|
Bzguy : heeft z'n Porsche gevonden
Auteur |
Bericht |
bzguy
|
Re: Bzguy : heeft z'n Porsche gevonden
Mocht iemand de correcte procedure weten om de wagen te verlagen, dan hoor ik dat graag Zoals eerder aangekondigd (zie thread "Noble M12 GTO" in "Mijn Britse auto") zijn er nog wat paarden bijgekomen in de stal Afgelopen maandag mijn 1985 911 3.2 Carrera opgehaald tegen Gorningen (Nederland). Bijna 5 uur per trein (en door vertragingen altijd wat langer reizen dan voorzien), bij RDW wagen uitgeschreven voor export, transit-platen (15 dagen geldig) aangevraagd, met de verkoper teruggereden naar de verkoopplaats en daar de laatste administratie afgehandeld. Dan terug naar Baal (een 400 km) met de Porsche : eerst lekker warm gereden, onderweg gestopt om te tanken en wat olie bij te doen (niks dramatisch, oliepeil was gewoon wat laag) en dan tegen een aangenaam tempo huiswaarts. Even wennen aan de Porsche : zware koppeling, wat stugge doch correcte versnellingsbak (typische 915-bak) , gebrek aan servo (wat enkel bij lage snelheden licht hinderlijk kan zijn), en onder de pakweg 3500 rpm wat bokkig, maar eens je die grens overschrijdt breken de paarden los Wagen houdt ervan in toeren gereden te worden, dan vergezeld van een zeer aangenaam leeuwen-gebrul (of zijn het steigerende paarden ?). Wat mij aangenaam verraste is het weggedrag : wagen rijdt ZEER correct : aangename vering (niet te hard, niet te zacht), ligt als een blok beton op de baan, zelfs tegen hogere snelheden, en een groot koppel ; dat moet nogal een sensatie geweest zijn in 1985 ! Zelfs voor huidige normen nog steeds een zeer snelle wagen : een ware sensatie als je op de snelweg pakweg terugschakelt naar 3e en dan het gas erop legt ! Ik moet nog een aantal zaakjes aanpakken, zoals die gedrochten van luidsprekers verwijderen en een standaard radio terugplaatsen, en hier en daar nog wat kleine prulletjes (zoals pompjes van motorkap vervangen, zijn reeds besteld, kostens slechts 28 EUR per set) Wagen is uitgevoerd in zwarte uni-lak (kleurcode 700) met rood volleder interieur, en voorzien van Fuchs velgen (de standaard velgen zijn eigenlijk de "telefoon-velgen", maar de Fuchsen zijn zoveel mooier Ik heb ondertussen ook de af-fabriek optielijst gevonden : - I452 - M261: Door mirror - flat - passenger's side, electrically adjustable and heatable - M401: Light-alloy rims, forged 15 inch - M474: Shock absorber (sporting), front and rear - M559: air conditioner - M567 - M650: Electrical sliding roof Op het internet heb ik gevonden dat: M567 staat voor "windshield green graduated tint" en I452 zal voor Blaupunkt Frankfurt radio staan ? Spoiler is die van een 911SC, dus moet verwijderd worden (leuke klus voor binnenkort) ; standaard is wagen afgeleverd zonder spoiler, dus die moet eraf ! Wagen zal binnenkort ingeschreven worden als oldtimer.
|
06 feb 2011 10:33 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Veel plezier ermee!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
06 feb 2011 11:04 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Ik heb nog een achterklep compleet met ruitenwisser liggen waar ik wel vanaf wil, wellicht wat voor je?? Mooie auto, gefeliciteerd
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
06 feb 2011 13:23 |
|
|
bzguy
|
Kan misschien interessant, hangt ervan af in welke toestand mijn achterklep is wanneer ik de spoiler ervan haal (ttz of de klep onbeschadigd kan blijven) Dan moet ik ook nog een grille vinden (rooster voor op de achterklep), en ook afhankelijk van die prijs voor een grille kan ik overwegen al dan niet een tweedehands klep inclusief grille aan te schaffen Welke kleur is jouw klep ? Je mag me meer info & prijs sturen per PM, dank je
|
06 feb 2011 13:39 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Gefeliciteerd met de Porsche! Kijk je wel even uit met 't olie bijvullen?
|
06 feb 2011 15:36 |
|
|
bzguy
|
Hoe bedoel je, uitkijken met olie bijvullen ? Oliepeil was wat laag, en volgens de service manuals raadt men aan olie te vullen tot de olie-meter halverwege staat. Half litertje erbij en alles was ok
|
06 feb 2011 16:13 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Niet vervelend bedoeld hoor, maar omdat 't jouw eerste Porsche is naar ik begreep, bestaat 't risico dat je de olie verkeerd bijvult ; In tegenstelling tot andere auto's, moet je bij de 911 de warme motor stationair laten draaien, en daarbij de olie checken cq bijvullen. Indien je dit wel wist, heb ik niets gezegd Ps dit bijvullen met draaiende motor is bij de 997 weer een ander verhaal, mijn verhaal geldt voor de luchtgekoelde type's.
|
06 feb 2011 18:55 |
|
|
bzguy
|
Had het ook niet als "vervelend" begrepen, alle info is immers welkom want het is idd mijn eerste Porsche, dus je goede bedoelingen zijn zeker gewaardeerd Ik had me het boek "101 projects for your 911" gekocht en al doorgenomen
|
06 feb 2011 21:11 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Goede voorbereiding is het halve werk! Have fun!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
06 feb 2011 21:19 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Mooie porker, veel plezier!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
06 feb 2011 21:28 |
|
|
bzguy
|
Thanx Goed nieuws : vandaag wagen gedeclareerd bij de douane en vervolgens naar de autokeuring gegaan om de wagen te kunnen inschrijven als oldtimer. Alles vlekkeloos verlopen ! Heb thuis gelijk die niet-originele spoiler verwijderd : zat vast met een hoop kit, dus onderliggende laklaag is beschadigd maar achterklep wordt netjes herspoten Onder die spoiler zat overigens nog het originele Carrera logo, maar gesneuveld door de hoeveelheid kit Nieuwtje besteld Morgen mijn Noble voorzien van een andere uitlaat, woensdag de verekering regelen en nummerplaten aanvragen Mocht iemand nog een rooster/grille voorr de motorklep hebben, PM me maar
|
08 feb 2011 0:09 |
|
|
$TEEF
|
mooi!
waar staat dat noble verhaaltje eigenlijk, gave auto's zijn dat toch !
|
08 feb 2011 14:39 |
|
|
bzguy
|
@ $TEEF : zie foto's hier : http://s470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Noble%20M12%20GTO/?start=allIn het kort over de Noble : 2002, 2.5 V6 (ford Duratec), twin turbo ; 340 PK voor 940 kg, gaat als een speer Slechts de 2e in Belgie, ben nog aan het wachten op de juiste papieren na homologatie-keuring (administratie duur EEUWEN in ons landje !) Update wat betreft de Porsche :- wagen is ingeklaard, gekeurd & verzekerd als oldtimer & ingeschreven - druppellader-connector geplaatst makkelijk aankoppelen druppellader) - gasveren kofferklep vooraan vervangen (oude waren op het randje, risico om klep om je donder te krijgen) - spoiler is verwijderd : was niet standaard, dus MOEST eraf - spoiler was vastgemaakt dmv 6 bouten in de gaten waar normaal de kofferklep-grille zit, dus gelukkig geen extra gaten in de klep - voorts had men letterlijk kilo's silicone-kit gebruikt, dus een monnikenwerk om dat eraf te krijgen, met wat schade aan de klep als gevolg (onvermijdelijk) - het originele Carrera logo zat nog onder de klep, doch bedekt door enorme laag silicone - nieuw Carrera logo besteld (eerst plaats ervan opgemeeten natuurlijk) - heb een tweedehands motorkap-grille gevonden, T-boutjes besteld, woden kortelings geleverd - nog een aantal 'goodies' besteld in UK : Swepco bak-olie, oliefilters, K&N luchtfilter, ruitenwissers, 'coupler' voor versnellingspook - 'coupler' (in de tunnel achter de voorste stoelen) vervangen, er zat veel speling op de oude, komt het schakelen ten goede - versnellingsbak-olie moet nog vervangen worden - K&N luchtfilter geplaatst - wil -voor alle zekerheid- nog een nieuwe oliefilter plaatsen en olie vervangen - motorklep is bij de spuiter, komt normaliter eind deze week terug - hoedenplank is verwijderd, die foeilelijke speakers zijn eruit, vandaag proberen nieuw stuk hoedenplank te maken dmv wat hardboard en stuk leder - nieuwe (originele) luidspreker-grilles vooraan besteld - knopje voor openen tankklep besteld (was het kwijt na eerste tankbeurt, zat wellicht wat te los) - ruitenwissers moeten nog evrvangen worden - als dat alles klaar is moet de wagen eens grondig gepoets worden/gepolijst indien het weer wat beter/warmer en dan ...
|
21 feb 2011 6:18 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
+1. Ik kan het ook niet vinden?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 feb 2011 8:55 |
|
|
bzguy
|
Een heel verhaal over de Noble heeft hier nooit gestaan, is wel vermeld op pagina 1 van deze thread, is 1 van mijn vrijetijdswagens Ik wil wel met veel plezier een apart topicje openen over de Noble, misschien dabest in een "off topic" afdeling ?
|
21 feb 2011 18:15 |
|
|
bzguy
|
Acherklep (herspoten) zal pas eind komende week klaar zijn, dus heb de hoedenplank onder handen genomen : - spuuglelijke joekels van JBL speakers verwijderd (veel te hoog Johnny-gehalte, niet origineel !) - daaronder zat de originele hoedenplank nog, doch met 6 (ZES !) gaten voor speakers - dus nieuw stuk hoedenpklank gemaakt, ermee naar de lokale leder-bekleder en opnieuw laten bekleden met strak UV-bestendig leder Ziet er erg strak uit, kostte een prikje Morgen hoedenplank teurgplaatsen en fotootjes maken en posten Eind volgende week dus de herspoten achterklep afhalen, grille monteren en alle snetje steurgplaatsen, een goeie smeerbeurt en dan
|
26 feb 2011 16:35 |
|
|
$TEEF
|
Doen! Goed bezig met de Porsche
|
27 feb 2011 15:00 |
|
|
bzguy
|
Weer wat kunnen doen aan de Porsche : - klep is gespoten & geplaatst, was wel een hele klus, vooral die airco-koeler - ik had een hele hoop onderhouds-onderdelen, maar blijkbaar zijn die meegegaan met het oud papier : zaten in een kartonnen doos, stond blijkbaar ietwat op de verkeerde plek, iemand heeft er wat papier op gegooid en voor ik het wist was het mee met oud papier - na deze flater spulletjes opnieuw besteld : Carrera-logo, ruitenwissers, ougies, oliefilter, Swepco, komende zaterdag wellichtt onderhoud doen - vervolgens testrit : wagen startte moeilijk, erg onregelmatig stationair, veel witte rook, wagen reed heel sputterig, viel stil & ik kreeg 'm niet meer in gang - even gecheckt op internet, en al snel de fout gevonden : losse stekker van sensor links in de kofferruimte (bovenste van de 3 zat los) - wagen start & draait weer perfect ! - wagen eens grondig gepoets, blinkt lekker, bij mooier/warmer weer wagen eens goed polijsten Foto volgt
|
06 maart 2011 19:44 |
|
|
bzguy
|
|
08 maart 2011 16:53 |
|
|
bully
|
klikhier.....mooi geworden
|
08 maart 2011 17:37 |
|
|
bzguy
|
Thanx ; heb "Cabrio Wim" een mailtje/pb gestuurd, die kan die onderdeeltjes krijgen blijkbaar
|
08 maart 2011 19:37 |
|
|
horn
PF #57
|
het middengedeelte kan je lostrekken meen ik me te herinneren (links of rechts) en dan met een grote dopsleutel de moer losdraaien. wel even zorgen dat je stuur precies recht staat, kan je hem daarna ook weer precies recht terugzetten. mooie kleurencombinatie, favoriet bij surinaamse gynaecologen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 maart 2011 21:11 |
|
|
bzguy
|
ondertussen heel erg druk in de weer met de wagen een grondige detailing-beurt te geven : wassen, ontvetten, kleien, polijsten met 3 verschillende compunds (grof, fijner, allerfijnst), interieur, velgen, banden etc etc ... En heb me een nette hoes aangeschaft om de Porsche te beschermen tegen allerlei stof en consoorten. Zo ziet de 911 er momenteel uit, nog 1 "hit" met fijne polijst-pasta te gaan, daarna nog glaze aanbrengen, waxen, trim/rubbers verzorgen, velgen poetsen en waxen, banden reinigen en zwarten, dus nog meer foto's staan jullie te wachten Je ziet duidelijk dat de originele glans teruggekomen is, je kunt je er nu al letterlijk in spiegelen !
|
05 apr 2011 2:28 |
|
|
bzguy
|
Heb gisteren ook het speling-probleem aan het stuur opgelost dmv een metalen busje (via CabrioWim) : 10 min werk, moeilijkste was nog de moer loskrijgen, maar ging uiteindleijk prima, speling is verholpen Wagen ook verder gedetailed, is nagenoeg af (op wat klein poetswerk binnenin na), dit is het geworden :
|
08 apr 2011 21:02 |
|
|
bully
|
Lekkerrrrr
|
08 apr 2011 22:44 |
|
|