Als het buiten koud is (zeg 5 graden en lager) en ik de sleutel uit het contact haal dan blijft het contact vaak 'hangen' in stand 1. De binnenverlichting gaat niet aan en bv het dashboard krijgt nog steeds stroom.
De dagelijkse woon-werk ritten zijn minimaal 1 uur. De motor is dan uiteraard goed warm en als ik dan de luchtstroom via de buitenste uitstroomopeningen links en rechts laat lopen dan heeft dat een verwarmend effect op het contact wat daar in de buurt zit. Op die dagen nooit problemen. In het weekend bij koud weer even de auto verplaatsen is dus wel een issue.
Het lijkt dus een soort van viscositeit probleem te zijn waarbij bv het smeermiddel in het contact 'stroperig' wordt bij kou.
Wat denken jullie?
Mogelijke oplossingen? WD40 inspuiten of contact laten vervangen?
01 feb 2011 22:36
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Re: Contactslot 'stroperig' bij koud weer 996 (1999)
uuh geen wd 40
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum