Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 10:37

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Afgesplitst van Koopjes van het ogenblik: Mailen of bellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.
Zuid Holland zuid
Bericht Afgesplitst van Koopjes van het ogenblik: Mailen of bellen
Elferhenkie schreef:
Wat is het nut van e-mailen dan :?: :scratch:

Heb zelden wat aan een mailer of bieder verkocht.
Mailers worden wel eens boos als ze binnen 5 minuten mailen en na een halve dag een antwoord krijgen dat het aangeboden object verkocht is :scratch:
Helaas, heb de telefoon altijd bij me, maar die laptop gaat toch wat moeilijker mee :mrgreen:
Heb tegenwoordig wel blackberry met mailadressen erop, maar ja moet je maar net tijd voor hebben als je ergens anders mee bezig bent.

Dat hele gemail kost me een hoop tijd en als ik zie wat het opbrengt :|

Ben het helemaal met je eens, Ik zit zelf ook in de auto verkoop en heb zelf ook maar zelden een auto verkocht via mail! dat is echt zonde van de tijd en moeite.
En dan nog vragen wat ze voor hun auto terug kunnen krijgen zonder hem gezien te hebben. :bang:
Beter is inderdaad bellen of langs gaan

28 jan 2011 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VI
als je belt zie je hem toch ook nie??

best of both worlds

mailen en bellen en dan gewoon langs gaan :thumleft:

28 jan 2011 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid Holland zuid
inderdaad, inruilprijs wordt bepaald bij het zien van de auto :salut:

28 jan 2011 23:05
Profiel
Moderator
PF # 136
Ben je dan niet bang dat een deel van je prospects op voorhand afhaakt?
Een indicatie onder voorbehoud is eenvoudig te geven toch? :idea:

28 jan 2011 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid Holland zuid
Nee, een serieuze klant belt 99 van de 100 keer.
Wel eens iemand geholpen via mail die slecht horend is en ver weg woonde, en daarmee met veel tijd en moeite een auto verkocht, had daar veel begrip voor.
hij was daarna gewoon langs gekomen.
en verder zoals elferhenkie schreef, Dat hele gemail kost me een hoop tijd en als ik zie wat het opbrengt :|

28 jan 2011 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
mckok schreef:
Nee, een serieuze klant belt 99 van de 100 keer.

Denk dat je je daar lelijk in vergist.

28 jan 2011 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid Holland zuid
90 van de 100 dan :wink:

28 jan 2011 23:21
Profiel
Moderator
PF # 136
Dan mis je er toch 10... :wink:

28 jan 2011 23:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid Holland zuid
:mrgreen:
al die mailtjes versturen en dan ineens verkocht aan een snelle beller/langskomer dus valt wel mee :D

28 jan 2011 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid Holland zuid
Op alle e-mails wordt altijd netjes op gereageerd! maar weinig via mail verkocht. Zeg alleen maar dat het erg lastig is en veel meer tijd kost dan ff snel bellen, ook de onzin vragen zeg maar, want heb ook nog ander werk zoals het repareren van auto's :wink:
dus echt geen arrogante bedoelingen hiervoor.
En heb nooit geschreven dat ik de E-mail niet wil gebruiken :salut:

Maar goed geen zin in discusie, we gaan verder met dit topic de koopjes van het ogenblik :wink:

29 jan 2011 0:19
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht Koopjes van het ogenblik - mailen/bellen
Tja, voor mij is het vrij simpel. Als ik per mail geen antwoord krijg ga ik zeker niet bellen. In mijn optiek gewoon een kwestie van fatsoen om een email te beantwoorden, zeker als verkopend bedrijf.

29 jan 2011 0:42
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht Re: Afgesplitst van Koopjes van het ogenblik: Mailen of bell
:idea:

"Goedemiddag met Elferhenkie, momenteel ben ik met een klant in gesprek mag ik u zo even terugbellen?"

Klant: "Maar natuurlijk, mijn telefoonnummer is...." of "Geen probleem, ik probeer het over een half uurtje nog eens, is dat goed?"

:wink:

Andere klant via de mail:

3500,-

Elferhenkie:
"Het kan goed zijn dat uw auto dat geld waard is, wanneer de auto in een zeer goede staat verkeert, dan wil ik het er misschien ook wel voor geven, wel is het dan noodzakelijk dat ik de auto nog even in het echt zie, dat begrijpt u ook wel toch?"

En weer verlaat een tevreden klant het pand. :mrgreen:

Zonder gekheid, ik denk dat ieder soort bedrijf zijn klanten op een andere, in zijn ogen verstandige manier benadert.
Het voorbeeld zoals ik hierboven heb geschetst, is zoals ik graag zie dat mijn verkopers het doen.
Jouw goed recht om er anders over te denken.

29 jan 2011 1:07
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
He Elferhenkie,
heb ik jou eerst gemaild of gebeld,
voordat ik die 3.2 Cabrio kocht?????
:)

29 jan 2011 3:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ik wilde vroeger nog wel eens oldtimers kopen. Niet voor de handel maar uit hobby. Waar ik dan echt een hekel aan had waren de bedrijven die geen prijzen bij hun advertenties gaven. Als ik dan probeerde te bellen werd er vaak niet opgenomen (misschien in gesprek met een andere klant?) Elke keer bellen tot ik iemand aan de lijn kreeg. Dan had ik eigenlijk geen zin meer omdat het me zoveel tijd kostte. Een mailtje is dan makkelijk. Ik wil alleen maar weten wat de vraagprijs is zodat ik kan bepalen of het zin heeft om er heen te gaan. Als ik dan geen antwoord op mijn mail krijg, ja dan....
Een andere irritatie waar ik erg vaak mee te maken kreeg was een advertentie met een leuke prijs. Ga je er heen dan is "die auto net verkocht maar ik heb nog wel een andere leuke" maar dan is de prijs een stuk minder leuk!
Dat kan een keer gebeuren maar bij sommigen krijg ik het gevoel belazerd te worden. Dan ben ik helemaal klaar met die vent!
Een snelle reactie op je mailtje geeft een goede indruk. Ik kan me echt wel voorstellen dat het soms wat veel kan zijn maar een korte reactie moet toch kunnen?

29 jan 2011 6:05
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
welkom in 2011 :salut:

29 jan 2011 8:53
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Denk dat HenkC2C de juiste snaar raakt.
Zowel email als telefoon kunnen zeer goede klantrelaties opleveren. De manier waarop je iemand te woord staat is daarin bepalend en niet het medium op zich.
Neem dit voorbeeld;
"He wat moet je uiterlijk voor de Patrol hebben wil men belastingvrije bmw inruilen wat wil je daar voor geven dan"

Allereerst zegt dit al wat over de klant waar je mee te maken krijgt. Maar stel dat de klant die vraag aan de telefoon stelt, geeft je dan ook als antwoord alleen de prijs en verbreek je de verbinding? Dan zul je het antwoord ook onderbouwen en proberen hem in de zaak te krijgen.
In dat geval altijd een onderbouwd antwoord terug geven.

"Beste.., De vraagprijs voor de Patrol is ... Zoals u begrijpt hangt het bedrag wat u uiteindelijk moet bijbetalen helemaal af van de conditie van uw eigen BMW. Zoals u zult begrijpen is het voor mij erg moeilijk daar zo via de mail een uitsluitsel over te geven. Ik nodig u dan ook graag uit om langs te komen zodat we alle mogelijkheden eens rustig kunnen bespreken.

Door geen korte antwoorden te geven geef je ook aan geïnteresseerd in je klant te zijn en kun je zelfs per email een klantrelatie opbouwen. Het is vaak heel wat typewerk maar naar aanleiding van de meeste vragen kun je redelijk standaard verhaaltjes maken die je knip/plak in de mail terug stuur. Is altijd beter dan een antwoord van één of twee woorden.

Veel ondernemers zijn nog lang niet in 2011 aangeland als het om moderne communicatie gaat.

29 jan 2011 9:10
Profiel WWW
Een beller is toch sneller en makkelijker hè Richard. :wink:

Maar kan mij bij de verhalen wat voorstellen. :idea:
Ik krijg ook dikwijls mail van wat een restauratie deel of totaal kost.
Als je dan ziet hoe kort en krachtig dit gevraagd word, schrik je soms, en daar mail ik dan weer op en nette manier op terug met uitleg over een en ander.
Ik heb gelukkig niks anders te doen, dus kan mijn tijd erin steken. :mrgreen:
Maar de meeste hoor je dan nadien niks meer van, of je krijgt een antwoord wat ik hier niet wil posten. :?
Dus geef mij de mensen maar die bellen voor uitleg en/of langskomen, want dit zijn meestal de echte klanten.

Heb soms ook wat problemen met de moderne tijd en hoe alles gaat. :popcorn:

29 jan 2011 9:18
Timeless
Met grote regelmaat verkocht middels mail,zeer aangenaam per mail zaken te doen , staat het gelijk zwart op wit ....

29 jan 2011 9:53
Profiel
Leiderdorp
cabrio wim schreef:
Een beller is toch sneller en makkelijker hè Richard. :wink:

Heb soms ook wat problemen met de moderne tijd en hoe alles gaat. :popcorn:

Wim ,in jouw geval ook wat gezelliger he :D
Denk dat het soms handiger is om te bellen ,een andere keer voldoet mail beter.Sterk afhankelijk van de verkoopwaar.80 % van mijn winkelwaar gaat per mail.Terwijl mijn andere zaken beter per telefoon gaan,is wat daarna nog wordt gemaild zodat je het nog eens kan teruglezen. :thumleft:

29 jan 2011 10:16
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Ik ben het deels met beide partijen eens.

Ik heb redelijk wat motor onderdelen e.d via marktplaats verkocht, en kreeg ook regelmatig mails.
De mensen die belden kochten 99% van de keer, vaak op de dag zelf nog.
De mailers kochten ongeveer 50% van de keer. Dat ik dan liever bellers heb lijkt me logisch, maar als ik 2 mails moet versturen om 1 onderdeel te verkopen doe ik dat graag.

@Elferhenkie; gezien het gegeven dat jij vaak scherp geprijsde wagens hebt en niet al te veel moeite hoeft te doen voor de verkoop kan ik begrijpen dat je liever niet meer moeite doet dan nodig is. Om echter te zeggen dat mailers niet kopen is ook niet geheel waar.

29 jan 2011 10:41
Profiel Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Elferhenkie schreef:
Ik geef vanaf het begin al aan dat ik wel reageer op mail, reageren er toch nog veel die denken dat ik helemaal niet op mail reageer.

:bang:

Wie zegt dat er niet op gereageerd wordt dan?

29 jan 2011 11:04
Profiel Facebook 
Leiderdorp
hier is wel een mooi voorbeeld dat emotie niet wordt gevoeld bij mailen.
het is zo moeilijk emotie te lezen op schrift.

29 jan 2011 11:08
Profiel WWW Facebook 
Cayman S
Ik als koper stuur meestal 1st een mail. Met wat vragen die ik niet duidelijk uit de advertentie kan halen. Kijk dan naar de reactie snelheid en hoe mijn vragen beantwoord worden.
Voordeel is dat je dan het antwoord op papier hebt, dit is natuurlijk ook voor de verkopende partij voordelig want ze kunnen bewijzen wat ze geschreven hebben en kunnen er geen misverstanden\beschuldigingen ontstaan die wel met een telefoongesprek kunnen ontstaan.

Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat het stellen van vragen veel anoniemer is al je iemand een mail stuurt dan dat je deze persoon opbelt.

Zoals al eerder geschreven heb ook ik de ervaring dat op het moment je meerdere malen beld niemand aan de lijn kreeg.

Een mail stuur je en je kunt dan wachten op een antwoord, dit is voor mij als koper veel aangenamer, dan maar hopen dat iemand de telefoon opneemt.

Moet er wel bij zeggen dat ik een tijdje een baan had waar ik rond de erg veel mails per dag verstuurde en ontving. Dit kwam door het tijdsverschil met de personen waarmee ik mailde.
Voor mij is mailen dus een stuk aangenamer dan bellen.

Persoonlijk reageer ik niet op advertenties waarin staat alleen bellen op mailings wordt niet gereageerd.

René

29 jan 2011 11:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Mooie discussie.

Ik denk dat je als verkopende partij alle verkoopkanalen correct moet afhandelen anders laat je inderdaad kansen liggen.

Daarnaast leven we nu in een informatie tijdperk. Mensen zijn nu eerder gewend om op verschillende plaatsen info op te vragen voordat er wordt gekocht. En dat betekent voor de verkopende partij dat er tegenwoordig inderdaad meer info geleverd moet worden...

En dan gaat toch de wet van de grote getallen werken: al die mensen die per email info aanvragen, moeten uiteindelijk toch ergens kopen... en waar gaan ze dan heen...

Dus wellicht als jij jouw mail niet beantwoord krijg je wel een paar klanten van elders, maar je verliest zeker al je eerste leads... En die kwamen niet voor niets eerst ook bij jou aan de deur...

29 jan 2011 11:21
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Dat soort mails krijg je altijd op MP. Vraagprijs is redelijk en dan mails met mededeling dat ze hem voor helft op komen halen. Doei!!

29 jan 2011 13:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende