Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 2:31



Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
VELG VAST, Wat nu? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht VELG VAST, Wat nu?
We hebben een lekke band met onze Fiat Stylo Abarth, moeren los, auto opgekrikt, moeren eraf.

Helaas, velg met geen mogelijkheid los te krijgen. garage gebeld: Sla op de velg met een hamer!.

Wij gedaan met zo'n rubber straat stenen hamer. Niks hoor vast als een huis.

Kan het lichtmetaal vastgeoxideerd zijn aan iets?/

Please help?
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


28 jan 2011 17:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Cola of WD 40 ....brengt mss wat soelaas

Succes






kokend water kan ook nog wat zijn
_________________________________________
Timeless objects


28 jan 2011 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Ga ik effe proberen!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


28 jan 2011 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Ik maak ieder jaar hetzelfde probleem met de DD mee wanneer ik van zomer op winterbanden ga en vice versa.

Gewoon met een wiel dat je er wel af krijgt met een zwiep tegen het andere wiel gooien... Werkt altijd! Voordeel is dat door het rubber de velg niet beschadigd :idea:
_________________________________________
Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!


28 jan 2011 17:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Misschien eerst wat kopervet smeren voordat de velg geplaatst wordt? Dat doe ik tenminste bij wisselen van winter- naar zomervelgen.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


28 jan 2011 17:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Wielmoeren los en d'r af een stukkie rijden en dan vol op de remmen :wink:


28 jan 2011 17:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Bedankt voor de tip! het heeft gewerkt. Uiteindelijk gaf de tip van Arjan de doorslag!

@Radboud: Inderdaad een goede tip, want dat kreng zat echt vast!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


28 jan 2011 17:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Geen kopervet. De combinatie koper aluminium is even beroerd als aluminium en staal. Gebruik speciaal grijs vet wat bedoeld is voor aluminium - staal verbindingen.


28 jan 2011 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Goeie tips allemaal weer, vooral van die losgedraaide wielbouten is erg grappig! Zijn je bouten nog bruikbaar of is het draad ook naar de klote?
Is gewoon oxidatie op de centrering en de schijf. Als je bij montage even met een scotchbrite het vlak schoonmaakt en licht insmeerd met vaseline dan heb je geen probleem.


28 jan 2011 21:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Gek, wissel regelmatig van wielen maar deze zitten nooit vast..
Noem het kwaliteit van materialen.

Heb de buurman geholpen met het wisselen van winter- naar zomerwielen - ja: vorig voorjaar - en ontdekte dat hij winterwielvelgen had met een kunstof centreerring - :shock: :roll: - zodat een bepaalde velg op meerdere auto's past, de centrering dus.
Onder dit goed afsluitende kunststof verzamelde zich vocht, kon niet meer weg, dus heerlijk fris rode roestvorming.
Al binnen een half jaar :!:
Voordelige oplossing :cry:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


28 jan 2011 22:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Peter 993 schreef:
Geen kopervet. De combinatie koper aluminium is even beroerd als aluminium en staal. Gebruik speciaal grijs vet wat bedoeld is voor aluminium - staal verbindingen.

Klopt helemaal Peter. Nooit Kopervert gebruiken in combinatie met aluminium.
Je zou Molybdeendisulfide (onder de merknaam Molykote) kunnen gebruiken. Dat is op basis van grafiet.
Wat duurder maar vele malen beter is Keramisch vet. Dat is bestand tegen hele hoge temperaturen en tast metalen niet aan zoals andere vetten. Ik gebruik dat zelf al jaren en het is echt geweldig spul voor het onderstel van een auto.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


29 jan 2011 0:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Dan zal ik wel speciaal kopervet hebben hier :scratch: Werkt al jaren prima, was ook tip van de garage...
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


29 jan 2011 0:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Rad911 schreef:
.. was ook tip van de garage...


Car Service V..... :?:


29 jan 2011 0:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
amandus schreef:
Cola

Ook een goeie tip, daarna heb je wel dorst :popcorn:


29 jan 2011 0:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Olaf schreef:
Rad911 schreef:
.. was ook tip van de garage...


Car Service V..... :?:

Nee, ik heb geen winterbanden onder de 3.2 ...
Wel onder de Audi en de VW...
Toch maar bij de volgende wissel ff schoonmaken en ander vet gebruiken voor de zekerheid dan. Gelukkig nog geen last gehad.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


29 jan 2011 0:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Paul II schreef:
Gek, wissel regelmatig van wielen maar deze zitten nooit vast..
Noem het kwaliteit van materialen.

Regelmatig? :scratch:
Ik neem aan dat "frequent" bedoelt. Noem het in dat geval logisch. Afbeelding
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


29 jan 2011 14:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
ik heb het ook eens gehad bij mijn DD.
oorzaak = gepoederlakte velgen die te nauw sluiten rond de naaf.
oplossing = met een staalborstel op een boormachine de binnenzijde van je velg goed verfvrij maken


29 jan 2011 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 marineblauw
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
afgewerkt smeerolie op de naaf en het draagvlak van de velg smeren,
nooit meer problemen ! die olie heeft een zuurgraad en voorkomt oxidatie van lichtmetaal (die is basisch Ph >7)
_________________________________________
I am from the government and here to help you

Ronald Reagan


30 jan 2011 11:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
deepee schreef:
ik heb het ook eens gehad bij mijn DD.
oorzaak = gepoederlakte velgen die te nauw sluiten rond de naaf.
oplossing = met een staalborstel op een boormachine de binnenzijde van je velg goed verfvrij maken


Zou ik niet doen met aluminium velgen.... Zonder laklaag krijg je nog meer corrossie en zitten je velgen nog eerder vast. Gewoon iedere beurt de wielen eraf, schoonmaken en naven invetten.

Als ze vast zitten sla je met een moker (niet mee een jippie hamertje) op de band. Gaat altijd los. Wel kruislings slaan, niet steeds op 1 plek.
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


30 jan 2011 13:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
rarebear schreef:
afgewerkt smeerolie op de naaf en het draagvlak van de velg smeren,
nooit meer problemen ! die olie heeft een zuurgraad en voorkomt oxidatie van lichtmetaal (die is basisch Ph >7)


Warme olie kruipt ertussenuit en zit dan wel heel dicht bij remmen.... :scratch:
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


30 jan 2011 13:22
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
vergeet ook niet je auto goed te ondersteunen voordat je met voorwerpen tegen een velg gaat 'slaan.'

Daarnaast zou ik ook het draad op mijn wielbouten beschermen als je op deze manier velgen moet losmaken.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


31 jan 2011 1:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
deepee schreef:
ik heb het ook eens gehad bij mijn DD.
oorzaak = gepoederlakte velgen die te nauw sluiten rond de naaf.
oplossing = met een staalborstel op een boormachine de binnenzijde van je velg goed verfvrij maken

Of dat met een staalborstel het gewenste resultaat geeft? De flens moet natuurlijk wel mooi in het vlak van de velg blijven liggen. Mijn velgen liet ik daartoe afdraaien met een keurig groefpatroontjeje (v^v^v^v) op het flensvlak. Nadat ze eerder ook waanzinnig vast zaten. :? Zie ook eerdere discussie http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=650719#p650719.


31 jan 2011 11:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Ik kom net dit artikel tegen en dacht aan dit topic, waar het gebruik van kopervet met lichtmetaal wordt afgeraden.
Bij kopervet staat hier: "Another good use is to stop alloy wheels sticking to hubs."
Dus wel of niet gebruiken?
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


27 feb 2011 20:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
Of schijven nemen met een alu hart, indien verkrijgbaar. :drive:
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


27 feb 2011 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Bericht Re: VELG VAST, Wat nu?
dan zitten ze bij de meeste auto`s nog steeds vast op de naaf die van staal is.
_________________________________________
Www.924forum.nl
Het 924 forum van nederland


27 feb 2011 20:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.