Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:26

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Stoelverwarming 996 2003 werkt soms niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Stoelverwarming 996 2003 werkt soms niet
Als ik de stoelverwarming van onze 996 aanzet, werkt die van de linker stoel niet altijd (terwijl het buiten en binnen koud is). Soms werkt die echter ook wel. Kent iemand de oorzaak?
Rechts werkt die wel.

Ik weet dat bij Saab er onder de stoel aan een schakelaar een kettinkje zit, die onder spanning komt te staan als er iemand op de stoel zit. De stoelverwarming werkt dan alleen als er iemand op de stoel zit. Soms gaat het kettinkje los en werkt de stoelverwarming dan niet. Heeft Porsche wellicht een soortgelijk systeem?

GRoet John

09 jan 2011 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: Stoelverwarming 996 2003 werkt soms niet
Ben ook benieuwd ! Bij mijn 964 doet links het wel (in tegenstelling tot de 2de kamer). Links wordt je lekker gaar gestookt....geweldig ! Maar Miep heeft een koude ....... Jammer. Whats wrong ?

Ronald Reagan

26 jan 2011 20:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Johndc schreef:
Ik weet dat bij Saab er onder de stoel aan een schakelaar een kettinkje zit, die onder spanning komt te staan als er iemand op de stoel zit. De stoelverwarming werkt dan alleen als er iemand op de stoel zit. Soms gaat het kettinkje los en werkt de stoelverwarming dan niet. Heeft Porsche wellicht een soortgelijk systeem?

Nee, bij de 996 niet. Ik laat met dit weer soms mijn auto even warm draaien voor ik weg rijd, en dan doe ik ook de stoelverwarming aan (terwijl ik er dus niet in zit), en die wordt dan gewoon lekker warm.

effe naar de garage en laten checken.

26 jan 2011 22:17
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Als beide stoelverwarmingen niks doen heb je dikke kans dat de zekering defect is. (Zit gewoon in het zekeringen paneel, één voor beide stoelen)
Echter bij jou werkt één stoelverwarming niet en dan kan het een defecte stoelverwarming zijn.
Deze is echter niet zo simpel te vervangen. De verwarmings elementen zitten in het foam van de stoel verwerkt en vervangen daarvan kost rond de Eur. 500.

Ook kan het een schakelaar of bedradingsprobleem zijn. Misschien heb je hier wat aan van iemand die al weken zocht naar hetzelfde probleem;
6speedonline schreef:
I performed the 997 SSK mod to my car and had to take apart the section of wiring to the seat heater switches as part of that modification. Although both switches were absolutely tight and had no problems at all with their respective connectors, after re-connecting everything and putting the car back together the passenger seat heater is working normally.

Je kunt de connector onder de stoel los maken en met de multimeter de verwarming doormeten. Als de meter een oneindige weerstand aangeeft is het element definitief defect.

27 jan 2011 0:12
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
maurice schreef:
Je kunt de connector onder de stoel los maken en met de multimeter de verwarming doormeten. Als de meter een oneindige weerstand aangeeft is het element definitief defect.

Goede tip maurice.
Omgekeerd werkt het met de schakelaar natuurlijk ook.

27 jan 2011 0:16
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Zit/zat zowel bij de 964 als bij mijn huidige 993 op de auto :idea:
Noooooooooooooit gebruikt :oops:

27 jan 2011 9:07
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 marineblauw
molen934 schreef:
Zit/zat zowel bij de 964 als bij mijn huidige 993 op de auto :idea:
Noooooooooooooit gebruikt :oops:

Bij heftige kou toch wel lekker ! Ik gebruikte het ook nooit totdat de mini ijstijd in december
losbarste... :drive:

Ronald Reagan

01 feb 2011 20:26
Profiel
Omg. Amsterdam
Wat ook zou kunnen is dat de draaien van de stoelverwarming (in de stoel) zijn doorgebrand.. dan is er niets te doen! Dit heb ik destijds ook gehad bij mijn oude passat en zou dan alle bekleding moeten (laten) demonteren en daarna nieuwe draden (iets van een matje) laten plaatsen en weer terug! Voor de passat had ik het niet over :wink: ik gebruik nooit die kont-verwarming want die is van zichzelf al lekker HOT :mrgreen: :ass:

03 feb 2011 18:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]