Auteur |
Bericht |
resto
restoNijmegen
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
goedzo wimpie!!! gauw die ouwe luchtkoeler (met alle respect) eruit en in die 996 stappen.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
05 feb 2011 20:58 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Zou toch ook deze mooie 996 in je vergelijk meenemen
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
05 feb 2011 21:01 |
|
|
Leonardo
911 991.2 Carrera 2018
Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013
Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012
Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998
Ex. Boxster 2.5 1997Leerdam
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Bij mij helaas zeker niet....
_________________________________________ Zou die grijns nog verdwijnen denk je...? Begint pijn te doen...!!!
|
05 feb 2011 21:15 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Heb vorig jaar in de 964 C2 handbak van Binkstud gereden en dat is inderdaad ook een heerlijkheid: zeker een optie. De 996 heeft me echter behoorlijk overrompeld; volledig tegen mijn eigen verwachting in en dat houdt me bezig. Het is de keuze tussen die eerlijke trouwe spijkerbroek en "the next big thing", oftewel de 996. Hebben we het hier over een kick die weer overwaait of ga ik met een 996 daadwerkelijk meer plezier hebben dan met m'n "Rock 'n Roll 3.2 Messerschmitt"? Per slot van rekening stuur ik daar nu ook met veel plezier in... Bovendien worden goede 3.2's steeds zeldzamer, dus unieker. En een 996 kom je op zowat iedere hoek van de straat tegen... M'n 3.2 zal dus zeker niet minder waard worden, wat je van een 996 hoogstwaarschijnlijk niet kunt zeggen. En m'n 3.2 is nu precies zoals ik 'm wil hebben: perfect. Wie hier op dit Forum heeft soortgelijke afwegingen gemaakt? En...spijt, of juist véél eerder moeten doen? Ben benieuwd!!
_________________________________________ Wim
|
05 feb 2011 22:35 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Blijven rijden klinkt in jouw geval als de keus van 't verstand (waardebehoud), terwijl jouw gevoel eigenlijk liever de 996 ziet qua rijden ; als ik jou was, dan had ik lak aan de heersende opinie, en ging voor de 996. Wat anderen (of ikzelf) zou doen...pff...lekker belangrijk. Als je die 996 fijner vind rijden moet je gewoon een olifantenhuid aantrekken en handelen naar jouw gevoel.
|
05 feb 2011 22:55 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Een compliment in ontvangst nemen is ook een kunst
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
05 feb 2011 23:02 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ik zal deze post niet larderen met foto's Marcel, maar een paar stukkies plastic kunnen érg veel uitmaken..
|
05 feb 2011 23:02 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
+1! Ondanks alle plofverhalen heb ik ook nimmer 996 bezitters horen klagen over rijplezier Hooguit verkeerde keuzes voor tiptronic
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
05 feb 2011 23:04 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Als ik m'n oren zou laten hangen naar de heersende opinie over de 996 en de MK I in het bijzonder, dan was ik deze uitdaging uit de weg gegaan Ik wil een weloverwogen keus maken, hoewel ik weet dat dit vrij moeilijk is als 't over dit soort zaken gaat. Daarom: wie is er van een Lufti overgestapt naar een waterkoker (of omgekeerd) en hoe beviel 't?
_________________________________________ Wim
|
05 feb 2011 23:20 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
De veel gehoorde uitspraak, dat het rijden in een 996 steriel en emotieloos is, kon ik na mijn proefrit ook niet plaatsen. Ikzelf laat een 968 staan voor de 996. Ik wou graag een paar generaties nieuwer rijden en dat lukt aardig.
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
05 feb 2011 23:23 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Zoals ik al eerder aangaf ben ik begonnen met een heerlijke 964 en overgestapt naar een 996 GT3 (mk2). Twee totaal verschillende auto's. De 964 is een sportwagen met klassieke sportieve rijeigenschappen en de GT3 is toch wel meer richting een moderne supercar die zich kan meten met het andere echt snelle spul van andere merken.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
05 feb 2011 23:46 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
@Wimpie. Lastige keuze. Destijds (toen ik naar een 911 op zoek ging) vond ik de (standaard) 996 juist niet zo bijzonder rijden. Reed meer als iedere andere moderne auto. Misschien rijdt jouw testexemplaar anders (beter) omdat hij een sportonderstel heeft. Verder schrijf je dat je de 996 heerlijk gezegd niet mooi vindt. Als ik jou was zou ik wel goed bedenken hoe belangrijk je dat vindt..... Mij zou het behoorlijk tegen gaan staan als ik mijn P niet echt mooi zou vinden........Zeker als je een mooie witte gewend bent Oh ja suc6 en uiteraard blijf ik gewoon me duimpie opsteken al ik je tegenkom
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
|
06 feb 2011 8:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ik vind de 996 GT3 ook veel mooier dan 'n lelijke ... eh ... gewone 996 ... maar nog steeds niet mooi genoeg .. daarnaast zijn het natuurlijk niet alleen de stukjes plastic (en carbon) die het 'n GT3 maken
|
06 feb 2011 9:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
... reken maar dat de techniek je die lelijke koplampen doet vergeten
|
06 feb 2011 10:18 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Een nacht slapen en de inbreng van medeforummers brengt altijd helderheid... Allereerst kan wat mij betreft gesteld worden dat een 996 alle recht heeft de naam Porsche te voeren. Wat mij betreft voldoet deze auto aan alle waarden waar Porsche voor staat, al begrijp ik dat verstokte fans van luchtgekoelde Porsches soms moeite hebben met de radicale veranderingen die de 996 teweeg heeft gebracht... Ik denk dat een 996 (veel) meer eer verdient dan deze momenteel wordt toebedicht; de 996 heeft Porsche naar de 21e eeuw geleid en ervoor gezorgd dat Porsche überhaupt nog bestaat als sportwagenmerk. Dat daarbij kleine en grotere (ontwerp)fouten zijn gemaakt valt niet te ontkennen, al staat Porsche daarin niet alleen. Vergeet niet dat als Porsche de maat wordt genomen, de lat erg hoog ligt. En dat is feitelijk een enorm compliment, óók aan de 996! Voor mij staat overeind dat een 996 rijdt als een Porsche en ik begrijp nu waarom dit model zoveel is verkocht... Nu mijn dilemma. Laat ik beginnen te stellen dat er over het rijden met een 996 geen enkele twijfel is. Ik ben ervan overtuigd dat het rijden met een 996 elke keer weer een grote glimlach op m'n gezicht zal toveren (daarom neem ik geen cabrio, want dat ziet er niet uit ). Wat mij brengt bij mijn showstopper: de looks van de 996. Zoals ik al eerder aangaf vind ik een 996 er niet heel bijzonder uitzien. Porsje 911 maakt hier terechte opmerkingen over in zijn reactie. Naast dat een auto een glimlach op mijn gezicht moet kunnen toveren, elke keer als ik de contactsleutel omdraai, wil ik ook kunnen genieten van het uiterlijk. En daar wringt de schoen. Qua looks vind ik de standaard 996 niet bijzonder genoeg. Sommige ontwerpdetails (vooral voorzijde) vind ik minder geslaagd. Ik denk dat dit me na verloop van tijd gaat tegenstaan en als ik switch, dan moet gewoon alles kloppen... Wat ik dan wel écht mooi vind? Een 996 4S, een 996 Turbo of een GT3. En een 997. Ik ben benieuwd naar de waarde-ontwikkeling van deze types, vooral als de 991 komt en goed leverbaar is. En ondertussen blijf ik mijn 3.2 koesteren, want wat is dat toch een heerlijk apparaat! Misschien...misschien kom ik ooit in de omstandigheid een 997 als DD in te zetten, dan houd ik die geweldig zittende spijkerbroek er gewoon bij... O ja, en voor het overige kan ik die 996 waarin ik heb gereden iedereen van harte aanbevelen. Staat te koop bij Van Roy Cars in Eindhoven...
_________________________________________ Wim
|
06 feb 2011 10:45 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Precies zo sta ik erin Marcel! En voeg bij de GT3 de Turbo toe. Die stukkies plastic zorgen er imho voor dat de 996 qua belijning weer enigszins in balans is.
|
06 feb 2011 10:46 |
|
|
fins
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ik denk inderdaad dat je je 3.2 niet weg moet doen. Een 996 er bij zou een betere zet zijn denk ik. Dan heb je een goede sportieve DD en een auto in de schuur die meer ROCK&ROLL heeft. En die je écht mooi vindt.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
06 feb 2011 13:07 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Eens. Een standaard 996 heeft natuurlijk dezelfde lijnvoering als een turbo of GT3. Sterker, een standaard 996 is van achteren een stuk mooier; de achterlichten van de 4S en Turbo zijn wat 'forser', zo fors zijn de achterlichten van een 911 nooit eerder geweest, en zo werden ze later ook niet meer, daar moet je van houden.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
06 feb 2011 13:11 |
|
|
bully
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ik vond de mercedes s ook altijd mooi tot ze in 91 deze op de markt brachten. Elk merk heeft modellen die niet iedereen mooi vindt.....
|
06 feb 2011 13:48 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Die is inderdaad wanstaltig.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
06 feb 2011 14:20 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
De W 140, bijgenaamd Het Kasteel ; was ineens wel heel erg groot en lomp. Zijn opvolgen was nog ietsjes langer, maar toch veel slanker gelijnd. Weet nog wel dat Autovisie de W 140 destijds de beste auto ter wereld noemde.
|
06 feb 2011 15:08 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Reden wel goed 3.2 houden, no brainer.. Gewoon een waterkoker ernaast zetten kan ik iedereen aanraden
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
06 feb 2011 15:13 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Oftewel "De Kathedraal"... Mooi van lompheid en de coupéversie (CL) goed van foutheid (of zoiets). Beide auto's behoren i.d.d. tot het beste wat Das Haus ooit heeft gemaakt...
_________________________________________ Wim
|
06 feb 2011 15:34 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Was er niet iets met het remsysteem ?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
06 feb 2011 15:39 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Je hebt gelijk Wimpie, het was de Kathedraal. Geheugen is niet meer wat 't geweest is...
|
06 feb 2011 15:44 |
|
|