Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:29



Antwoord op onderwerp  [ 236 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
maurice schreef:
Vooralsnog neem ik de ervaringen van wat engineers meer serieus dan de barpraat hier.

+1
en daarom ook weinig vertrouwen in deze motoren :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


03 feb 2011 5:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
horn schreef:
Ik vraag me al jaren af waarom enerzijds mensen zo beledigd zijn als er grappen/flauwe opmerkingen/kritiek op 'hun' model Porsche wordt geuit en anderzijds mensen altijd kritiek op modellen hebben die ze zelf niet rijden. :scratch:

Ben blij met wat je rijdt en gun een ander de lol van de auto die hij rijdt...


Hulde!!


03 feb 2011 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Bullshit !!
_________________________________________
Timeless objects


03 feb 2011 10:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ik heb me nooit gemengd in de plof discussie, simpel omdat ik te weinig op de hoogte ben van de feiten, net als bijna iedereen hier.

Voorstel: iemand inventariseert alle op dit moment te koop staande 996 en op bv. Autotrader of Marktplaats, en kijkt dan hoeveel er voorzien zijn van een nieuwe motor.

Dan is er toch een aardig beeld van het plofpercentage?? Of is dat weer te kort door de bocht...
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


03 feb 2011 10:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ook al is het misschien een heel klein percentage, ook al heeft de meute geen kennis...

...het (gevoelige IMS Lager) gebeurt wel... en blijkbaar meer dan bij andere typen anders had zich de 'commotie' daar wel op gericht.
Zo werkt aandacht nu eenmaal (positief dan wel negatief).

Simpel.

Zelfde als bij de Iphone. Niemand die iets roept over de (goede?) ontvangst van een type 3, maar de fora staan vol over de ontvangst van type 4... Ook al valt dat reuze mee in de praktijk...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


03 feb 2011 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
horn schreef:
resto schreef:
jammer dat er altijd weer mensen zijn die het leuk vinden een discussie te voorzien van flauwe filmpjes.

Neem me niet kwalijk. Je noemde het tot hier nog een discussie? Dat had ik niet begrepen... :roll: vond dit zoveelste topic over hetzelfde op pagina 1 al ontspoord. ik vraag me al jaren af waarom enerzijds mensen zo beledigd zijn als er grappen/flauwe opmerkingen/kritiek op 'hun' model Porsche wordt geuit en anderzijds mensen altijd kritiek op modellen hebben die ze zelf niet rijden. :scratch:

Ben blij met wat je rijdt en gun een ander de lol van de auto die hij rijdt...


+1

Zit momenteel in het koop process van jawel, een 996! Volg veel 996 discussies met veel interesse (en ben me bewust van de risico's) ....wat betreft de grappen kan ik alleen maar zeggen, keep it going :mrgreen:

In de 25 jaar motorrijden op Ducati's heb ik ongeveer het zelfde meegemaakt. Daar ging men van koningsassers na zo'n 10 jaar naar riem aangedreven desmo's toen naar riem aangedreven desmo's met 8 kleppen, waterkoeling en brandstofinjectie. Drie kampen die elkaar "bevochten" op vrijwel de zelfde wijze. Wel veel minder vermakelijk want het ontbrak toen nog aan internet en forums als deze. :twisted:
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


03 feb 2011 11:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
felix bahama 912 schreef:
Ik heb me nooit gemengd in de plof discussie, simpel omdat ik te weinig op de hoogte ben van de feiten, net als bijna iedereen hier.

Voorstel: iemand inventariseert alle op dit moment te koop staande 996 en op bv. Autotrader of Marktplaats, en kijkt dan hoeveel er voorzien zijn van een nieuwe motor.

Dan is er toch een aardig beeld van het plofpercentage?? Of is dat weer te kort door de bocht...


Bullshit??? misschien wel als je alleen de NL auto's neemt, laten we dan alle 996 3.4 nemen op mobile.de, de turbo's en de GT3 en alles onder de 100.000 km eruithalen, dan hebben we toch een redelijke cijfer over het gevoelige IMS Lager van 996 3.4??

