Auteur |
Bericht |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Restauratie Targa 1970
Je hebt een deep six te pakken Heinz! Deze worden origineel op onze auto's geleverd als optie toendertijd. Zijn erg gewild.
Dash ziet er weer super uit. Kan me voorstellen dat je nu ook aan ander tapijt denk etc. Is prima zelf te doen.
@ wolf: Voor mij hoeft het niet allemaal als nieuw te zijn, vind zelfs wat patina wat mooier. Bij mijn klokken heb ik alleen de wat verweerde metalen ringen opnieuw gespoten, maar voor de rest niet. Heb ook 2 scheurtjes in mijn dash, maar laat dit ook lekker zitten. Mijn motto, netjes, maar niet alles nieuw.
Maar zoals bij Heinz als je teller toch van Mls naar Km moet en sommige defect zijn, je kunt er niet 2 wel doen en de andere 3 niet. Dat ziet er ook weer niet uit.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
30 jan 2011 14:05 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: Restauratie Targa 1970
Nette velg. Er zijn twee soorten, let op de driehoeken uitsparingen. Deze velg is vlak, maar je hebt ook met een 'druppel' vorm ("nase"). Ik weet niet of al je 5 velgen nu identiek zijn? Wat betreft Keller, hij blijft dit werk niet lang meer doen. Laten anodiseren in NL levert een ander kleureffect op (wat ik uit ervaring weet helaas).
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
30 jan 2011 14:22 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Restauratie Targa 1970
De velgen zonder de "nase" of Hart zijn nog zeldzamer. Voor een '71-er heb je eigenlijk die nodig, maar die zijn bijna niet te vinden en zeker niet voor een redelijke prijs.
Even een tip Jasper, kijk even of de velg goed rond loopt. Ik heb begrepen dat de deep 6 gevoeliger zijn voor vervormingen dan de flat 6 variant. Kan dus best zijn dat er een beetje een slag in zit. Is prima te richten, maar kan je beter laten doen voordat je gaat schuren/polijsten en spuiten.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
30 jan 2011 14:29 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
Net toch even gaan kijken maar het is volgens mij een standaard Fuchs 5.5J X 14 #901.361.016.00. Net zoals de andere velgen van mijn auto. Ik dacht dat Deep six iets is bij 15 inch velgen. 6J (of slaat die six op iets anders). Ook de vorm van de uitsparingen is gelijk aan de velgen die op de auto zitten. En er volgens mij altijd op gezeten hebben. Bij de 911T was staal standaard en 14inch Fuchs een optie in het "Comfort" pakket net als de S look rubbers op de bumper, aluminium dorpellijsten en gouden letters op de motordeksel. Mijn andere velgen zien er goed uit alleen is de zwarte verf niet meer mooi dus die gaan zowieso niet naar Keller. Ik denk dat ik onder het motto patina de velg zo laat en alleen de zwarte gedeeltes opnieuw ga spuiten. Met schuren en polijsten wordt het volgens mij een beetje te bling bling
|
30 jan 2011 15:03 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Restauratie Targa 1970
Deep 6 is idd 15 x 6J. Maar dan kijkt deze 14 inch verdomde veel op een deep 6 als je de maat niet weet. Bladen lopen door tot aan de velgrand, wat dan in zou houden is dat de extra inch bij 15 inch niet in de bladen is gaan zitten.
Volgens mij was staal bij onze jaartallen al niet meer standaard/leverbaar. Even op gezocht in de manuals, maar 15x 6j Fuchs was standaard op de 2.2. Optie waren de 15 x 5.5J cookie cutters van Mahle, 14 x 5.5j fuchs en 15 x 5.5j Staal. Klleinere wielen als optie? Iemand een idee waarom dit een optie zou kunnen zijn?
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
30 jan 2011 15:14 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: Restauratie Targa 1970
Ik weet niet hoe dit voor de '71-er is, maar voor de '70-er 911 is 6Jx15 een optie met code M400.
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
30 jan 2011 19:56 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
Net even een Christophorus van juni 1970 erbij gepakt:
quote van pagina 10:
We now proceed to the wheels, or to the rims to be more precise. A 911 T is delivered with the rims shown here (plaatje van stalen velgen). These are so-called ventilated disk wheels with 5.5 inch width for 15 inch tires. However you can order the T with S rims too. This is standard for the E and S: 6J 15 alloy rims for 185/70 VR 15 tires. There is another option for the T: light alloy wheels in the 5.5 J 14 size mounting 185 HR 14 tires.
Lijkt er dus op dat alles geleverd werd, misschien dat mensen voor comfort de hogere band bestelden of waren de 5.5 J 14 fuchsen gewoon goedkoper.
|
30 jan 2011 21:22 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Restauratie Targa 1970
Ik heb het uit de Peter Morgan boeken. Maar heb daar ook al wat fouten uitgehaald dus.... Maar goed, Porsche staat er wel om bekend om erg vaak zaken te hebben gewijzigd in die tijd, dus idd, alles zal wel gekund hebben. Maar als je fuchsjes hebt is het ok blijkbaar Goed dat je weer gereden hebt trouwens Jasper, is voor mij weer een tijdje geleden. We lweer zin in. Ik ben met de achterwiel ophanging bezig (Veerplaat rubber bussen vernieuwen, nieuwe lagers, roest bestrijden, auto iets lager leggen ,etc. ) Dus mijn 911-je gaat op dit moment nergens heen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
30 jan 2011 23:14 |
|
|
sanderv
'88 928 S4
|
Re: Restauratie Targa 1970
joehoe daar zijn we weer! Ziet er top uit Heinz!!!! Ga je nu ook harder voor je gevoel
_________________________________________ All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)
|
02 feb 2011 22:17 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
1.609344 keer zo hard
|
02 feb 2011 23:15 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: Restauratie Targa 1970
Kun je nog een detailfoto plaatsen van de stiknaden?
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
03 feb 2011 16:56 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
Re: Restauratie Targa 1970
michiel is niet het originele kruissteek? maar de goedkopere versie(naaimachine werk)van de nieuwere porsche series.
_________________________________________ de specialist op het interieur gebied!! rovako.com like ons op facebook!!
|
03 feb 2011 17:20 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Restauratie Targa 1970
Dit is de beste foto die ik op de PC heb. Ik kan nog later wel een detail foto maken. Zoals Ronald al aangeeft is het niet met de hand gedaan maar machinaal. Je krijgy dan een soort dubbele kruis structuur. Inderdaad een veel goedkopere optie dan handmatig, maar de kwaliteit is erg goed en stuur ziet er erg mooi uit. Maar goed de purist zal er misschien niet voor kiezen.
|
03 feb 2011 22:33 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: Restauratie Targa 1970
hmm dat is idd jammer.
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
04 feb 2011 8:56 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Restauratie Targa 1970
Hoe moeilijk zou het zijn om zelf je stuur opnieuw te bekleden? Tuurlijk, kost je veel tijd om de juiste naad te stikken en om het leer in vorm te krijgen, maar het lijkt me best mogelijk. Misschien wel een leuk projectje op een project stuur....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
04 feb 2011 11:06 |
|
|
Niels
|
Re: Restauratie Targa 1970
Vast niet moeilijk, vraag is of je hier je tijd in wil steken, is meer persoonlijk lijkt me.
Prima stuur Heinz, zal mij persoonlijk niet zo boeien de orinaliteit van het stiksel als het maar lekker in de hand ligt.
|
04 feb 2011 11:44 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Restauratie Targa 1970
Ik meen me te herinneren dat Horn het een keer gedaan heeft bij zijn 964, dus moeilijk zou het dan niet moeten zijn Ik zou het alleen doen als je het leuk vind of het absoluut origineel wilt hebben. Dus imho goede keuze Heinz
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
04 feb 2011 11:48 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Restauratie Targa 1970
Qua naad /stiksel zou het mij niet boeien of dit origineel handwerk is of machinaal. Ga je echt niet merken als je rijd. Maar omdat ik heel veel zelf in het interieur heb gedaan (hemel, nieuw vinyl op pilaren en bakken, etc) likt het me wel een leuk klusje. Vroeg me alleen af of je dit ook zonder speciale skills kan...
Mijn stuur is nog origineel en het leer is nog prima, dus zou alleen zijn als ik een 38cm RS/914 stuurtje op de kop kan tikken als opknappertje. Lijkt me wel een leuk winterprojectje als voor de rest alles aan de 911 is gedaan.....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
04 feb 2011 15:29 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Restauratie Targa 1970
Lekker doen dus Ik zal Horn hierop even attenderen, of hij wat kan vertellen. Ik meen dat hij iets zelf gemaakt had waardoor je de naald kon doordrukken door het taaie leer.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
04 feb 2011 18:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Restauratie Targa 1970
ik heb bij mijn eerste 964 een avondje met twee kromme stoffeernaalden het stiksel van mijn stuur vernieuwd. het leer was nog goed, alleen het stiksel was grotendeels verdwenen. heb later ook nog wel eens een stuur helemaal bekleed. Speciaal setje leer gekocht voor het bekleden van dat stuur. is prima te doen. Je krijgt alleen wel pijn in je vingers van het duwen op de naalden. gaat best stroef, ben dat met een champagnekurk en een tangetje gaan doen... wel een dankbare klus overigens.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 feb 2011 20:19 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Restauratie Targa 1970
Ouwe kantklosser, handig hoor
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
04 feb 2011 20:33 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Restauratie Targa 1970
nou. steffie. toen moest H het stuur weer recht op de naaf krijgen.
_________________________________________ oud is beter
|
04 feb 2011 20:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Restauratie Targa 1970
is even pielen maar ook niet echt heel lastig.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 feb 2011 20:38 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Restauratie Targa 1970
Daar is Renntech of visser dan weer voor
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
04 feb 2011 20:39 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Restauratie Targa 1970
Zo'n stuurtje stikken, dat lijkt mij een vervelend werkje. Zou ik liever uitbesteden denk ik.
|
04 feb 2011 20:41 |
|
|