Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:47

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Schuifdak 356 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Schuifdak 356
Ik zoek voor mijn 356 (SC) een schuifdak zodat ik die tijdens de restauratie in kan bouwen.

Heeft iemand een donor dak of weer iemand waar ik moet zoeken/vragen dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt :cheers:

07 feb 2011 22:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Schuifdak 356
heb je een auto waarvan het schuifdak mist of heb je een 356 zonder schuifdak waar je bij de restauratie een schuifdak in wil gaan bouwen?

08 feb 2011 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Over de grens bij Venlo
Ik wil een schuifdak erin gaan bouwen. Alle info is welkom!

tnx

08 feb 2011 15:50
Profiel
Moderator
PF #57
ik vraag me af of dat zo maar kan (ben uiteraard geen 356 kenner). Heb wel eens gehoord van iemand die een echt schuifdak in zijn 964 wilde en waar uiteindelijk het dak afgechopt werd (A, B en C stijlen doorgezaagd) en er een dak met schuifdak opgelast werd... of het was precies andersom weet niet meer precies. Maar om een origineel schuifdak in een auto te bouwen... lijkt me een opgave.

Afbeelding Afbeelding

08 feb 2011 16:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Niet doen!

Het is 1) heel lastig om een niet origineel schuifdak passend/werkend te krijgen bij een 356
2) Als het al lukt, beïnvloedt het de waarde van een 356 aanzienlijk in negatieve zin
3) achteraf ingebouwde daken lekken nogal snel bij een 356
4) achteraf ingebouwde (niet originele) schuifdaken zien er 'niet uit' in een 356. Je ziet altijd dat het een 'aftermarket'-produkt/actie is...

Just my 2 cents... :salut:

08 feb 2011 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Over de grens bij Venlo
@speedy bedankt voor je reactie.

Ik heb deze week juist het tegengestelde gehoord over de waarde ontwikkeling: juist positief!
:mrgreen:

Ben net bezig met restauratie dus mocht je wat horen, ik houd me (nog) aanbevolen. Installatie wil ik door een expert laten doen.

08 feb 2011 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
In feite is 'niet origineel' altijd waarde verlagend bij klassieke Porsches...

Wellicht aanvechtbaar, maar dat is toch de consensus volgens mij.

12 feb 2011 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Speedy356 schreef:
Niet doen!

Het is 1) heel lastig om een niet origineel schuifdak passend/werkend te krijgen bij een 356
2) Als het al lukt, beïnvloedt het de waarde van een 356 aanzienlijk in negatieve zin
3) achteraf ingebouwde daken lekken nogal snel bij een 356
4) achteraf ingebouwde (niet originele) schuifdaken zien er 'niet uit' in een 356. Je ziet altijd dat het een 'aftermarket'-produkt/actie is...

Just my 2 cents... :salut:

sorry Antoine maar je hebt het totaal fout als je over een origineel dak praat, niet origineel moet je niet eens aan denken.

1 het is geen probleem om een origineel schuifdak over te zetten en werkend te krijgen, je moet het alleen niet door een beun de haas laten doen maar door iemand met verstand van zaken, en werken gaat het ook nog, alleen ook daar moet je weten wat je doet

2 het beinvloed de waarde idd, maar als het goed is gedaan alleen in positive zin, als je het niet goed wil laten doen moet je er niet eens aan beginnen.

3 achteraf ingebouwde daken lekken net zo hard als de originele daken, niet dus, de afwatering is prima, vereist alleen wat aanpassingen in/aan de auto

4 ben met je eens dat niet originele daken er niet uit zien, ik zag op de beurs in Maastricht een 356 met een kever schuifdak, was echt geen gezicht en ziet er idd niet uit, darvan ben ik met je eens dat het de waarde negatief beinvloed

5 originele schuifdaken zijn zeldzaam, ik ben in de gelukkige omstandigheid een origineel dak op de plank te hebben liggen, 3 x raden waar die ingebouwd wordt..... succes met de zoektocht en laat je niet foppen door rommel, de originele daken zijn van golde, en in de SC heb je een electrisch dak nodig. mocht je losse onderdelen zoeken, ik heb het e.e.a. dubbel.

duur grapje: http://www.rustytubs.com/porsche-356-su ... -b-go.html

12 feb 2011 23:44
Profiel WWW
Moderator
PF #57
harry, je kan dit dak dus in het bestaande dak bouwen? had jouw vorige zilveren een af fabriek schuifdak? Of ook later erin gezet?

13 feb 2011 7:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
in mijn ex is ook achteraf een origineel schuifdak in gezet, het vinden van een los dak is moeilijker dan de inbouw (behalve als je een wagen steelt waar er 1 inzit natuurlijk.....)

ik moet nog wel ergens foto's hebben maar die zijn van voor het digitale tijdperk, eens kijken of ik die kan inscannen

13 feb 2011 10:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Over de grens bij Venlo
Porsche356sc bedankt voor je uitvoerige informatie.

$ 3500 ex inbouw is natuulijk serieus geld, enig idee wat total plaatje zal worden met inbouwen?

Is jouw iets bekend dat schuifdaken met 12V moeten, maw j moet ook nog een keer alle electra ombouwenvan 6V naar 12V?

Groeten,

Guido

14 feb 2011 8:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
6v is goed te doen, alleen een 12v motor is naar mijn idee sterker, en trekt daardoor het dak makkelijker dicht

sowieso moet het syateem perfect zijn, alles moet 100% netjes in elkaar zitten anders krijg je problemen met de kabels, die trekken het dan niet en breken

14 feb 2011 10:02
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]