Of vinden sommige 996 rijders de discussie stiekem toch wel leuk??
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


03 feb 2011 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Best handig om het juiste plofpercentage te weten als 996 bezitter in spee.....maar over statistieken zei Churchill tijdens WOII het volgende ...there are lies, there damn lies and there are statistics :shock:

Hiermee bedoel ik enkel te zeggen dat juist en objectief meten niet eenvoudig is.
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


03 feb 2011 11:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Maakt eigenlijk niet uit wat voor porsche je koopt zorg ten alle tijden voor een buffer van minimaal 10 k voor gevoelige IMS Lager van 996 of revisie 964/993 enz. Als je die extra ruimte niet hebt of te naief bent te denken dat jouw dat bespaart blijft zeg ik niet aanschaffen dat apparaat. :mrgreen:


03 feb 2011 12:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
@The Dude het komt ook doordat Porsche zelf niet met cijfers komt. Dan blijf je de discussie houden.

En voor Erwin en Jeroen. Ja ik hoor ook bij de struisvogels :mrgreen: . Ook mijn Boxster S motor kan gevoelige IMS Lager. Schijnt weer minder kans te zijn dan de 3,4 van de 996 en de 2,5 en 2,7 van de boxster (zou ook graag de percentages weten). Dus ook weer niet helemaal struisvogel. En voor middenmotor alternatief moet ik richting jaren 70 werk.(En dat gaat misschien ook nog wel komen)
_________________________________________
Last Rat standing


03 feb 2011 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
soepkip 986 schreef:
... En voor middenmotor alternatief moet ik richting jaren 70 werk.(En dat gaat misschien ook nog wel komen)

Toch zeker geen 914 :shock:
Da's geen echte Porsche hoor :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


03 feb 2011 13:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Tja dan maar een MR2 of X 1/9, ook geen Porsches. Daarom wat is het alternatief ? Maar zonder gekheid, heb wel perse de 3,2S genomen omdat die mogelijk minder snel ploft dan de 2,7. Maar zeker weten doe ik het ook niet.
_________________________________________
Last Rat standing


03 feb 2011 13:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Statistieken... Net als mensen die zeggen dat je 50% kans hebt om de Staatsloterij te winnen. Je wint hem wel of je wint hem niet... :scratch:

Er is een ontwerp probleem met de 3.4 motor waardoor er meer kapot gaan dan verwacht/andere motoren. Nog steeds een kleine kans dat het de jouwe gaat zijn. Zo'n verhaal is er ook over de eerste serie 964 motoren. En daarvan roept iedereen altijd: 'als het nu nog niet gebeurd is zal het ook wel niet meer gebeuren'.

Als een 996 in je budget valt en het is de auto die je graag wil rijden - doen. En van wat ik hier begrepen heb is de kans groter op een plof bij een 3.4 dan een 3.6. Als je je dus een 3.6 kan veroorloven verlaag je de kans dat je voor een grote schadepost komt te staan. Maar ik ken hier mensen die een perfect onderhouden 964 kochten met relatief weinig kilometers en ineens geconfronteerd werden met een afgebroken tapeind. Krak, zei het spaarvarken.

Bij gebruikte auto's weet je hoogstzelden hoe er in het verleden mee omgegaan is. Historie, boekjes, facturen - allemaal geen verzekering dat het jou niet gaat overkomen. Accepteer dit risico en ga ervoor. Of accepteer dit risico niet en koop een nieuwe.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 feb 2011 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Producenten komen vrijwel nooit met dergelijke informatie. Uitval percentages zijn te interessant voor de concurrentie. Stilhouden is altijd beter, ondanks geruchten en onzekerheid bij gebruikers/klanten of imago schade. Gevalletje calculated risk... Rechtzaken zijn ook zo goed als kansloos omdat het hier geen veiligheids issues betreft. Toyota had daar vorig jaar wel een probleem mee toen de amerikaanse staat even (de amerikaanse auto producenten hielp en) een handje uitstak.

Blijft interessante materie!
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


03 feb 2011 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Misschien dat de Nederlandse overheid een handje kan helpen met die 3.4 blokken :mrgreen:

Even serieus. Mijn 964 cabrio kostte in 91 115k. Nu kun je een 997 cabrio (black edition) kopen voor 130 k. Dat betekent een prijsstijging in 20 jaar tijd van 13%. Dat is laag. Om dat in perpectief te zien. Mijn vader kocht in 91 een audi 80 voor 19k. Als hij nu een soortgelijke audi a4 wil kopen kost dat 36k. Een prijsstijging van bijna 90%

Je krijgt dus tegenwoordig relatief veel wagen bij porsche tov een aantal jaren terug. Tsja en dat daar storingen bij zitten, welke wagen heeft dat nu niet. Vroeger werd meer uit ontwikkelt, tegenwoordig worden de auto's ontzettend snel op de markt gegooid met veel technische snufjes. Daar vraagt de consument zelf om. Het risico is dan een terugroepactie/coulance. Kwestie van incalculeren voor een fabrikant.

Alle 911 jes hebben wel wat, alles t/m 3.2 heeft inmiddels last van roest, 964 olielekkage's en kerstboomverlichting, 996 plofmotoren. zo kun je nog wel even doorgaan.

Koop er eentje die je aanstaat of loop lekker door :salut:


03 feb 2011 16:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
13% is inderdaad weinig. Werden 964tjes volledig met hand in elkaar gezet en is de 996/997 compleet lopende bandwerk?
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


03 feb 2011 16:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
TD (zonder I) schreef:
Mijn vader kocht in 91 een audi 80 voor 19k. Als hij nu een soortgelijke audi a4 wil kopen kost dat 36k. Een prijsstijging van bijna 90%


90% is precies de gemiddelde inflatie. Normaal gesproken verdubbelen de prijzen iedere 18 jaar :idea:

Overigens, check eens wat een Mercedes E-klasse kostte in 1991, en wat zo'n auto nu kost. Ook weinig prijsverschil, een 320E kostte destijds al snel 130.000 gulden...
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


03 feb 2011 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
964-jes werden nog met liefde in elkaar gezet, dat merk je. :drive:


03 feb 2011 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
erwin996 schreef:
TD (zonder I) schreef:
Mijn vader kocht in 91 een audi 80 voor 19k. Als hij nu een soortgelijke audi a4 wil kopen kost dat 36k. Een prijsstijging van bijna 90%


90% is precies de gemiddelde inflatie. Normaal gesproken verdubbelen de prijzen iedere 18 jaar :idea:

Per saldo kost een porsche vandaag de dag nog maar de helft in vergelijking met 20 jaar geleden
En ze maken er (veel) meer winst op
Je mag zelf de conclusie trekken... :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


03 feb 2011 17:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ewout schreef:
964-jes werden nog met liefde in elkaar gezet, dat merk je. :drive:



Dat ben, ik hoe kan het ook anders ,zo met je eens .... :salut:
_________________________________________
Timeless objects


03 feb 2011 17:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
gast schreef:
De conclusie is deze :ass: :bang: :flush:

nou, dan zij we het toch helemaal eens :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


03 feb 2011 18:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
gast schreef:
Ewout schreef:
964-jes werden nog met liefde in elkaar gezet, dat merk je. :drive:


Mijn 996 ook en daar merk ik geen ruk van.

( de GT3 MK1 werd in Weissach op de Motorsport afdeling gebasteld)


Dus vroegtijdig toe aan een revisie :mrgreen:
_________________________________________
Timeless objects


03 feb 2011 19:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
gast schreef:
horn schreef:
Er is een ontwerp probleem met de 3.4 motor

wie zegt (bewijst) dat?

Aha, ik dacht dat dat inmiddels vastgesteld was. Zo niet, dan is het wellicht toeval. Bewijzen zal vast wel lastig zijn, anders waren die auto's inmiddels wel teruggeroepen. En wat ploft er? 3% ofzo? Geen idee of dat genoeg is voor een wettelijke terugroepactie. Nogmaals, denk het niet, anders was het wel al gebeurd...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 feb 2011 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
TD (zonder I) schreef:
Even serieus. Mijn 964 cabrio kostte in 91 115k. Nu kun je een 997 cabrio (black edition) kopen voor 130 k. Dat betekent een prijsstijging in 20 jaar tijd van 13%. Dat is laag. Om dat in perpectief te zien.


Volgens mij ben je guldens met euro's aan het vergelijken :mrgreen:


03 feb 2011 19:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Nee hoor.

7269 :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


03 feb 2011 19:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 236 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.