Auteur |
Bericht |
Marnix GSR
993tt +
VW Kever 1303 GSR (originele fabrieksrally), Lowlight Ghia,
ex-964 Jubi 826
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Hoi Wim, Een Schleicher 320 nokken-as is lekker scherp hoor. Ik heb er een 316 inzitten en dat gaat als de brandweer. Hoop niet dat ik je teleurstel, maar een motor van 94 x 66 levert: 1.832cc Verder lijkt me dat het helemaal goed komt met deze 'lucht-pomp'. Keep it up. Grtjs, Marnix
_________________________________________ Twin Turbo: double the fun!
|
29 dec 2010 18:01 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
@ Marnix, je stelt mij niet teleur hoor. ik baal alleen nu dat ik nog steeds niet verder kan. Lager schalen heb ik nog niet, koppen zijn nog niet binnen, en spul uit Amerika staat nog in Rotterdam. Zolang ik niet alles op het chassis kunnen passen heb met bak en al kan ik daar ook niet aan verder. Maar heb mijn vrouwtje een maandag een nieuwjaars cadeautje gegeven, en dat is een Mini Cooper S 2007 met een extra getunede motor. Vermogen zit rond de 183 PK. Heb ik zelf ook nog wat aan als ik eens weg moet.
|
05 jan 2011 18:22 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Wat is daar extra getuned aan? Standaard 175 pk.
|
05 jan 2011 19:26 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Kleinere poelie compressor en chip. (rekening BMW erbij aanwezig) Wilde eerst voor de Works gaan, maar daar kan je maar met 2 personen in, is geen achterbank aanwezig. Maar Cooper S is toch standaard 163 pk.
|
05 jan 2011 19:41 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Wim, Wim, Wim, daar droomde Rita al even van, als ik mij goed herinner, een prachtig kado Daar kun je je toch best mee vertonen op de lentemeeting van Leander Doen binnenkort een nieuwjaarsborrel twee is ook goed!
|
05 jan 2011 20:21 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Gisteren mijn carbs terug gekregen van BCCP, zien er weer als nieuw uit. Dus als het weer wat beter gaat worden, kunnen we weer aan de slag met de motor op te bouwen.
|
22 jan 2011 11:48 |
|
|
Ome Sander
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Ziet er allemaal supernetjes uit, Wim!! Goed dat je ook voor Dellorto's gekozen hebt, zijn net ff wat verfijnder dan Webers.
Ik heb wel nog een vraagje over de draagarmen. Het viel me op dat je stalen gebruikt hebt, heb je deze nou van de 944 (type 1 dan) gebruikt, of zijn dat de kever draagarmen nog?
|
23 jan 2011 10:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
.. dit is toch juist weer om lekker binnen te klussen
|
23 jan 2011 12:22 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Deze komen nog van Erwin (Renntech) en als ik toen goed begrepen heb zijn deze van een Porsche 944, maar wel type weet ik niet. Heb ze wel moeten ombouwen voor bepaalde dingen zoals schokbrekers en aanslag, omdat dit anders is als bij Karmann Ghia. En wil uiterlijk wel origineel houden. 15 gr in de zaak van Timo, en de betonnen vloer is jammer genoeg te koud voor mij Olaf.
|
23 jan 2011 13:48 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
He Sander is ook hier .... goed! Zullen wel type 1 armen zijn dan. Ben bang dat type 2 armen smalle bandjes opleveren in het wielkastje achter.
|
25 jan 2011 13:51 |
|
|
Ome Sander
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Inderdaad. De type 1 had stalen draagarmen, de type 2 alu, en die zijn een stuk breder. (en ik las af en toe al eea mee hier, hoor. Maar ik kwam in dit topic (of hier heet dat draadje, toch ) terecht na mijn versnellingsbakkenvraag over Porschebakken in een kever )
|
27 jan 2011 18:07 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Worden de VW 914 bakken ineens duur nu ze hier ook in trek blijken te zijn denk je Ik wacht nog even aangezien er toch wel een flinke verbouwing nodig is. Zodra de Berg 5-speed conversion ook "uitgevonden" wordt door een concullega dan gaan de prijzen flink omlaag en dan meldt ik me wel aan de poort. Geen gedoe met chassis aanpassingen en een origineel aanzicht en schakelmechaniek.
|
28 jan 2011 0:55 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
914 bakken duur, valt wel mee heb er nog 10 staan, kosten niet de hoofdprijs toch!
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
28 jan 2011 9:33 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Eindelijk de laatste spullen binnen, dus gestart met de montage van blok. Stukken waarop ik lang moeten wachten he waren de lagerschalen, en ontsteking tandwiel. Prijzen vallen toe nu toe nog mee hoor Ronald, als je Porsche gewent bent, maar voor kevert mannen kan ik mij er iets anders bij voorstellen. Verder vandaag neus stuk 901 bak binnen gekregen, de traverse, en de nieuwe aandrijf flenzen, maar die konden gelijk weer terug, want draaien volgens een voorbeeld kunnen ze blijkbaar ook weeral niet. Waren 0,4 mm te dik. Morgen wat vervolg foto's. CD van de VW specialist is trouwens
|
03 feb 2011 19:11 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Heb je ze eindelijk Wim, kom wel eens kijken binnekort
|
03 feb 2011 22:53 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Hier nog een paar vorderingen van de werken. Zuigers en cilinders hebben allen een dekhoogte van 1mm, dus nu wachten op koppen en licht vliegwiel om speling krukas uit te meten. Bij het deksel eerst de as om moeten zetten in en borgen, daarna het neusdeksel geplaatst, wat een perfecte passing heeft en 3 cm korter is. Dus volgende is traverse plaatsen, bak pas maken op chassis en schakel mechanisme uitlijnen met koppelstuk en aankoppelen. Aandrijf flenzen heb ik naar een bedrijf gebracht hier op het terrein, en gaan deze perfect passend maken voor op de 901 bak en aandrijfassen.
|
05 feb 2011 15:16 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Op dat ronde plaatje waar de olietemperatuursensor inzit, hoort nog een afdekkap te zitten... Je hebt nu deze gemonteerd: Daar komt dan nog een pakking in: pakking: En daar komt dan weer een afdekplaatje overheen (dat er eigenlijk hetzelfde uitziet als het plaatje waar je de olietemperatuursensor hebt ingedraaid en die je in het blok hebt gemonteerd. Dit afdekplaatje komt precies andersom te zitten en heeft een beugeltje waar de kabel van de sensor aan vastgezet kan worden): Wordt prachtig!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
05 feb 2011 18:30 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Dank je Zo leer ik ook weer wat bij. Zat zo origineel in de motor, dus wist niet beter. Maar met de nummers erbij kan ik het completeren.
|
05 feb 2011 19:16 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Wim, ziet er allemaal gelikt uit zo. Complimenten. Dat de deckhoogte links en rechts exact gelijk is is redelijk uniek en als uitgangspunt dus optimaal. Begrijp ik uit je post dat het vliegwiel nog niet binnen is? Ondanks dat een krukas, vliegwiel, drukgroep en pouli allemaal los te balanceren zijn is het handig om deze delen samengesteld te balanceren. Zeker met deze inhoud van de motor en deze nokkenas ga je ook meer toeren maken dan standaard. De krukassen zijn af fabriek gebalanceerd zo ook het vliegwiel echter binnen een bepaalde grens. Je zal er wel niet veel mee gaan rijden maar het is toch wel fijn als de boel wat langer heel blijft lijkt me. Heb je de drijfstangen nog uitgewogen? Hier kan vaak ook nog een enorm gewichtsverschil in zitten.
|
06 feb 2011 10:22 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Ronald. gewicht voor, en de verschillen, daarna allen op 815,4 gram gezet. Daarna alles als set gelijk gemaakt met alles erin en erop. Verder werd mij verteld (omdat jij dit al eerder schreef van samenstellend laten balanceren) dat dit wel kon, maar eigenlijk meer van toepassing was op motoren die regelmatig het circuit zagen, en eigenlijk op auto's voor de openbare niet werd gedaan en weinig of geen meer resultaat zou hebben omdat je nooit lang vol belast op deze wegen gaat. Vertelden mij ook dat deze combinatie wel of niet gebalanceerd, toch maar 100 duizend zou meegaan. Ik schreef het al eerder, ben een leek op dit gebied en voor mij allemaal nieuw, en dat er voordeel aan zit dat samengesteld balanceren weet/geloof ik ook. Maar ik zit ook niet meer in de hoogste versnelling, en draai dus ook wat minder toeren, dus zal wel goed komen. Maar ben blij dat hier wel de ervaring van die/zulke dingen op het forum aanwezig is.
|
06 feb 2011 11:17 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Erg erg mooi Wim helemaal toppie
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
06 feb 2011 13:49 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Klasse!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
06 feb 2011 16:59 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Top project! Mijn handen gaan jeuken als ik zoiets lees... Nu nog een sponsor en tijd vinden
|
06 feb 2011 19:34 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Wim de verlichte vliegwielen van de plank zijn vaak gelabelde China vliegwielen. Ik vertrouw ze niet als het om balanceren gaat. Vandaar dat ik even dacht aan samengesteld balanceren. 10 gram onbalans op een vliegwiel wordt bij 5000 toeren wel heel veel .... en dan haal je de 10.000 km nog niet. De rest begrijp ik wel maar zou toch dat vliegwiel even na laten blanceren incl. drukgroep.
|
06 feb 2011 20:13 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Vliegwiel wat erop komt is van Fidanza en zou een gewicht hebben van 5kg. Bekend met dit merk, zou een van de betere moeten zijn. Aan de prijs kan het niet liggen, dan zou het perfect moeten zijn.
|
06 feb 2011 22:04 |
|
|