eigenlijk zou ik nog sport-cats laten monteren maar die waren op het laatste moment toch niet beschikbaar en ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan, dat zou voor nog meer "herrie :mrgreen: " zorgen...geluk bij een ongeluk dus!

Ook meteen maar een ander uitlaatstuk laten monteren, gewoon dubbel-rond zoals het eigenlijk hoort te zijn en m.i. véél mooier en sportiever. Ik heb daar maar even een foto van bijgevoegd en als het weer eens wat beter weer is dan zal ik proberen wat mooie foto's te schieten.

Afbeelding

Nou ben ik ook nog op zoek naar die (facelift?) LED achterlichten, alleen daar kom ik niet helemaal uit. Soms hoor ik dat je dan ook een andere achterbumper moet monteren, en volgens andere hoeft dat niet en is de enige aanpassing de montage van een weerstand om een probleemloze werking te garanderen. Het betreft hier dan originele Porsche achterlichten?
Weet iemand hier meer over of heeft iemand al LED achterlichten laten plaatsen in zijn Cayman-1?

25 jan 2011 22:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex 924-Ex 911 3.2 Carrera-Ex 911 3.0SC- Ex Boxster Ex Cayman 2.7 - Nieuw Cayman 981 2.7 PDK RacingYellow.
eindhoven
Proficiat met je Cayman!

Ook ik ben sinds vorig jaar eigenaar van een Cayman en heb imiddels ook
bij Carnewal een GT uitlaat laten monteren, super geluid.

Fantastisch rijdende auto.

PorscheFan / Eindhoven

26 jan 2011 0:24
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Wel aardig zo'n Cayman.

26 jan 2011 0:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Cayman is top :cheers:

Overigens ben ik op de laatste TC in Rotterdam geweest, dus weet niet of je me daar gemist hebt maar er was er dus wel degelijk minstens één :mrgreen:

26 jan 2011 8:49
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Heb nooit een Cayman gereden, maar wel laatst in een Boxster uit 2010 met PDK, dat reed erg mooi en strak!

Maar kan iemand de verschillen aangeven qua weggedrag? Ben daar wel benieuwd naar.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

26 jan 2011 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Uden
caelin schreef:
Cayman is top :cheers:

Overigens ben ik op de laatste TC in Rotterdam geweest, dus weet niet of je me daar gemist hebt maar er was er dus wel degelijk minstens één :mrgreen:

Daar ben ik ook geweest, alleen geen Cayman gezien :( (op die van mij na dan :wink: )

outletvalve schreef:
Heb nooit een Cayman gereden, maar wel laatst in een Boxster uit 2010 met PDK, dat reed erg mooi en strak!

Maar kan iemand de verschillen aangeven qua weggedrag? Ben daar wel benieuwd naar.
.

Ik heb beide gereden, Boxster 987S (280pk) en dus ook mijn Cayman S 3.4 (295 pk), beide handgeschakeld, en heb uiteindelijk voor de Cayman gekozen (ondanks dat ik in eerste instantie perse een cabrio wou).
De Cayman is met zijn 3.4 motor toch wat feller/sneller in alle opzichten en ook het schakelen en rijden was voor mijn gevoel nog strakker en meer als een "kart" dan de Boxster S 987. Ook hij natuurlijk stijver doordat het geen cabrio is. Ook het motorgeluid vind ik bij de Cayman veel beter dan bij de Boxster met de kap dicht, of dat lijkt zo :roll:. Misschien dat dit alles bij een Boxster 987S 3.4 van de facelift anders is, dat weet ik niet. En daarbij is de Cayman een vrij unieke verschijning :cheers: .

26 jan 2011 23:11
Profiel WWW
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Verleden week naar de Dekra in Uden geweest en daar op het industrieterrein waar ik 2 mooie Porsche's mooi langs elkaar zag staan bij een bijna net zo mooi nieuw pand :thumleft: . Toch maar eens in Lieshout laten zien

27 jan 2011 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Uden
chelsea schreef:
Verleden week naar de Dekra in Uden geweest en daar op het industrieterrein waar ik 2 mooie Porsche's mooi langs elkaar zag staan bij een bijna net zo mooi nieuw pand :thumleft: . Toch maar eens in Lieshout laten zien

:thumleft:.

Ik zie het Lieshout meeting topic altijd langs komen....maar tsja dat komt er eigenlijk nooit van :?

28 jan 2011 0:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Curaçao
Mooie auto!
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook eigenlijk een Cayman wilde kopen. Er is er maar een op het eiland en die was te koop. (Cayman S, nog geen 2 jaar oud en 3500km!) Toen ik het hoorde was ik net een dag te laat. Wilde hem kopen en een TPC-turbo op zetten http://www.tpcracing.net/products/TPCRa ... Turbo-Kit/ Stel je voor; 485pk Cayman :cheers:
Toen mijn 997.2 C4 gekocht. Ben ik ook erg blij mee hoor :ba:
Veel plezier en lekker :drive:

28 jan 2011 2:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Uden
Subdriver schreef:
Mooie auto!
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook eigenlijk een Cayman wilde kopen. Er is er maar een op het eiland en die was te koop. (Cayman S, nog geen 2 jaar oud en 3500km!) Toen ik het hoorde was ik net een dag te laat. Wilde hem kopen en een TPC-turbo op zetten http://www.tpcracing.net/products/TPCRa ... Turbo-Kit/ Stel je voor; 485pk Cayman :cheers:
Toen mijn 997.2 C4 gekocht. Ben ik ook erg blij mee hoor :ba:
Veel plezier en lekker :drive:

Dat is ook wel erg bruut zeg :twisted:! Zou persoonlijk dan ook liever een 997 C4 hebben maar toch is het wel heftig zoveel pk's in een Cayman.

Heeft er trouwens iemand ervaring met het plaatsen van de facelift Cayman LED achterlichten in het eerste type Cayman (vraag eerder gesteld hier, toch nog maar een keer vragen ;))

08 feb 2011 22:23
Profiel WWW
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
mooie porker en ze rijden inderdaad ook top !

10 feb 2011 12:45
Profiel
Omg. Amsterdam
Zo´n cayman is errug mooi alleen die achterruitwisser :bang: staat niet bij het gestroomlijnde model :wink:

11 feb 2011 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Uden
Zo, even een kleine update hier. Ik ben eens aan de gang gegaan met Plastidip, een soort van rubberspray die je zelf met een spuitbus kan aanbrengen en desgewenst zelf ook weer kan verwijderen zonder blijvende nadelige gevolgen. Kortom, als je het niet mooi meer vindt, trek je het gewoon weer eraf.

Ik heb geen webspace meer op het moment, maar in mijn persoonlijke album heb ik wat foto's gezien van wat ik tot nu toe met de auto heb gedaan. Zoals je ziet heb ik me een beetje laten inspireren door een GT3 RS, ik heb vooralsnog alleen de voorspoiler, spiegels, luchtinlaat roosters en het logo gedaan. Ik wil van het weekend nog de velgen gaan doen, of in dezelfde kleur rood of mat-zwart. Daar ik nog niet over uit, wat zou het mooiste zijn?

19 sep 2012 17:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Ziet er wel strak uit. Leuk om je auto tijdelijk te 'pimpen' :cheers:

19 sep 2012 17:30
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende