Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 14:34

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 294 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Twitter: de discussie 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Twitter: de discussie
*** Afgesplitst van Porscheforum op Twitter ***

... voor hen die (nu) niet (meer) willen twitteren ... op Waze kan je ook terecht :mrgreen:

05 feb 2011 22:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht Re: Porscheforum ook op Twitter
Twitter??? Was da??? :mrgreen:

05 feb 2011 23:33
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Ik ga echt achter lopen :oops: , geen twitter, faceboek, hyves, iphone zelfs geen navigatie. Maar wel een porsche en electrische tandenborstel :mrgreen:

06 feb 2011 0:25
Profiel
964 C2
Ik twitter niet......ga het ook niet doen, ik kwek wel.
Ben niet zo van de moderne.
Forum plat...tamtam volgt vanzelf :wink:

06 feb 2011 0:55
Profiel
Westervoort
Op een gegeven moment zijn de postduiven op Sigrid, dan zul je er toch aan moeten. Pinnen, internet, mobiel internet, twitter... ik loop ook niet voorop, maar een beetje aansluiting houden is toch wel zo prettig :wink:

06 feb 2011 5:15
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
arjan schreef:
Ik ga echt achter lopen :oops: , geen twitter, faceboek, hyves, iphone zelfs geen navigatie. Maar wel een porsche en electrische tandenborstel :mrgreen:

+1 ( echter soms wel met navigatie ) Ik heb zelfs pas sinds 5 jaar een computer

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

06 feb 2011 10:51
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
kan iemand nu eens de meerwaarde van twitter uiteenzetten ?

06 feb 2011 10:56
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Ik begrijp écht niet dat mensen de behoefte hebben om de hele wereld te laten weten wat ze doen én ik begrijp ook écht niet dat mensen de behoefte hebben om dat te lezen. :uh:
Ga echter gerust je gang als je daar plezier in hebt. ;)

06 feb 2011 10:58
Profiel
‘64 Kever
Sluit me aan bij Eric, echter, zoals John al aangegeven had, het is wellicht wel handig, mocht ik ooit in den toekomst iets willen doen, dat we dat ook ergens anders kunnen melden.... Hoor wel van meer mensen, dat het zakelijk wel een interessant iets is, als iemand me dat ooit uit wil leggen, wie weet ;)

06 feb 2011 11:02
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
EriC4C schreef:
Ik begrijp écht niet dat mensen de behoefte hebben om de hele wereld te laten weten wat ze doen én ik begrijp ook écht niet dat mensen de behoefte hebben om dat te lezen. :uh:
Ga echter gerust je gang als je daar plezier in hebt. ;)

Standaardreactie van mensen die zich er niet in verdiept hebben. Tot een half jaar geleden dacht ik er ook zo over trouwens. :wink: En nee, als ik ga plassen zet ik dat ook niet op Twitter. En ik volg ook geen mensen die over dat soort trivia tweeten. Ik zal kijken of ik later wat tijd heb om wat over de voordelen van Twitter te schrijven.

06 feb 2011 11:14
Profiel
Westervoort
De wereld wordt kleiner, en Twitter wordt denk ik, behalve de "ik eet vanavond hutspot" :wink: -tweets, voor een deel gebruikt om een positief beeld te schetsen ; als een Werner Budding (Autovisie) vol lof schrijft over een test waarmee hij bezig is, dan enthousiasmeert dat, terwijl als Barack Obama schrijft dat zijn hond (heeft'ie er eigenlijk een?) mank loopt, hij menselijker cq positiever in beeld komt. Het brengt ook veel info over zaken, dijkdoorbraken, oproer etc etc.

Daarnáást is het gewoon een medium dat ideaal is voor exibitionistische mensen die zichzelf graag horen praten.

Ondanks deze woorden twitter ikzelf nog niet...maar mss komt dat ooit nog :wink: . Het is een feit dat 't gewoon erg groot wordt.

06 feb 2011 11:20
Profiel
3.2S
010
Twitter is het medium om nieuws te vernemen en nieuws de wereld in te sturen. Ik zal 2 voorbeelden uitwerken.
1) Jullie weten waarschijnlijk nog van de verdwijning van Millie Boere. Als er een meisje of jongen vermist wordt, dan stuurt de politie een vermist Twitterbericht de wereld in. Op een gegeven moment werd de buurman, een politieagent, Sander Vreeswijk verdacht. De NOS verslaggever stond buiten en probeerde info te krijgen. De politie was op zoek naar het lijk van Millie en kon niets zeggen wat de status was. Op Twitter kon jij alle berichten volgen door #millie als zoekopdracht in te geven. Om 20.00 uur was allang bekend dat Millie opgegraven was in de tuin van Sander terwijl om 23.00 uur de politie nog steeds zei, sorry wij kunnen nog niets meedelen.
2) De Moerdijk brand. Ik rij om 13.00 uur over de Moerdijk en hoorde op BNR dat er een grote brand woedde bij de Moerdijk. Ik kon op afstand de grote vuurwolk goed zien. Ik heb er een foto van gemaakt en getwitterd met #moerdijk en @BNR. 5 minuten later hoorde ik op de radio dat de eerste foto’s op twitter binnengekomen zijn bij BNR. AL rijdend kon ik deze foto en het bericht twitteren. (Dit is echt gebeurd en niet als VB bedacht)

06 feb 2011 11:21
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Klopt! Een prima medium om je nieuwsgierigheid te bevredigen als je nieuwsgierig aangelegd bent inderdaad. Zeer geschikt (dus) voor mensen die ook graag roddelbladen lezen. :mrgreen:

MS964 schreef:
Standaardreactie van mensen die zich er niet in verdiept hebben.

Alsof je er wél in verdiepen betekent dat je er ook anders over gaat denken. Niet altijd dus ;)

06 feb 2011 11:47
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Inmiddels 29 followers

06 feb 2011 11:47
Profiel WWW
Moderator
PF #57
MS964 schreef:
Heb er zakelijk veel profijt van.

Daar ben ik erg benieuwd naar. Daar kan ik me nl nog weinig bij voorstellen. Behalve wellicht recensies van boeken etc.
Barolo schreef:
Ik zal 2 voorbeelden uitwerken.

En die twee voorbeelden bevestigen nu net mijn - ongefundeerde - ideeen over twitter. Dat is nl precies mijn minieme ervaring met Twitter. Dat mensen laten weten dat ze een heeeeeel interessant gesprek hebben gehad met een heeeeel interessante mevrouw. Of dat ze de mooiste zonsopgang in hun leven hebben gezien op Mauritius vanochtend (f*ck, zat ik weer met een kapotte ketel in Nederland te verkleumen)...
Ook vind ik het heel modern om via Twitter te horen dat het PF down is. Maar als ik niet op het PF kan komen, bedenk ik mezelf in de regel wel dat het dan wel down zal zijn. En dan probeer ik het een (half) dagje later wel weer... Hoef persoonlijk niet zo nodig te horen dat we om half 2 down zijn en om 3 uur weer online... :idea:

06 feb 2011 12:00
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
barolo schreef:
Twitter is het medium om nieuws te vernemen en nieuws de wereld in te sturen. Ik zal 2 voorbeelden uitwerken.
1) Jullie weten waarschijnlijk nog van de verdwijning van Millie Boere. Als er een meisje of jongen vermist wordt, dan stuurt de politie een vermist Twitterbericht de wereld in. Op een gegeven moment werd de buurman, een politieagent, Sander Vreeswijk verdacht. De NOS verslaggever stond buiten en probeerde info te krijgen. De politie was op zoek naar het lijk van Millie en kon niets zeggen wat de status was. Op Twitter kon jij alle berichten volgen door #millie als zoekopdracht in te geven. Om 20.00 uur was allang bekend dat Millie opgegraven was in de tuin van Sander terwijl om 23.00 uur de politie nog steeds zei, sorry wij kunnen nog niets meedelen.
2) De Moerdijk brand. Ik rij om 13.00 uur over de Moerdijk en hoorde op BNR dat er een grote brand woedde bij de Moerdijk. Ik kon op afstand de grote vuurwolk goed zien. Ik heb er een foto van gemaakt en getwitterd met #moerdijk en @BNR. 5 minuten later hoorde ik op de radio dat de eerste foto’s op twitter binnengekomen zijn bij BNR. AL rijdend kon ik deze foto en het bericht twitteren. (Dit is echt gebeurd en niet als VB bedacht)

had allemaal ook per telefoon openbaar worden gemaakt :scratch:

in het geval van millie heeft iemand dus te "vroeg" gelekt

06 feb 2011 12:03
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Twitter wordt 't nieuwe prikbord... :twisted:

06 feb 2011 12:05
Profiel
964 C2
Jurgen schreef:
Op een gegeven moment zijn de postduiven op Sigrid, dan zul je er toch aan moeten. ......... maar een beetje aansluiting houden is toch wel zo prettig :wink:

Voor m'n werk heb ik de moderne communicatiemiddelen niet nodig, behalve een pc en een smartboard. Ik heb een telefoon waar je alleen mee kunt bellen en sms'en. Er zijn maar heel weinig mensen die mijn mobiele nummer hebben. Ik wil gewoon niet de hele dag gestoord worden door telefoontjes. Kan wel al jaren handsfree bellen in de auto, maar dat is een kwestie van "veiligheid voorop".
Ik denk dat de moderne middelen vooral nut hebben voor mensen die het voor hun werk kunnen inzetten en zakelijk hier voordeel van hebben. Het zal me inderdaad een zorg zijn wie wat twittert. Dat het nieuws van een grote brand mij iets later bereikt, of dat ik de wellicht interessante mededelingen van Obama mis, ik lig er niet van wakker.
Het Amber alert vind ik wel een zeer zinvolle toevoeging, maar verder.....geef mij maar de gewone telefoon voor m'n sociale contacten.

06 feb 2011 12:19
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Wacht maar, ben nu te druk met Twitteren :mrgreen: , maar vanavond heb ik hopelijk wat meer tijd om hier 's een onderbouwd verhaal te posten over Twitter. Stelletje dino's. :twisted:

06 feb 2011 12:22
Profiel
3.2S
010
horn schreef:
En die twee voorbeelden bevestigen nu net mijn - ongefundeerde - ideeen over twitter. Dat is nl precies mijn minieme ervaring met Twitter. Dat mensen laten weten dat ze een heeeeeel interessant gesprek hebben gehad met een heeeeel interessante mevrouw. Of dat ze de mooiste zonsopgang in hun leven hebben gezien op Mauritius vanochtend

Zo vond ik via Twitter deze foto reportage over Caïro. Soms zeggen foto's meer dan woorden.
http://www.boston.com/bigpicture/2011/0 ... _in_e.html
AfbeeldingAfbeelding

06 feb 2011 12:22
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
arjan schreef:
Ik ga echt achter lopen :oops: , geen twitter, faceboek, hyves, iphone . Maar wel een porsche en electrische tandenborstel :mrgreen:

+1 8)

06 feb 2011 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Wat veel mensen niet weten is dat je ook passief kunt twitteren. Daarmee bedoel ik dat je zelf nooit actief een tweet de wereld in stuurt maar je volgt alleen maar anderen zoals CNN, De Televaag enz. Dan is het gewoon een extra manier om nieuws te volgen. Kost je geen tijd (mits je alleen de koppen snelt en niet alles ook gaat lezen :wink: )

Voor PF heeft Twitter imho geen groot nut. Het kan voor sommigen wellicht vermakelijk zijn om tijdens een event bijv. in een tunnel tweets te sturen "Ga nu voor de 8ste keer door de Piet H tunnel, vrooooooom!". Boeien :scratch:

Zakelijk hangt het af van wat je doet: als je een product voert (bijv software), kan je je gebruikers de optie bieden om je bedrijf te followen zodat je ze kan informeren over nieuwe versies, relatieevents enzovoort. Kan ook via een nieuwsbrieven oid maar via Twitter is sneller (voor de zender) en actueler (voor de lezer).

06 feb 2011 12:51
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik lees elke ochtend de krant met een kop koffie, kijk af en toe tussendoor op nu.nl, beurs.nl en soms op het porscheforum.
Dat is voor mij ruimschoots voldoende.

06 feb 2011 12:56
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
had dit nou ff op Twitter gezet dan had ik het eerder gelezen Afbeelding

06 feb 2011 13:24
Profiel
3.2S
010
Je kan Twitter helemaal naar je eigen behoeften inrichten.
Voor algemeen nieuws: Nu.nl, NOS Teletekst, 925 (van 9 tot 5)
Voor nieuws in de buurt: RTV RIjnmond, Politie Rdam Noord, Buurttoezicht, wijkagent, buitenbeter, mijnbuurtpreventie
Voor auto nieuws: Flitsergezien, VID, Alcoholcontrole
Voor aanbiedingen: Koopjesite, Groupon

Door gericht te zoeken krijg je ook gerichte informatie. Op Nu.nl kan je lezen dat Criminele groepen uit Letland in NL aan het roven zijn. Op Twitter kan je lezen dat er een blauwe Golf van 10 jaar oud met een kentekenplaat uit Litouwen verdacht wordt van inbraak en zojuist gesignaleerd is bij jou in de wijk. Indien je de betreffende auto ziet, meteen contact opnemen met de wijkagent.

Straks gaan wij uit eten met een Voucher voor Restaurant de Bergsche plas. De Voucher via twitter gekocht voor 25 euro met een Voucherwaarde van 66 euries. :thumleft:

06 feb 2011 15:34
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 294 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende