Auteur |
Bericht |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Afgesplitst van Koopjes van het ogenblik: Mailen of bell
Ik denk dat je je goed moet realiseren dat een paar mails krijgen van MP als je als particulier een auto te koop hebt staan of als garagebedrijf er zeg ca 50 op internet hebt staan, de aantallen mails zullen verschillen Zoals Henkie al aangeeft gaan de mails die je (bij mij in ieder geval) het meest irriteren over "wat is mijn auto waard  " En dan in de trant van: Ik heb een BMW wat is ie waard. Hier had ik ook een bloedhekel aan en mailde dan terug een vragenlijst en verzoek om foto's. Sommigen reageren dan wel en dan weet je dat je een serieuze geintresserde hebt. Ik heb zelf 17 jaar in de autoverkoop gezeten voor een volume merk en de hele opkomst van het internet en e-mail daarin mee gemaakt. Een verkoper (ik ook) wil het liefst een persoonlijk gesprek aangaan omdat hij daar de non verbale signalen van zijn klant kan signaleren. Dit gaat niet via de e-mail en daarom hebben verkopers mi een hekel aan communicatie via internet. Ik heb in die tijd zelfs een meerdaagse training verplicht moeten volgen van mijn werkgever over internet verkoop en alles wat er mee samen hing, dus ook beantwoorden van mails. (Ik heb nog medelijden met die trainer  ) Ik had zoals sommigen hier ook al aangeven een paar scenario's klaar staan om vragen over auto te beantwoorden en dat was dan idd een kwestie van copieeren en plakken. 2x per dag er even tijd (hooguit kwartiertje werk) voor maken en klaar was Willem Verder denk ik dat je een hoop mails kan voorkomen door alle info over een auto in een keer en correct op internet te zetten. Als je bijv. al geen Km stand erbij zet dan kan je natuurlijk een hoop mail verwachten die makkelijk te voorkomen is. 
|
29 jan 2011 15:47 |
|
 |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Elferhenkie schreef: ad1: "ik liever heb" Ja, inderdaad, dat heb JIJ liever. Klanten zijn niet van belang. Ad2: al uitleg gegeven over het fatsoen van antwoorden per mail. Geen fatsoen, interesse voorbij! er zijn nog veel meer auto's te koop Ad3: "Schijnbaar heb je geen interesse" Ga jij mij vertellen dat ik niet genoeg interesse heb als ik een mailtje stuur, geen antwoord krijg en dan niet ga bellen Ad4: "terwijl ze vooraf weten dat ze de auto toch niet kopen" Knap hoor dat jij al weet wat iedereen denkt en dat diegene zelfs de moeite neemt om contact te leggen met de verkoper. Dit is jouw perceptie! Jij kent mij niet, kent mijn verleden niet en weet niet hoeveel auto's inclusief diverse Porsches ik gekocht heb na een eerst contact via email. GROW UP! Ik vind het opmerkelijk dat jij mijn handelwijze en benadering verwerpt en dan nog even aangeeft dat emailers niet kopen. Ik wens je veel succes met jouw denkbeelden in de autoverkoop. Marcel B.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
30 jan 2011 0:20 |
|
 |
fredsan
|
best of both worlds
je hebt verkopers die goed verkopen met e-mail
en je hebt verkopers die goed verkopen zonder de e-mail
mijn inziens moet je gewoon proberen om met zo veel mogelijk manieren/ mogelijkheden zo goed mogelijk te verkopen
beetje kort door de bocht om 1 of meerdere manieren niet te gebruiken lijkt mij
maar ik denk ook dat dat niet echt gebeurt maar gewoon wel op ieder zijn eigen manier
_________________________________________ 911 E 1973 EX 968 1992 EX 944 Turbo 1986
|
30 jan 2011 1:50 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Zo is het maar net denk ik Leuk topic btw 
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
30 jan 2011 10:07 |
|
 |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Per SMS kan ook! 2 weken terug nog een auto per SMS verkocht (let wel ik ben geen autohandelaar, maar verkoop af en toe wat via MP of soortgelijk als ik de inruilprijs of handelsprijs die we via de dealer krijgen te laag vind) De potentiele koper stuurt me een SMS met zijn bod, netjes op gereageerd dat dat toch echt weinig is. Uiteindelijk een prijs overeengekomen. Daarna toch de man maar gebeld of hij een aanbetaling wilde doen, heeft hij dan ook gedaan. 2 dagen later is hij de auto op komen halen (uiteraard na betaling van het resterende bedrag....) Ben het er wel mee eens dat je per e-mail wel waardeloze/onpersoonlijke reacties krijgt. Maar beantwoord ze altijd, niet geschoten............ 
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
30 jan 2011 12:20 |
|
 |
912
|
Volgens mij heb je gewoon de autoreply aan staan... 
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
30 jan 2011 12:27 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
In 2011 is mail niet meer weg te denken..... Daar zul je als ondernemer toch in mee moeten. Ik heb klanten die me per mail of per telefoon het hemd van mijn lijf vragen alvorens ze daadwerkelijk tot bestellen of het maken van een afspraak overgaan. En dat komt ook niet altijd gelegen, maar dat hoort bij ondernemer zijn.... Anders moet je gewoon weer in loondienst gaan van 9 tot 17 uur. Uiteindelijk haal ik toch veel klanten binnen door geduldig te zijn en mails en vragen per telefoon te beantwoorden. Juist omdat ze bij andere bedrijven wel snel afgekapt worden of geen antwoorden krijgen  In de hedendaagse markt moet je juist hierdoor onderscheiden van ondernemers die al die klanten maar lastig vinden..... Omdat mensen gewoon wat langer wikken en wegen en vergelijken.... 
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 jan 2011 12:44 |
|
 |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Elferhenkie schreef: Toch nog even wat laatste opmerkingen. Je hebt het natuurlijk enkel en alleen over personen die jou via de advertenties op internetsites w.o. Marktplaats benaderen, want op jouw eigen website staat geen emailadres. Daarnaast is het wel erg lastig om buiten de geliefde telefoon om in contact te komen met jouw bedrijf: "Openingstijden kennen we niet, alles gaat op afspraak. Ook overdag zijn we vaak niet aanwezig en is een afspraak maken gewenst". Vervolgens dien ik ook nog met het volgende rekening te houden: "Omdat we een zeer hoge doorloopsnelheid hebben is de website niet altijd actueel en hebben we meer auto's op voorraad dan er op de website staan". Blijft allemaal jouw keuze, maar ga mij niet vertellen wat ik moet doen om een auto te kopen. Als dit voor jou werkt vind ik het prima. Laat mij op mijn eigen manier een keuze maken hoe ik hiermee om ga. En dit alles naar aanleiding van het feit dat ik gemeld heb dat ik geen antwoord op mijn email heb ontvangen 
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
30 jan 2011 13:34 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Elferhenkie, ik denk dat dit topic niet meer over jouw handelswijze gaat maar over communicatie met potentiële klanten in het algemeen. Voel je vooral niet aangevallen want ik ben je eigenlijk wel dankbaar dat er hier mede door jouw "aftrap" zoveel nuttige discussiestof is terecht gekomen! We moeten ons vooral beseffen, dat je in de beginne niet weet hoe communicatief vaardig de persoon is met de mailbox aan de overkant. Het kan maar al te goed zijn dat het iemand is die internet net een beetje aan het ontdekken is en zich absoluut niet bewust is van zijn tekortkomingen. Het kan maar al te goed zijn dat het iemand is die gewoon een "lompe boer" (met alle respect) is en altijd zo communiceert. In beide gevallen hebben ze waarschijnlijk wel de muntjes in de knip om jouw product aan te schaffen... Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze het bewust zo doen omdat ze geen fatsoen en geen geld hebben maar toch graag willen kopen. Dan ligt er een schone taak om toch de win/win situatie te bereiken  .
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
30 jan 2011 13:43 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Als je nou de tijd die je hier gebruikt om je te "verdedigen"( wat helemaal niet nodig is ) om je mails eerder te beantwoorden los je alles op Elferhenk trek het je niet zo aan en maak het niet te persoonlijk ieder zijn keuze hoe hij de handel bedrijft,werkt het voor jou goed ,toppie laat je niet op andere gedachten brengen 
|
30 jan 2011 15:58 |
|
 |
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
En dat geld ook voor de klanten/kopers!
|
30 jan 2011 16:03 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
.... Ik krijg er een beetje gevoel bij alsof je blij moet zijn dat je bij Henk een auto mag kopen  en dan ook nog wanneer het hem uitkomt.... Correct me of I am wrong.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 jan 2011 16:08 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ja hoor, dan neemt mijn collega voor me waar 
|
30 jan 2011 16:26 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Rustig maar... Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik probeer mijn klanten gewoon per mail of telefoon goed en adequaat te woord te staan, of het nu langdradig wordt of niet, maar ik geef ze niet te eten, koffie kan men wel krijgen 
|
30 jan 2011 16:35 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
We hebben het niet over respect.... Ik geef alleen mijn mening. Zoals meerdere hier al gezegd hebben "trek het je niet persoonlijk aan".
|
30 jan 2011 16:45 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Ik ben niet van de verkoop maar van de koop. Bel eigenlijk nooit, mail altijd in eerste instantie en heb op deze manier heel wat gekocht, vaak zonder ook maar één woord telefonisch uit te wisselen. Ben dus een mail klant. Alleen maar de mogelijkheid tot bellen is voor mij een reden om 3 keer na te denken of ik wel zal reageren. Mailen is voor mij veel sneller en handiger, zeker als ik moet werken en het even snel tussendoor moet. Kan op mijn werk onmogelijk bellen voor dit soort zaken. Maar zakelijk gezien moet ieder voor zich weten hoe hij handelt, dat doe ik als koper/klant ook.
En gast heeft duidelijk op zijn site staan wanneer hij bereikbaar en aanwezig is, simpeler kan het m.i. niet. Of hij daardoor potentiele klanten verliest, wie weet. Als beginnend ondernemer of gewoon simpel verkoper kan je niet eeuwig voor een klant klaar staan. Heb het hier thuis zo'n 20 jaar meegemaakt dat de telefoon ook mee ging op vakantie.....ik had er de pest in dat die telefoon eeuwig kon rinkelen op ieder ongewenst moment. Ergens moet je een grens trekken vind ik. De grens tussen privé en werk kan al zo dun zijn.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
30 jan 2011 17:35 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
 |  |  |  | Elferhenkie schreef: @gast: Ik kijk net even op scootparts.nl... Schijnt jouw site te zijn Afhaal tijden Tijden: 10.00 - 12.00 en van 13.00 - 17.00 op werkdagen. Niet Zaterdag Bel tijden 10.00 - 12 en van 13.00 - 17.00 ma tm vrij. Is toch nog minder klantvriendelijk dan bij mij, de meeste zijn rond die tijd aan het werk  Op zaterdag gesloten? Dat kan toch helemaal niet meer?? Nee hoor, allemaal flauwekul! Jij doet het op jouw manier en ik op de mijne Ik respecteer jouw handelswijze  |  |  |  |  |
Toch blij dat er niet over mijn openingstijden wordt gesproken 
|
30 jan 2011 20:46 |
|
 |
Rodger that!
Veghel
|
Jij bent er echt wel een van de zondagsmorgen ook, heb ik persoonlijk ervaren 
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
30 jan 2011 20:59 |
|
 |
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
30 jan 2011 22:06 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Elferhenkie en Marc misschien elkaar eventjes bellen (of mailen)? 
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
30 jan 2011 22:31 |
|
 |
bzguy
|
Ik kan beide standpunten begrijpen en ik heb met beide wijzes zeer goede ervairngen (zowal als koper als verkoper) Mijn redenen om te mailen :- vraag naar extra foto's om een betere indurk te krijgen van de toestand van de wagen - op die manier geef je ook direct een CORRECT email-adres door, bij tel kan er al eens een foutje insluipen - vraag naar tel nummer, staat helaas niet altijd vermeld in de advertentie - vraag naar woonplaats, moment wanneer het zou passen om langs te komen, vraag naar meer info (wat ik misschien zou vergeten langs de tel) - als je mailt kan men antwoorden wanneer men wil, zonder iemand misschien te moeten storen tijdens werk/slaap etc Mijn redenen om te bellen :- als blijkt dat het (na email-contact) erg interessant lijkt - als ik heel snel wil zijn - als het een erg interessante deal is en als er GENOEG info in de advertentie staat. De Porsche die ik net heb gekocht heb ik gekocht na email-overleg (via dit forum) met Elferhenkie ; op de advertentie van de verkoper was niet te zien dat het wel degelijk ging om de wagen die Elferhenkie had verkocht, en vermits ik die al een eerste keer was misgelopen heb ik geen risico genomen : verkoper gebeld en direct afspraak gemaakt. De afspraak wanneer de wagen op te halen, verdere info wat betreft betaling etc verliep dan per mail, geen probleem  Zo stoor ik de verkoper niet en hij mij niet  Ik heb al wagens gekocht in UK, NL, wherever, soms zelfs na enkel emial-contact, vaakst na )ook) telefonisch contatc, nooit problemen gehad, maar ik hou me wel altijd netjes aan de afspraken en alle verkopers waarmee ik zaken heb gedaan deden dat ook, netjes en keurig zoals het moet 
|
30 jan 2011 23:17 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Een leuke en bijzondere ervaring van PF'er Marco geschreven in Youngtimer Magazine 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 feb 2011 11:35 |
|
 |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Ha ha ha..... geweldig topic..!! Ikzelf heb de voorkeur om te mailen via m'n telefoon...... of om te skypen met m'n computer...... 
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
06 feb 2011 19:49 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Gebruikt er nog wel eens iemand een fax of postduif? 
|
06 feb 2011 21:19 |
|
 |
bully
|
Twitter...... 
|
06 feb 2011 21:21 |
|
|