Auteur |
Bericht |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
dus ik kan nog heel wat van je leren
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 feb 2011 20:08 |
|
|
arjan
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Nooit geweten dat een 944 zoveel koste en een 928 duurder was dan een 911
|
03 feb 2011 20:48 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Tja van die 2 is weinig overgebleven qua prijs. (944/928) Alleen de hele speciale versies zijn nog wel prijzig van de 924/944 en 928.
_________________________________________ Last Rat standing
|
03 feb 2011 21:15 |
|
|
arjan
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
In prijs gedaald ondanks dat ze niet gevoelige IMS Lager
|
03 feb 2011 21:18 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Sjesus, wat een geld
|
03 feb 2011 23:57 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Dat zeg ik van 40.000 euro voor een 12 jaar oude 993, wat een geld
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 feb 2011 1:11 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd! Nog sterker, die van mij is van '95 en getaxeerd (en ook i.r.l. werkelijk waard volgens velen) op € 43.500,00 Is dan ook wel een bijzonder exemplaar, staat er absoluut niet standaard bij maar is zeker geen S (of RS, dan had de prijs ook niet juist geweest), maar is wel een bijzondere verschijning. Staat van onderhoud 100% en aantoonbaar, keurig gedocumenteerd. Hij zou bij mij dan ook zeker niet onder de 40k weggaan.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
04 feb 2011 9:12 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Yeah right.. totdat je er vanaf moet..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
04 feb 2011 9:32 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
De prijs wordt bepaald door de populariteit...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
04 feb 2011 10:42 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
dus straks 6800 euro voor een 996....
_________________________________________ Timeless objects
|
04 feb 2011 10:55 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Feit is wel dat de goede oudjes het best in de markt blijven doen en mensen daar grif geld voor over hebben. Even snel: Hansbos heeft een horizonblauwe 964 en een donkerblauwe 3.2 coupe op gereserveerd staan, prijs notk, maar dit zullen niet de goedkoopste exemplaren zijn. Wolbert heeft een zwarte 964 cabrio verkocht, vr pr 34k. Targa florio heeft een donkerblauwe 964 cabrio verkocht, vr pr ook 34k. VSOC had een 3.2 cabrio net binnen, meteen weg. Allemaal heeeeeeeel snel verkocht. En dat voor een kleine liefhebbersmarkt.
|
04 feb 2011 11:19 |
|
|
912
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Maar aan de andere kant, als je in de markt bent voor bijvoorbeeld een leuke <73 er. (daar weet ik meer van)
Een normaal exemplaar zoekt. Geen waarvan de eigenaar denkt dat 'ie goud heeft omdat de 2.2 sticker nog op het raam zit. Een exemplaar van dat je weet dat je nog wat dingetjes moet doen, en dat zijn ze bijna allemaal.
Dan heb je zoveel keuze op dit moment, daar word je niet goed van. En toch worden er tienduizenden euro's gevraagd... en blijven ze allemaal te koop staan.
Waarom?
(wijziging: wordt->word)
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
04 feb 2011 12:45 |
|
|
arjan
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Beste Marc zelfs ik begrijp dat Het is zoals zoveel opmerkingen hier in dit topic meer onzin dan zin. behalve dat een 996 kan gevoelige IMS Lager dan
|
04 feb 2011 12:55 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Omdat sommige 3.4 996-en gevoelige IMS Lager zijn ze minder populair.... en dus goedkoper.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
04 feb 2011 18:59 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
3.4?
_________________________________________ oud is beter
|
04 feb 2011 19:02 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Of een 996 nu ploft of niet......ik blijf het een lelijke auto vinden. Een GT3 maakt het wel wat aantrekkelijker door zijn prestaties maar voor de rest vind ik het niets. Voor 45k had ik destijds ook voor een 996 kunnen gaan maar een 964 sprak mij nu eenmaal meer aan. En ik hield nog mooi 15k achter de hand voor onvoorziene zaken.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 feb 2011 19:20 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
En zo heeft ieder zijn eigen smaak. Ik wilde ook perse een MK2 omdat ik de eerste generatie koplampen niet mooi vindt. En perse een GT3 of Turbo voor de (betere) waardevastheid
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
04 feb 2011 19:46 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ik heb jouw GT3 toen gezien bij Piet Hommel en hij mag er zeker wezen. Ik ga iig geen uitspraak doen dat ik nooit een 996 GT3 zal gaan aanschaffen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 feb 2011 20:01 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ah! Bij de start van de Rotarally
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
04 feb 2011 20:04 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren, ook qua waardevastheid. Ik wilde ook perse een MK2 omdat ik de eerste generatie koplampen niet mooi vind. Voor de waardevastheid interesseerde ik me geenszins. Het is een dagelijkse auto en ik ben geen boekhouder. Wat maakt het uit dat de auto in 3 jaar in waarde halveert, dat doet een nieuwe Audi of BMW met dezelfde prijs ook...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 feb 2011 20:41 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Zo is het.. Rijden met die porkers!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
04 feb 2011 20:46 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Precies, toen je subtiel wegreed. We waren er zelf ook met de 964 en een Jaguar TypeR alleen niet meegereden.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
04 feb 2011 20:52 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ik heb vandaag ook weer eens een stukje in een 996 gereden, met een 3.4 motor. Ik werd er erg blij van. Heb voorheen ook met veel plezier en behoudens het reguliere onderhoud en gewone slijtage zonder problemen in een c2 en gt3 (beide mk1) gereden. Ik behoor tot de catogorie niet poetsen maar hard en veel rijden (bij voorkeur op het circuit). Heb ook in diverse olie/luchtgekoelde porsches gereden en 1tje een jaar gehad en ik snap het spartaanse wel maar geef toch de voorkeur aan het nieuwere spul. Dan wel weer aangepast... en ik bedoel niet een uitlaat omdat het "stoer" is om veel lawaai te maken, maar met name verbeteringen in de wegligging en remmen.
_________________________________________ Racefun events
|
04 feb 2011 21:08 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Begint het alweer te kriebelen Gert... Bij astara staat trouwens ook nog een mooie zwarte.... M3
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
04 feb 2011 21:16 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ook leuk Die 3.4 die ik vandaag heb gereden is er eentje die niet de weg op mag.
_________________________________________ Racefun events
|
04 feb 2011 21:20 |
|
|