Auteur |
Bericht |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Als hij klaar is zal het eerste evenement op de weg de GP van MIddelharnis zijn .... een zoals vroeger georganiseerde straten race ... Nu uiteraard meer demo maar blijft leuk. Volgens mij staat er ook nog wat in Denemarken op stapel en een Stadtparkrennen in Duitsland ..... Ook zijn er genoeg bergrennen in de Alpen.... Hoeveel weg wil je hebben naast Zandvoort, Spa, Nurburgring, Salzburgring enz.? Sterker nog: ik ben twee motoren aan het bouwen: 1 voor de straat evenementen en 1 voor het circuit. Inderdaad boodschapjes kan je er wat moeilijk mee doen!
|
13 dec 2010 23:25 |
|
|
pepe
944 type 1 + 968cs EX: 911 3.2 EX: 924S
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
gaaf project..
als je in middelharnis gaat rijden kom ik je op zoeken want dat is bij mij om de hoek..
de GP van Middelharnis is een geweldig evenement..zeker een aanrader..
arie luyendijk is daar geboren ( sommeldijk - ligt er tegen aan ) en is mede door deze klasse groot geworden.. hij en zijn vader testen de race auto's ook ik de straten van middelharnis..
dat waren nog een tijden..!!??
|
17 dec 2010 21:10 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Is wel de planning Middelharnis. Maar met die kou en troep op de weg wordt het wel lastig mijn spullen binnen te krijgen. Wel de uniballs/ stangkoppen binnen gekregen dus ik kan de veerarmen van de achteras maken en de stuurstangen.
|
17 dec 2010 22:19 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
|
18 dec 2010 10:25 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Mooi spul
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
19 dec 2010 10:41 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Gaaf filmpje Ronald! .......... volgend jaar, sta je dan ook in de final?
_________________________________________ Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
|
19 dec 2010 19:21 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
@ Gijs: DEnk het niet ..... schijnt nog wel wat voeten in de aarde te hebben om met zo'n ding een beetje de bocht om te gaan. Verder rijden er kerels en meisjes mee die al een jaartje of 30 meerijden. Eerst maar even wat evenementen, vrij rijden dagen en dan zien we wel verder.
|
19 dec 2010 23:49 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Vooruit rijden graag .... Nu de bak hoogte in het frame is bepaald is het ook wel handig als je 4 versnellingen vooruit hebt. Aangezien een Kever, net als 356, pendelassen heeft en je zoveel mogelijk op 0 graden camber aan de achterzijde wil rijden bepaald de bakhoogte in het chassis dus ook de uiteindelijke rijhoogte. Bij kever en ook 356 ligt de motor achter en de bak voor. In de Vee ligt alles 180 graden gedraaid en dat betekend dat het differentieel ook 180 graden gedraaid moet worden om dus vooruit te rijden. Ook moet de pook worden aangepast van beneden draaipunt naar boven. De schakeling vindt plaats door een wat aangepaste keverpook die de schakelstang bediend (met twee knikstukken) naar de neus van de bak. Niets voor niets gebruikt de fameuze raceversnellingsbakken leverancier Hewland VW bakken.. De technische zaken en afstellingen zal ik jullie ff besparen, hierbij de plaatjes: De zijdeksels eraf en het differentieel 180 graden draaien en afstellen natuurlijk. Deksels er weer op en klaar! De schakeling:
|
30 dec 2010 16:13 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Goed bezig!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
30 dec 2010 16:28 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
|
31 dec 2010 18:02 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Vandaag de twee veerarmen afgemaakt. Morgen aflassen en afwerken.
|
01 jan 2011 18:58 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
02 jan 2011 10:26 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Vandaag de veerplaten afgemaakt .... best strak geworden al zeg ik het zelf. 100% Barn made, 100% steel. Deze kunnen opgeborgen worden tot dat de technische opbouw van de Vee begint. Stangen zijn 2 mm dik, platen zijn 3 mm. In de stang zit 8 cm draadbus gelast. Aan de stangkop zit 20 cm M14 draadeind. De stangkop kan worden uit- en ingedraaid om de sporing van de achterbrug te verstellen.
|
02 jan 2011 16:35 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
02 jan 2011 16:49 |
|
|
paere
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal graugenemuiden
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
ziet er goed uit
_________________________________________ never drive faster than your angels can fly
|
02 jan 2011 16:55 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Tovenaar
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
02 jan 2011 17:14 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
topper...
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
02 jan 2011 18:55 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Even een update: De veerarmen van de beide kanten zijn afgeslepen, afgemonteerd en gespoten. Nu kunnen we verder met de montagepunten van de Coilover vering aan de achterzijde. Ook heb ik definitief bepaalt waar de pedalenset in het chassis moet worden gemonteerd. Voorzichtig ben ik aan het denken aan het bodywork en heb van de week maar eens dit boekje besteld om wat inspiratie op te doen:
|
27 jan 2011 13:34 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Gaaf! Zal nog wel een klusje worden om dat "van niets" zelf te fabrieken...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 jan 2011 18:40 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Tips en trucks van de ouwe rotten uit het vak Jeroen! Ik heb me daar helemaal gek over bedacht maar de oplossing is eigenlijk heel simpel en goedkoop ...... eigenlijk komt het hele proces neer op eenmalig precies anders om denken en werken. En jij weet het: alles wat mensen handen gemaakt hebben is te maken.....later meer over de body!
|
28 jan 2011 0:29 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Even wat leuks tussendoor: Via via kreeg ik een link door van een jongen in Oostenrijk die een Formule Vee aan het restaureren was. Ik kijken op zijn site en blijkt deze "techniker" thuis ook maar even een 917 aan het bouwen te zijn .... Body komt uit de mallen vandaan van de originele racers en het chassis en alle andere techniek maakt hij gewoon zelf: mindblowing!!!! GENIET MEE: http://www.917fbk.at/917FBK.html
|
28 jan 2011 0:37 |
|
|
RG996
N-H
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
|
28 jan 2011 0:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Wat een held!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 jan 2011 11:22 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
nog zo'n held !
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
28 jan 2011 11:35 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
|
30 jan 2011 18:23 |
|
|